Low-Fi Konkurranse!! På tide å finne en vinner!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 93
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for tilbake meldinger.
    Selvom kabler ikke ingår i 1000kr, så valgte jeg å ta den helt ut å lage mine egne, bare for å ha gjort det i samme slengen.
    Begge signalkalene er nå ferdig. De er laget av 1,5 kabel som jeg selv har flettet sammen for så å lodde på plugger i endene... 2 av kablene er "minus", på to forskjellige plasser i pluggene.
    Det som står for tur nå er å kable HT'ene internt, og finne på noe lurt for å få kablene ut - billigst mulig! :-)

Selv synes jeg dette var utrolig morro, det å prøve å få mest mulig utav 1000kr er igrunn en utfordring. Selv tror jeg at det skal gå veldig bra - med overskudd :-) Er spennt på hva restultatene til alle dere andre blir.

mvh

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kilde gis bort til deltager i denne konkurransen.

Tenke jeg kunne bidra litt her. Hvis det er noen som holder til i Stavangerområdet, og det er selvsagt et krav at personen er med på konkurransen, så har jeg en strøken Pioneer PD-104 å avse. Jeg har dessverre ikke fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag melder meg herved på konkurransen!

Jag her noen spørsmål angående reglene:
    1: Er det lov å bruke en mobiltelefon eller mp3-spiller eller liknende som ekstern kilde hvis den er kjøpt innenfor tidsrommet for konkurransen?
    2: Er reparasjon “gratis” eller skal det “belastes” med delekostnad eller på en annen måte?
    3: Er DIY og modifikasjon tillatt, “belastes” det eventuelt på samme måte som reparasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har tolket det -
    1, Nei, om det er unntak - vet ikke
    2, Ja.
    3, Ja.

mvh

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hjulpet Ragwo litt siden han er travelt opptatt med studier osv... Iallefall er har han overtatt 2 ting som jeg har kjøpt på Røde kors-butikken i Bodø. 1 Phillips-spiller med ett nelson-pass linjetrinn, som Yggdrasill hadde hatt det litt morsomt med. Så er det ett sett PSB alpha jeg kjøpte i dag.
    Totalt? 300

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre vært altfor opptatt de siste ukene til å kunne følge denne tråden opp!
    Sorry!!

Jeg registrere at her er både donasjoner, og det ene med det andre! Ragwo får hjelp Skal vi si Team Bodø??

Jeg ligger selvsagt langt bak skjema og angrer som en hund på at jeg ikke hoppet på noen av objektene som lå ute da konkurransen startet.

Men største problemet er faktsisk folk som ikke svarer på annonsene sine.. Merkelig måte å selge på...

Uansett, én uke igjen, dette blir et rotterace for min del! Men jeg skal klare det, OG vinne"!!!!

Vel, kommer tilbake med en oppdatering i morgen.

Forresten trenger vi nye bilder av høytalerne dine, egO!! På tide å finne ut hvor listen ligger :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å finne ut hvor listen ligger
    Mohaha - det vil dere ikke vite :-D
    Neida, jo, den ene er ferdig og testet på en annen stereo, den andre nærmer seg stort, mangler siste pussen og lakk
    Utover dette er det igrunn bare å få hanket inn forsterkeren, noe jeg ikke har fått gjort oppi mye travle dager

Mvh

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder da Blir bra dette.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk

Jeg registrere at her er både donasjoner, og det ene med det andre! Ragwo får hjelp Skal vi si Team Bodø??
    Hehehe..
    Ja, det bare ble slik at jeg snakka med han før han ble utplassert, og jeg sa at jeg skulle hjelpe han med å skaffe anlegg.
    Cd-spilleren kjøpte jeg opprinnelig for 75kr, og brukte den som drivverk inntil jeg fikk (tyv)låne Yggdrasill's Pioneerspiller grunnet overgang til nettverksspiller. Han ville gjerne prøve å oppgradere signalforsterkeren, så han fikk leke seg med den. Låter atskellig bedre enn utgangspunktet.

PSB'ene var ett kupp til 150kr

Synd jeg missa Technics (SU610) de solgte idag (inkl radio) til 200...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hehehe..
    Ja, det bare ble slik at jeg snakka med han før han ble utplassert, og jeg sa at jeg skulle hjelpe han med å skaffe anlegg.
    Cd-spilleren kjøpte jeg opprinnelig for 75kr, og brukte den som drivverk inntil jeg fikk (tyv)låne Yggdrasill's Pioneerspiller grunnet overgang til nettverksspiller. Han ville gjerne prøve å oppgradere signalforsterkeren, så han fikk leke seg med den. Låter atskellig bedre enn utgangspunktet.

PSB'ene var ett kupp til 150kr

Synd jeg missa Technics (SU610) de solgte idag (inkl radio) til 200...
    Jepp, det er jo egentlig bare bra at han får hjelp! Slik jeg har forstått det er Ragwo i øyeblikket definisjonene på desentralisert
    Uansett høres det ut som om "dere" har rikelig igjen på budsjettet til høytalere! Skrekk og gru!

Personlig hadde jeg tenkt å gå for en billig laserdisc som kilde, men ente opp med en som ble langt dyrere enn 1000-spenn og kun har digital ut på lyden, relativt umulig å kombinere med denne konkurransen

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Ragwo får hjelp Skal vi si Team Bodø??
    Team Bodø høres bra ut
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da er altså konkurransen over! Dvs. i alle fall "innsamlingsbiten".

Jeg har dog en innrømmelse å komme med:
    Jeg har ikke lagt merke at jeg hadde skrevet 30. juni, og at det er 31 dager i juni.
    Jeg har derfor gått rundt i den tro at siste konkurransedag er i dag, men egentlig var det i går.

Som om ikke det er nok:
    Tidligere i kveld var jeg på vei til Askøy for å hente mitt bidrag som jeg hadde prutet ned til 700 kroner. Halvveis ringer selger til meg og forteller at da han skulle koble opp for å sjekke at alt var i orden, så røk forsterkeren.
    På vei hjem ble det litt panikksurfing på Finn (igjen), og jeg fikk til slutt tilslag på et nytt anlegg. Men denne gangen måtte jeg ut med alle 1000 kronene.
    MEN, jeg rakk ikke å hente det i dag, så det må hentes i morgen. Pris og salg er likevel helt avtalt.

Jeg skjønner om noen skulle mene at dette blir litt urettferdig, siden jeg nå åpenbart drar konkurransen lenger enn avtalt tid. Men det var jo også litt stusselig å gi opp så nært målet.!
    Så om noen skulle mene at jeg er for sen, så bøyer jeg meg glatt for det. Likhet for loven og respekt for reglene er viktig. Så det er bare å poste et innlegg eller sende en PM til meg, eller moderator for den saks skyld, så skal jeg trekke meg rolig tilbake.

-----------

Uansett, så er det på tide å se hva folk har klart å grave frem! Jeg har selv vært nære å få fatt i receiver med digital inn, osv.
    Det jeg har kjøpt nå vet jeg ærlig talt ikke hva er.! Aner ikke modellbetegnelsen engang... Sånn er det når man handler på finn mens man kjører bil Men i morgen blir dete en liten avduking :-)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skammen er enorm, jeg har ikke greid å få fatt i en brukende forsterker innen fristen. Ikke akkurat kjempeutvalg her i gokk :evil:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv må jeg få dagen i dag og morgendagen til å lage presentasjon, få koblet opp og få teste, ta bilder, osv...
    Alt er ferdig og alle komponentene ligger i garasjen, har kun hatt så mye å gjøre de siste dagene og helgene at tiden ble plutselig litt knapp til å få ha ALT klart til dagen :-)

Mvh

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se på dette

Hvor skal dere møtes for å teste anleggene mot hverandre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det blir det bare ærlige vurderinger fra hver enkelt i egen presentasjonstråd?
    Selv får min siste HT de siste lagene med lakk i disse stunder, så jeg skal rigge opp og teste i morgen, ta bilder og lage min presentrasjon :-)

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det en egen tråd for presentasjon og avstemming? Det har også vert forslag til regler for dette. Hvordan blir/ble det?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, vi må ha en ny tråd for avstemning. Tenker vi uansett venter til egO er ferdig med lakkeringen. :-)

------

Litt videre på sagaen om pegpisk sin løsning:

På onsdag kveld, på vei for å hente det nye anlegget prøvde jeg å ringe selger for og gi beskjed at jeg var på vei (slik som vi hadde avtalt dagen før). Ingen svar.. Jeg stoppet og tok ut penger i minibanken, og da fikk jeg tekstmelding fra selger om at anlegget ikke lenger var tilsalgs...
    Altså, selger kunne vel sendt den melding litt tidligere, og gitt beskjed om at hun hadde tenkt å bryte avtalen...
    Og anlegget ligger vitterlig fortsatt tilsalgs på finn.. Jeg håper det blir liggende leeeenge..
    Folk er rare..

Uansett, i går plukket jeg opp høytalere .
    CD-spiller og forsterker skal også være ordnet.

Her er en smakebit av høytalere til 400 spenn. Temmelig strøkne, og spiller uten feil.
    Nemlig -->

Dantax Century Main

-dsc00161-jpg

-dsc00162-jpg

-dsc00163-jpg
    Og mine bilder er som vanlig av utmerket kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine HT er "ferdig" lakket og alt, men sant skal være sant - det ser ikke ut som pianolakk akkurat, resultatet le med budsjett på 1000kr og dårlig tid :-)

Mvh

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende tråd.....

men litt lite aktivitet.
    Er inne og sjekker flere ganger daglig men intet nytt.
    Selv ble jeg litt inspirert av denne tråden og fornyet anlegget på kontoret.
    Ht:Tang Band "Nåler" kr 150
    Amp:Topping TP30 T-amp. (med USB dack) Kr. 500
    Kilde:Pioneer PD104 CD spiller (Denne prøvde jeg å gi bort i denne tråden, men ingen ville ha den. Verdi derfor satt til 0 kr.:razz:
    Bruker mest Spottify Premium som kilde.
    Lyden overasker alle besøkende:-)

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •