Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 317
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Du Failer dessverre, tror nok det er omvendt jeg.
    Musikken er dynamisk! Derfor er den dynamiske effekten NAD oppgir veldig viktig, siden den ofte er veldig mye lavere hos andre med samme RMS målinger!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Musikken er dynamisk! Derfor er den dynamiske effekten NAD oppgir veldig viktig, siden den ofte er veldig mye lavere hos andre med samme RMS målinger!
    ja, men jeg nevnte ikke NAD :-D men sant det

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde veldig gjerne sett at mange her tar seg litt mer tid til å lese ren fakta og teori omkring lyd, watt, motstand, db osv før man går ut å er veldig skråsikker i sine uttalelser.
    Et par her som jeg vet har en viss peiling på hva de snakker om, men som bare blir nedropt av noen som har lagt sin elsk på et bestemt merke.

Slik jeg skjønte denne tråden så er det et ganske simpelt tema om hvilken høytaler som kan lage mest bråk, dvs flest mulig db ?
    Har jeg missforstått forferdelig da?

Om det er tilfellet så er fokuset blitt litt feil.
    Har hatt flere store høytalere, blant dem både CV 215 (to ganger) og Klipsch RF7, når det gjelder imponator bass så har CV mer av den det er det liten tvil om. Kommer det derimot til rent "db drag" ved å spille høyest mulig på en gjennomsnits sang så er det ingen tvil om hvilken høytaler som gir størst permanent skade på hørselen dersom det er målet, det er Klipsch RF7.

En annen høytaler var også nevnt her, InMiles eller hva de het, og etter det jeg har lest skal det være hakket over klipsch, men slik kommer det nesten alltid til å være. Regner med at Midgard Audio's nyeste konstruksjon igjen kommer til å være noen hakk vassere enn det. Og om det bare er volum man snakker om så er det vel alltid en eller annen form for PA som tar seieren.
    JBL høytalere som er noe i nærheten av samme prisklasse som høytalerene jeg nevnte nå har ikke så mye å stille opp med i ren db her.

For de som fortsatt tviler skulle jeg gjerne demonstrert mitt poeng, men det lar seg desverre ikke gjøre herfra.
    Men om denne testen som "Ostemannen" snakker om blir gjennomført må det jo gjøres noen ganske nøye målinger.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hadde veldig gjerne sett at mange her tar seg litt mer tid til å lese ren fakta og teori omkring lyd, watt, motstand, db osv før man går ut å er veldig skråsikker i sine uttalelser.
    Et par her som jeg vet har en viss peiling på hva de snakker om, men som bare blir nedropt av noen som har lagt sin elsk på et bestemt merke.

Slik jeg skjønte denne tråden så er det et ganske simpelt tema om hvilken høytaler som kan lage mest bråk, dvs flest mulig db ?
    Har jeg missforstått forferdelig da?

Om det er tilfellet så er fokuset blitt litt feil.
    Har hatt flere store høytalere, blant dem både CV 215 (to ganger) og Klipsch RF7, når det gjelder imponator bass så har CV mer av den det er det liten tvil om. Kommer det derimot til rent "db drag" ved å spille høyest mulig på en gjennomsnits sang så er det ingen tvil om hvilken høytaler som gir størst permanent skade på hørselen dersom det er målet, det er Klipsch RF7.

En annen høytaler var også nevnt her, InMiles eller hva de het, og etter det jeg har lest skal det være hakket over klipsch, men slik kommer det nesten alltid til å være. Regner med at Midgard Audio's nyeste konstruksjon igjen kommer til å være noen hakk vassere enn det. Og om det bare er volum man snakker om så er det vel alltid en eller annen form for PA som tar seieren.
    JBL høytalere som er noe i nærheten av samme prisklasse som høytalerene jeg nevnte nå har ikke så mye å stille opp med i ren db her.

For de som fortsatt tviler skulle jeg gjerne demonstrert mitt poeng, men det lar seg desverre ikke gjøre herfra.
    Men om denne testen som "Ostemannen" snakker om blir gjennomført må det jo gjøres noen ganske nøye målinger.
    Tror det er snakk om hvilket høyttalere som spiller høyest (db, slik du sier) og bass. Og som høres best ut på fester osv. Ikke rent lydbilde, men som ikke blir for skarpe i diskanten eller som drukner for mye i bass. Mange mener jo CV drukner i bass, men det er ikke slik jeg hører det.

En annen ting jeg tror Ostemannen prøver å få fram i denne tråden er om det klipsch eller jbl har modeller i samme pris klasse som CV som spiller bedre på fest enn CV. Altså om du skal regne med RF82 må det bli mot XLS 215, og om det er XLS 12 blir det opp mot RF52 eller 62. Om du trekker inn RF7 må man jo sette de opp mot CV høyttalere til samme prisen (Legge til en sub eller enda et par siden det ikke er noen CV høyttalere i den prisklassen på Hifiklubben iallefall)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Altså om du skal regne med RF82 må det bli mot XLS 215, og om det er XLS 12 blir det opp mot RF52 eller 62.
    Les tidligere innlegg. Jeg har flere ganger sagt XLS-12 må testes mot RF-82 ( som man kan få for 6 tusen frem til lagerene blir tomme ) og ikke den nye RF-82 mk.II som ligger på ca 10 tusen ny.

Men ja, ser hva du mener. Man får nok i veldig mange tilfeller mer lyd ut fra CV i forhold til pris enn det man gjør med f.eks Klipsch eller JBL. Til gjengjeld kan disse brukes til andre ting enn kun fest og dunkidunk musikk. Dette ser man også med tanke på hvor bra det faktisk funker med rimelig billige PA forsterkere på CV, mens hvis man hadde koblet disse på litt dyrere merker hadde man endt opp med å sitte å dra seg i håret.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det står i første post:

* Morofaktor/Partyfaktor
    * Dynamikk
    * Bass
    * Trykk/brystkassetrykk
    * Diskant ved høye volum
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Tror det er snakk om hvilket høyttalere som spiller høyest (db, slik du sier) og bass. Og som høres best ut på fester osv. Ikke rent lydbilde, men som ikke blir for skarpe i diskanten eller som drukner for mye i bass. Mange mener jo CV drukner i bass, men det er ikke slik jeg hører det.

En annen ting jeg tror Ostemannen prøver å få fram i denne tråden er om det klipsch eller jbl har modeller i samme pris klasse som CV som spiller bedre på fest enn CV. Altså om du skal regne med RF82 må det bli mot XLS 215, og om det er XLS 12 blir det opp mot RF52 eller 62. Om du trekker inn RF7 må man jo sette de opp mot CV høyttalere til samme prisen (Legge til en sub eller enda et par siden det ikke er noen CV høyttalere i den prisklassen på Hifiklubben iallefall)
    Hva pris anngår er du også nødt for å se litt større på det, en vanlig kombinasjon med XLS 215 er jo NAD C375BEE + en C275BEE og eventuellt så dreier det seg om to stykk "CERWIN-VEGA CXA-8 Effektforsterker" hadde selv Midgard Audio's Oberon på dem som lå på 18k nye dengangen og det var først da 215 viste hva de var gode for her.

Klipsch RF7 mk 1 kostet vel rundt 16k på slutten og når 215 nå koster 10k så er det ikke noe tvil for min del at RF7 gir mest morro for pengene.
    Å spille med høy "party faktor" er langt mer enn bass, det siser jo Ostemannen selv her, på Morrofaktor, Partyfaktor, Dynamikk, Punch, trykk, brystkassetrykk og at diskanten henger med på veldig høyt nivå er Klipsch forran, så skal jeg gå med på at på noen parametre at 215 hadde mer bass og at de buldret mer mellom 45 -35 hz.

Verd å merke seg at total nypris på mine to systemer var 27k for klipsch systemet og 29k for CV systemet og da har jeg ikke regnet med subbene jeg brukte sammen med CVene og allikevel regner jeg Klipsch for å være en morsommere høytaler.
    Grunnen til at prisene kan bli såppas like til slutt er at jeg ikke trengte like mye krefter på klischene for å spille minst like høyt.

Det blir nevnt: "som høres best ut på fester osv. Ikke rent lydbilde"
    Det spørsmålet dreier seg om er da lyd per krone? For om det ikke gjør det så er det ingen motsetning med best på fest og å ha rein og klar lyd.
    Største CV må tåle å bli sammenliknet med noe dyrere konkurenter ganske enkelt fordi man ikke bare skal ha et par høytalere, men man skal ha noe som kan drive dem også uansett om det er fest eller ikke, der må en CV eier ut med mer enn hva man trenger for å drive Klipsch.

Om man begynner å se på brukten etter ting vil jeg allikevel si at regnestykket endrer seg, Jeg kjøpte og solgte 215 for rett rundt 5000,- inkludert rundt ett år igjen på idiotforsikringen!
    Slenge på at Midgard Audio Oberon 6.1 koster omkring 10k brukt og at en NAD preamp får du for en tusenlapp så har du for 16k brukt et utrolig heftig anlegg.

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Men ja, ser hva du mener. Man får nok i veldig mange tilfeller mer lyd ut fra CV i forhold til pris enn det man gjør med f.eks Klipsch eller JBL. Til gjengjeld kan disse brukes til andre ting enn kun fest og dunkidunk musikk. Dette ser man også med tanke på hvor bra det faktisk funker med rimelig billige PA forsterkere på CV, mens hvis man hadde koblet disse på litt dyrere merker hadde man endt opp med å sitte å dra seg i håret.
    I en del tilfeller ja, men at man må dra seg i håret av å kombinere Klipsch med en grei PA forsterker er jeg langt ifra enig i, men som med alt annet så må ting matches litt, det er store forskjelder på PA forsterkere også.
    Jeg har forrøvrig ikke en svindyr PA amp på mine Klipsch, bare veldig bra til prisen.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Som det står i første post:

* Morofaktor/Partyfaktor
    * Dynamikk
    * Bass
    * Trykk/brystkassetrykk
    * Diskant ved høye volum
    Alternativt svar:
    Behringer B312A Eurolive aktiv høyttaler - Musikklink AS aktive 12" topper = 5020,-
    Behringer B1800D-PRO Eurolive Sub - Musikklink AS aktive 18" subber = 12k (klarer du deg med 15" ender du på 10k)
    Kombinert med en mixer til en drøy tusenlapp og du har et anlegg til 18k som definnitivt har mye av alt som er nevnt her, vel å merke dersom lydkvaliteten ikke spillte noe serlig rolle.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt svar:
    Behringer B312A Eurolive aktiv høyttaler - Musikklink AS aktive 12" topper = 5020,-
    Behringer B1800D-PRO Eurolive Sub - Musikklink AS aktive 18" subber = 12k (klarer du deg med 15" ender du på 10k)
    Kombinert med en mixer til en drøy tusenlapp og du har et anlegg til 18k som definnitivt har mye av alt som er nevnt her, vel å merke dersom lydkvaliteten ikke spillte noe serlig rolle.
    1. Har du lest første post?? Diskusjonen går ikke på andre merker enn Klipsch, CV og noe JBL.
    2. Dersom du har fulgt noe med på diskusjonene i Cv tråden, eller for de som spør etter forsterker til 215. Så er det INGEN som anbefaler den Nad komboen(275+375) Kanskje 1 eller 2 personer nevner det.
    3. Vanlig kombo til 215 er : Crown, QSC, CXA-10, MA-Oberton, Carver og Alto(de første jeg kommer på)

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må følge med på denne tråden. Er det ingen med RF82 som har meldt seg?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Må følge med på denne tråden. Er det ingen med RF82 som har meldt seg?
    nei

EDIT: Så du bare hadde stativer.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei

EDIT: Så du bare hadde stativer.
    Tja, stativ og stativ. Det er da 12" i de

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Har du lest første post?? Diskusjonen går ikke på andre merker enn Klipsch, CV og noe JBL.
    2. Dersom du har fulgt noe med på diskusjonene i Cv tråden, eller for de som spør etter forsterker til 215. Så er det INGEN som anbefaler den Nad komboen(275+375) Kanskje 1 eller 2 personer nevner det.
    3. Vanlig kombo til 215 er : Crown, QSC, CXA-10, MA-Oberton, Carver og Alto(de første jeg kommer på)
    *1 Har lest første post, men jeg bare poengterer at det du her spør om kan gjøres bedre av rimlig PA enn noen av de merkene du nevner.
    Poenget med å gå for CV, Klipsch eller JBL må være at det på ett eller annet nivå kan låte og se bedre ut enn rimlig PA, ellers vil de merkene på alle andre parametre du nevner i tråden bli fraspillt.

*2 Jeg har ikke fulgt med så mye i CV diskusjonståd nei ettersom det er omtrent det samme som ble annbefalt gjennom de siste fire årene uansett.
    Jeg annbefalte ikke NAD komboen, men påpekte at det var en vanlig kombinasjon med 215, noe som stemmer godt da Hifiklubben har kjørt på med annbefaling av den komboen i årevis.

*3 Crown, QSC, CXA-10, Carver og Alto, hvorfor skal man forkaste muligheten for bruk av PA høytalere i denne sammenhen når man samtidig nesten utelukkende annbefaler PA forsterkere sammen med høytalerene?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *1 Har lest første post, men jeg bare poengterer at det du her spør om kan gjøres bedre av rimlig PA enn noen av de merkene du nevner.
    Poenget med å gå for CV, Klipsch eller JBL må være at det på ett eller annet nivå kan låte og se bedre ut enn rimlig PA, ellers vil de merkene på alle andre parametre du nevner i tråden bli fraspillt.

*2 Jeg har ikke fulgt med så mye i CV diskusjonståd nei ettersom det er omtrent det samme som ble annbefalt gjennom de siste fire årene uansett.
    Jeg annbefalte ikke NAD komboen, men påpekte at det var en vanlig kombinasjon med 215, noe som stemmer godt da Hifiklubben har kjørt på med annbefaling av den komboen i årevis.

*3 Crown, QSC, CXA-10, Carver og Alto, hvorfor skal man forkaste muligheten for bruk av PA høytalere i denne sammenhen når man samtidig nesten utelukkende annbefaler PA forsterkere sammen med høytalerene?

1)
    Ja, det er meget trolig at CV og klipsch vil bli rævkjørt av skikkelig PA. Denne tråden er laget for å teste Klipsch, Cv og JBL høyttalere mot hverandre. Ikke Mito, alto, Turbo, Meyer, Berry, db, Martin Audio, Mackie, F1 etc. På grunn av alle trådene der Ts. spør etter partyhøyttaler, og får anbefalt Cv og Klipsch. Og som regel så får de som nevner Cv beskjed om å dra dit pepper'n gror. Og at Klipsch er mye bedre på den bruk. Dette vil jeg teste.

2)
    Grunnen til at Hfk anbefaler sine forsterkere er pga de skal selge. og Nad er et av deres merker. Nad har i mange år hvert det eneste alternativet HFK ha kunne pakke på kunden. Nad er det kraftigste HFK har, utenom de nye CV effektforsterkeren. Første serie med Cv forsterkere hadde stor feilrate, og forsvant raskt. Rart hvis de hadde anbefalt PA forsterkere i grunn. Nå har akkurat den nye effektforsterker serien kommet. Så nå antar jeg de anbefaler dette.

3)
    - Hifi effektforsterkere er overpriset, og klarer ikke å kjøre 215 med mindre du betaler enormt mye for monoblokker. Og da er en god PA forsterker å foretrekke, da lydkvaliteten på nevnte merker(utenom alto) er på høyde med vanlige nad forsterkere, men har mer kraft, og er billigere.
    Grunnen til at det er forkastet er pga det er ikke det tråden handler om. Dersom du vil finne ut hva som passer best som partyhøyttaler av CV og et eller annet billig PA. Be my guest. Jeg skal ikke stoppe deg. Så får du si i fra hvis du finner en Hifi forsterker som yter 2x700W i 8ohm, for under 10k(nypris).

Tråden er opprettet for å få kjøtt på beina i diskusjonene om hva som egner seg best av Klipsch og CV.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada. CV er best* på fest. Og de bråker mest. Er ikke så nøye om man søler litt på de heller, eller sprenger noen elementer, for det koster ikke allverden.

Alle andre dager ville jeg gått for eksempelvis JBL LS, noe jeg også har gjort. Disse kan brukes hele uka, og tåler til og med å stå i stuen. Ville ALDRI byttet disse mot CV.

Men til fest er CV best*.

*Med best menes såklart mest bass. Alle andre parameter på en høyttaler er det vel ingen som bryr seg om?

Geir Arne

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ingen har sagt seg villig til å låne bort RF-82 og være med på testen så kan dere som bor i Bergen sjekke på bruktmarkedet og da kjøpe også selge igjen etter testinga.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor:
    Omtrent alle som har klipsch mener at CV ikke duger til noe. Og vi i CV leiren må alltid gå i forsvars-gropen. Jeg vil gjerne motbevise at CV ikke egner seg til fest. Dette blir en subjektiv test der det vil være 2 eller 3 fanboys som tester.
    Jeg har hatt mange merker og sitter ikke i noen "forsvars-grop" for verken Klipsch eller CV da ingen av dem er mitt favoritt merke totalt sett. Jeg og flere andre som har skrevet i denne tråden har alt hatt begge deler, noe som ikke gjør oss til eksperter, men som i det minste gir oss et grunnlag for sammenlikning. Det å enkelt si at vi tar feil eller at vi ikke vet hva vi snakker om som enkelte her gjør, blir litt enkelt og mer ønsketenkning av de som bare selv har testet CV. Veldig mange på forumet her har begynt med CV meg selv inkludert og vi forsøker ikke å rakke ned på merket dere har lagt deres elsk på, men slik jeg oppfatter det er det enkelte som forsøkter å videreformidle hva de selv har lært.
    Var mer de som snakket mot bedre viten jeg ville svare på med det ene inlegget mitt.

2)
    Grunnen til at Hfk anbefaler sine forsterkere er pga de skal selge. og Nad er et av deres merker. Nad har i mange år hvert det eneste alternativet HFK ha kunne pakke på kunden. Nad er det kraftigste HFK har, utenom de nye CV effektforsterkeren. Første serie med Cv forsterkere hadde stor feilrate, og forsvant raskt. Rart hvis de hadde anbefalt PA forsterkere i grunn. Nå har akkurat den nye effektforsterker serien kommet. Så nå antar jeg de anbefaler dette.

3)
    - Hifi effektforsterkere er overpriset, og klarer ikke å kjøre 215 med mindre du betaler enormt mye for monoblokker. Og da er en god PA forsterker å foretrekke, da lydkvaliteten på nevnte merker(utenom alto) er på høyde med vanlige nad forsterkere, men har mer kraft, og er billigere.
    Grunnen til at det er forkastet er pga det er ikke det tråden handler om. Dersom du vil finne ut hva som passer best som partyhøyttaler av CV og et eller annet billig PA. Be my guest. Jeg skal ikke stoppe deg. Så får du si i fra hvis du finner en Hifi forsterker som yter 2x700W i 8ohm, for under 10k(nypris).

Tråden er opprettet for å få kjøtt på beina i diskusjonene om hva som egner seg best av Klipsch og CV.
    Igjen jeg sa ikkenoe om hvorvidt det var en god eller dårlig kombinasjon, og du trenger ikke forklare meg logikken i at HFK annbefaler NAD sammen med CV det er innlysende. Både PA og Hifi kan være overprisede og det er en del dårlig PA som er noe av grunnen til at ting ofte ryker på større CV høytalere.
    Jeg trenger ikke finne ut av det jeg alt vet, det sa jeg tidlig i tråden.
    Syns enten du og flere her burde begynne å faktisk ta innover seg hva de som har testet både et ene og det andre merket her alt har erfart, hvertfall dersom det var poenget med tråden.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å trygle hjemmekino eller lyd&bilde til å ta en test av dette?

Eventuellt om noen vil komme til Drammen.
    Jeg bor 200 meter unna Hifi klubben her i byen og kan gjerne disponere mine RF-82. Men mine ører er ikke akkurat fininnstillte så min mening blir antagelig noe påvirket av eierskapet.

Om noen kjenner en eller to som jobber på Hifi Klubben Drammen og har lyst å teste dette så stiller jeg gjerne opp med Klipsch'ene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som regel så får de som nevner Cv beskjed om å dra dit pepper'n gror. Og at Klipsch er mye bedre på den bruk. Dette vil jeg teste.
    +1

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hva med å trygle hjemmekino eller lyd&bilde til å ta en test av dette?

Eventuellt om noen vil komme til Drammen.
    Jeg bor 200 meter unna Hifi klubben her i byen og kan gjerne disponere mine RF-82. Men mine ører er ikke akkurat fininnstillte så min mening blir antagelig noe påvirket av eierskapet.

Om noen kjenner en eller to som jobber på Hifi Klubben Drammen og har lyst å teste dette så stiller jeg gjerne opp med Klipsch'ene.
    Når det gjelder CV mot JBL er det vel gjort før:
    Når de døve våkner | Lyd & Bilde
    Allroundalibiet! | Lyd & Bilde
    Mener bestemmt de hadde en test av 215 også men det er lenger siden og mens de ennå het cls så den ligger ikke på nettsidene deres såvidt jeg kunne se. Vet det fordi jeg kjøpte bladet som den testen sto i back in the day. Mulig det var Hjemmekino, Svaret i de bladene er jo som dere vill ha det uansett, det går omtrent som følger hver gang: "Det er noe helt eget ved lyden av Cerwin-Vega, og XLS-15 er intet unntak. Dette er høyttalere som slår så hardt fra seg at man nesten blir skremt. Bassen er ikke så dyp, men den slår kallhardt, og en forsterket mellombass gir illusjonen av dypbass."

Dette er tester som kommer igjen med jevne mellomrom, men da helst når det er en "oppgradering" eller en navnendring på gang.

Dersom målet her er å få en test av RF62 vs XLS 15 til festbruk, så ja da er CV å foretrekke. Og det er vel kanskje noe av poenget her? Man vet hva man vil frem til og hva som vil bli svaret.
    Må nok opp på RF7 eller nå utgåtte RF83 for å overgå CV til fest, man får fortsatt ikke mer mellombass bare mer av alt annet.

Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •