Ipad tilkobling til receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ipad tilkobling til receiver

Hei! lurer litt på å kjøpe meg ipad2, og vil bruke dn mye til å spille musikk fra spotify premium, spørsmålet er da, etter som jeg har forstått å lest på apple så kan du bruke en digital AV adapter, også hdmi til hd skjerm står de, kan du da kjøre hdmi til receiver og få ud kun lyd ? og jeg har hdmi fra receiver til tv også, at jeg får lyd fra receiver og bilde på tven da ?

håper noen med erfaring eller bedre innsikt en meg kan bekrefte at dette virker 8)

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg unngår forsiktig spørsmålet ditt for å tipse om at med en Sonos ZP90 kan du bruke ipad2 + app'en "Sonos" som fjernkontroll, og den passive ZP90 som avspiller (den har digital coax ut). Det er en løsning som mange liker veldig godt.

Husk: Spotify har bare iphone-app så langt, så det blir som å styre fra en iphone (app'en blir liten på skjermen)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har prøvd, så vil jeg tro du får både bilde og lyd igjennom HDMI-kablen, også igjennom forsterken din.

Men hvis du er kun ute etter lyd så er det flere løsninger:
    -Airplay: Trådløsoverføring direkte til forsterker (kun noen få forsterkere som har dette i dag).
    -Airport Express: Trådløsoverføring via et adapter med toslink(fiber).
    -Stue PC: - Kobles til forsterker, Ipad fungerer som fjernkontroll.
    -Squeezebox touch - Kobles til forsterker. Ipad fungerer som fjernkontroll, dette er ganske enkelt genialt.
    -Sonos - Ipad fungerer som en fjernkontroll, dette er ganske enkelt genialt.

Dem to siste alternativene så kan spille av Spotify/Wimp uten noen PC eller Ipad er slått på. Dette er stand-alone systemer, som kobles til ditt nettverk. Ipaden fungerer utmerket som fjernkontroll, enkelt å sette opp med bra bruker grensesnitt.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Squeezebox touch og IPad....

Hva gjør jeg for å styre touch med iPad?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar! men du klarer vell ikke få like god lydkvalitet trådløst i forhold til en HDMI kabel ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Har Squeezebox touch og IPad....

Hva gjør jeg for å styre touch med iPad?
    Appen IPeng for iPad....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivarman
    takker for svar! men du klarer vell ikke få like god lydkvalitet trådløst i forhold til en HDMI kabel ?
    Hvis forholdene er bra så skal det ikke være forskjell.....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Appen IPeng for iPad....
    Eller SqueezePad.

Men med en AirPort express skal man vel kunne streame direkte fra iPad til AirPort-en, og med digital kabel mellom AirPort og receiver skal man vel kunne få et greit resultat?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Eller SqueezePad.

Men med en AirPort express skal man vel kunne streame direkte fra iPad til AirPort-en, og med digital kabel mellom AirPort og receiver skal man vel kunne få et greit resultat?

Er det noen som kan forklare enkelt hvoran man får til dette i praksis. Det er bare forvirrende det jeg lser på nett. Alle tror de som kjøper dette er dataeksperter, men det er slett ikke tilfelle.

Altså, jeg har nettopp fått en iPad 2, jeg har også kjøpt en Airport Express som jeg har koblet til receiver med optisk kabel.

Men så, jeg har fortått det slik at man må installere et program som heter Airfoil for å få til å streame spotify. Nå har jeg lastet dette ned på min stasjonære PC og kjøpt lisens, men hvordan i huleste får man overført dette til iPad?

Noen som kan forklare med teskje, før jeg skaller i veggen :evil:
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet men du skal ha en app på ipaden som heter AirPlay. I følge reklamen skal denne appen finne AirPort expressen din. Men det er godt mulig at den ikke fungerer med Spotify.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke støttet av Spotify sist jeg sjekket...men noen idéer her: Will Spotify integrate AirPlay support?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spn2000
    I just hooker up mY AirPort express to mY HIFI, started spotify on the iPhone, choose the "AirPlay" Icon inside the "info" tab in spotify, and it just works!
    Wow! That was sweeEEt!
    Someone's in for a surprise later tonight! Nachspiel!!
    Dette var fra tråden Tiger linket til og kommentaren er 4 mnd gammel. I mellomtiden har det vel kommet ny iOS. Det kan se ut som det ikke er en selvstendig app men et valg innenfor Spotify, hvertfall på iPhone men jeg vil tippe det er ganske likt på iPad.

Men jeg vil tro det suger en del strøm, så det er kanskje mindre kraftkrevende med Squeezebox-integrasjon. Da er det vel først og fremst kommandoene fra iPad/iPhone som sendes til serveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men jeg vil tro det suger en del strøm, så det er kanskje mindre kraftkrevende med Squeezebox-integrasjon. Da er det vel først og fremst kommandoene fra iPad/iPhone som sendes til serveren.
    Ja, det er helt klart en fordel å benytte en seperat og uavhengi enhet til å spille av musikk med tanke på batteritid. Spesielt for dem som bruker iPhone - kjedelig å stadig være tom for batteri.

Så til hovedkilden for musikk så bør man sterkt vurdere pc, sonos eller squeezebox. Dem to sistnevnte kan være uavhengi av PC som jeg synes er en fordel, og bruker-grensesnittet gjør at nesten hvem som helst kan enkelt sette på musikk og bruke den.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøker igjen..

Er det noen som har fått til å streame Spotify direkte fra iPad til Airport Express (og videre til receiver med optisk) - uten omveier - som stasjonær PC?

Og hvilke applikasjoner blir i såfall benyttet til dette?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som bruker Sonos, har dere en ekstern DAC i tilleg? Eller hvordan er lydkvaliteten fra sonos boksen?

Har egentlig tenkt litt på denne saken til iPaden min:
    CAMBRIDGE iD100 iPod dock | Hi-Fi Klubben

Men med en en sonos, så går iPaden som fjernkontroll isteden. Blir nok mer brukervennlig på den måten.
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den manglende responsen i denne tråden taler for seg selv - styr unna alt av Apple-produkter.

Hva kjøper lydinteresserte IPad for? jo for å streame musikk trådløst til stereoanlegget. Er det mulig? NEI - med mindre du elsker iTunes - som du forøvrig blir koblet opp imot hver eneste gang du kobler et Apple produkt opp mot Wifi. Spotify, Wimp glem alt det der, Apple har lagt inn sperrer mot slikt.

Jeg trodde bunnen var nådd med Samsungs harddiskopptagere, men sannelig greier proteksjonistiske Apple å overgå dem; iPad 2 kan ikke benyttes til noe fornuftig din gamle PC tilkoblet ethernet ikke kan.

De burde få prisen for årets mest unyttige produkt. Sann mine ord - styr unna iPad 1&2, ja alle Apple produkter.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss det var da en veldig bombastisk konklusjon?

Både iPad og iPhone kompletterer anlegget på en helt ny måte. Å streame fra iPad til anlegget er ikke optimalt, men sammen med sonos eller Squeezebox er det helt glimrende. Man sitter med ipaden i fanget og blar i låter, får opp albumbilder, lager spillelister, hører på andres spillelister, sjekker ut relaterte artister osv. iPad sammen med Squeezebox har gitt meg en helt ny hverdag, og jeg anbefaler kombinasjonen på det sterkeste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Den manglende responsen i denne tråden taler for seg selv - styr unna alt av Apple-produkter.
    Hva med å google litt?
    Jeg brukte to minutter på å finne det ut, så prøv dette:
    1) - Sett opp nettverket på iPaden til Airport express.
    2) - Åpne iPod spilleren.
    3) - Trykk på trekanten ved siden av volumkontrollen.
    4) - Velg lyd til airport express.
    5) - Deretter kan du spille av musikk fra wimp eller spotify:-D

Det funker iallefall for meg på Wimp - har ikke prøvd spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Det funker iallefall for meg på Wimp - har ikke prøvd spotify.
    Funker helt brillefint med spotify. Bare å velge airplay iconet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Hva kjøper lydinteresserte IPad for? jo for å streame musikk trådløst til stereoanlegget. Er det mulig? NEI - med mindre du elsker iTunes - som du forøvrig blir koblet opp imot hver eneste gang du kobler et Apple produkt opp mot Wifi. Spotify, Wimp glem alt det der, Apple har lagt inn sperrer mot slikt.

Jeg trodde bunnen var nådd med Samsungs harddiskopptagere, men sannelig greier proteksjonistiske Apple å overgå dem; iPad 2 kan ikke benyttes til noe fornuftig din gamle PC tilkoblet ethernet ikke kan.

De burde få prisen for årets mest unyttige produkt. Sann mine ord - styr unna iPad 1&2, ja alle Apple produkter.
    Hvis du skal kritisere noe er det lurt å sette seg inn i det først (ihvertfall hvis du ikke vil fremstå som komplett ignorant). Det du sier er bare sprøyt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •