Klipsch eller B&W? - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 403
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hrm.... Jeg er da det man på fint internett kaller n00b... Min latente adiofili våknet ikke til live før jeg hørte den fantastiske lyden fra MA'en i følge med rf-82... Gåsehud kan begynne å beskrive det, men bare begynne. Men samtidig vil jeg ikke si jeg er like engasjert som dere heller, synes bare det mangler noe i stuen min...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runeasp
    Hrm.... Jeg er da det man på fint internett kaller n00b... Min latente adiofili våknet ikke til live før jeg hørte den fantastiske lyden fra MA'en i følge med rf-82... Gåsehud kan begynne å beskrive det, men bare begynne. Men samtidig vil jeg ikke si jeg er like engasjert som dere heller, synes bare det mangler noe i stuen min...

et godt lydanlegg trenger ikke å koste 100 tusenvis av kroner.

Fult mulig å få seg et anlegg man kan være fornøyd med til en fornuftig pris også, bare dette med oppgradering som har det med å spøke med oss alle etterhvert..

Klipsch og rør er til å få gåsehud av ja, silkemykt og behagelig, men samtidig rått og med stor pondus

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Vi alle fremmdeles har forskjellige øyner men Pioneer Elite Kuro er den desidert beste flat skjermen noen gang lagd. Om noe her er uenige så lyver de. (det er 100% fakta at kun de nyeste OLED skjermene fra CES eller Sony XBR CRT skjermen har like lavt sort nivå, farge gjengivelse osv som en 9G Kuro.)

Hvorfor kan ikke best høytaleren være et så enkelt faktum?
    De må vel være en som helt klart har best "specs"...
    Hva i alle? Dras den Kuro-greia frem fortsatt? En stund siden de gikk ut av produksjon for å si det slik... Jeg aner ikke om det stemmer sortnivå-messig som du nevner, men det er ting som gjør at plasma ikke er best for alle. Så det er ikke noe "beste tv i verden" der heller. Finnes like mye smak i bilde som det gjør i lyd... Så da juger jeg vel, da. Dette er riktig nok offtopic...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Hva i alle? Dras den Kuro-greia frem fortsatt? En stund siden de gikk ut av produksjon for å si det slik... Jeg aner ikke om det stemmer sortnivå-messig som du nevner, men det er ting som gjør at plasma ikke er best for alle. Så det er ikke noe "beste tv i verden" der heller. Finnes like mye smak i bilde som det gjør i lyd... Så da juger jeg vel, da. Dette er riktig nok offtopic...
    +1

har selv både LED LCD, LCD, og plasma i hus, og har ingenting imot noen av de.

Har mye erfaring med Kuro 5090, og mye godt å si om den, men det hadde ikke vært mitt abolsutte første valg på TV verken i dag, eller for noen år siden..

mye logisk i det du skriver her, og her helt enig.

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1
    nå tilbake til topic

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi alle fremmdeles har forskjellige øyner men Pioneer Elite Kuro er den desidert beste flat skjermen noen gang lagd. Om noe her er uenige så lyver de. (det er 100% fakta at kun de nyeste OLED skjermene fra CES eller Sony XBR CRT skjermen har like lavt sort nivå, farge gjengivelse osv som en 9G Kuro.)

tror mange kjøper utifra specs dessverre, istedenfor å bruke øra

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    tror mange kjøper utifra specs dessverre, istedenfor å bruke øra
    Enig, dessuten så er det vel umulig å angi hva som er bra specs på lyd(?)
    Balanse og som du sier; egne ører er vel Alfa og Omega

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sånn ut da... unnskyld meg men Elite Kuro er så langt foran dagens LCD, LED og til og med Plasma'r at det er til å grinne av. Faren min har en Elite Kuro PRO 151 FD tror jeg modellen er... Det er ingen ting som kommer i nærheten. Jeg ler nesten av de som blir importnert av TVene man ser på elkjøp... Skal selv kjøpe en VT20/C8000/D7000/GT30 er ikke sikker på hva enda... PNC8000 fra Samsung og VT20/25 fra Panasonic var 2010s BESTE TV'er i følge nesten alle kilder som anmelder skjermer... Men både jeg OG annmelderne er enige at de fins ingen flatskjerm som kan touche 9G Kuro'ene.

Du trenger ikke å ta mitt ord for det.

CNET er helt enige: Will any 2011 TV best the 2008 Pioneer Kuro? | Crave - CNET

Nei, det var absolutt ikke der jeg fikk fakta mine, men bare se på flatpanels osv... De fleste vil si at Kuro vil forbli flat skjerms kongen til vi får full HD OLED på markedet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sånn ut da... unnskyld meg men Elite Kuro er så langt foran dagens LCD, LED og til og med Plasma'r at det er til å grinne av. Faren min har en Elite Kuro PRO 151 FD tror jeg modellen er... Det er ingen ting som kommer i nærheten. Jeg ler nesten av de som blir importnert av TVene man ser på elkjøp... Skal selv kjøpe en VT20/C8000/D7000/GT30 er ikke sikker på hva enda... PNC8000 fra Samsung og VT20/25 fra Panasonic var 2010s BESTE TV'er i følge nesten alle kilder som anmelder skjermer... Men både jeg OG annmelderne er enige at de fins ingen flatskjerm som kan touche 9G Kuro'ene.

Du trenger ikke å ta mitt ord for det.

CNET er helt enige: Will any 2011 TV best the 2008 Pioneer Kuro? | Crave - CNET

Nei, det var absolutt ikke der jeg fikk fakta mine, men bare se på flatpanels osv... De fleste vil si at Kuro vil forbli flat skjerms kongen til vi får full HD OLED på markedet.
    Offtopic, still. Men alle TV-apparater kan vinne en eller annen test. Og en og annen sopp av testere for diverse steder er også gavmilde på ordet "verdens beste". Du kan forøvrig linke til så mye tester du vil, jeg ville valgt LED-tv fremfor plasma any day. Rett og slett pga svakteter i den eldgamle plasma-teknologien. Poenget var bare at ting ikke er sort/hvitt. Man kan ikke si at ett spesifikt produkt er "best" i noen som helst kategori. Det vil alltid være motstridende parter som mener noe annet er best. Om hele verdens befokning er 100% enige om dette, så skal jeg lett holde kjeft. Men slik er det altså ikke.

Ikke la dette bli en tråd hvor vi diskuterer TV-teknologier. Det finne flere fra før. Poenget er bare at det ikke finnes noen direkte verdens beste brødrister. Eller sykkel. Eller undertøys-modell. Det vil fortsatt være andre som mener noe annet er "verdens beste"

Edit: Hvis David Katzmaier sier et TV er verdens beste, så stemmer det vel, da :P
    Edit 2: Vet forøvrig at det er flere som har kalt denne verdens beste TV. Men det finnes alikevel mange som ikke liker plasma-bildet eksempelvis

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offtopic, still. Men alle TV-apparater kan vinne en eller annen test. Og en og annen sopp av testere for diverse steder er også gavmilde på ordet "verdens beste". Du kan forøvrig linke til så mye tester du vil, jeg ville valgt LED-tv fremfor plasma any day. Rett og slett pga svakteter i den eldgamle plasma-teknologien. Poenget var bare at ting ikke er sort/hvitt. Man kan ikke si at ett spesifikt produkt er "best" i noen som helst kategori. Det vil alltid være motstridende parter som mener noe annet er best. Om hele verdens befokning er 100% enige om dette, så skal jeg lett holde kjeft. Men slik er det altså ikke.

Ikke la dette bli en tråd hvor vi diskuterer TV-teknologier. Det finne flere fra før. Poenget er bare at det ikke finnes noen direkte verdens beste brødrister. Eller sykkel. Eller undertøys-modell. Det vil fortsatt være andre som mener noe annet er "verdens beste"

Edit: Hvis David Katzmaier sier et TV er verdens beste, så stemmer det vel, da :P
    Edit 2: Vet forøvrig at det er flere som har kalt denne verdens beste TV. Men det finnes alikevel mange som ikke liker plasma-bildet eksempelvis
    Der har vi svaret... En kino entusiast ville ALDRI kjøpt en LED TV. LED er bare et nytt navn til LCD. Jaja, annerledes baklys. Samme det, fortsatt en hel generasjon bak Plasma. Plasma er master race. Jeg er ingen fanboy av det, jeg bruker selv en billig Toshiba og Samsung XL2370 LED skjerm. Men billedkvaliten (spesielt sort nivå og farger) på LCD/LED er FORFERDELIG i forhold til plasma. Dette er IKKE min mening og IKKE subjektivt. Dette er fakta, flatpanels måler sort nivå, kontrast forhold, respons tid, input lag, og alt det der og plasma vinner hver gang. Nesten hvert år er det en Plasma TV som blir kåret "beste TV" eller i hvertfall "beste bilde". Forresten! det viktigste elementet i en flatskjerm er sort nivået. Kuro har en måling på 0.001cd/m² mens den beste LED'n er en Sony HX800 med 0.005cd/m². Jeg er selv VELDIG glad i Sony.

Kikket nettop på CNET, de top5 "best picture" er alle sammen Plasma. Og det gjelder kun 2010 modeller.
    Off topic ja... er jo min tråd da men. Kan avslutte samtalen der!

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan avslutte samtalen der!
    Det gjør vi, opprinnelig så ville vel "TV-starteren" kommentere specs. Jeg mener NEI, du kan IKKE se om lyd er bra i forhold til specsa

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kino entusiast velger projektor.

Du henger deg opp i tall og klarer ikke å åpne øynene dine å vurdere selv? Er det kun tall som betyr noe for deg?

Man vinner ikke tester uten grunn nei, men ikke alle er enige - men det betyr ikke at det går an å være uenig pga at en tester verdsetter noe høyere enn noen andre gjør- som kan forandre på hvem som får 1. Eller 2. Plass i tester..

Der har vi svaret... En kino entusiast ville ALDRI kjøpt en LED TV. LED er bare et nytt navn til LCD. Jaja, annerledes baklys. Samme det, fortsatt en hel generasjon bak Plasma. Plasma er master race. Jeg er ingen fanboy av det, jeg bruker selv en billig Toshiba og Samsung XL2370 LED skjerm. Men billedkvaliten (spesielt sort nivå og farger) på LCD/LED er FORFERDELIG i forhold til plasma. Dette er IKKE min mening og IKKE subjektivt. Dette er fakta, flatpanels måler sort nivå, kontrast forhold, respons tid, input lag, og alt det der og plasma vinner hver gang. Nesten hvert år er det en Plasma TV som blir kåret "beste TV" eller i hvertfall "beste bilde". Forresten! det viktigste elementet i en flatskjerm er sort nivået. Kuro har en måling på 0.001cd/m² mens den beste LED'n er en Sony HX800 med 0.005cd/m². Jeg er selv VELDIG glad i Sony.

Kikket nettop på CNET, de top5 "best picture" er alle sammen Plasma. Og det gjelder kun 2010 modeller.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gir oss der slik at du får siste ordet da eller? Neppe. Jeg er en innbarka kino-entusiast ut av milde h... og ville aldri i verden valgt en plasma. Sort-nivå og farver er helt forferdelig i forhold til plasma? Ja da er det ekstremt rart at LED selger langt bedre... Da må de fleste ny-tv-kjøpere være temmelig dumme når det er så åpenlyst...

Forøvrig rart at Pioneer la ned hele plasma-produksjonen sin også. Var sikkert bare at hvermansen ikke oppdaget at den var verdens beste før det var for sent... :P

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For min del kan det bare være den beste tven som har vert/er på markedet, det er fremmdeles mine øyne som bestemmer. jeg har aldrig vært noe stor tilskuer av Plasma, innbrenning å matt bilde (på eldre modeller) Eneste tven'e jeg kunne tenkt meg i plasma er Panasonic VT20-30 eller en eller annen modell av Sharp som jeg så på Elkjøp for en tid tilbake siden. Jeg foretrekker Led/Lcd siden jeg ofte bruker den som PC skjerm, mye tv titting. ALDRIG TIL FILM! Så hva papiret sier bryr meg midt i utgangshullet =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir oss der slik at du får siste ordet da eller? Neppe. Jeg er en innbarka kino-entusiast ut av milde h... og ville aldri i verden valgt en plasma. Sort-nivå og farver er helt forferdelig i forhold til plasma? Ja da er det ekstremt rart at LED selger langt bedre... Da må de fleste ny-tv-kjøpere være temmelig dumme når det er så åpenlyst...

Forøvrig rart at Pioneer la ned hele plasma-produksjonen sin også. Var sikkert bare at hvermansen ikke oppdaget at den var verdens beste før det var for sent... :P
    Det er dere som maser om off-topic... Ikke meg. Dette er min tråd, jeg har ingen problemer med å diskutere TVer. Dette er jo tross alt A & V forum

Du bruker et veldig svakt argument. Ja LED selger mye bedre. Men har du lagt merke til at LED er dyrere?

Da jeg var Dubai likte jeg å spørre de inderne om hva "beste TVen" i butikken var. Tilfeldigvis valgte de alltid den TVen som var dyrest, og var alltid LED. De kunne ABSOLUTT ingenting om TVer, og fikk latterkrampe når de prøvde å forklare ting. En annen ting er jo at de fleste butikker der nede liker å ikke å bruke HDMI kabler på plasma'ene

En ting som er felles for alle land er at når TVene er på display så setter de opp på 'Torch mode'. En modus som virkelig BRENNER skjermen og fører til problemer. Ikke minst clouding. Når man ser på skjermer i et sånt rom med så mye lys så er det en ulempe for plasma skjermene som er laget for mørkheten... (Er ikke det selve meningen med kino?) Og en stor fordel for LED som har bedre lysstyrke.
    Ta med en LED skjerm hjemme, tilpass den til kinoen din og du vil FORT merke at den har langt dårlige bilde enn en god plasma.

De beste TVene går som så:
    1. Sony XBR 960 CRT (Hvis du tenker på hvor flink den er på DVDer, PS2 spill, standard TV osv..)
    2. Pioneer Elite Kuro PRO plasma (Beste totalt billedkvalitet)
    3. Sony XBR 970 (Ikke helt like god som XBR 960...)
    4. Pioneer Kuro LX5090H plasma (lille broren til eliten)
    5-10 diverse CRT TVer, 9G Kuro..
    11. Panasonic V25 plasma (uten tvil best 3D også)
    12. Samsung PNC8000 plasma (Mange mener at hvis du tenker kun på billedkvaliteten var denne 2010s beste TV)
    13. LG PK950 plasma
    14. Sony HX800 LED (Første LED skjermen som klarer å nå Plasma/CRT sort nivåer men fargene er nesten elendige i forhold til andre TVer i prisklassen...)
    15. Samsung PNC7000 plasma

LCD er totalt fail teknologi. CRT er fortsatt master race. Hvorfor kan ikke flat skjerm slå Sony XBR 960? (Mange mener Kuro'n slår den men jeg tror de glemmer hvor bra Sony sin XBR 960 kan spille standard def filmer, spill og TV programmer...)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første. Det er ikke "din" tråd, som du hevder. Selv om du har startet den. Tråden tilhører AVforum, og de har full rett til å moderere den om nødvendig. Noe de etter min mening snart bør gjøre.

Det andre. Du har dradd tråden noe så inni granskogen bort ifra tema. At her bør du ta en stopp fra OT og dra tråden tilbake der den hører hjemme.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    For det første. Det er ikke "din" tråd, som du hevder. Selv om du har startet den. Tråden tilhører AVforum, og de har full rett til å moderere den om nødvendig. Noe de etter min mening snart bør gjøre.

Det andre. Du har dradd tråden noe så inni granskogen bort ifra tema. At her bør du ta en stopp fra OT og dra tråden tilbake der den hører hjemme.
    Jeg tror vi har kommet til det på punktet hvor nesten alle har stemt og sagt meningene sine, også svart på andres meninger og så videre...
    Jeg har allerede med over 200 stemmer og 300 svar fått et godt svar på hva dette forumet mener. Veldig jevnt mellom B&W og Klipsch. Men B&W har ledet med 53-59% av stemmene gjennom hele tråden.

Det betyr neppe at jeg vil at undersøkelsen skal stenges men... Er ikke så veldig mye mer å diskutere.

Fortsett om de vil.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En kompis av meg driver en soundgarden foretning.. Han mener det er poengløst for meg og kjøpe nytt tv, nettopp fordi min 5090 totalt sett absolutt måler seg med dagens led/plasma tver..
    Om jeg absolutt ikke måtte ha 3d, var det ikke noe å tenke på..
    Det var hans ord..
    Pioneer sluttet å lage plasma tver pga de tapte penger på det, og de var jo tross alt laaangt foran konkurentene da de la opp..

Veeeldig mye handler om svartnivået når det gjelder tver!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker et veldig svakt argument. Ja LED selger mye bedre. Men har du lagt merke til at LED er dyrere?

En ting som er felles for alle land er at når TVene er på display så setter de opp på 'Torch mode'. En modus som virkelig BRENNER skjermen og fører til problemer. Ikke minst clouding. Når man ser på skjermer i et sånt rom med så mye lys så er det en ulempe for plasma skjermene som er laget for mørkheten... (Er ikke det selve meningen med kino?) Og en stor fordel for LED som har bedre lysstyrke.
    Ta med en LED skjerm hjemme, tilpass den til kinoen din og du vil FORT merke at den har langt dårlige bilde enn en god plasma.

LCD er totalt fail teknologi. CRT er fortsatt master race. Hvorfor kan ikke flat skjerm slå Sony XBR 960? (Mange mener Kuro'n slår den men jeg tror de glemmer hvor bra Sony sin XBR 960 kan spille standard def filmer, spill og TV programmer...)
    Så du mener vi er "blendet" av bransjen som vil selge de dyreste skjermene sine? Du skriver også at man bør ta med seg en LED-skjerm hjem og sammenligne. Tror du ikke jeg har gjort dette? Det er heller ikke alle som setter demo-skjermer til torch-mode (dynamic). Mange seriøse sjapper som heller stiller inn slik det skal være. CRT er master race? Hva betyr egentlig det? At de fortsatt er best? At konkurransen om de beste skjermene fortsatt er der? Ingen produserer slike lengre. Konkurransen der er for lengst over.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du er veldig langt på jordet nå.. Sort nivå og farger er forferdelig iforhold til plasma??
    Sortnivået er vel styrken til plama..
    Haha

Men end of discussion

Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •