Overgang fra surround til stereo!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overgang fra surround til stereo!

Jeg har hatt hjemmekinoforsterker fra Marantz noen år nå, nærmere bestemt sr 5200. Kombinert med Marantz dvd4200. Men etter endel frem og tilbake har jeg funnet ut at jeg vil ha en oppgradering, og satse alt kruttet på et skikkelig stereoanlegg8)

Fronthøytalerne mine tenker jeg beholde en stund til (Dali 8008, toppmodellen i tidligere blå serie). Så oppgraderingen vil begynne med en blu-ray spiller mellom 5-8000 kr, samt etterhvert en integrert stereoforsterker til maks 10 000 kr. Tar gjerne tips og råd fra AV folket her inne som jeg vil tro har kompetanse på stereo:-D

Angående blu-ray spiller ser jeg blant annet at Oslo hifisenter har fin pris på en demomodell av Marantz BD 7004 til 4500 kr. Annser man dette for å være et godt kjøp?Kan spesifisere at jeg ser for meg min kommende blu-ray spiller for å bekle rollen som universalspiller: altså skal den også få ta seg av cd samlingen og dvd samlingen på en tilfredsstillende måte. Hva slags integrert forsterker er anbefalt å kjøre sammen med Marantzspilleren for eksempel hvis man ønsker endel muskler?

Takknemlig for tanker og innspill.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder bluray spiller er jo Oppo en god kanditad, tar jo alltid med seg topp score i alle tester, støtter alle mulige formater etc, er rask og enkel bruke ligger vel på mellom en 5-10 lapper.

Når det gjelder forsterker til stereobruk er jeg helt blank :P

Denon har vel kanskje noen gode kraftige modeller Eller hva med Naim? De virker jo utrolig gode ser stillige ut også, er jo veldig mange som elsker naim lyden

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    når det gjelder bluray spiller er jo Oppo en god kanditad, tar jo alltid med seg topp score i alle tester, støtter alle mulige formater etc, er rask og enkel bruke ligger vel på mellom en 5-10 lapper.

Når det gjelder forsterker til stereobruk er jeg helt blank :P

Denon har vel kanskje noen gode kraftige modeller Eller hva med Naim? De virker jo utrolig gode ser stillige ut også, er jo veldig mange som elsker naim lyden

Hei, takk for innspill først og fremst:-D Oppo kjenner jeg svært lite til som merke faktisk, men høres spennende ut. Kan du fortelle meg litt kort om merket, og eventuelt dine erfaringer? Stereoforsterker har jeg faktisk allerede bestemt meg for etter mye om og men. Denon er et merke jeg liker godt, men forsterkerne deres i min prisklasse er dessverre ikke kraftige nok til mine store gulvhøytalere. Så valget falt på Cambridge 840A v2 som jeg tror blir glimrende som sådan. :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektronikk er som sagt bestemt, så blir det nye gulvhøytalere etterhvert når jeg får "stabilisert" økonomien litt. Feriepenger og skattepenger i Juni er en opplagt mulighet til å få hanket inn nye høytalere

Forøvrig må jeg si at jeg skulle ha byttet til stereo for lenge siden etter hva jeg har hørt i diverse hifisjapper siste tiden. Hjemmekinoforsterkere blir altfor mye kompromisser, og lydkvalit samt stereoperspektiv forringes kraftig. Ser virkelig frem til å nyte favorittplatene/konsertdvdene med nyhandlet stereoelektronikk:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •