Bør Jeg Bytte Subb?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bør Jeg Bytte Subb?

har en cv hfa-18sx, som er nesten ikke brukt, og ikke en ripe på, (kjøpt for ca 3-4 md siden) hvor mye kan jeg få for den?

har b&w 803 s2 matrix, og en nad c375bee, og lurte på om det vil bli noe bedre lyd med en B&W ASW610 Subwoofer | Hi-Fi Klubben en den cv`en jeg har nå?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en helt annen sub i helt annen klasse, vil tro B&W passer bedre sammen med anlegget ditt, CV er jo bra til musikk sikkert eller om du skal ha fest, men om jeg skulle hatt et filmanlegg ville jeg heller hatt b&w.

Cven er jo i tilleg gigantisk :P hehe

Må se litt på hva du tenker på?, er du missfornyd med subben din nå? og vhorfor? hva skal du bruke det til? film musikk? hvordan er rommet ditt?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en SVS til å dekke de laveste frekvensene så spiller CV de øverste. VELDIG god kombi.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan jo også funke bare se på ostemannen sitt oppsett noen ganger er ikke bare en sub nok. 4 må til

PS! kan hende jeg blandet, mener det var du som har 4 subber i opsettet ditt`? med blant annet SVS og CV horn?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av philip lauritzen
    har en cv hfa-18sx, som er nesten ikke brukt, og ikke en ripe på, (kjøpt for ca 3-4 md siden) hvor mye kan jeg få for den?

har b&w 803 s2 matrix, og en nad c375bee, og lurte på om det vil bli noe bedre lyd med en B&W ASW610 Subwoofer | Hi-Fi Klubben en den cv`en jeg har nå?
    Ville personlig fått meg mer effekt på 803'ene dine før jeg hadde giddet å invistere i en SUB i tillegg. Innkjøp av en NAD C275BEE for så å kjøre den brokoblet på den ene høytaleren din, og NAD C375BEE din brokoblet til den andre bør nok øke livet i 803'ene dine vil jeg tro. Ville ihvertfall gått innom HIFI-Klubben å lånt med meg en NAD C275BEE hjem å teste var jeg deg.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    det kan jo også funke bare se på ostemannen sitt oppsett noen ganger er ikke bare en sub nok. 4 må til

PS! kan hende jeg blandet, mener det var du som har 4 subber i opsettet ditt`? med blant annet SVS og CV horn?
    Ja. Det stemmer. Hornsubben er tatt ut. Men nå står det 4 subber, der 2 er CV og 2 er SVS replicaer.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ja. Det stemmer. Hornsubben er tatt ut. Men nå står det 4 subber, der 2 er CV og 2 er SVS replicaer.
    Da husket jeg riktig, glemmer jo ikke videoen du har på proflen, alt dette jo ned fra vegger, hehe :P

men men, må ikke spore helt av :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok ikke det blir noe mere forsterkere her i hus, har et veldig begrensa budsjett, og bruker bare 25-35% av nad`ens kraft ved vanlig lyttilg, så jeg ser ikke at jeg kan få noe utbytte av det her.

liker ikke cv`en pga fordi at den ikke går dypt nok, og at det ikke akkurar trengs en einstein for å finne ut at b&w`en er litt bedre, da man skal høre på rafonerte, og godt inspilte sanger.

,men er det noen formaninger, om hvor mye jeg kan få for en splitter ny hfa-18sx?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er ute etter noe dypere, ville jeg gått for svs sb 12. Den koster vel like mye, og vil nok gå dypere.

Her er link til Lsound, koster 5500

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter hva jeg leser, går subbene akkurat like dypt (20hz), noe som holder for meg, og med tanke på utseende, pris, og merke-match, går jeg nok for b&w:twisted:

kan jeg prøve å ta 5500-6000kr for en helt strøken, 2md gammel, med argon 5055 signalkabel, og trygg frakt i 1 times omkrets?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kan jeg prøve å ta 5500-6000kr for en helt strøken, 2md gammel, med argon 5055 signalkabel, og trygg frakt i 1 times omkrets?
    Det er jo bare å prøve, markedet bestemmer uansett, men minst 5000,- bør vel være innen rekkevidde.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg den ut for 6k

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, kommer nok til å legge den ut til 6k, noen som har noe fakta om b&w subben, er den noe god? er den kraftig nok til å spille på moderat volum??

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W ASW610 er en helt annen sub enn HFA-18SX. Jeg hørte begge på HFK, og lurte på om ASW610 var påslått da jeg skiftet fra CV til B&W. Det er klart B&W'en går dypere, men den har ikke så mye den skal ha sagt rundt 20 hz, og definitivt ikke under det. CV har på den andre siden ekstremt mye mid-bass, og det er den bassen som SLÅR deg - altså ikke den du føler. Slik som Ostemannen sier, kjør SVS for dypbass og CV for mid-bass - da har du et ekstremt oppsett. Du bør IKKE ha naboer mao. Men med ASW610 og moderat volum vil nok naboene overleve

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok ikke det blir noe mere forsterkere her i hus, har et veldig begrensa budsjett, og bruker bare 25-35% av nad`ens kraft ved vanlig lyttilg, så jeg ser ikke at jeg kan få noe utbytte av det her.

liker ikke cv`en pga fordi at den ikke går dypt nok, og at det ikke akkurar trengs en einstein for å finne ut at b&w`en er litt bedre, da man skal høre på rafonerte, og godt inspilte sanger.

,men er det noen formaninger, om hvor mye jeg kan få for en splitter ny hfa-18sx?

Tror du har missforstått litt.. Forstår du har et begrensa budsjett, men det er ikke bare ved høyt volume man drar nytte av å ha en forsterker av rimelig god kvalitet.. Valg av riktig ny/brukt forsterker vil kontrollere dine ht mye bedre enn din nåværende nad i hele lyd spekteret, ikke bare ved middels eller høye volum..
    +Dine høytalere er ganske kravstore når det gjelder effekt..

Tør påstå at enhver person med litt over gjenomsnittet peiling på lyd, mener du trenger ny forsterker, før ny sub..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal du høre på meg!!! høytalerene er bi-wieret til forsterkeren, og har tilgang på 600w, og hvis du spørr en gjennomsnittelig normann, om han hadde brukt 9000kroner på en forsterker, hadde han ledd, jeg er 14 år, og bruke 9 lapper av mine egene, og så skal du stå og snakke dritt om en ganske så god forsterker, skjerp deg!!!
    jeg ba om svar på subwoofere, ikke forsterkere!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren din er på 2 x 150 watt kontinuerlig i 8 ohm. Den kan levere 600 watt i 2 ohm med DYNAMISK effekt. Sier ikke at forsterkeren din er dårlig, for det er den langt ifra. Eneste jeg sier er at du vil kunne hente endel mer ut av høytalerene ved brokoble forsterkeren du har på den ene høytaleren, og kjøpe inn en NAD C275BEE og brokoble på den andre. Du vil da over doble effekten til hver høytaler. Det er det eneste jeg sier. Vil du dog f.eks ha endel mer bass ved lave volumer så er nok en SUB veien å gå, siden du kan justere den til å spille mye bass ved lave volumer. Problemet vil da bli når du skrur opp, for da vil antagligvis ikke den SUB'en ( B&W ASW610 ) klare å henge på høytalerene dine.

Uansett, knalloppsett for en på din alder det er det ikke tvil om

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk!!! ja, du har rett i at det står 2x150watt med bak på forsterkeren er det 4 utganger (8 pluss og 8 minus, som i teorien betyr at man kan koble på 2 stereo anlegg!, og jeg har benutta sjansen til å bi wire høytalerene, sånn at alle terminalene er i bruk, blir det akkurat like mye power med 2 utganger i bruk som med 4??

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk!!! ja, du har rett i at det står 2x150watt med bak på forsterkeren er det 4 utganger (8 pluss og 8 minus, som i teorien betyr at man kan koble på 2 stereo anlegg!, og jeg har benutta sjansen til å bi wire høytalerene, sånn at alle terminalene er i bruk, blir det akkurat like mye power med 2 utganger i bruk som med 4??
    Stemmer det. Samme effekten ved bruk av 2 utganger som 4. Forsterkeren er kun en STEREO (2 kanaler) forsterker, men der er 4 utganger for nettopp det du har gjort, nemlig å biwire. Mange mener man kan forbedre lyden litt ved å kjøre dobbelt opp med kabeler slik du har gjort.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •