Klipsch eller B&W? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 403
    Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvilken b&w er "penere" en Palladium?

Hele 800 serien etter min mening
    Men det er bare meg

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Hele 800 serien etter min mening
    Men det er bare meg
    Sykt.. De hadde jeg aldri fått innpass på stua.. Hva er det med disse merkelige sakene de monterte på toppen av ht? Det ser jo ikke pent ut.. Da er jo faktisk cm serien bedre for øyet..

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt.. De hadde jeg aldri fått innpass på stua.. Hva er det med disse merkelige sakene de monterte på toppen av ht? Det ser jo ikke pent ut.. Da er jo faktisk cm serien bedre for øyet..

Hehe..
    Føler jeg har hatt denne eller lignende diskusjon på forum før

Blir litt som at jeg liker audi, mens du liker bmw..
    Sånn er det bare.. Forskjellig smak
    Kan vel bare konkludere med at begge de nevnte merker, er av verdens fremste ht produsenter..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde valgt B&W hver dag, hele uka. Men med likt prisede høyttalere trenger du dyrere elektronikk på B&W, så Klipsch kan sies å være "nice price" valget her.

Prisklasse er greit å nevne.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt rett i

da tviler jeg på at dere har hørt ett skikkelig klipsch oppsett i det hele tatt, men heller er opplest på en del tråder her inne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hadde valgt B&W hver dag, hele uka. Men med likt prisede høyttalere trenger du dyrer elektronikk på B&W, så Klipsch kan sies å være "nice price" valget her.

Geir Arne

meget godt svar vil også anbefale en lytt på begge da de er ulike og man finner fort ut hva som er greit for seg selv, ett faktum er ihvertfall at mange som har gått fra klipsch til b&w på sikt kommer tilbake og er lykkelige for det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    b&w er lett best!!!

da man spørr hvilken høytalere som er best, så spørr man ikke om prisen eller hva man trenger til å drive de, man spørr jo hvem av høytalerene , som er best med det mest synnsyke utstyret i verden, og det blir lett b&w

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hadde valgt B&W hver dag, hele uka. Men med likt prisede høyttalere trenger du dyrer elektronikk på B&W, så Klipsch kan sies å være "nice price" valget her.

Geir Arne

Kun i fellesferien jeg er enig med deg, for da er jeg lite hjemme og følgelig ikke bruker anlegget så mye:-)

Likte signaturen din;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..
    Føler jeg har hatt denne eller lignende diskusjon på forum før

Blir litt som at jeg liker audi, mens du liker bmw..
    Sånn er det bare.. Forskjellig smak
    Kan vel bare konkludere med at begge de nevnte merker, er av verdens fremste ht produsenter..

det er de, de har dog litt forskjellig filosofi, b&w er jo mer siktet inn for de som har masse kroner å bruke, utseendet er viktig og man bør ha stor lommebok til resten av utstyret også
    klipsch føler jeg er mer lydorientert og tro mot sitt opphav, selv om de har
    serier som er laget smekre også f.eks palladium

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mange ganger tenkt på å kvitte meg med mine b&w for å gå over på kilpsch. Har vært på mange demoer med både klipsch og flere annerkjente merker.

Årsaken er at jeg ofte blir litt lei den analytiske spillestilen, men når forterkeren er varm og lyden brer seg ut i rommet så forsvinner tankene om bytte hver bidige gang.

Med unntak av paladium serien til klipsch vil jeg si at nesten alt fra b&w er penere i design enn reference serien(men det er dog bare min mening).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Har mange ganger tenkt på å kvitte meg med mine b&w for å gå over på kilpsch. Har vært på mange demoer med både klipsch og flere annerkjente merker.

Årsaken er at jeg ofte blir litt lei den analytiske spillestilen, men når forterkeren er varm og lyden brer seg ut i rommet så forsvinner tankene om bytte hver bidige gang.

Med unntak av paladium serien til klipsch vil jeg si at nesten alt fra b&w er penere i design enn reference serien(men det er dog bare min mening).

det er jo en ærlig mening det, mange tenker i de baner , kanskje de fleste
    men personlig er det motasatt uten at det har noe særlig for valg å gjøre, var nemmelig lyden jeg fallt for med klipsch

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    da tviler jeg på at dere har hørt ett skikkelig klipsch oppsett i det hele tatt, men heller er opplest på en del tråder her inne
    Så om jeg mener noe annet enn deg, må det være fordi min kunnskap er til-lest? Haha, den var god Jeg har nok hørt et skikkelig Klipsch-oppsett, gitt. Opptil flere

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med disse merkelige sakene de monterte på toppen av ht? Det ser jo ikke pent ut.. Da er jo faktisk cm serien bedre for øyet..
    Jeg antar dette spørsmålet er retorisk. Men 803D og lavere har ikke den "merkelige saken" på toppen. Om det ikke er diskanten du refererer til, da :P 802D er rett og slett kunst i mine øyne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Så om jeg mener noe annet enn deg, må det være fordi min kunnskap er til-lest? Haha, den var god Jeg har nok hørt et skikkelig Klipsch-oppsett, gitt. Opptil flere

grunnen til at jeg sier det, er at ett godt klipsch oppsett nemmelig ikke er slik du beskriver i toppen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at jeg sier det, er at ett godt klipsch oppsett nemmelig ikke er slik du beskriver i toppen
    Jeg kan i såfall si det samme. Et godt B&W-oppsett skriker ikke værre enn katta til naboen.

b&w skriker jo værre enn katta til naboen hvis man ikke har ett kraftverk
    Jeg har hørt ett bra Klipsch-oppsett per dags dato. Og jeg har hørt en del gjennom årene. Derimot har jeg hørt mange bra B&W-oppsett.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nettop lyttet på palladium serien, spilte fletta av meg :P

Har hørt B&W 800 diamond serien også, syns klipsch var bedre.

MEN det er bare i mine ører. Er jo ingen fasit på dette, folk har forskjellig synspunkt på lyden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i såfall si det samme. Et godt B&W-oppsett skriker ikke værre enn katta til naboen.

Jeg har hørt ett bra Klipsch-oppsett per dags dato. Og jeg har hørt en del gjennom årene. Derimot har jeg hørt mange bra B&W-oppsett.

hvis man skal tråkke til litt så mener jeg forsatt at man trenger ett kraftverk med de b&w for at de ikke skal skrike i toppen eller koprimere rimelig kjapt
    ergo har ikke jeg hørt ett b&w oppsett som jeg har likt veldig godt til dagens dato.
    at du har hørt mange b&w oppsett som spiller bra er mulig, men at du da påpeker at klipsch er skarpe i toppen i forhold de , gjør at jeg står å min
    påstand at du umulig har hørt veldig mye gode klipsch oppsett kontra B&w
    snakker nå kun om det du påpekte allså skarp topp

utifra ditt eget oppsett stusser jeg enda mer på at du påpeker dette med klispch

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjør at jeg står å min
    påstand at du umulig har hørt veldig mye gode klipsch oppsett kontra B&w
    snakker nå kun om det du påpekte allså skarp topp
    Horn i toppen, eller generelt sett skaper en lydklang jeg ikke liker. At jeg ikke har hørt gode oppsett med Klipsch må i såfall være fordi det er sabla vanskelig å få en Klipsch-høyttaler til å låte bra :P Men jeg har hørt flere slike oppsett som teoretisk sett burde/skulle låte bra

utifra ditt eget oppsett stusser jeg enda mer på at du påpeker dette med klispch
    Jeg har aldri nevnt noe sted at Dali ikke har skarp topp heller. Men Klipsch mener jeg er (om mulig) enda drøyere enn Dali igjen :P Men dette har rett og slett med hornlyden å gjøre for min del. Ikke fan av denslags bare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken b&w er "penere" en Palladium?
    Hvor stor andel av folk her på forumet med Klipsch har Palladium og ikke Reference?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Horn i toppen, eller generelt sett skaper en lydklang jeg ikke liker. At jeg ikke har hørt gode oppsett med Klipsch må i såfall være fordi det er sabla vanskelig å få en Klipsch-høyttaler til å låte bra :P Men jeg har hørt flere slike oppsett som teoretisk sett burde/skulle låte bra

Jeg har aldri nevnt noe sted at Dali ikke har skarp topp heller. Men Klipsch mener jeg er (om mulig) enda drøyere enn Dali igjen :P Men dette har rett og slett med hornlyden å gjøre for min del. Ikke fan av denslags bare.

ht dine er knallbra de, mente bare at det muligens så ut som en vrien match med elektronikken, intet vondt ment
    oki, ¨så det er hornet som du ikke liker, da skjønner jeg mer.
    det er ikke vanskelig å få klipsch til å spille bra synes jeg, blir som andre ht at man bare må prøve å matche så godt som mulig og jobbe med rommet og plasseringen

Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •