Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16
Viser resultater 301 til 317 av 317
    Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal prøve å få kameratene mine som studerer i Bergen til å investere i et par RF82 fra Elkjøp

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RF-82 MK1 og et par Proson 215RR som kan brukes til test om ønskelig. Men jeg har ikke noe Cerwin Vega pr dags dato utenom en 15SX sub.

Men da bør testen være så nærme Drammen som mulig da det er et herk å flytte på Proson høyttalerene. (Får alltid en ny skade når jeg flytter på dem)

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei folkens :P

I går hadde jeg fest her. Endte med to stk sprengte Klipsch-horn Kjørte 7ch Stereo med effekten på frontene, kun frontene som røyk dog, hehe.

Jeg vippa no veeeeeeeeldig mellom CV og Klipsch husker jeg når jeg skulle handle, men gikk for Klipsch. De spiller pent, men blei dritskuffa over "trøkket" i dem så endte opp med en SVS PC-B13 Ultra (eller hva den heter) til kompensasjon senere, så tenker nok CV XLS215 banker en god del mer ifra seg enn mine RF-82MK2, (var disse to jeg vippa mellom, med tilhørende effekt såklart)

Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal gjøre..hehe. Ville CV ha dævva på samme måte i går tro? Skal jeg kjøpe nye horn eller selge hele pakka og kjøpe CV og prøve det? Tenke tenke tenke Jeg er partymenneske og syremusikklytter deluxe da, heheh.

Hadde vært gøy med den testen uansett Tror kanskje man må opp på RF-7 og høyere for å få noe skikkelig boost i detta Klipschgreiene (MANGE som er uenige med meg her, pingler sier jeg), men da flyr jo prisen i været!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har blåst horna på et par Klipsch og fremdeles har hørselen i behold er det forsterkeren din som er problemet og ikke høyttalerene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er ikke usprengbart... men duverden å høyt du må ha spilt :P.

Selv har jeg Klipsch RF82mk1... og det er langt unna noe CV trøkk for å si det sånn.. men det spiller vannvittig kult.

Ren forsterkerkraft ved høye volum er et must, også på KLIPSCH!!!!

Selv er jeg ikke i tvil, hadde det vært bass, morro og trøkk som var i fokus. Da syns jeg fortsatt at CV er i egen liga!!! XLS spiller rått bra, men krever veldig mye av forsterkeren.

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cls 215 vs rf7 mk2

Jeg har ingen av de høytalerene du nevte i testen. Jeg har derimot et par CV CLS-215 og et par RF7-MK2. Jeg testet nettop begge settene hver for seg på NADC375BEE + CV effekt forsterker med min "party" musikk som innebærer house/dubstep, mye bass og trøkk med andre ord.

De har sant nok gigantisk prisforskjell på 20 000kr. CV XLS-215 koster vel rundt 10k mens RF-7Mk2 kosta nermere 30k når jeg kjøpte dem for ca 1 år siden.

Jeg har ikke lest igjennom hele tråden så jeg gikk ut ifra de 5 første kreteriene:
    Morofaktor/Partyfaktor
    Dynamikk
    Bass
    Trykk/brystkassetrykk
    Diskant ved høye volum

CV: Definitivt morro å lytte til, jeg får adrenalin kick når jeg hører en sang jeg liker og får lyst å ta helt av. Ut i fra sånn jeg ser på et "party", så skal det være mye bass og trøkk og det er det massevis av i CV sine høytalere. Jeg tenker når man skal ha "party" er man nok ikke ute etter den beste lyd kvaliteten ettersom det stort sett går i spotify uansett. Med CLS215 kan du kjenne det vibrerer godt i hele huset og om ikke naboens, men du har ikke "brystkassetrykk", du kjenner det vibrerer men du kjenner ikke slagene hvis du forstår hva jeg mener. Det får du ikke med mindre du sitter rett forran høytaleren. Godt mulig det er pga jeg har en sinsyk stor stue på 100kvm.

Når volum knappen går over 50% så slutter bassen å øke men diskanten fortsetter som gjør at lydbildet blir veldig skarpt og ikke er noe behagelig å høre på. Jeg spiller som regel på 1/4 av max i forhold til hvor langt volum knappen kan skrus. Hvis du har behov for å skru den høyere enn 50% så må du være RELATIVT DØV fordi det er vanvittig høyt og jeg mener VANVITTIG HØYT.

Klipsch:
    Nyyydelig lyd med lavt og høyt volum. Fantastisk ren, fin og klar lyd. For å få fram bassen skikkelig må du ty til bass gain på forsterkeren uten det er det ganske dårlig med bass i forhold til CV. Men når det er gjort så dirrer det godt i stua, men brystkasseTRØKK eksisterer ikke. Diskanten er fin med høyt volum og bassen følger godt med.

Konklusjon:
    Morrofaktoren renner over når jeg hører på CV, jeg spiller ekstremt høyt og elsker bassen men jeg skulle gjerne hatt enda mer for å få det Skikkelige trøkket til å stanse hjertet mitt med. Når jeg er på et gigantisk party som feks Sensation eller Qlimax der 50 000 mennesker danser, er jeg den som står 1m forran en vegg med 24 subber oppå hverandre å nyter at bassen kontrollerer hjerte mitt så jeg slipper å gjøre det. Slikt "brystkassetrøkk" må du bare se vekk i fra. Det kan være mine kreterier til et brystkassetrøkk er usedvanlig høyt, men nå er det min mening jeg og skriver.

Vinnere:
    Morrofaktor: CV

Dynamik: Klipsch

Bass: CV

Trykk/brystkassetrøkk: CV

Diskant med høye volum: Klipsch.

Det ser ut som CV vant med 3-2 ut i fra de kreteriene. Men de fleste liker forskjellig musikk og noen kreterier spiller større rolle en andre. Jeg personlig syns Bass og Brystkassetrøkk er veldig viktige kreterier så de teller som minst 2 hver. Andre kan igjen si nei det er diskant ved høye volum som selvfølgelig også er viktig. Som en Party høytaler hvor man skal spille høyt og folk er dritings og danser på bordet så er CV helmaks. Den er stor å skummel. Folk har respekt for 1.26m høy høytaler som veier over 50kg. Hvis du har XLS-215 og festen ikke er bra er det DEFINITIVT ikke stereoen det er noe gale med. Det kan jeg garantere.

Jeg kan ikke forstå at noen kan påstå at CV ikke er en bra party høytaler, det er jo det den er designet for. Hvis du har lyst å høre forskjellen på mine 2 høytalere er du velkommen hvis du er i stavanger.

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vi kan konkludere av cvpowah`s "lille" test her, er at du - Magnalf.. har EN vei å gå.. og det er rett inn i 215`s mektige verden

CV har laget, lager.. og vll alltid lage fest!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par sanger som definitivt må tas med i testen:

Some Wobbles - Ephixa
    Division - Ephixa
    Got 2 Know - Flux Pavilion
    Genesis - Justice
    Pro Nails (rusko Remix) - Kid Sister
    Silvia (robotberget Remix) - Miike snow ( fra 1:50->)
    Kan legge til en drøss mer eller legge til min Spotify spilleliste om ønskelig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og med tanke på hvor mye bedre XLS er enn de foregående seriene i samme design... så da blir ting enda likar for CV . MEn klipsch RF-7mk2 tror jeg er en knallgod sak.. me nsom tester selv skriver, er tross alt en langt dyrere høyttaler.. og jeg tror ikke designere rundt den satt og tenkte... "Lets get those CV bastards, and show them how to build POWER speakers ..." :P.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvis du har blåst horna på et par Klipsch og fremdeles har hørselen i behold er det forsterkeren din som er problemet og ikke høyttalerene.
    Hehe....det var HØYT!! Jeg tror egentlig ikke jeg kommer til å spille så høyt noen gang igjen, ikke med vilje ihvertfall. Har vondt i ørene enda, og dette var på fredag :P Andre folk "klager" på øresus etter festen her på fredag.. :-D

CV er kanskje veien for meg ja, men du verden som jeg digger Klipsch´ene ved filmtitting. Jeg lurer litt på om jeg skal bytte horna og heller kikke litt på brukten etter en Stroker om det ligger noe billig ute, bare for å teste litt. Klipsch-dynamikk med CV-bass (til fest vel og merke) Får heller roe ned volumet litt, og få tak i noe PA til låvefestene heretter.. :P SVS´en er rå på dypbassmusikk den og men er nok best til film, men den er flink til å halvveis demontere huset da.

Huff...håper øresusen gir seg snart...hehe.

Kan legge til at jeg bruker Halo A23 på frontene. Ikke noe monster akkurat, men bedre enn receiver håper jeg...hehe. Eller? Tenkte det var en god kombo, så Yamahaen kunne konsentrere seg om center og surround den gangen jeg handlet

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hehe....det var HØYT!! Jeg tror egentlig ikke jeg kommer til å spille så høyt noen gang igjen, ikke med vilje ihvertfall. Har vondt i ørene enda, og dette var på fredag :P Andre folk "klager" på øresus etter festen her på fredag.. :-D

CV er kanskje veien for meg ja, men du verden som jeg digger Klipsch´ene ved filmtitting. Jeg lurer litt på om jeg skal bytte horna og heller kikke litt på brukten etter en Stroker om det ligger noe billig ute, bare for å teste litt. Klipsch-dynamikk med CV-bass (til fest vel og merke) Får heller roe ned volumet litt, og få tak i noe PA til låvefestene heretter.. :P SVS´en er rå på dypbassmusikk den og men er nok best til film, men den er flink til å halvveis demontere huset da.

Huff...håper øresusen gir seg snart...hehe.

Kan legge til at jeg bruker Halo A23 på frontene. Ikke noe monster akkurat, men bedre enn receiver håper jeg...hehe. Eller? Tenkte det var en god kombo, så Yamahaen kunne konsentrere seg om center og surround den gangen jeg handlet
    Øresus er nok en selvfølge ja. Halo'en er definitivt bedre enn en "normal" receiver ja men den er ikke noe kraftverk. Så den har nok spillt over evne noe som tok diskantene dine.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CLS 215 morrofaktor :this

Filmet dette nettop og ble forklart at jeg måtte skru ned, 6åring hos naboen fikk ikke sove xD

Liten snutt om hva som skjer hvis du har sånn bomullsdotter under 1 CLS 215 på parkett gulv. Og hva den gjør med veggen på utsiden av huset

1 x CV CLS-215 Test - YouTube

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Øresus er nok en selvfølge ja. Halo'en er definitivt bedre enn en "normal" receiver ja men den er ikke noe kraftverk. Så den har nok spillt over evne noe som tok diskantene dine.
    Prøver å skjønne meg litt på åssen ting fungerer, har jeg rett hvis jeg tenker at;

Receiveren min drev jo center og bakhøyttalere i stereomodus, og frontene gikk via pre-out og Parasounden. Men når receiveren begynner å klippe/vrenge/whatever pga den er sliten av å dra center og bakHT, så klipper/vrenger den også signalet den gir via pre-out over til Parasounden, som igjen forsterker det vrengte signalet og blæster diskantene mine? Kan det være en forklaring på hvorfor det var bare frontene som røk?

Isåfall burde jeg ha lært nå at jeg kun skal spille i vanlig 2-kanals stereo om jeg vil spille så høyt, da hadde det kanskje ikke skjedd? Tilogmed ved det volumet?

Bare en tanke ...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De beste party høytalerene som jeg har eid i maaaange år og som alltid har vært trofaste har vært cerwin vega hp215.
    Men de kvelda jo selvfølgelig på en fest, så da ble det innkjøp av klipsh rf82.

På begge høytalerene kjørte jeg samme oppsett som var :
    Cervin vega 2.6kw forsterker kansje litt overkill? =P
    og Behringer mixer.

Sånn som jeg opplevde dette synes jeg klipsch var definitivt det beste valget, Mer behagelig lyd, Føltes som hele lydbildet var mer kontrollert.
    Og de lever enda, har hatt de litt over 1 år og er alltid med på fest.

Så jeg er veldig positivt overrasket over rf82, neste handel blir rf83

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jallafu
    De beste party høytalerene som jeg har eid i maaaange år og som alltid har vært trofaste har vært cerwin vega hp215.
    Men de kvelda jo selvfølgelig på en fest, så da ble det innkjøp av klipsh rf82.

På begge høytalerene kjørte jeg samme oppsett som var :
    Cervin vega 2.6kw forsterker kansje litt overkill? =P
    og Behringer mixer.

Sånn som jeg opplevde dette synes jeg klipsch var definitivt det beste valget, Mer behagelig lyd, Føltes som hele lydbildet var mer kontrollert.
    Og de lever enda, har hatt de litt over 1 år og er alltid med på fest.

Så jeg er veldig positivt overrasket over rf82, neste handel blir rf83
    Tøft, hvordan er lydkvaliteten med 2.6kW CV-amp på Klipschene? :-D Uvanlig kombo, har hatt lyst til å prøve selv!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ønsker jeg ikke noe krangling selv om jeg kan bite raskt. Jeg synes selv at JBL er den ultimate partyhøyttaler. Det samme med Dynamite-serien til Dynavoice. CV! holder nok ut lengst, men er ikke det jeg er ute etter på fest. Jeg vil at det skal spille høyt sammtidlig som at det er kontrollert. Da er det jo en fordel å ha en forsterker/receiver som er i dne litt tyngre klassen. Klipsch har jeg aldri likt noe spesielt, men jeg har aldri hatt noe imot det. Så det kan vi allerede stryke at det ikke er noen festhøyttaler. Jeg har selv sagt " Hvorfor kjøpe Cerwin når man får Klipsch?". Og det trekker jeg tilbake. Dette er vel en eldre tråd, men hadde vært artig å vært med på en slik utrfordning. Proson er også en av mine favoritter da det gjelder fest. Som sagt så holder nok CV! ut lengst, men da må det være masse krefter. Nytter ikke med en NAD 326BEE på VE-15 liksom... Jeg har selv hatt et par fester med Proson, og fungerte utrolig bra det synes jeg. På lørdag nå så blir det fest hos meg i kjellestua med JBL Studio 180 - og gleder meg til å se hvordan disse klarer seg der eller om jeg må låne Proson'ene til stefaren min hvis dette går feil. Evt. om jeg bruker Genexxa'ene som jeg har på treningsrommet til mor og stefar. Genexxa er vel ikke kjent for å holde ut lengst, men vil tro de også får duge en kveld eller to. Det blir spennende å se om ikke jeg må dra ned Proson Reality 69MK3 SA hvis JBL'ene ikke egner seg til et større rom. Denne tråden skal ejg følge med på. Blir artig å lese ferdig innleggene her. :-) Dette er skrevet etter min mening bare så det er sagt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge CV holder ut under hard belastning er nok ikke så veldig bra lenger tar man i betraktning høyttalere som egentlig er laget for dette. Husk at CV ikke lenger er mer enn det billigste alternativet Kina har å by på så lenge det ikke er stemplet ut av en plate (som de aller billigste er).

Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •