Klipsch eller B&W? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 403
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det tror jeg nok, høres artig ut
    Det blir nok storslagent regner jeg med. Bare en kjapp kalibrering, så skal det spille sånn nogen lunde sammen på film iallefall. Bør vel nesten sende ut nabovarsel, men det kan en trygt gjøre med PC-12plus også :lol: Har fått noen stygge blikk når jeg har stått ute å vaska bil. Kan ikke skjønne det

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde kanskje starte en ny tråd som blir Klipsh Palladium vs Bowers & Wilkins Diamond :P

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Burde kanskje starte en ny tråd som blir Klipsh Palladium vs Bowers & Wilkins Diamond :P

Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt? De som er glad i Klipsch fortsetter med deg, og Klipsch klubben er et greit møtested.

De som er glad i B&W fortsetter med det, og de har trolig en tråd også de som er et greit møtested..

Hvorfor alle disse trådene som ikke gagner noen egentlig?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt? De som er glad i Klipsch fortsetter med deg, og Klipsch klubben er et greit møtested.

De som er glad i B&W fortsetter med det, og de har trolig en tråd også de som er et greit møtested..

Fordi man ønsker å få flere innlegg, for så å få "større troverdighet" på forumet, da man plutselig blir ekspert, eller guru osv?

Eller fordi man liker å presse meningene sine på andre?

Eller for kveruleringens skyld?

Kan vel hende det har kommet noe vettugt ut her også, om en som lurer på et av disse merkene kikker innom. Møter ikke bare på "fans" i denne tråden for å si det slik..

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi du tror det blir en jevnere kamp? Tror det kan bli mye samme som denne tråden har vært

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Fordi man ønsker å få flere innlegg, for så å få "større troverdighet" på forumet, da man plutselig blir ekspert, eller guru osv?

Eller fordi man liker å presse meningene sine på andre?

Eller for kveruleringens skyld?

Kan vel hende det har kommet noe vettugt ut her også, om en som lurer på et av disse merkene kikker innom. Møter ikke bare på "fans" i denne tråden for å si det slik..
    Sant, sant, sant og delvis sant. Her i tråden er man mer opptatt av å være kritiske til andres valg, fremfor å ha glede av sitt eget valg.

Ser egentlig ikke poenget slik somdisse trådene inkl denne bruker å utvikle seg (les: usaklig)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel rette stedet å spørre, skal anskaffe meg Klipsch høyttalere (etter å ha hørt rf-82 sammen med music angel kt88 er det ikke snakk om andre merker) problemet er at jeg ikke er på MA stadiet enda men kommer nok til det etterhvert... Uansett, hvilke Klipsch ville dere anbefale til en med slank lommebok og litt for ny forsterker til å bytte den ut helt enda... Har en Denon avr-1610. Ut effekt var vel 72w kom vi frem til engang. hvor lettdrevne er egentlig Klipsch?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runeasp
    Her er vel rette stedet å spørre, skal anskaffe meg Klipsch høyttalere (etter å ha hørt rf-82 sammen med music angel kt88 er det ikke snakk om andre merker) problemet er at jeg ikke er på MA stadiet enda men kommer nok til det etterhvert... Uansett, hvilke Klipsch ville dere anbefale til en med slank lommebok og litt for ny forsterker til å bytte den ut helt enda... Har en Denon avr-1610. Ut effekt var vel 72w kom vi frem til engang. hvor lettdrevne er egentlig Klipsch?

La oss ta det første først:
    At Klipsch er lettdrevent, er en sannhet med viss modifikasjon.
    De spiller mye høyere enn de fleste med lite watt / billig forsterker / receiver etc. Men som med alle andre høytalere, vil ikke nødvendivis resultatet bli kvalitet av den grunn, men høyere volum trolig..

jeg har 2 x 75watt (Kl A, rør) på mine RF83, og de blomstrer som aldri før, ikke engang diverse Parasound Halo låter så bra som nå, MEN, det er forskjell på watt og watt..

EDIT: kanskje søke deg fram til Klipsch klubben her på forumet, der er det kanskje hjelp å få også:-) velkommen skal du være..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Burde vel heller spøre.. Hva er den ultimate høytaleren? ^^

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vell ikke noe svar på det heller siden vi alle fremmdeles har forskjellige ører.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet forskjell på watt og watt du har noe jeg velger å tenke på som "solide"... Har bare kikket på strømforyningen på forsterkeren og delt på antallet kanaler (surround)
    Så det vil si at du spiller dine bra med 75w som mater en RF83 som skal trenge 250w? Jeg vurderte å gå hele veien opp til 100w (*Gisp*) altså ville det være trygt å si at det ikke ville bli mye som sto i veien der heller... Kanskje dra den helt opp i 125 - 150 w uten større problemer selv om lommeboken i denne omgang begrenser utvalget ganske naturlig... Skal sørge for å plage MA fyren før det endelige innkjøpet skjer... Alle har en guru å gå til.. Men takk for hjelp, nå skal det søkes på Klipsch-klubb...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

igjen: hvorfor opprette en ny tråd bare for å spørre om det egentlig?
    Den ultimate høytaleren vil, igjen, være forskjellige fra person til person - så noe fasit vil det heller ikke bli i det spørsmålet..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet forskjell på watt og watt du har noe jeg velger å tenke på som "solide"... Har bare kikket på strømforyningen på forsterkeren og delt på antallet kanaler (surround)
    Så det vil si at du spiller dine bra med 75w som mater en RF83 som skal trenge 250w? Jeg vurderte å gå hele veien opp til 100w (*Gisp*) altså ville det være trygt å si at det ikke ville bli mye som sto i veien der heller... Kanskje dra den helt opp i 125 - 150 w uten større problemer selv om lommeboken i denne omgang begrenser utvalget ganske naturlig... Skal sørge for å plage MA fyren før det endelige innkjøpet skjer... Alle har en guru å gå til.. Men takk for hjelp, nå skal det søkes på Klipsch-klubb...

For å si det slik, Klipsch trenger ikke watt.. di trenger STRØM, å hauevis av det!

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare kikket på strømforyningen på forsterkeren og delt på antallet kanaler (surround)
    Får dette blitt riktig da ?
    Ligger ikke effektiviteten i A/B-forsterkere på rundt 40-60% ?
    (Usikker på tallene.)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har hatt f.eks Parasound Halo A21 på disse, for å nevne et eks. (250 solide watt) og jeg hadde ikke gått tilbake under noen omstendigheter. det jeg har nå passer meg bedre, spiller høyere enn jeg egentlig har godt av og enda litt, og fløyelsmykt når jeg ønsker det, i tillegg kan det engasjerende som få annet i mine ører..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det finnes vell ikke noe svar på det heller siden vi alle fremmdeles har forskjellige ører.
    Vi alle fremmdeles har forskjellige øyner men Pioneer Elite Kuro er den desidert beste flat skjermen noen gang lagd. Om noe her er uenige så lyver de. (det er 100% fakta at kun de nyeste OLED skjermene fra CES eller Sony XBR CRT skjermen har like lavt sort nivå, farge gjengivelse osv som en 9G Kuro.)

Hvorfor kan ikke best høytaleren være et så enkelt faktum?
    De må vel være en som helt klart har best "specs"...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    igjen: hvorfor opprette en ny tråd bare for å spørre om det egentlig?
    Den ultimate høytaleren vil, igjen, være forskjellige fra person til person - så noe fasit vil det heller ikke bli i det spørsmålet..
    Lage en poll / undersøkelse og legge til høytalere som Snell A7, B&W 800D, Klipsch R39F, Revel Ultima Studio 2, Kharma Grand Exquisite, Wilsion Audio Alexandra osv... se hva som får flest stemmer, lese kommentarer. Pang.

Forhåpentligvis gode svar. Jeg har ikke vært her lenge men... Er ikke AVforum stedet hvor entusiastene samles? ...

Bare koriger meg om jeg tar feil...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lage en poll / undersøkelse og legge til høytalere som Snell A7, B&W 800D, Klipsch R39F, Revel Ultima Studio 2, Kharma Grand Exquisite, Wilsion Audio Alexandra osv... se hva som får flest stemmer, lese kommentarer. Pang.

Forhåpentligvis gode svar. Jeg har ikke vært her lenge men... Er ikke AVforum stedet hvor entusiastene samles? ...

Bare koriger meg om jeg tar feil...

det er ikke specsa som setter slutt resultatet. Rom størrelse, fasong, plassering etc spiller inn. Så å utelukkende fokusere / se seg vrang på specs, er aldri 100% korrekt.

Alle har vi favoritter, og godt er det:-P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må vel være en som helt klart har best "specs"...

Det er ikke bare specs som er avgjørense for slutt resultatet.
    Jeg nevner:

*rom som ikke passer til den aktuelle høytaler.
    *elektronikk som ikke passer til den aktuelle høytaler
    *bassporter foran eller bak høytaler
    *plasseringsvennlighet

kan selvsagt nevnes mer, og sluttresultat i et gitt rom er ofte flere av punktene som passer ilag.

selv om noe står på en stykke papir, er det ikke nødvendigvis "best" i alle rom, i alles øre om du skjønner.

En god pekepinn er det selvsagt..

Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •