Low-Fi Konkurranse!! På tide å finne en vinner!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 93
    Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man kan altså velge aktive høyttalere? Litt kjedelig løsning kanskje, men mye fint i den kategorien.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med. Dette blir moro! Jeg er litt skeptisk til at kilde må være med, siden de fleste som vil ha et slikt anlegg sikkert har en iPod eller telefon med mediespiller, men skal nok klare det likevel.
    Vil si meg enig i at en kilde skal være med - det er jo halve morroen med å se hva folk faktisk kan få til. :-)

Man kan altså velge aktive høyttalere? Litt kjedelig løsning kanskje, men mye fint i den kategorien.
    Slik jeg ser det kan man det, men om det er å foretrekke vil jeg si meg skeptisk til - siterer fra pegpisk sitt første innlegg;
    ......men jeg er sikker på at folket vil finne en verdig vinner.!
    Ikke at aktive ht er negativt - men jeg selv ville heller lagt en stemme i et bygge som faktisk en har lagt litt energi i og kanskje er ærlig og sier låter elendig - framfor et par aktive ht. :-) Tittelen er tross alt "Low-fi" med best mulig resultat.

Ja, nå er det noen timer igjen til startskuddet går !

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good good!

Deltakerlisten er oppdatert med Alione, velkommen!

Reglene er oppdatert med at frakt kommer i tillegg til 1000 spenn.
    Ellers sier vi da at antall bilder i presentasjonstråden er.. tja, maks 25?
    Ragwo, selv du bør klare deg med 25 bilder :-)

Egentlig betyr vel dette at en kan ha så mange bilder en selv ønsker.!

Right!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som konkurransen er i gang er jeg trålet litt, mens jeg egentlig skulle gjort helt andre ting:

Og jeg har muligens fått fatt en Pioneer CD-spiller, dvs egentlig CD-veksler.
    Ikke umulig å at jeg klarer å hanke den inn free of charge!

Men jeg vet jo ikke om den virker. Dessuten trenger forholdet rundt fjernkontrollens eksistens å avklares.
    Men jeg er usikker på om spilleren er sexy nok til å stå i et vinneroppsett.

Men Cd-veksler er uansett morsomt! I f.eks et soveromsanlegg vil det kanskje være en ganske bra løsning :-D

Jeg fundere også på hvor mye det egentlig går an å grute på ting som koster under 500 spenn:
    Jamo høyttalere - FINN Torget

Men har så langt konkludert med at høytaleren er litt risikabelt å kjøpe på dag 2 i konkurransen. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også si meg skeptisk til dette rundt pruting på noe som koster 250-500kr, men - budsjettet er 1000kr MAX, noe som igrunn må forklares og kanskje noen har et litt annet syn på fortjenesten sin da!
    Selv har jeg noe bekjente som skal sømfare loftene, garasjene og ellers steder hvor utstyr kan blitt lageret etter gammelt...

Jeg faktisk høytalerene kan bli noe så godt som hjemmebygget "alla Arne", mer om dette vil jeg selvfølgelig komme tilbake til. Matterialene blir gjerne ikke de beste i og med at det er en del andre ting som også må annskaffes. Resultatet av høytalerene kan vel igrunn raskt havne i samme kattegori som matterialene, men forhåpentligvis ikke !! :roll: :twisted:

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pegpisk: blir det ikke feil å blande inn bruktkjøp her?
    Er ikke poenget best lyd til lavest mulig nypris/markedspris ?

Eller er det meg som har misforstått?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da har du nok misforstått. Les post 1. :-)

Nei, tanken er at masse bra greier dumpes ut på Finn til en slikk og ingenting fordi at det ikke har HDMI osv. Her er et eksempel:
    Sony Str-db780 reciever selges - FINN Torget

Nå vet ikke jeg om denne er spesielt bra isolert sett, men poenget er at bruksverdien kan være latterlig mye høyere en salgsverdien.

Så egentlig er dette litt sånn miljøkampanje :-)

Hvis jeg lykkes med å sette sammen noen bra, havner det fort på familiehytta!
    Om det blir lekkert i tillegg havner det på soverommet.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Ah, da har du nok misforstått. Les post 1. :-)

Nei, tanken er at masse bra greier dumpes ut på Finn til en slikk og ingenting fordi at det ikke har HDMI osv. Her er et eksempel:
    Sony Str-db780 reciever selges - FINN Torget

Nå vet ikke jeg om denne er spesielt bra isolert sett, men poenget er at bruksverdien kan være latterlig mye høyere en salgsverdien.

Så egentlig er dette litt sånn miljøkampanje :-)

Hvis jeg lykkes med å sette sammen noen bra, havner det fort på familiehytta!
    Om det blir lekkert i tillegg havner det på soverommet.
    Ok, my bad

Kan man da ta produkter man selv har, finne omtrentlig bruktprisverdi og sette det sammen til en lo-cost pakke?
    F.eks: hva er en Oppo 970 verdt i dag? Den kostet vel 1200, nå ville den kanskje koste 500 på brukten? f.eks................

I så fall har jeg en "pakke" jeg godt kunne melde meg på med

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nei nei! Les post 1!
    Vi må unngå at folk med garasjen fullt av (brukbart) skrot kupper konkurransen etter egen "skjønnsmessig" prising.

Jeg foreslår du legger ut din Oppo til auksjon, med 1 kr som minstepris, så får vi se hva den egentlig er verdt! Og kanskje kan jeg kuppe den til mitt oppsett :-D

Og fordelen med at premiepotten er lav er at det ikke er så veldig fristende å jukse ;-)

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende, med litt bismak.

Dette er en spennende og inspirerende konkuranse, det er det ingen tvil om.

Problemet oppstår med alle de som(forhåpentligvis ikke) kommer drassende med det ene kuppet etter det andre, der de har fått tak i noe vannvittig billig. Feks en CD-spiller noen får tak i for 200 kroner, og en frakt på 1500 istedenfor 1500 i sum og 200 i frakt. Da er man jo med! Og ingen kan si noe på det egentlig.

Eller en kvittering på noe helt annet enn den egentlige kjøpssummen.

Det er mange feller her, og for å være litt negativ så er jeg helt sikker på at det kommer til å bli mye "snusking" for å holde seg under 1000-lappen. Er mange måter å løse det på for å ha skaffet seg et "kupp".

Jeg er redd det blir mye "juksing" i en slik setting.

Når det er sagt, så er det spennende å følge med på tråden, og det skal bli spennende å se hva som dukker opp av rariteter fra gamle kjellere og lofter.
    Vi får satse på at det foregår innenfor rimelighetenes grenser dette, det er ihvertfall moro å følge med på.

Og så hadde det vært moro om folk kunne glemme dette med premier og den biten der og isteden bare ha det moro sammen med andre i jakten på brukte juveler!

Et spennende prosjekt som jeg applauderer, så får vi satse på at det foregår i artige og ærlige former!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne hevet meg på her, men huset mitt er allerede fullt av gammel dritt. Har 5 anlegg oppe å gå...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker

Problemet oppstår med alle de som(forhåpentligvis ikke) kommer drassende med det ene kuppet etter det andre, der de har fått tak i noe vannvittig billig. Feks en CD-spiller noen får tak i for 200 kroner, og en frakt på 1500 istedenfor 1500 i sum og 200 i frakt. Da er man jo med! Og ingen kan si noe på det egentlig.
    Postens rater for Norgespakker blir brukt for beregning av frakt, det står også nevnt i reglene. Det er alltids mulig å jukse hvis en absolutt vil, men dette er en gentlemanssport og som ekte gentlemen jukser vi selvfølgelig ikke 8)

Ellers innser jeg at denne konkurransen er ganske så utfordrende. Det er ikke mye kvalitet man får for 1000 kr.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten hatt en tråd med kjøp en akkurat gikk glipp av. Nå skal jeg slutte å være høflig og ikke ringe i arbeidstiden. :twisted:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker

Eller en kvittering på noe helt annet enn den egentlige kjøpssummen.

Det er mange feller her, og for å være litt negativ så er jeg helt sikker på at det kommer til å bli mye "snusking" for å holde seg under 1000-lappen. Er mange måter å løse det på for å ha skaffet seg et "kupp".

Jeg er redd det blir mye "juksing" i en slik setting.

Når det er sagt, så er det spennende å følge med på tråden, og det skal bli spennende å se hva som dukker opp av rariteter fra gamle kjellere og lofter.
    Vi får satse på at det foregår innenfor rimelighetenes grenser dette, det er ihvertfall moro å følge med på.

Og så hadde det vært moro om folk kunne glemme dette med premier og den biten der og isteden bare ha det moro sammen med andre i jakten på brukte juveler!

Et spennende prosjekt som jeg applauderer, så får vi satse på at det foregår i artige og ærlige former!
    Du har rett, der ER lett å jukse!
    Men vi har jo nedfelt Gentlemens rules, så håper vi på det beste!

Hadde premiepotten hatt en verdi på 10 000 ville antagelig juks blitt et kjempeproblem.
    Men det er den "heldigvis" ikke :-)

Og husk i denne konkurransen er det like mye veien som er målet 8)

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipser om Fretex. Mye gammal hifi til gi-bort pris. Siste jeg var med samboeren scora jeg noen Wellex (norske) høyttalere fra 1977 til kr 100,-. Mye dritt dog, og lønner seg å ta med en t-amp eller lignende for å teste om ting funker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som pegpisk sier - Gentlemens rules, så håper vi på det beste!
    For f*** liksom, vi er voksne folk - hvor "kult" er det å jukse? Det er gjerne ikke det som teller til syvende og sist, det er tross alt en LOW-fi konkuranse :twisted:

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egO
    Som pegpisk sier - Gentlemens rules, så håper vi på det beste!
    For f*** liksom, vi er voksne folk - hvor "kult" er det å jukse? Det er gjerne ikke det som teller til syvende og sist, det er tross alt en LOW-fi konkuranse :twisted:
    Er jo enig med deg i dette, men instinktet våkner og man vil gjerne vinne dette. Det går prestisje i slikt egO, vi er tross alt Nordmenn! Vi er skrudd sammen slik, det ligger latent i blodet.

Nei, det er ikke "kult" å jukse, men det er "kult" å vinne en konkurranse!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper og tror at ingen jukser, men om noen gjør det så er det egentlig ikke så farlig for meg. Jeg er med på dette fordi jeg syns det er moro.

Hvordan går det med folk? Det er tidlig i konkurransen, men jeg har kjøpt en gammel CD-spiller allerede, fordi den så nøytral ut og kosta en hundrelapp. Jeg er dog bekymra for hvordan jeg skal presentere anlegget. Jeg har ikke plass til å sette det opp noe annet sted enn ved siden av stueanlegget mitt, og der kan det jo kanskje se litt stusselig ut.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det i alle godt at vi deltakere er optimistiske, så kan dem som ikke er med bekymre seg ;-)

Ooh, cdspiller allerede, Alione? Lekkert! Tør vi spørre noen hint til hva slags brud dette kan være? :-D

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i "bibelbelte" har vi bruktbutikker som drives av NMS, gjenbruksbutikker.
    Var innom en borti gata her i dag og sjekket ut muligheten for komponenter til et lo-fi men endte bare opp med 6 meget hyggelige vinylplater til latterlig lav pris.

Ps! En moderne mobil kan jo spille lossless. Noen av disse koster vel noen hundrelapper forutsatt abonnement.
    Er det vel kreativt å komponere med mobil som kilde og da med en svært lav kjøpspris (eks. Abb)

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •