Klipsch eller B&W? - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 403
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Du må nok til Marcus Thranes gate i Oslo for å høre noe av 800-serien..
    De har 805, 804 og 802 der (såvidt jeg husker)...
    Eneste de pr dags dato har i Ski av høyere "kvalitet" er Helicon tror jeg...

CM8 er vel den største B&W'n de har...
    Har vært innom Hifi klubben i Ski en del ganger nå... De har B&W Diamond 805!

Sammen med en Classé amp til 45 lapper og en CD spiller til 20-30 tusen, husker ikke.. Vakkert oppsett! The Beatles & Michael Jackson har aldri hørt SÅ bra ut :-|

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

Sammen med en Classé amp til 45 lapper og en CD spiller til 20-30 tusen, husker ikke.. Vakkert oppsett! The Beatles & Michael Jackson har aldri hørt SÅ bra ut :-|
    Classé og B&W er kjipe greier, selv om B&W eller Classé ikke er kjipe på hver sin kant. Klipsch og Rotel er f. eks. også kjipt, men på andre siden av hva Classé og B&W er.

Det jeg vil frem til er at alt dette kan spille bra, men man må matche riktig. B&W eller Klipsch? Spør like gjerne om man favoriserer blond eller brun ...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de mindre butikkene har et system hvor de "byttelåner" litt high-end-utstyr og har det på rundgang... :-)

Er ikke lenge siden de fikk inn dette da de ikke hadde det i februar f.eks... :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Classé og B&W er kjipe greier, selv om B&W eller Classé ikke er kjipe på hver sin kant. Klipsch og Rotel er f. eks. også kjipt, men på andre siden av hva Classé og B&W er.

Det jeg vil frem til er at alt dette kan spille bra, men man må matche riktig. B&W eller Klipsch? Spør like gjerne om man favoriserer blond eller brun ...
    Classé og B&W kjipe ? Nå har jeg hørt alt

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W alle dager i uka!

Her er det easy choice for min del, alltid hatt sansen for B&W og syns de på et vis er høyttalernes svar på Ferrari. Strålende kjøreegenskaper, nydelig design og en x faktor som svært få,- om noen av konkurrentene innehar.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Her er det easy choice for min del, alltid hatt sansen for B&W og syns de på et vis er høyttalernes svar på Ferrari. Strålende kjøreegenskaper, nydelig design og en x faktor som svært få,- om noen av konkurrentene innehar.

der er vi uenig gilmour, x-factor synes jeg de mangler i bøtter og spann :-D
    utseendet har nok høy waf, men hvis det var viktig for meg hadde jeg kjøpt
    type kinalagd ht :-D ferrari skjønner jeg heller ikke da de ikke er direkte glade i å dras veldig :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    der er vi uenig gilmour, x-factor synes jeg de mangler i bøtter og spann :-D
    utseendet har nok høy waf, men hvis det var viktig for meg hadde jeg kjøpt
    type kinalagd ht :-D ferrari skjønner jeg heller ikke da de ikke er direkte glade i å dras veldig :-D

B&W har alltid vært nr 1 hva anngår høyttalerprodusenter for meg, selv når jeg har hatt blant annet Dali i hus tidligere. De gule mellomtone elementene med metallkant rundt som oser klasse, de forseggjorte trekabinettene oser klasse og som sagt x faktoren. Med x faktoren mener jeg den litt gåsehudaktig følelsen noen merkevarer kan gi deg. Innen bilverden er dette for eks Ferrari eller Bmw for min del. Tidligere har jeg ikke hatt økonomi til å handle B&W, så jeg er en ganske stolt Cm7 eier for å si det forsiktig

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    B&W har alltid vært nr 1 hva anngår høyttalerprodusenter for meg, selv når jeg har hatt blant annet Dali i hus tidligere. De gule mellomtone elementene med metallkant rundt som oser klasse, de forseggjorte trekabinettene oser klasse og som sagt x faktoren. Med x faktoren mener jeg den litt gåsehudaktig følelsen noen merkevarer kan gi deg. Innen bilverden er dette for eks Ferrari eller Bmw for min del. Tidligere har jeg ikke hatt økonomi til å handle B&W, så jeg er en ganske stolt Cm7 eier for å si det forsiktig
    er det ferrari eller bmw? ferrari er i en helt annen liga enn bmw, så kanskje B&W befinner seg i BMW klasse: B&W er dyrt i llikhet med BMW. Ferrari derimot er langt mer ekslusivt enn hva B&W kan skilte med..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    er det ferrari eller bmw? ferrari er i en helt annen liga enn bmw, så kanskje B&W befinner seg i BMW klasse: B&W er dyrt i llikhet med BMW. Ferrari derimot er langt mer ekslusivt enn hva B&W kan skilte med..
    Ferrarri er ikke ekslusivt... lol.

Bare fordi ingen har råd til de med norske avgifter her i landet betyr det ikke at Ferrarri er super eksklusiv.. Hvor mange biler selger de per år ? 20 tusen? 30 tusen?
    Faren min bor i Dubai og jeg ser Ferrari biler overalt. En uke i Dubai = 30-40+ Ferrari'r om dagen som kjører forbi... Men hvor ofte ser man en... Rolls Royce? Bugatti? Koenigsegg?

Rolls Royce selger kun 1000-2000 per år... (OG DE ER RELATIVT POPULÆRE BLANT RIKINGER...) De hadde salgs rekord på cirka 2700 biler, 0 solgt i Norge XD

Å si at Bowers & Wilkins er på BMW nivå er totalt feil. Den er i hvert fall på lamborghini/ferrari/aston martin nivå...

Snell er Rolls Royce'n i høytaler verden; Så har du jo Kharma, Wilson, osv som da er Maybach, Bentley osv...

Jeg ville gjerne plassere B&W sammen med Snell THX osv.. men til og med studenter som jeg har råd til produktene nesten halvparten av produktene deres

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet da godt at Ferrari er i en annen liga enn Bmw. Poenget her hvis det var så vanskelig å forstå var hva jeg siktet til med x faktor på B&W.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ungrompe!

Så pga b&w selger mye på verdensbasis er de ikke eksklusiv basert på ditt resonement? Årets!!

Skulle b&w blitt eksklusiv etter dine tanker måtte de derfor kuttet ALT i prisklasse under de dyreste i 800d serien? Fordi de selger så mye billig som folk har råd til påvirker dette merkevaren og den blir derfor ikke eksklusiv...

Ta enzo Ferrari feks; bare for å bli vurdert til denne måtte man; ha eid/fremdeles eie et gitt antall ferrarier, da gjerne fra F modellene.
    Man ble kredittvurdert for de ikke skulle bli solgt til nyrike like etter.
    Man fikk grundig gjennomgang av økonomi - deretter måtte man ut med et stort depositum for å bli med i vurderingen- som man ettersigende ikke fikk tilbake dersom man ikke ble valgt til å kjøpe bilen!
    Fremdeles ikke eksklusiv? Pøh!

Rolls er eksklusiv men alle med peng kan bestille de, problemet er at det ikke er like mange som ønsker seg rolls, det viser Salgstallene

Ferrarri er ikke ekslusivt... lol.

Bare fordi ingen har råd til de med norske avgifter her i landet betyr det ikke at Ferrarri er super eksklusiv.. Hvor mange biler selger de per år ? 20 tusen? 30 tusen?
    Faren min bor i Dubai og jeg ser Ferrari biler overalt. En uke i Dubai = 30-40+ Ferrari'r om dagen som kjører forbi... Men hvor ofte ser man en... Rolls Royce? Bugatti? Koenigsegg?

Rolls Royce selger kun 1000-2000 per år... (OG DE ER RELATIVT POPULÆRE BLANT RIKINGER...) De hadde salgs rekord på cirka 2700 biler, 0 solgt i Norge XD

Å si at Bowers & Wilkins er på BMW nivå er totalt feil. Den er i hvert fall på lamborghini/ferrari/aston martin nivå...

Snell er Rolls Royce'n i høytaler verden; Så har du jo Kharma, Wilson, osv som da er Maybach, Bentley osv...

Jeg ville gjerne plassere B&W sammen med Snell THX osv.. men til og med studenter som jeg har råd til produktene nesten halvparten av produktene deres

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W og Classè kjipt? Da har du virkelig vært uheldig med lytteforholdene da du hørte på dette. Ikke minst innspilling. Finnes kanskje bedre kombinasjoner (har ikke hørt 800-serien på mye annet enn hifi-klubbens sortiment). Men Classè synes jeg låter svært bra sammen med B&W.

Kan egentlig ikke skjønne hvorfor det er så mange som bare kommenterer waf når de snakker om B&W. Dette er jo et merke som leverer en helt egen lyd, som varmer og gleder lytter time etter time. Og når man kommer opp i 800-serien, får man et detaljnivå og en dynamikk som er helt fantastisk nesten uansett musikksjanger. Klipsch og B&W er jo to helt forskjellige HT, som velges ut fra de preferanser og behov man har. Skjønner ikke hvorfor det skal være noen avstemming over hvilken av disse to som er best. Blir som å spørre; gulost eller brunost? klart det vil komme forskjellige svar utifra dette! Ingen har lik smak. Derfor er det bra at vi har både klipsch og B&W 8)

Men som mange kommenterer, må jeg si meg enig i at B&W ikke er spesielt imponerende med mindre de får litt effekt å boltre seg med. Men ser ikke på dette som noe negativt, heller mer spennende når man skal velge forsterker. Da kan man tilpasse mer etter hva man har tenkt å bruke disse godsakene til :-D

Haha!

"Jeg ville gjerne plassere B&W sammen med Snell THX osv.. men til og med studenter som jeg har råd til produktene nesten halvparten av produktene deres" .. Lånekassen gjør det meste mulig

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Stiller meg uforstående til det her..
    Mitt inntrykk er at classe og b&w passer veldig bra sammen..
    Hmm..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Stiller meg uforstående til det her..
    Mitt inntrykk er at classe og b&w passer veldig bra sammen..
    Hmm..

Støtter også dette som flere har påpekt, Classe er jo glimrende high end elektronikk og har hørt de på demo på B&W flere ganger faktisk. Kan ikke forstå at noen skulle være misfornøyd med dette.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt Diamond med Classe elektronikk, låt veldig bra det Om jeg ville brukt det i en Kino til film er jeg usikker på.

Til film syns jeg klipsch er bedre en bowers

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Biler vs HT

Er så mye prat om forskjeller mellom biler kontra HT her...

B&W er tungdrevne det vet alle, men å bruke det mot B&W blir dumt:
    Skal man dra denne analogien til bilverdenen så kan man si at en Dogde RAM på 2,5 T er kjedelig om man setter inn en 1,2 l Opel Corsa motor på 60 hester.
    Den har liksom ikke nok punch...
    Flytter seg ikke..
    Ting går rett og slett sakte.

B&W er heller ikke bygd for 1,2 l motorer "if you see what I mean".

Er den delen av diskusjonen da lagt død?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss ta det første først:
    At Klipsch er lettdrevent, er en sannhet med viss modifikasjon.
    De spiller mye høyere enn de fleste med lite watt / billig forsterker / receiver etc. Men som med alle andre høytalere, vil ikke nødvendivis resultatet bli kvalitet av den grunn, men høyere volum trolig..

jeg har 2 x 75watt (Kl A, rør) på mine RF83, og de blomstrer som aldri før, ikke engang diverse Parasound Halo låter så bra som nå, MEN, det er forskjell på watt og watt..

EDIT: kanskje søke deg fram til Klipsch klubben her på forumet, der er det kanskje hjelp å få også:-) velkommen skal du være..
    RF 83 er oppgitt til 1w/100db/1m.
    De ble målt til 94 db mellom 500 og 2000 hz som de tester andre høyttalere på i dette bladet(home theater mag).

B&W CM 9 er oppgitt til 1w/89db/1m
    De ble målt til 92,5 db på samme måten.

Ser ut som Klipsch som de fleste andre har smurt tjukt på da.

Lite relevant kanskje,men...
    Jeg tviler personlig ikke på oppimot 100db siden jeg nesten blødde ut av ørene når jeg hørte de i et lite rom på en Vincent 200 watter.De spilte HØØØYYYYYTTTT.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    RF 83 er oppgitt til 1w/100db/1m.
    De ble målt til 94 db mellom 500 og 2000 hz som de tester andre høyttalere på i dette bladet(home theater mag).

B&W CM 9 er oppgitt til 1w/89db/1m
    De ble målt til 92,5 db på samme måten.

Ser ut som Klipsch som de fleste andre har smurt tjukt på da.

Lite relevant kanskje,men...
    Jeg tviler personlig ikke på oppimot 100db siden jeg nesten blødde ut av ørene når jeg hørte de i et lite rom på en Vincent 200 watter.De spilte HØØØYYYYYTTTT.

i så tilfelle er det jo merkelig at man bommer så fælt, jeg mener både fra klipsch og b&w sin side ? tror nok at de ikke tester helt likt som produsentene ? og hvorfor testes det ikke lenger ned i frekvensen ?
    forøvrig vil jeg vel si at grafen til b&w antyder en noe optimistisk oppgitt frekvenskurve på cm9 ? skryt fra b&w som så mange andre ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    i så tilfelle er det jo merkelig at man bommer så fælt, jeg mener både fra klipsch og b&w sin side ? tror nok at de ikke tester helt likt som produsentene ? og hvorfor testes det ikke lenger ned i frekvensen ?
    forøvrig vil jeg vel si at grafen til b&w antyder en noe optimistisk oppgitt frekvenskurve på cm9 ? skryt fra b&w som så mange andre ?
    Ser grafen stuper ved 100 hz på CM 9.Synes subben gikk merkelig dypt.Imponerende i så tilfelle.
    Synes forøvrig at CM9 går ganske dypt når jeg hører på de.Dypere enn man skulle tro disse målingene eller B&W sine data på - 3 db.Mange gode kvaliteter til 20.000 og gode høyttalere.

Monitor Audio PL 200 ble målt til 91 db en annen plass og de måler 90 db på PL 300,så det ser nå noenlunde riktig ut.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question klipsch eller bw

klipsch er best,hva og kjøpte meg 2 klipsch syngery f 20 trur jeg di heter,og angrer ikke et sekund men vi har jo forskjellige smaker,men klipsch har vunnet flest tester trur jeg

Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •