Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 317
    Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Dere får gjøre som dere vil. Men var de ikke slik at Dali laget flere gode CV høyttalere back in the days? De har nok ikke glemt gamle kunster.
    Dali lagde DC-serien :-) Beste serien CV noen gang har hatt? Tja... muligens :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Dali lagde DC-serien :-) Beste serien CV noen gang har hatt? Tja... muligens :-)
    Og AL tror jeg. Bassene i begge var riktignok fra CV, men mid fra Peerless hadde de også. Kabinett og filter stod Dali for. Mye mulig det er grunnen til at du mener det er den beste CVen. Har dessverre ikke hørt noen av disse, ennå.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og AL tror jeg. Bassene i begge var riktignok fra CV, men mid fra Peerless hadde de også. Kabinett og filter stod Dali for. Mye mulig det er grunnen til at du mener det er den beste CVen. Har dessverre ikke hørt noen av disse, ennå.
    Kan skryte på meg å ha hørt samtlige fra DC-serien mener jeg :P Har et sett DC12 stående på loftet et eller annet sted også. Ei eller anna full partyjente knerta det ene bass-elementet, desverre (singstar, av alle ting) Så om noen vet om et orginalt bass-element vil jeg gjerne vite om det

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept serien til Dali kan ikke sammenlignes med Klipsch, de spiller ikke på langt nær like høyt, basstrøkket er ikke det samme heller. Kassekonstruksjon og elementer er mange klasser under.

Denne tråden har blitt mer useriøs jo lengre det har gått, det har bare kommet fler og fler tenåringer med CV inn i bildet som ikke selv har testet begge alternativer hjemme hos seg selv.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali lagde kassene til DC-serien. Ikke stort annet. Kvalifiseres ikke akkurat til å kunne kunsten av å lage store CV høyttalere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Concept serien til Dali kan ikke sammenlignes med Klipsch, de spiller ikke på langt nær like høyt, basstrøkket er ikke det samme heller. Kassekonstruksjon og elementer er mange klasser under.

Denne tråden har blitt mer useriøs jo lengre det har gått, det har bare kommet fler og fler tenåringer med CV inn i bildet som ikke selv har testet begge alternativer hjemme hos seg selv.
    Tror du burde lære deg å lese før du kaster ut brannfakler. Hvem har nevnt Concept serien til Dali her?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Dali lagde kassene til DC-serien. Ikke stort annet. Kvalifiseres ikke akkurat til å kunne kunsten av å lage store CV høyttalere.
    Mener å huske at de ble satt sammen på Dali-fabrikken. Det vil jeg kalle å "lage" høyttaleren. Men selvfølgelig. Spikk i vei :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Tror du burde lære deg å lese før du kaster ut brannfakler. Hvem har nevnt Concept serien til Dali her?
    Jeg har nevnt disse.

Geir Arne

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi prøve å holde oss til tema?

Noen som har noe Klipsch i Bergen, eller ønsker å ta testen et annet sted?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Kan vi prøve å holde oss til tema?

Noen som har noe Klipsch i Bergen, eller ønsker å ta testen et annet sted?
    Jeg kan stille med XLS215 om man har lyst til å foreta en slik test et sted mellom Drammen og Porsgrunn/Skien. Amp også, dog ikke den tidligere nevnte. Men i alle fall en med nok krefter. Har desverre ikke noe Klipsch, da. Så det må evt noen andre stille med

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne
    Var kun AL1000mk2 og 1002 som kom ifra Dali tror jeg. AL1000mk1 var også i USA, så de ble nok laget der da. AL1000mk2 er jeg jaggu meg usikker på også.. mulig de også ble laget 100% i California.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Var kun AL1000mk2 og 1002 som kom ifra Dali tror jeg. AL1000mk1 var også i USA, så de ble nok laget der da. AL1000mk2 er jeg jaggu meg usikker på også.. mulig de også ble laget 100% i California.

Litt OT.

Hva med 1215? kassene dems ble vel laget av Dali også.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Litt OT.

Hva med 1215? kassene dems ble vel laget av Dali også.
    Det er vel bekreftet at Dali har hatt en finger med i spillet her og der på et tidspunkt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette
    Hadde CV før og har Klipsch nå!
    Må følge med her tror jeg

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    JEG`??

Se selv da din **** Det er nevnt 2 ganger her. Du bekreftet akkurat mitt poeng at dette er en useriøs tråd,

"Om dere ikke får tak i RF82 kan dere teste mot Dali Concept 10, bare for å sjekke hvor landet ligger. En høyttaler jeg føler er litt oversett i denne kategorien. Og best av alt, de finnes i samme butikk"

Etter denne kommentaren er det en annen som som kommenterer at dette ikke er en dum ide..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG`??

Se selv da din **** Det er nevnt 2 ganger her. Du bekreftet akkurat mitt poeng at dette er en useriøs tråd,

"Om dere ikke får tak i RF82 kan dere teste mot Dali Concept 10, bare for å sjekke hvor landet ligger. En høyttaler jeg føler er litt oversett i denne kategorien. Og best av alt, de finnes i samme butikk"

Etter denne kommentaren er det en annen som som kommenterer at dette ikke er en dum ide..
    Det går vel ann å holde en litt hyggelig tone her, selv om man er uenig.

Greit nok at forslaget mitt ikke står i tråden i utgangspunktet, men jeg syntes likevel det er en god kandidat til både CV og Klipsch. ES100 skjønner jeg heller ikke hvorfor folk blankt avskriver.

Her er det tydeligvis KUN bass og SPL som gjelder. Med en slik holdning går dere glipp av mye musikk. Men, kos dere på fest.

Geir Arne

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG`??

En dum kan spørre mer enn ti vise kan svare fabian, Ikke la det gå deg på nervene Uansett så får jo bare de som ønsker å spørre, grave og eventuellt krangle litt omkring dette tema, bare fortsette i tråden her, er jo lagt opp til det fra starten av med "forsvars-gropen" og "Omtrent alle som har klipsch mener CV ikke duger".

Vil bare minne enkelte her på at mange av de som har Klipsch har tidligere hatt CV, så kanskje dere også skjønner flere av poengene som ofte kommer frem etterhvert som CV kanskje viser seg å ikke være midt i blinken lenger.
    Aj out.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    En dum kan spørre mer enn ti vise kan svare fabian, Ikke la det gå deg på nervene Uansett så får jo bare de som ønsker å spørre, grave og eventuellt krangle litt omkring dette tema, bare fortsette i tråden her, er jo lagt opp til det fra starten av med "forsvars-gropen" og "Omtrent alle som har klipsch mener CV ikke duger".

Vil bare minne enkelte her på at mange av de som har Klipsch har tidligere hatt CV, så kanskje dere også skjønner flere av poengene som ofte kommer frem etterhvert som CV kanskje viser seg å ikke være midt i blinken lenger.
    Aj out.
    Ja det er utrolig mange som har meldt seg inn her med et "Cerwin vega brukernavn". CV-dan, "Hoppe"(het tidligere noe med CV).

Jeg har ingenting i mot Klipsch, og jeg har prøvd det. Men ikke lenge nok. Jeg liker horn veldig godt, og tror Klipsch har mange gode kvaliteter. Det er nok en grunn til at mange som har hatt Cv går over til Klipsch eller andre merker en gang. I andre enden ser jeg også at det er mange som skal ha fest, og drar frem CV.

Men mange som er så bastant på sine meninger, og har svaret fra før. Vi trodde jo før at jorden var flat... Men det viste seg å være feil.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Vi trodde jo før at jorden var rund... Men det viste seg å være feil.
    Du tenker på at den er oval håper jeg og ikke flat ? ;D

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0