Ipad tilkobling til receiver - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "iPad 2 kan ikke benyttes til noe fornuftig din gamle PC tilkoblet ethernet ikke kan."

Nå vet jeg ikke om dette er trolling, men uansett - du tar grundig feil. Som lydinteressert og på flyreise nesten annenhver uke i jobbsammenheng bruker jeg den til følgende:

- Lage musikk i Garageband når jeg er på flyplasser, tog, wherever
    - Spotify, musikken er med meg overalt.
    - Styre Sonos-anlegget mitt hjemme
    - Laste ned bøker fra iBooks og Kindle, fantatisk mange bra, gratis bøker
    - Kommunisere med familien via Skype
    - E-post og surfing
    - Morsomme småspill og andre applikasjoner
    - Koble den til USB-kontakten i bilen for musikk. Også Google maps/andre karttjenester kan fint brukes i bil

Så jo, iPad kan gjøre MASSE min gamle ethernet-tilkoblede PC ikke kan. I tillegg gjør den det så enkelt og brukervennlig at jeg blir litt irritert på at jeg i årevis har knotet med Windows mobile, cracking og jailbreaks.

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Den manglende responsen i denne tråden taler for seg selv - styr unna alt av Apple-produkter.

Hva kjøper lydinteresserte IPad for? jo for å streame musikk trådløst til stereoanlegget. Er det mulig? NEI - med mindre du elsker iTunes - som du forøvrig blir koblet opp imot hver eneste gang du kobler et Apple produkt opp mot Wifi. Spotify, Wimp glem alt det der, Apple har lagt inn sperrer mot slikt.

Jeg trodde bunnen var nådd med Samsungs harddiskopptagere, men sannelig greier proteksjonistiske Apple å overgå dem; iPad 2 kan ikke benyttes til noe fornuftig din gamle PC tilkoblet ethernet ikke kan.

De burde få prisen for årets mest unyttige produkt. Sann mine ord - styr unna iPad 1&2, ja alle Apple produkter.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Hvis du skal kritisere noe er det lurt å sette seg inn i det først (ihvertfall hvis du ikke vil fremstå som komplett ignorant). Det du sier er bare sprøyt.

Merkelig at hele internett skriker over seg over at det ikke fungerer, når dere to sier "bare". Overalt står det at det kun lar seg gjøre gjennom et program som heter airfoil som gjør at man kan fjernstyre PC. (PC må stå påslått). F.eks. her; How to stream Spotify wirelessly to your stereo – SimpleEditions
    Men dette stemmer altså ikke..?

Men OK, jeg får heller ikke konfigurtert Airport Express. Den blinker bare gult. Det får heller ikke andre jeg kjenner som har kjøpt denne "fantastiske" saken. Jeg har installert CD'en som følger med (Airport Verktøy), men får ikke opp de anvisninger som alle sier skal dukke opp automatisk. Programmet finner Apple -enheten men vil ikke konfigurere. Butikken kan ikke hjelpe. Har noen av dere som sier det er så enkelt noen forklaringer på at det bare dukker opp error -4, hver gang jeg forsøker å konfigurere?

Ellers er grunnen til at jeg er forbannet på Apple - det faktum at det er et 100% gjennomført nazi-konsept. Tenk om Microsoft la inn hindringer for å laste andre program - og for f.eks fra spotify til å fungere, fordi de ville du skulle handle alle program i Microsoft-butikken istedet?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    "iPad 2 kan ikke benyttes til noe fornuftig din gamle PC tilkoblet ethernet ikke kan."

Nå vet jeg ikke om dette er trolling, men uansett - du tar grundig feil. Som lydinteressert og på flyreise nesten annenhver uke i jobbsammenheng bruker jeg den til følgende:
    Nå leser jeg den første setningen slik at den gamle PC er tilkoblet ethernet, dvs hjemme eller jobb og ikke mobilt/bærbart. "Pærer og pærer" - dvs at man må se hva en iPad kan gjøre hjemme eller på jobb, ikke ut i det blå.....

Hva kan din iPad da som ikke en gammel PC kan?

Jeg spør av egeninteresse da jeg begynner å få et behov for en iPad, tror jeg ................

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultima,

Dette er ikke vanskeligere å sette opp enn vanlig PC-utstyr, det er faktisk lettere. Bruker du kablet internett tilknyttet Airport Express så skal det bare være plugg and play. Og jo det er fler enn to som har fått det til, jeg har verken brukt cd eller manual for å få det til.

Jeg har på følesen at du har mer enn bare én dårlig dag her, jeg skjønner godt at responsen er dårlig på spørsmålene dine når du er så kritisk og negativ.

Mitt beste tips er: Selg sakene dine - dette er ikke noe for deg.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ultima,

Dette er ikke vanskeligere å sette opp enn vanlig PC-utstyr, det er faktisk lettere. Bruker du kablet internett tilknyttet Airport Express så skal det bare være plugg and play. Og jo det er fler enn to som har fått det til, jeg har verken brukt cd eller manual for å få det til.

Jeg har på følesen at du har mer enn bare én dårlig dag her, jeg skjønner godt at responsen er dårlig på spørsmålene dine når du er så kritisk og negativ.

Beklager min noe gretne framtoning i denne tråden
    Blir bare så skuffet og irritert når man gleder seg til noe og ting ikke fungerer som forventet. Dvs. når det gjelder nevnte Airport Express, så er jeg etterhvert overbevisst at det må være en feil med denne.

Det skal jo være enkelt, men etter å ha koblet til Apple nettverket, så får jeg bare følgende beskjed opp hver gang jeg forsøker å konfigurere:
    "Det oppsto en feil under forsøk på å få tilgang til den trådløse Appla-enheten. Kontroller at nettverksforbindelsen er i orden og prøv igjen. Feilkode -4"

Lyset på AE blinker også gult, noe som indikerer disse problemene. Men nettverket til Apple-enheten fungerer. Den finner jo enheten og når jeg kobler til eterhernet porten, så kan jeg surfe på dette nettverket. Har også forsøkt soft/hard/factory reset. Men ingenting nytter.

Skal gå med den til butikken og be om en ny, evt. at de sjekker den ut - og forklarer meg hva som evt. er feil.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Lyset på AE blinker også gult, noe som indikerer disse problemene. Men nettverket til Apple-enheten fungerer. Den finner jo enheten og når jeg kobler til eterhernet porten, så kan jeg surfe på dette nettverket. Har også forsøkt soft/hard/factory reset. Men ingenting nytter.
    Hvis du klarer å surfe trådløst via ethernet porten da skal det i utgangspunktet være veldig enkelt - ref. min oppskrift tidligere i tråden.

For morro skyld så satt jeg nå opp Airport Express trådløst - via mitt eksisterende nettverk.
    Etter noen sekunder etter jeg plugget den i kontakten kommer dem opp som ett nettverk. Etter det gjorde jeg ikke annet enn å følge oppskriften/spørsmålene programmet spurte etter. Det endte med at Airport nettverket forsvant, slik at jeg måtte koble tilbake til mitt gamle nettverk.
    Deretter var det bare trykke på såkalte trekanten og spille musikk ut på stereon..... Dette gjorde jeg i en reklame pause

Så det er godt mulig det er noe galt med din, for det er ikke noe hokus pokus...

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nå leser jeg den første setningen slik at den gamle PC er tilkoblet ethernet, dvs hjemme eller jobb og ikke mobilt/bærbart. "Pærer og pærer" - dvs at man må se hva en iPad kan gjøre hjemme eller på jobb, ikke ut i det blå.....

Hva kan din iPad da som ikke en gammel PC kan?

Jeg spør av egeninteresse da jeg begynner å få et behov for en iPad, tror jeg ................
    Personlig, hvis jeg kun skulle brukt iPaden hjemme, hadde jeg nok ikke kjøpt den. Jeg kjøpte den først og fremst fordi den er glimrende å ha med seg på reise. Hjemme bruker jeg den primært til styring av Sonos-anlegg, surfing i sofaen/sengen, e-post og litt småspilling. Det som "gjør det" i forhold til en vanlig laptop er batterikapasitet, vekt/størrelse og oppstartstiden, er klar til bruk på null komma niks. Sier ikke at den er spesielt raskere enn andre nettbrett i samme prisklasse, men det er kombinasjonen brukervennlighet, batterikapasitet, programvaretilgang samt størrelse som gjør den ideell til mitt bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig, hvis jeg kun skulle brukt iPaden hjemme, hadde jeg nok ikke kjøpt den. Jeg kjøpte den først og fremst fordi den er glimrende å ha med seg på reise. Hjemme bruker jeg den primært til styring av Sonos-anlegg, surfing i sofaen/sengen, e-post og litt småspilling. Det som "gjør det" i forhold til en vanlig laptop er batterikapasitet, vekt/størrelse og oppstartstiden, er klar til bruk på null komma niks. Sier ikke at den er spesielt raskere enn andre nettbrett i samme prisklasse, men det er kombinasjonen brukervennlighet, batterikapasitet, programvaretilgang samt størrelse som gjør den ideell til mitt bruk.
    Ja, selv hjemme hos meg ligger iPaden alltid lett tilgjengelig, og den bærebare PCen ligger nå bare å "støver".

Det er jo ikke noe spesielt revolusjonerede med iPaden bortsett fra at dette er veldig enkelt og stabilt. For meg som ikke er PC-nerd så er det helt topp, jeg bruker den sikkert flere timer hverdag, også hjemme.

PCen skruer jeg bare på når det blir litt tyngre oppgaver, noe som er veldig skjeldent.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Fint og nyansert svar

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto!

PCen tar jeg kun frem når jeg skal gjøre mer krevende ting og hvor tastatur er en stor fordel; skrive noe, betale regninger, fikse på noen bilder etc. Jeg kan skjønne at noen mener nettbrett er overflødig og ubrukelige, men det tror jeg endrer seg når man oppdager hvilke fordeler det faktisk gir. Bare det å sitte med en lydløs, "kald" og lett håndterlig skjerm på fanget når man lytter til musikk, fremfor en tung og varm PC er helt suverent.

Nettbrett vil ikke erstatte en PC fullt og helt, hvertfall ikke med dagens størrelse og ytelse, men de forenkler den daglige data- og mediabruken betydelig.

EDIT: Takk for tipset om Garageband forresten En artig app for wannabe produsenter

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garageband, får man dette til iPad1? Må kanskje oppgradere til nyere firmaware, har ikke gjort det siden jeg fikk den for snart et år siden.

Lukter på Sonos, da iPaden vil bli brukt mye mer
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nettbrett vil ikke erstatte en PC fullt og helt, hvertfall ikke med dagens størrelse og ytelse, men de forenkler den daglige data- og mediabruken betydelig.
    Ja, det var vel en god oppsummering!
    Vil tro den ikke passer for en hard-core-PC-freak, men for daglig underholding så er den topp. Før jeg kjøpe den så var jeg også usikker på hvilken nytte den vil få, men etter å ha lært å utnytte den så har jeg blitt avhengi, hehe... det er bare pga av det enkle...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Garageband, får man dette til iPad1?
    Jepp, har akkurat lastet ned og testet. Kjører med siste iOS.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •