Klipsch eller B&W? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 403
    Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hva er relevansen til diskusjonen, skal jeg dra frem eksempler på firmaer som har klipsch ? beviser det noe ?
    Tja.. om et respektabelt lydstudio hadde stilt med Klipsch-oppsett ville jeg faktisk ha gitt de ørlite mere tiltro

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Uriktige fakta? Som at Klipsch har en temmelig drøy topp pga horn-diskanten? Mange som opplever Klipsch slik.. Er det løgn og bedrag pga at du ikke opplever det slik?
    ved feil match er det intet problem å få frem det nei,samme gjelder bw og ht dine, det har jeg hørt egenhendig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. om et respektabelt lydstudio hadde stilt med Klipsch-oppsett ville jeg faktisk ha gitt de ørlite mere tiltro

oki, jeg kjøper ht utifra hva jeg liker jeg, da jeg ikke har studioforhold i stua
    tør jeg ikke stole på at det ville fungert her :-D :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, men da burde du kanskje vurdere bw ht, iom at du brenner for saken :-D
    eller er det klipsch som irriterer deg........
    Klipsch irriterer meg ikke. I mange oppsett kan det godt hende Klipsch stiller med sterke kort. Men det går på smak, som vi begge har nevnt tidligere.

Og det er store odds for at B&W vil være mitt neste valg av høyttalere. Hadde tidligere B&W CDM7NT, noe jeg savner den dag i dag. Skal teste 802D neste uke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch irriterer meg ikke. I mange oppsett kan det godt hende Klipsch stiller med sterke kort. Men det går på smak, som vi begge har nevnt tidligere.

Og det er store odds for at B&W vil være mitt neste valg av høyttalere. Hadde tidligere B&W CDM7NT, noe jeg savner den dag i dag. Skal teste 802D neste uke

lykke til med det, hva skal du bruke av forsterkeri da ? og ikke ta denne meldingen feil nå da

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved feil match er det intet problem å få frem det nei,samme gjelder bw og ht dine, det har jeg hørt egenhendig
    Høyttalerne mine har samme "syndromet" der, ja. Ingen krangling på det. Har bare ikke fått det frem på B&W noen gang. Selv om jeg har hørt dette merket i drøyt mange oppsett. Jeg vurderer sistnevnte merket av akkurat den grunnen faktisk. Noen flere selvfølgelig :P Men kanskje i hovedsak den..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten er ikke horn diskant /mellomtone synonymt med skarp diskant, er faktisk fordeler ved det også

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lykke til med det, hva skal du bruke av forsterkeri da ? og ikke ta denne meldingen feil nå da
    I test-perioden vil jeg nok prøve Nad M2 eller 3. Muligens Classè CA2300. Skal sevfølgelig også koble de opp på 2 stk C275, men det er nok mest for moro skyld

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne mine har samme "syndromet" der, ja. Ingen krangling på det. Har bare ikke fått det frem på B&W noen gang. Selv om jeg har hørt dette merket i drøyt mange oppsett. Jeg vurderer sistnevnte merket av akkurat den grunnen faktisk. Noen flere selvfølgelig :P Men kanskje i hovedsak den..
    da kan du jo prøve en middels receiver på bw, får du ikke skarp diskant da så vet ikke jeg ht dine er ikke nødvendigvis skarpe i toppen de, samme som med klipsch og bw så må det bare matches

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I test-perioden vil jeg nok prøve Nad M2 eller 3. Muligens Classè CA2300. Skal sevfølgelig også koble de opp på 2 stk C275, men det er nok mest for moro skyld
    det kan nok bli bra, men ikke med c275, de er ikke gode nok til å få ut potensialet i de ht, ikke dine heller hvis jeg får lov å si det uten at du tenner på plugga

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten er ikke horn diskant /mellomtone synonymt med skarp diskant, er faktisk fordeler ved det også
    97,5% synonymt? Som sagt, kun hørt ett velfungerende Klipsch-system. Kan vel dra den lengre også. Kun hørt 2-3 oppsett med horn av noe som helst slag som jeg liker lydsignaturen på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett annet tips er også å se utenfor hfk nårdet gjelder forsterkeri

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan nok bli bra, men ikke med c275, de er ikke gode nok til å få ut potensialet i de ht, ikke dine heller hvis jeg får lov å si det uten at du tenner på plugga
    At jeg har valgt C275 har med kjøpekraft å gjøre. Tar meg ikke nær av det for å si det slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    97,5% synonymt? Som sagt, kun hørt ett velfungerende Klipsch-system. Kan vel dra den lengre også. Kun hørt 2-3 oppsett med horn av noe som helst slag som jeg liker lydsignaturen på.

da liker du nok rett og slett ikke horn, er ikke for alle, mange som opplever det slik, på samme måte som jeg opplever andre ht merker, kan ikke tenke meg annet enn klipsch fremover, og gjerne flere par enn de jeg allerede har, for meg er de musikalsk nirvana, samtidig som de leverer varene på film og spilling også
    men høres ut for meg som om du har mer eller mindre bestemt deg for bw, kan jeg dog få lov til å friste deg å prøve annen forsterker på daliene først ? mer å hente der enda

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var 4 sider det gutter. Og årets post-maraton.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett annet tips er også å se utenfor hfk nårdet gjelder forsterkeri
    Det kan godt hende. Kommer til å sjekke ut flere muligheter før jeg lander også. Selv om jeg skal teste 802D nå, så er det en stund til jeg evt kjøpet et par. For min del blir det nok 803D først iom kostbar senter-høyttaler. Men når muligheten byr seg, takker jeg ikke nei

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg har valgt C275 har med kjøpekraft å gjøre. Tar meg ikke nær av det for å si det slik.

skjønner det, de er mye for penga helt klart,men du aspirerer til bedre lyd hvis jeg ikke har missforstått deg helt, ta det etterhvert, sikkert mange tips å få på dalitråden angående forsterkeri til ht dine, kan være en billigere og like givende vei å gå som å bytte ht dine
    mener ikke å være snobbete angående forsterkeri for jeg er tilhenger av produkter som gir mye for penga og oppsettet mitt er forsatt under forbedring her også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Geir Arne

vi er stae, og så har vel din signatur noe med saken å gjøre, beklager at jeg dro dere ned gutter :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da liker du nok rett og slett ikke horn, er ikke for alle, mange som opplever det slik, på samme måte som jeg opplever andre ht merker, kan ikke tenke meg annet enn klipsch fremover, og gjerne flere par enn de jeg allerede har, for meg er de musikalsk nirvana, samtidig som de leverer varene på film og spilling også
    men høres ut for meg som om du har mer eller mindre bestemt deg for bw, kan jeg dog få lov til å friste deg å prøve annen forsterker på daliene først ? mer å hente der enda
    Har en egen tråd som omhandler hjemmekinoen. Innspill der er det bare å komme med Har prøvd en del allerede selvfølgelig, men det står det også litt om. Og ja. Mer eller mindre bestemt meg for B&W. Om ikke Dali skulle dukke opp med en ufattelig bra Euphonia mkII, da.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg trodde det var førstemann til 5000 inlegg jeg? Har jeg misforstått hele greia? :P

Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •