Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 317
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rf82 er langt i fra blant de største fra Klipsch.

Jeg har faktisk et par clsc215 jeg brukte til party, jeg sluttet fordi jeg nå bruker rf82 istede. Nesten like mye bass, men bedre bass. Mer punch og trøkk - utrolig mye bedre og behageligere lyd gjennom et helt vors.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas.r

Jeg har faktisk et par clsc215 jeg brukte til party, jeg sluttet fordi jeg nå bruker rf82 istede. Nesten like mye bass, men bedre bass. Mer punch og trøkk - utrolig mye bedre og behageligere lyd gjennom et helt vors.
    Tror ikke du hadde rett forsterker til CV'ene dersom det er nesten like mye bass i RF82.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Tror ikke du hadde rett forsterker til CV'ene dersom det er nesten like mye bass i RF82.
    Har hatt cv sine amper, roten rb1080x2 parasound Halo a21, oberon 6,1 , og emotiva xpa 1. For dårlig? Neppe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine at 100 mot mine jbl e100 + 12 subb ( e250), CW at 100 var overlegen spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    ja, Klipsch slår nok CV i detaljer osv.. men i bass tror jeg neppe de gjør det. derfor er CV en god party høyttaler.
    rf 82 er utrolige med rett elekronikk.. mange kompiser som ikke skjønner hvordan de spiller fra dc 15 jeg hadde

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å birdra litt...

Dali Helicon 800mk2 vs CV XLS 12/15 som party høyttaler: XLS banker helicon i mine ører!

Fikk demo av RF-82mk2 på stereofil, og ja, dette er klipsch, det er dynamikk og dynamitt hånd i hånd. Det som også overrasket meg var at de fungerte rimelig bra på "all" elektronikk, det gjorde ikke rf-82(mk1). Det som er morro med klipsch er at de har så si samme sound oppover det hele utenom at noe stikker av når volumet går oppover.

CV derimot, dårlig erfaring med VE, CLSC og CLS. XLS er noe vannvittige greier. Og som ren partyhøyttaler mitt #1 valg! XLS12, og med Deftones - My own summer etc... det spiller så vannvittig bra! Her blir klipsch litt for "tøff og pågående" i mine ører, men du verden for en allrounder Klipsch er.

JBL får jeg ikke helt tak på gitt...

Cerwin lager et produkt med en relativt smal men stor nisjegruppe. Klipsch er mye mer allround.

Skal høyttaleren brukes til det daglige også, samt man har krav til at Diana Krall også skal kunne spille kjempe bra, da er Klipsch bedre!

Rendyrka power/db maskin, hvor også lydkvalitet teller: CV!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Dette kommer helt ann på rommet, I et rom på under 30-40kvm kan Klipsch rf82 produsere minst like mye opplevd bass. er rommet 100kvm derimot blir saken en annen.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Dette kommer helt ann på rommet, I et rom på under 30-40kvm kan Klipsch rf82 produsere minst like mye opplevd bass. er rommet 100kvm derimot blir saken en annen.
    Sant sant

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas.r

Selv til party så har vel lydkvalitet litt og si.CV flytter luft thats it! helt annen midtbass og dynamikk i klipsch som får frem rockefoten

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til låt med bass er f.eks Ester Dean - Drop it low
    Denne spiller noe sykt på mine RF-82 iallefall, alle som hører begynner å lete etter sub rundt om i stua :P Skulle gjerne hørt den på CV

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch funker helt rått på fest og tåler syyykt med julig, jeg var på fest en gang der RF-35 spilte på max i mange timer og dem spiller like fint etter festen.

Jeg har selv hatt RF-7 og RF-82 og brukt dette på vorsing og småfester her hjemme og jeg har kunn fått positive komentarer på det.

CV funker toppers på fest det også, men kvalitetene på delefiltarne gjør meg begymret da jeg selv opplevde det at delefiltarne i clsc-215 smeltet etter 3-4 timer med høy musikk.
    Det var ikke akkuratt morro å få litt smådomme komentarer på den kvelden dette skjedde og jeg var synnsykt skuffet.

Men jeg har bedre erfaringer med mindre cv på fest som clsc-6 med 12" sub og dette tålte mye juling.

Mye dårlig kvalitet på delefiltarne kan man takke kina for da jeg ikke har opplevd smeltet delefiltere på disse amrekanske modellene.

Morsom tråd dette.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med innspill her!

Kom med flere sanger

Playlist by dovent_ekorn - Spotify
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne disponert Klipsch'ene mine til prosjektet men drar de ikke med til Bergen

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen bør gjennomføres i en gjennomsnittlig stue. Det er rettferdig. Det er i vanlige stuer vi bor og lytter til musikk, også på fest.

Skal man ha fest i et stort lokale på 100m2++ bruker man selvsagt et PA anlegg. Hvis man skal ha et stort party.

En viktig faktor som bør tas med er lydkvalitet på høyt volum, og hvordan man opplever lyden over tid. Samt, sammenligne hva som kreves av effekt for at høyttalerne spiller på de volumene.

Som jeg skrev i den andre tråden: xls/clsc/cls whatever spiller ikke med særlig bra, da tenker jeg på: kontroll/trøkk/punch på en nad C375. Mens en Klipsch RF 82 spiller fantastisk høyt, med en imponerede trøkk på samme forsterker.

Bruktprisen/nyprisen på disse høyttalerne er ca samme.. jeg har sett både RF 82 og XXX 215 til under 5000 og opp til 7000 på bruktmarkedet.

For som vi vet er så og si alle nordmenn gjerrige bønder som ikke vil betale for en dritt.. Så prisen for lydkvalitet/trøkk bør være med her.

PS. XLS 28 på en Nad c 375 spiller lavt i forhold til RF 82. Spesielt hvis du plasserer dem på gulvet (ref. gulvhøyttaler)

tenk litt på den

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    På finn.no selges de nye for
    Ny Crown XTi 4000 effektforsterker. NY! - FINN Torget
    Lydtech selger også for 6500. Akkurat nå er det ikke annonse oppe, men har vært det det siste året. Jeg kjøpte 4 xti 4000 i fjor sommer.
    Begge deler er egenimport fra USA, så en har ikke noen norsk garanti, bare ring og spør Nye, "Norske" XTI4000 ligger omtrent på det doble i pris.

På andre siden er det ikke værre enn at en kan bruke XTI4000 på både CV og Klipsch eller holder pris på forsterker utenom hele greia.

Når det gjelder JBL så har de nok ingen passende høyttalere lenger, tidligere hadde en f.eks. den reltativt rimelige og bra SVA serien men noe tilsvarende finnes ikke idag, ES serien er ikke mye å samle på. Så skal JBL være med må en nok over på PA varianter

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen mener jeg blir svært vanskelig å gjøre til noe annet enn subjektiv og jeg ser ikke helt hva man skal få ut av den.

Den bør gjøres uten subwoofer og man bør prøve å la høyttalere spille på samme desibel-nivå. (kanskje kjøre på identisk forsterker og ha en desibelmåler, så man vet hvor høyt man må opp på høyttaler a vs b).

Høyttalere bør med fordel være skjult bak et teppe som slipper igjennom lyd.
    Den som styrer showet bør bytte uten at folk vet hva de hører på, videre bør man høre flere ganger på samme sanger/lyder og bytting bør være slik at det er vanskelig å gjette et "mønster".

Man bør også bruke flat EQ.
    Lydnivå bør ikke være "max" (skrur man opp lyden veldig høyt, går øret inn i en "beskyttelsesmodus").

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo ikke så vanskelig for av-forum folka å høre hvilken høyttaler som spiller da man kjenner lydsignatur og følgelig være partisk. Lyttepanelet burde være gjengse mannen og kvinnen i gata som er glad i en fest og på den måten få det mer representativt. Kunne og vært at promille vil spille inn på preferanse..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Blir jo ikke så vanskelig for av-forum folka å høre hvilken høyttaler som spiller da man kjenner lydsignatur og følgelig være partisk. Lyttepanelet burde være gjengse mannen og kvinnen i gata som er glad i en fest og på den måten få det mer representativt. Kunne og vært at promille vil spille inn på preferanse..
    ja, man bør også ha folk med forskjellig musikksmak.

Men det er litt derfor jeg mener: at jeg ikke vet helt hva man skal få ut av denne testen.

Her skal man altså finne en partyhøyttaler, men skal sammenligne klipsch mot cv?

Her er forøvrig en test av lyd og bilde:
    Test av 7 partyhøyttalere | Lyd & Bilde

Nå vet jeg klipsch ikke er med i testen der, men det er vel pga. klipsch ikke er en typisk "house party"-høyttaler. Folk som vil ha houseparty, vil vel foretrekke høyttalere i den testen der, fremfor klipsch.

Folk som vil ha en mer ufarget lyd, gjerne litt dypere bass, vil gjerne foretrekke klipsch. Klipsch vil vel fungere mer som en allrounder også, men CV er kanskje et lurere valg for de som vil drive diskotek i heimen.

Uansett hva man kommer frem til i en slik test, er det fremdeles preferanser som gjelder. CV vil fremdeles bli "disset" og man får ingen endringer. Det kan være noen som disser CV aldri har hørt på CV og kanskje noen som nå elsker CV vil foretrekke Klipsch, etc., men man vil ikke med dette endre den generelle typen til en høyttaler.

Det er forskjellig lydsignatur og dette er ikke mulig å omgå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Uansett hva man kommer frem til i en slik test, er det fremdeles preferanser som gjelder. CV vil fremdeles bli "disset" og man får ingen endringer. Det kan være noen som disser CV aldri har hørt på CV
    Amen..

Jeg synes det er mye mer relevant om man fikk sammenlignet målinger fra de ulike modellene, kontra de subjektive meningene.

Tallene lyver ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    TeLydnivå bør ikke være "max" (skrur man opp lyden veldig høyt, går øret inn i en "beskyttelsesmodus").
    På tide du drar på party ser jeg ;D
    Det er for høyt når politiet kommer..

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •