Universal kontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Universal kontroll

Etterhvert som anlegget har blitt større har antall kontroller også vokst

Jeg har lurt litt på å kjøpe en universal kontroll slik at jeg kan ha 1 kontroll i stedet for 5.
    Noen som bruker det og vet om noen som funker bra ?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det fungerer utmerket. Jeg vil anbefale å kjøpe en med lærefunksjon, slik at man kan programmere inn litt mer avansert funksjonalitet ved behov enn det en typisk forhåndsprogrammert kontroll inneholder. Den største utfordringen med de rimeligere kontrollene kan være å finne en kontroll med de rette markeringene på knappene. Alternativet er å kjøpe en kontroll med programmerbart touch-display, men de koster noen tusen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Alternativet er å kjøpe en kontroll med programmerbart touch-display, men de koster noen tusen.
    ikke nødvendigvis noen tusen :wink:

[Moderatoredit: lenke til forhandler fjernet, lenke til produsent lagt inn med antydet veiledende pris]
    http://www.sun-wave.com/products.htm - Sunwave SRC3000 har veiledende utsalgspris fra forhandler på rett under tusenlappen.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lasse, du vet like godt som meg at den ikke har programmerbart display..

Da må du opp på SRC-2010, evt. HTR-5.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderatoredit: Postinger med ren prisdiskusjon om et for lengst utgått tilbud fjernet.]

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om du flyttet diskusjonen istedenfor å slette hele dritten?

Greit at brukerne tenker litt før vi skriver noe i feil kategori, men da får jammen moderatorene tenke før de gjør endringer!

:evil: :evil: :evil:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en SRC-9200, har hatt SRC-9310.
    I tillegg har jeg en Pronto RU950. Har hatt litt med RU-980 og gjøre.
    Har hatt litt med crestron (diverse) å gjøre.

SRC-9310: peace of crap billig skrap... (ja, dette var faktisk følelsen jeg satt igjen med, selv om denne antageligvis er bedre rent teknisk enn 9200. Den har også dårlig innsynsvinkel på skjermen) Knappene føles også litt billig etter min mening (de knappene som er utenfor selve lcd skjermen). Plastic fantastic, no thank you!

SRC-9200: billig, men veldig kvalitetsfølelse. Den har høyere byggekvalitet enn både SRC-9310 til dobbel pris og faktisk også pronto ru-950 til 5-6 dobbel pris! Denne har dog mindre muligheter mht programmering. Kan ikke kobles til pc, og man kan heller ikke endre knappeform på lcd-skjermen. Dette er uansett den fjernkontrollen av de tre jeg har hatt med høyest WAF faktor. Samboeren min liker denne kjempegodt, og bruker heller den enn andre fjernkontroller.

RU-950: Helt klart en kjempebra fjernkontroll med masse masse muligheter for egne oppsett. Har dog et par ankepunkter. Byggekvalitet. Som nevnt over føler jeg at SRC-9200 til brøkdeler av prisen har mye bedre finnish og kvalitetsfølelse. RU-950 er en av de billigere prontoene og må nok slite med for liten prosessorkapasitet i forhold til sine dyrer brødre. Det er en grei skjerm på fjernkontrollen. Menyene på denne bør holdes så "rolige" som mulig. Glidende overganger takler ikke denne særlig bra. (grafikkmessig). Fordel for prontoene er ladestasjon med usb. Ladestasjonen står tilkoblet strøm og htpc, slik at omprogrammering kan gjøres mens den står i ladestasjonen. Pluss for blått lys i ladestasjonen siden jeg er en blått-lys-junkie :wink:

Har også programmert en Pronto RU-980 med sort "titanaktig" utseende. Denne har en veldig bra fargeskjerm, og er betydelig raskere enn Ru-950. Du kan på denne lage glidende overganger mellom menyene uten at det er irriterende "hakking" i flyten. Dessuten virker kvalitetsfølelsen bedre på denne. Vet ikke om det har med fargen på kabinettet og gjøre, eller om det er skjermen... (den ser fysisk lik RU-950)
    Dette er en snadder fjernkontroll. Regn med bortimot halve månedslønna for en slik med ladestasjon (sist jeg sjekket pris)

Når man snakker fjernkontroll må man jo selvfølgelig nevne crestron også...
    AV2 styring og ST-1550C touchpanel er jo selvfølgelig i en klasse for seg, både hva angår kvalitet og funksjoner. Dog, prisen er så høy at jeg ikke gidder diskutere denne for hjemmebruk... (min mening)

Dog, det ikke så mange tenker på er at med hjelp av meedio housebot, meedio essentials, girder, varenr 100906 på komplett (RS-232 kort), en 10" eller 15" touch-skjerm, et via epia m og litt fingerferdigheter så kan man lett styre hva som helst, inkludert lys, varme etc via en vanlig pc. Litt knussel, men blir et veldig billig komplett system dersom man får det til! btw, 8" skjerm med touch koster vel rundt 2000 enkelte plasser.

BLÆH, ble mye lengre innlegg enn gjennomsnittlig fra meg, men konklusjonen er:

SRC-9200 --> good!
    SRC-9310 --> bad!
    RU-950 --> nesten der!
    RU-980 --> må ha må ha!
    crestron biligssystem --> for dyrt!
    AMX billigssystem --> for dyrt!
    Hjemmelaget ---> the ugly, men pent allikevel?

DrE

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en fjerkontroll som har knapper og ikke touch screen?
    Jeg har selv en Home Theater Master MX-700 fra Universal Remote. Den har knapper for alle de vanlige funksjonene og i tillegg enkelte knapper som kan gis egen beskrivelse. MX-700 kan kobles til PC for programmering. Anbefales. Det finnes også en MX-500, men den kan ikke kobes til PC.
    http://www.universalremote.com/htm/mx700/index.html

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fjernkontrollen så ut til å takle det meste den! Dog, jeg er ikke komfortabel med designet. Det blir for "star wars" for meg.

Da synes jeg Sunwave har truffet bedre med sin 9200.

Men... det jeg ikke forstår er at sunwave ikke fortsetter dette designet oppover i produktrekken. Det er jo bare å gjøre lcd skjermen helt programmerbar, så eier de hvertfall meg... Modellene over, SRC-3810, SRC-3000 og SRC-9310 er etter min mening "star wars" de også.

Til nå så er det nok pronto RU-980 som er min umiddelbare favoritt blandt systemfjernkontroller, dersom pris er en parameter. Med en gang man glemmer pris er det glatt og brutalt opp til crestron nivå!

DrE

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Home Theater Master MX500 (nesten lik MX700 som er avbildet, men sort) og er godt fornøyd med den egentlig. Eneste jeg ikke er fornøyd med er at de ikke liker Motorola dekoderen til upc, men det kan jo være at den er itt sær da.
    MX500 har ikke touch, bare hardbuttons. Jeg synes dette fungerer utmerket, og gjør kontrollen betraktelig billigere.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne?

Design- og prismessig er den helt ålreit, men hvordan er den i bruk? For mitt vedkommende blir den til TV, DVD, receiver og PS2, kanskje etterhvert PJ og CD.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet er det SRC-3810. Den er en av de bedre i bruk og prisen er grei. Jeg er ikke enig i at den er designmessig grei, men jeg har kanskje fått de modellene fra sunwave i vranstrupen, så ikke ta min mening så hardt...

Synes de er dårlig bygget.

DrE

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har MX-700 og valgte en slik fjernkontroll bevisst da jeg ikke liker touch screen løsningen hvor det blir mye blading mellom skjermbilder for å få utført ulike funksjoner. På en fjernkontroll med hard-buttons er det også enklere å finne riktig knapp i mørtet. Prisen er også et godt poeng. Min kostet ca 1500,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Jeg har MX-700 og valgte en slik fjernkontroll bevisst da jeg ikke liker touch screen løsningen hvor det blir mye blading mellom skjermbilder for å få utført ulike funksjoner. På en fjernkontroll med hard-buttons er det også enklere å finne riktig knapp i mørtet. Prisen er også et godt poeng. Min kostet ca 1500,-.
    oj, kor kjøpte du den? har nettopp kjøpt den sjøl, men for 2000 kr, dog med sidekicken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en universalkontroll fra Sony. Husker ikke navnet i farten, men det finnes på MinHjemmekino. Den har læringsfunksjon, selvfølgelig. Ikke med noe display av betydning, annet enn det som viser hvilken kilde som benyttes. Koster ca. 1500 tror jeg. Designmessig er dette den fineste multi-kontrollern jeg har sett, så langt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg can si er :

Logitech Harmony 885

Harmony 885

Sykt fet kontroll med usb interface. Alt du gjør er å plugge inn Fjernkontrollen i PC'en via usb! Legg inn softwaren, huk a hvilket utsyr du har og BAM. Følger også med ladestasjon . Koster rundt 2000 som den absolutt er verdt!

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    Alt jeg can si er :

Logitech Harmony 885

Harmony 885

Sykt fet kontroll med usb interface. Alt du gjør er å plugge inn Fjernkontrollen i PC'en via usb! Legg inn softwaren, huk a hvilket utsyr du har og BAM. Følger også med ladestasjon . Koster rundt 2000 som den absolutt er verdt!
    ikke få å skape noen halleluja-stemning her, men kan bekrefte at denne er KJEMPE!
    Det er riktig nok ikke så enkelt å sette den opp, om du har endel forskjellige enheter som skal syres, da må du faktisk gjøre ett par klikk i tillegg :P
    Men til gjengjeld blir det bra óg! Tror ikke jeg gav mer enn 1500 for den...

Ellers så har det kommet en ny modell av den som heter 890(USA)/895(Europa) som har syring av RF i tillegg. tror denne koster noe over to tusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten ting å være oppmerksom på...
    Kontroller med kun lcd-skjerm kan bli litt plagsomme i lengden.
    Husk at du må titte ned på kontrollen hver gang du trykker......

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lordludo
    Bare en liten ting å være oppmerksom på...
    Kontroller med kun lcd-skjerm kan bli litt plagsomme i lengden.
    Husk at du må titte ned på kontrollen hver gang du trykker......
    Harmony'n har massevis av harde knapper i tilegg til skjerm.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har en Logitech Harmony 885 som fungerer meget bra. Den nye Harmony 525 ser også lovende ut. Bruker vanlige batterier så du slipper å være redd for at batteriet blir dårligere og dårligere for hver oppladning, pluss at den er mye billigere.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •