Cambridge Azur 840A og sub...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge Azur 840A og sub...

Hei..

Tenkte jeg skulle ha meg en Cambridge Azur 840A - for å spille musikk i stereo, men også som effektrinn for hjemmekino.

Men lurer på om bruk av sub med Cambridgen. Selvfølgelig KAN jeg bruke den dedikerte subutgangen (subsporet på film) på receiveren, men hva da med musikk som går via DAC og balanserte XLR inn i CA 840A? CA 840A har jo ikke dedikert pre-out til sub, men pre-out til fullregister.

Det dumme spørsmålet er: Kan jeg bruke en sub her - som selvsagt benytter sitt eget delefilter?

Dumt spørsmål, I know, men ble plutselig bare så usikker. Greit å vite før jeg spanderer 8-9000 på en forsterker.....

Takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å vite før du investerer: hvordan har du tenkt å kjøre dac direkte inn i effektforsterker? Har din dac volumkontroll?
    Noen ganger kan man ikke bruke begge innganger på en effektforsterker, rca og xlr medmindre der er en switch der velger imellom de to, er der det på effektforsterkeren?
    Hvorfor kjøper du ikke en integrert forsterker med prosessorinngang, da kan du ha alle dine stereokilder koblet til denne og bruke den som effektforsterker når du ser film?
    Eneste sub du kan bruke i det oppsettet du tenker på er vel en ST model REL, de har flere innganger, med hver sin volumkontroll men jeg er usikker på om volumkontrollen virker på høynivå inngangen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge Azur 840 ER vel en intergrert forsterker med prosessorinngang? Det er nettopp derfor jeg tenker å kjøpe den, i samråd med folka på Hifiklubben.

Tenker å kjøre balansert XLR fra DAC til CA 840A når det gjelder musikk.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, beklager, misforsto her, trodde det var en effektforsterker.
    Ja, PreOut sub trenger du ikke, du vil jo bruke LFE fra receiveren til film, men til stereo må du bruke enten preout eller høyttaler terminalene på Cambridgen.
    Det vil vel fortsatt betyde du trenger en sub med 2 innganger, med hver sin volumkontroll. Du får sikkert andre svar...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •