Klipsch eller B&W? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 403
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange interessante svar her... :P

Virker som B&W er best til musikk og Klipsch til film ? :P

Jeg gleder meg til å hører en Klipsch system en gang, alle som bruker de eller har hørt påstår jo at man får lyden schmekk'a i trynet

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvor stor andel av folk her på forumet med Klipsch har Palladium og ikke Reference?
    Oghvor stor andel dyrere b&w 800serie i 60-150 000kr kontra de under 25000?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg tror det er bare en håndfull som har Bowers & Wilkins 800 serie... Har sett en hjemmekino med Diamond 800... That's it

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Mange interessante svar her... :P

Virker som B&W er best til musikk og Klipsch til film ? :P

Jeg gleder meg til å hører en Klipsch system en gang, alle som bruker de eller har hørt påstår jo at man får lyden schmekk'a i trynet
    ikke nødvendigvis, kommer mye an på elektronikken, og jeg bruker oppsettet mitt nå til 70% 2 kanals musikk, klipsch spiller musikk som bare det, er nesten en liten myte blitt at de egner seg bare til film
    dynamikk trenger man i høyeste grad til musikk også

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg tror det er bare en håndfull som har Bowers & Wilkins 800 serie... Har sett en hjemmekino med Diamond 800... That's it
    Nå har ikke Diamond serien til B&W vært så lenge på markedet her til lands.
    Men sjekk om du finner noe fra den eldre 800 serien og der finner du noe.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke nødvendigvis, kommer mye an på elektronikken, og jeg bruker oppsettet mitt nå til 70% 2 kanals musikk, klipsch spiller musikk som bare det, er nesten en liten myte blitt at de egner seg bare til film
    dynamikk trenger man i høyeste grad til musikk også
    +1, Helt enig her altså. Når jeg hadde Klipsch så spilte jeg mye musikk og syns dem var helt toppers til det som på film.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var du som nevnte toppmodellen til Klipsch...har ikke nevnte noe om 800-serien til B&W jeg..

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch vs. B&W er vel som Porche vs. Rolls Royse. Hvis en vurderer akkurat de to, burde det vel strengt tatt være ganske mange andre merker som også burde tas med inn i betraktningen...

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Klipsch vs. B&W er vel som Porche vs. Rolls Royse. Hvis en vurderer akkurat de to, burde det vel strengt tatt være ganske mange andre merker som også burde tas med inn i betraktningen...
    +10

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Enig.

Det jeg har hørt så har B&W tatt det beste av det beste, og lagd høytallere. Her er det ikke spart på noe av kvalitets deler. Kjenner det på tyngden. B&W vs Klipsch, kjenner at B&W er litt tyngere.
    Min mening er B&W er en mye bedre høyttaler. Men Klipsch kan kanskje virke bedre på film, men ikke enig der jeg da..

Gå for B&W! Og du blir ikke skuffet!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge

Gå for B&W! Og du blir ikke skuffet!

Det ble jeg, til de grader. Anbefaler alltid at kjøper bør ta en lytt for å danne egen mening. Noe som funker for en, gjør ikke alltid det for andre..

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jeg, til de grader. Anbefaler alltid at kjøper bør ta en lytt for å danne egen mening. Noe som funker for en, gjør ikke alltid det for andre..
    Hva var det egentlig som skuffet deg med B&W? Diskanten? Ser du nevner den litt tidligere i tråden. CM7 som du nevner er en temmelig gammel høyttaler fra B&W, og den er om mulig det "sorte fåret" i CM-serien. Arvtageren CM8 er vesentlig bedre, for ikke å nevne CM9 som er skikkelig stas

Diskanten er også en helt annen i 804D. Langt mere fremtredende og tilstede, men fortsatt uten å bli spiss eller skarp.

Men, som du sier. Liker du Klipsch, så er det relativt stor odds for at du ikke liker B&W da disse er mer eller mindre rake motsetninger. Men dynamikk finner du nok i B&W også. Klipsch har ikke monopol på det :P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 683 ikke deb dyreste dog, men var lite jeg falt for. Litt daff bass, og slitsom diskant. Fyldig og god mellomtone dog :-)

Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Hva var det egentlig som skuffet deg med B&W? Diskanten? Ser du nevner den litt tidligere i tråden. CM7 som du nevner er en temmelig gammel høyttaler fra B&W, og den er om mulig det "sorte fåret" i CM-serien. Arvtageren CM8 er vesentlig bedre, for ikke å nevne CM9 som er skikkelig stas

Diskanten er også en helt annen i 804D. Langt mere fremtredende og tilstede, men fortsatt uten å bli spiss eller skarp.

Men, som du sier. Liker du Klipsch, så er det relativt stor odds for at du ikke liker B&W da disse er mer eller mindre rake motsetninger. Men dynamikk finner du nok i B&W også. Klipsch har ikke monopol på det :P

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 683 ikke deb dyreste dog, men var lite jeg falt for. Litt daff bass, og slitsom diskant. Fyldig og god mellomtone dog :-)
    Som jeg nevnte i en annen tråd så kan bass oppleves som litt daff hvis den dypere enn hva man har som referanse. Men det kommer an på hva man er vandt til.

Høres også ut som om 683 kanskje ikke fikk nok effekt. De er litt vanskelige sånn sett. Men for all del, noen liker Klipsch bedre enn B&W under optimale forhold. Jeg er en av de som ikke liker Klipsch, men likevel er glad i horn og dynamikken det gir.

Geir Arne

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 800-serie (riktignok Nautilus, ikke diamond), og jeg er bare en fattig student.

Når det gjelder diskusjonen, så er jeg litt imponert over hvor saklig den egentlig har holdt seg. De fleste er nok enige om at det er en smakssak, en matchesak, og en vanesak.

Jeg har eid en mengde B&W, jeg har hørt en del klipsch. Jeg foretrekker det ene merket. Likevel har det vært ganger jeg har tenkt at jeg burde selge frontrekka mi, kjøpe klipsch reference og putte litt penger i lomma. Vet bare at jeg hadde hatt lyst på B&W igjen etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere hatt 683 og 640i og begge syns jeg låt veldig "tamt" samt at de ga seg veldig fort når du guffa på skikkelig.

Så fikk jeg Klipsch b3 inn i hus og da var d gjort, sinnsykt så de små høyttalerne spilte........var jo nesten mer trykk og finere lyd fra disse enn fra 640i som var 1 meter større.

Siden har jeg vært Klipschmann og har idag Klipsch rf-25 og syns dette spiller utrolig fint, bra med trykk og utrolig detaljert og klar lyd. akkurat slik lyd mine ører liker, men ikke dermed sagt at dette er noen fasit.

Og når jeg vet hvor mye rf-63 blir skrytt av så gleder jeg meg til å bytte ut rf-25 med rf-63........jeg som tror jeg er halvveis i himmelen nå har sikkert litt å glede meg til og d finnes mange dyrere Klipsch som sikkert låter enda bedre men de tør jeg ikke høre, har nemlig ikke råd til å høre de å "skal ha de"

Men for all del, liker man litt engelsk tilbakelent stil og sjelden spiller skikkelig høyt, så er helt sikkert b&w bra høyttalere..........og helt ærlig så digger jeg utseendet på disse da, sneglehusene er skikkelig kule syns jeg:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Som jeg nevnte i en annen tråd så kan bass oppleves som litt daff hvis den dypere enn hva man har som referanse. Men det kommer an på hva man er vandt til.

Høres også ut som om 683 kanskje ikke fikk nok effekt. De er litt vanskelige sånn sett. Men for all del, noen liker Klipsch bedre enn B&W under optimale forhold. Jeg er en av de som ikke liker Klipsch, men likevel er glad i horn og dynamikken det gir.

Geir Arne
    Med en Halo a21 burde vel ikke være forsterker som er problemet, høytalerne ble kjøpt brukt, og var isåmåte godt innspilt også..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en Halo a21 burde vel ikke være forsterker som er problemet, høytalerne ble kjøpt brukt, og var isåmåte godt innspilt også..
    Haloen burde helt klart være nok. Da trer 1. linje i kraft isteden.

Men til syvende og sist har vi også forskjellig smak. Men syntes det blir feil å si at en høyttaler har "treg" bass. Det er rett å slett at den går dypere som gjøre at den oppfattes som tregere. Om man liker at det går så dypt er en annen sak.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W vs Klipsch

Fin diskusjonstråd dette. Synes det er bra de kjører en avstemning på dette også fordi enkelte på slike tråder er svært påståelige om det ene eller det andre, derfor greit med en avstemning der de som ikke har veldig sterke meninger også stemmer. Selv gjennomførte jeg en lytterunde før jeg bestemte meg for høytaler merke. I min ører med oppsettene som de som prøvde å selge meg høytalere klarte å få til så var B&W vesentlig bedre i mine ører. Klipsch låt skrikende og skjærende i toppen i mine ører og da er ikke det aktuelt. Jeg gikk fra Dali av samme årsak.

Det beste tipset er vel egentlig:
    Stol på dine egne ører og lytt til hva du vil ha, så kan forståsegpåere hevde hva de vil. Det er tross alt du som bruker som skal bruke høytalerne.

Vi brukerne på avforum ønsker vel flest mulig fornøyde AV brukere sånn at vi er mange som fyller avforum med interessant informasjon.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvor stor andel av folk her på forumet med Klipsch har Palladium og ikke Reference?
    1-2%? xD

Er redd for att denne diskusjonen aldri kommer til å ta slutt, men det er jo gøy å kunne følge med på resultatet. Begge merker har sine "ups and downs", Personlig syntest JEG klipsch har di egenskapene jeg leter etter både på musikk siden å på filmsiden. En årntlig god forsterker gjør susen. Skrikende diskant? I alle dager... Har dere røyka noe rart?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 3 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •