Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 317
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    bra du fikk kjørt en test ja, bra skrevet og gleder meg til flere lytteseanser etterhvert:wink:

tråden har jo spora helt av i d siste så godt du fikk den inn på riktig spor:grin:

men ville kjørt single 15 mot dobbel 8erne til Klipsch..........d blir mest rettferdig på en måte både med pris (knakk 1000lapp forskjell) og størrelse på elementer

men en ting jeg ikke skjønte helt som du skreiv: Alt var tydelig og klart, selv på høye volumer. Diskanten på høye volum var også veldig klar. Det var ALDRI anntydning til skriking, eller skjærende diskant. Så vil gi den (5/10)

liksom hvorfor "bare" 5/10 når du ga den såpass mye ros? legger du high end diskanter som mal for lytteseansen eller "partyhøyttaler" faktoren?

for hvis d er sistnevnte så virker d jo som om den skulle fått mer enn bare 5?:grin:

ikke ment som kritikk, bare nysgjerrig jeg

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    SÅ det var derfor XLS 215 sto der inne idag,eg fikk ikke hørt de
    haha
    Ja. Stjal de.

bra du fikk kjørt en test ja, bra skrevet og gleder meg til flere lytteseanser etterhvert

tråden har jo spora helt av i d siste så godt du fikk den inn på riktig spor

men ville kjørt single 15 mot dobbel 8erne til Klipsch..........d blir mest rettferdig på en måte både med pris (knakk 1000lapp forskjell) og størrelse på elementer

men en ting jeg ikke skjønte helt som du skreiv: Alt var tydelig og klart, selv på høye volumer. Diskanten på høye volum var også veldig klar. Det var ALDRI anntydning til skriking, eller skjærende diskant. Så vil gi den (5/10)

liksom hvorfor "bare" 5/10 når du ga den såpass mye ros? legger du high end diskanter som mal for lytteseansen eller "partyhøyttaler" faktoren?

for hvis d er sistnevnte så virker d jo som om den skulle fått mer enn bare 5?

ikke ment som kritikk, bare nysgjerrig jeg
    Målet er i forhold til hi end ja. Kanskje en 6 når jeg tenker meg om. Men det er bare inntrykket jeg har fått. Ikke noe mer. Så ikke heng dere opp i tallene. Det er bare en liten indikasjon/tanke fra min side. For å sette høyttalere litt opp mot hverandre. Hadde det vært målt mot party skalaen så tror jeg at det er rundt 8.

215 var så fristende. Så måtte bare. Men skal teste 15 og 12 neste gang, er planen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir vell som å banne i kirka, men hvorfor er ikke kit gx-15 fra ljudia nevnt?
    Det bor mye partylyd i disse med en god og kraftig forsterker :-)
    si 5000,- ferdig bygd da, og en god PA forsterker til 7k?

Kit GX-15 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

QSC RMX 2450 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Jeg forer de med QSC plx2402 som jeg ser er hakket dyrere :P

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen: Hvorfor hadde HFK crown forsterker? Eller var det noe du hadde med? Hadde de ikke Cv sin cxa10 inne?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Ostemannen: Hvorfor hadde HFK crown forsterker? Eller var det noe du hadde med? Hadde de ikke Cv sin cxa10 inne?
    Godt mulig de hadde cxa10 forsterkeren. Jeg hadde med en xti4000

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men sånn helt seriøst, er det virkelig så mangen ( eller noen i det hele tatt ) som kjøper ett anlegg for å bruke de til fest?
    eg vil jo påstå at skulle eg først bruke 10-20K på ett anlegg, så ville eg kunne bruke det til mer en syrejohnny musikk. Det er jo bare skikkelig digg å sige godt ned i sofa'en å sitte på noe "skikkelig" musikk eller en god film en kald vinter kveld.
    Ett anlegg skal etter min mening kunne brukes til "alt", dvs de meste av musikk, film, få lyden rundt i rommet, slik at viss det er flere folk der , at alle får mer eller mindre det samme
    Så eg mener no at skal du ha ett anlegg i ett fest lokale så er nok CV veien å gå, men skal det inni ett vanlig hus, så hadde eg ikkje vurdert det en gang, og det med tanke på lyd å utseende. ( og ja, eg har hørt de med flere annledninger, og med elektronikk til 50K ). men når det er sagt, så har eg aldrig blitt veldig overbevist av klipsch heller, de mangeler en del i mellomtonen, men det er mulig at det er demoene som var det.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    men sånn helt seriøst, er det virkelig så mangen ( eller noen i det hele tatt ) som kjøper ett anlegg for å bruke de til fest?
    eg vil jo påstå at skulle eg først bruke 10-20K på ett anlegg, så ville eg kunne bruke det til mer en syrejohnny musikk. Det er jo bare skikkelig digg å sige godt ned i sofa'en å sitte på noe "skikkelig" musikk eller en god film en kald vinter kveld.
    Ett anlegg skal etter min mening kunne brukes til "alt", dvs de meste av musikk, film, få lyden rundt i rommet, slik at viss det er flere folk der , at alle får mer eller mindre det samme
    Så eg mener no at skal du ha ett anlegg i ett fest lokale så er nok CV veien å gå, men skal det inni ett vanlig hus, så hadde eg ikkje vurdert det en gang, og det med tanke på lyd å utseende. ( og ja, eg har hørt de med flere annledninger, og med elektronikk til 50K ). men når det er sagt, så har eg aldrig blitt veldig overbevist av klipsch heller, de mangeler en del i mellomtonen, men det er mulig at det er demoene som var det.
    hehe ja der ser du smaksak! etter min mening så er det jo mellomtonen Klipsch er helt konge på

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget ditt. Gidder ikke nevne poenget med tråden 1 gang til. Alt står på første side. Du får ta og søke etter tråder som har emner som:
    Need sick partyspeaker",
    Trenger høyttaler med trøkk,
    trenger høyttaler som kan spille høyt.
    Trenger høyttaler til fest.

Så finner du mange tråder... Folk har forskjellige behov. 8)

CV kan fint brukes til film og til Tv titting. Det er ikke noe gale med det. Men den gangen det skal være fest i huset/leiligheten så vil du jo ha god lyd. Dersom jeg skal ha fest har jeg mye heller lyst å dra frem noen store CV, enn mine små Ikon, for jeg har dårlig erfaring med å bruke de på fest. Vet at CV presterer der. Og CV er mye bedre enn å dra frem et random Pc anlegg.

Hva hadde du sett etter dersom du skulle ha en høyttaler som er beregnet til fest?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludvig93
    Dette blir vell som å banne i kirka, men hvorfor er ikke kit gx-15 fra ljudia nevnt?
    Det bor mye partylyd i disse med en god og kraftig forsterker :-)
    si 5000,- ferdig bygd da, og en god PA forsterker til 7k?

Kit GX-15 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

QSC RMX 2450 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Jeg forer de med QSC plx2402 som jeg ser er hakket dyrere :P
    Nå banner du i kirka ja. Man skal lete leeeenge etter dårligere høyttalere enn det du foreslår der.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå banner du i kirka ja. Man skal lete leeeenge etter dårligere høyttalere enn det du foreslår der.
    Hehe.. Legger ikke noe imellom, nei

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mao du har lite å bidra med i denne tråden :P

Ganske mange som kjøper anlegget sitt med tanke på fest-bruk, ja. Omtrent samtlige av nevnte modeller i denne tråden fungerer greit både til film og musikk utenom festen også. Ingen som dør av å høre på hverken CV eller Klipsch.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Hehe.. Legger ikke noe imellom, nei
    Hehe nei. Er ikke så mange positive måter å omtale de mgr greiene på.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. Godt det var du som sa det, og ikke jeg.. For det var nære på..

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nei. Er ikke så mange positive måter å omtale de mgr greiene på.
    JODA ! Legg dem på ryggen, ta ut 15"erne, og vips! En fullt funksjonell utedo!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    JODA ! Legg dem på ryggen, ta ut 15"erne, og vips! En fullt funksjonell utedo!
    Haha ja og han som sitter i midten har 2 koppholdere og et askebeger tilgjengelig.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi være snille med hverandre! Husk at tråden ble startet fordi ett medlem ble lei av at ett spesifikt merke ble dissa:evil:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Nå må vi være snille med hverandre! Husk at tråden ble startet fordi ett medlem ble lei av at ett spesifikt merke ble dissa:evil:
    Beklager. *smile pent* *med dådyr øyne*

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen gikk det med dette? gikk det i glemmeboka?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare jeg skulle meddele at jeg nettopp har lest alle 15 sidene her.. morsom lesning! Ble det aldri noen offisiell test?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Tenkte bare jeg skulle meddele at jeg nettopp har lest alle 15 sidene her.. morsom lesning! Ble det aldri noen offisiell test?
    Ingenting enda. Men nå som Klipsch RF82 MK1 er så billig så kanskje det er muligheter?!

Har heller ikke så alt for god tid for dagen.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •