Low-Fi Konkurranse!! På tide å finne en vinner!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 93
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lov og melde seg på? Så får man se om man husker og sette sammen noe
    prøver gjerne dette jeg... Og det var slik at kabler teller ikke med i den tusen lappen?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Lov og melde seg på? Så får man se om man husker og sette sammen noe
    prøver gjerne dette jeg... Og det var slik at kabler teller ikke med i den tusen lappen?
    Herlig! Jeg oppdaterer første post :-)
    Og ja, kabler er fritt vilt.!

Supertramp: jeg kan ikke forstå at du ikke har meldt deg på, innstillingen og motivasjonen er jo tilstede ;-)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne meldt meg på, men noe av utstyret brukes i feriehuset og noe hjemme, så alt hører ikke sammen og kan da ikke testes ut lydmessig som ett anlegg.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vell ikke poenget og sette sammen noe av det man selv har fra før... Men se hva man klarer og skaffe på "brukten" og sette sammen for 1000 lappen...? eller?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt Facebook til å spørre venner å bekjente om å snu loft, boder og garasjer på hode, for å se etter spillere og forsterkere viser det seg at facebook en gang i blandt kan være nyttig.
    En kollega har fant en CD spiller han enten skal hive eller donere til meg og mitt prosjekt her. En kompis, som forøvrig er hifi interessert selv, hadde en gammel JVC forsterker han ønsket å kvitte seg med og dermed ville donere til dette.
    Dette lover godt! 8-)
    Men, jeg tenker at man har enda rikelig med tid, så hvorfor forhaste seg - derfor tenker jeg å se dette utstyret og evt. teste det bare for å se hvordan det oppfører seg. :-)

Ellers, høytalerene begynte jeg såvidt på i går. Jeg har en god jobb forann meg, både med tanke på budsjett, tenking, pussing, fin arbeid osv. :-) Tok noen bilder underveis i går, som jeg gjerne kunne lagt ut her senere eller en annen dag når jeg er kommet litt lenger :-)

mvh

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Nå var vell ikke poenget og sette sammen noe av det man selv har fra før... Men se hva man klarer og skaffe på "brukten" og sette sammen for 1000 lappen...? eller?
    akk, ja. Og jeg har nok ingen behov for et 4.anlegg

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg på !!

Spørsmål om cd-receivere. Med forsterker og cd-spiller i samme boksen, i tillegg til 2 høyttalere, må man da ha flere komponenter for å kvalifisere?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg melder meg på !!

Spørsmål om cd-receivere. Med forsterker og cd-spiller i samme boksen, i tillegg til 2 høyttalere, må man da ha flere komponenter for å kvalifisere?
    Det burde vel holde. I teorien vil en gammel ghettoblaster være kvalifisert, så hvorfor ikke en cd-receiver og et par høyttalere?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det burde vel holde. I teorien vil en gammel ghettoblaster være kvalifisert, så hvorfor ikke en cd-receiver og et par høyttalere?
    Ut fra de satte reglene (post 1) så må det være ekstern kilde selv om det er innebygd dac eller radio i forsterkerenheten, men cd-spiller nevnes ikke, så kan en cd-receiver dermed regnes som to komponenter? Jeg ser gjerne at trådstarter tar en avgjørelse og presiserer denne regelen så det ikke er noen tvil, så retter jeg meg etter det som han bestemmer.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra de satte reglene (post 1) så må det være ekstern kilde selv om det er innebygd dac eller radio i forsterkerenheten, men cd-spiller nevnes ikke, så kan en cd-receiver dermed regnes som to komponenter? Jeg ser gjerne at trådstarter tar en avgjørelse og presiserer denne regelen så det ikke er noen tvil, så retter jeg meg etter det som han bestemmer.
    Jeg har nok ikke lest reglene nøye nok ser jeg ops:
    Tror nok ikke en cd-receiver kvalifiserer, den går vel under osv-kategorien.

"3. Må minimum ha én ekstern kilde. F.eks. CD-spiller, DAC* eller Vinyl etc. Innebygget dac eller tuner osv teller IKKE som kilde."
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Nei nei nei! Les post 1!
    Vi må unngå at folk med garasjen fullt av (brukbart) skrot kupper konkurransen etter egen "skjønnsmessig" prising.

Jeg foreslår du legger ut din Oppo til auksjon, med 1 kr som minstepris, så får vi se hva den egentlig er verdt! Og kanskje kan jeg kuppe den til mitt oppsett :-D

Og fordelen med at premiepotten er lav er at det ikke er så veldig fristende å jukse ;-)
    Dette er jo råkult , im in !!!

Blir en tur på gjenbruk over helga helt klart

Hva med den enkle regelen for å hindre juks, at alle må være villige til å selge anlegget samlet for 1000 kr etter konkuransen , litt sånn i bilcross stil for å unngå at bedre råd= større sjanse for å vinne ???

kan man forresten bygge om og tweake på det man kjøper hvis oppussingskostnader oppgis og tas med i totalprisen ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Jeg skal oppdatere listen med dere nyankomne i morgen!
    Har vært på reise denne uken og laptopen røk mandag kveld, så derfor har jeg vært litt lite aktiv denne uken. Ikke så kjekt å surfe med x10 mini, akkurat.

Ang bilcross, var faktisk inne på samme tanke selv, men det blir litt kjipt om man faktisk kommer over et ordentlig kupp, og virkelig får det til. Men helt klart skal det vurderes til 2012 :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen ombord!

Dessverre faller nok CD-receiver innunder "innebygget kilde" og kvalifiserer derfor ikke til minimum én ekstern kilde alene.
    Når det er sagt har vel mange av CD-receiverne digital-inn også, slik at muligheten for å finne tilleggskilde burde være tilstede.

For the record: personlig er jeg veldig svak for slik små cd-receivere enten til kjøkkenet eller soverommet.:-)
    Så at det gikk en Denon poå torget for noen måneder siden og var prisen langt under 1000-lappen. Jeg var litt for sen...

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mange muligheter

begynner å se litt rundt , og det bør faktisk være mulig å få en ganske anstendig lyd hvis man putter pengene på riktig plass, men hva er riktig plass :-D

Har i allefall bestemt meg for cd spiller , noe jeg har hatt lyst til å prøve lenge :

Playstation as CD-player - diyAudio

regner med en 50 lapp her , hvis jeg ikke finner på dynga , pluss litt kroner til nytt chassis og kanskje noen mods

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Dessverre faller nok CD-receiver innunder "innebygget kilde" og kvalifiserer derfor ikke til minimum én ekstern kilde alene.
    Ok, da er det vel også logisk at den eksterne kilden må være av en type som ikke er innebygget i receiveren, altså ikke cd eller radio.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det litt skremmende "dødt" her i tråden :-)

Får varme opp litt jeg da.
    Jeg har kommet et stykke på vei med mine DIY høytalere. Kassene begynner å ta form, det gjenstår litt smått på begge kassene, men må ta litt etter litt, ettersom begge f.eks trenger litt sprakel, men budsjettet strekker seg ikke til to bokser med sparke - her gjelder det å bruke det jeg har tilgjengelig :twisted:
    Så har jeg fått hentet en CD spiller som jeg fikk av en bekjent av meg, den var enten boss, eller brukenes til dette prosjektet - om den virker eller ikke har jeg ikke fått testet :-)
    Men, jeg tenkte jeg kunne dele litt motivasjons bilder?

mvh

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, drøyt egO!

Du har definitivt kommet lenger enn meg.

Fortvilet har jeg trålt bruktbørsene daglig, men det slår meg at det beste ville ha vært å cashe alt ut på konkurransens første dag, for i øyeblikket er tilgangen på "skrot" mildt sagt laber..

Men jeg kan opplyse om at jeg leker med tanken om laserdisc-spiller som kilde.!
    Jeg har dog et håp om at folk bruker påsken til å rydde i boden, og det kan slå meget bra ut for vår del :-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    himmel og hav ego, tarn jo helt ut :P blir dritbra

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har premiepotten økt!!

Potten består nå av 4 helt nye og forskjellige AV-relaterte produkter.!
    Og én heldigris stikker av med hele sulamitten!!

Og har fortsatt en verdi som er langt lavere enn 1000-spenn! Ingen juksing!!

Men foreløpig er det bare egO som har flekset muskler.!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •