Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 317
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja gir meg der,mye bass i slik type musikk og er jo derfor jeg lurer da jeg aldrig har hørt et cv oppsett som spiller bass men vi er vel enige i at slik type musikk like gjerne kan spilles på mp3!!!
    Å? Innsinuerer du at produksjonen er dårlig? Jeg hører heller på elektronisk musikk av god kvalitet enn en gitar som er forvrengt ut av en annen verden. (er vel det de kaller en "el-gitar"). Det er omtrent umulig å definere om det er støy eller lyd. Kunne like gjerne dratt piggtråd gjennom ørene mine. Om det er noe som passer 128kbit mp3 så er det det.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ligger en spilleliste:
    Playlist by dovent_ekorn - Spotify

Tips til flere sanger? Gjerne litt flere sjangre.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imorra skal jeg på fest der ett par Klipsch RF-35 står, jeg har været å festet sammen med dem før og dem funker helt kanon til party og tåler enormt med juling.
    Jeg har ikke noe imot cv eller Klipsch og jeg liker begge merker og syns begge er helt topp til party, men er mest begymret for cv da delefiltarne skal smelte som jeg opplevde på mine clsc-215.

Selv når jeg har folk hoss meg så bruker jeg cv som jeg har lagret til det og har gått fint.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Klipsch-eiere må bare bite i seg at om du ønsker en ren party-høyttaler (uten å svi av mer penger enn nødvendig) er CV best!
    Det nye slagordet til HiFi-Klubben? Er du heldig så vanker det kanskje en stilling som butikksjef hos HFK med så flott markedsføring av Cerwin Vega.

Jeg er allikevel enig i at som en partyhøyttaler til en billig penge fungerer CV meget bra, men der stopper det også. Tråden burde egentlig hete "Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL med et budsjett på 12 500 kr". For har man et romsligere budsjett er det vel ingen tvil om at CV IKKE ER BEST, ei heller som partyhøyttaler.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det nye slagordet til HiFi-Klubben? Er du heldig så vanker det kanskje en stilling som butikksjef hos HFK med så flott markedsføring av Cerwin Vega.

Jeg er allikevel enig i at som en partyhøyttaler til en billig penge fungerer CV meget bra, men der stopper det også. Tråden burde egentlig hete "Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL med et budsjett på 12 500 kr". For har man et romsligere budsjett er det vel ingen tvil om at CV IKKE ER BEST, ei heller som partyhøyttaler.
    12500.-= RF7/Forte II/Chorus II/RF63 trenger faktisk ikke mer enn 12500.- for å gruse cv

Men seriøst selv til party så er det ingen her som er opptatt av at det er en viss kvalitet i bassen? spiller det ingen rolle hvor jævlig det låter bare det kan spille høyt?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cheeseman:
    CV:
    Høyttalere: XLS12 (6000)
    Forsterker: Crown XTI 4000 (6500)
    Nypris: 12 500 kr
    Det var altså med forsterker.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

At CV spiller så grøtete at man ikke kan høre på det uten å få brekkninger syntes jeg også er en drøy overdrivelse. Men store kasser, masse membran og lav pris er neppe oppskriften på high end.

Geir Arne
    In miles og Snikkers-is sine høyttalere?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, inMiles koster med egeninnsats 20k for et par.

IS'ens opplegg koster 28k + basselement til var det 18k? Med andre ord i en helt annen prisliga enn det som diskuteres her.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

Du får ikke et nytt oppsett med xls215 og elektronikk til 12k. Vi snakker heller oppsett til 20-30k skal man ha det skikkelig. Og tro meg, det er det mange som velger (selv om cv ikke er best som du sier) best i dine øyne er selvfølgelig ikke cv, det ser man på utstyrslisten din under, men å fortelle en cv-eier at de er dårlige til fest, så vil det nok tas imot som en vits...husk på nå da at hva som er "bra" er individuelt. Kapper vi det ned til volum/spl vil membranareal og kassevolum være veien til seier. Uansett hvor saftig klipsch du har vil dn tape mot 215

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    12500.-= RF7/Forte II/Chorus II/RF63 trenger faktisk ikke mer enn 12500.- for å gruse cv

Men seriøst selv til party så er det ingen her som er opptatt av at det er en viss kvalitet i bassen? spiller det ingen rolle hvor jævlig det låter bare det kan spille høyt?
    Tja, på de festene jeg sitter å nipper til vinglasset mitt, og lytter til de fagre tonene til Mozart, så liker jeg nok fortsatt ikke klipsch bedre i alle fall

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tja, inMiles koster med egeninnsats 20k for et par.

IS'ens opplegg koster 28k + basselement til var det 18k? Med andre ord i en helt annen prisliga enn det som diskuteres her.
    Tror Ostemannen bare skulle frem til at High End fint kan komme i form av store kasser og store membran.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke et nytt oppsett med xls215 og elektronikk til 12k. Vi snakker heller oppsett til 20-30k skal man ha det skikkelig. Og tro meg, det er det mange som velger (selv om cv ikke er best som du sier) best i dine øyne er selvfølgelig ikke cv, det ser man på utstyrslisten din under, men å fortelle en cv-eier at de er dårlige til fest, så vil det nok tas imot som en vits...husk på nå da at hva som er "bra" er individuelt. Kapper vi det ned til volum/spl vil membranareal og kassevolum være veien til seier. Uansett hvor saftig klipsch du har vil dn tape mot 215
    Ok, så det er du som er butikksjef på HFK i Porsgrunn?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, på de festene jeg sitter å nipper til vinglasset mitt, og lytter til de fagre tonene til Mozart, så liker jeg nok fortsatt ikke klipsch bedre i alle fall
    hehehe humor har du ihvertfall

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    In miles og Snikkers-is sine høyttalere?
    Som Soundfre@k påpeker er disse i en helt annen pris, så jeg skjønner ikke helt på hvilket grunnlag du kunne komme til den konklusjonen.

Har aldri sagt at det ikke finnes store høyttalere med masse membran som ikke kan spille bra. Men det finnes ingen til under 10k som kan det.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Soundfre@k påpeker er disse i en helt annen pris, så jeg skjønner ikke helt på hvilket grunnlag du kunne komme til den konklusjonen.

Har aldri sagt at det ikke finnes store høyttalere med masse membran som ikke kan spille bra. Men det finnes ingen til under 10k som kan det.

Geir Arne
    Får man High End høyttalere uansett type til under 10k?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fulgt denne tråden en stund og det har jo kommet frem en masse forskjellige påstander i alle retninger.

Min erfaring med CV er fester i relativt store lokaler, modell DC1515. Det som virkelig er bra med CV er nettopp bassen og høyt lydtrykk, bare man bruker kraftig nok forsterker og har litt størrelse på lokalet. Klipsch RF35 ble prøvd i samme lokale men kunne ikke levere i nærheten av det 1515 gjorde. Nå er det jo en vesens forskjell i størrelse på de høyttalerne, så det var nok utslagsgivende i mitt tilfelle.

Dette er jo et relativt beskjedent erfaringsgrunnlag, men dog.

Min konklusjon: som ren party-høyttaler så er CV(1515) mitt valg.8)

Når det er sagt, så er jeg "lykkelig" eier av et Klipsch lydanlegg i min kino.:-D

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne
    Var det jeg mente. Leste nok bare det jeg ville lese My bad. Trodde du mente at stor membran og store kasser ikke kunne bli hi-end.

Lyttedag 1:
    Hadde meg en lang seanse i dag på både HFK og hos musikkmagazinet. Hørte på 3 høyttalere: RF82, XLS215 og XLS12.
    Planen er å gå ned flere ganger eller få en som kan stille med Klipsch utstyr, eller kjøpe noe på brukten. HFK hadde ikke Concept 10 inne, så de har jeg ikke fått hørt. Her inntrykkene mine fra Lyttedag 1:

RF82 :
    Elektronikk: EC CD-spiller, Mcintosh MA7000 pre amp:
    Store forbedringer fra Mk1. Det var det første jeg la merke til. Første sang var "who's that chick". Og Stereo perspektivet var utrolig bra. I forhold til kriteriene som jeg har sittet opp så har den høy morrofaktor (6/10). Bassen er ganske annerledes enn Cv, og mer lik mine Ikon. Jeg vil ikke sette noen karakter etc på bassen til Klipsch pga selger sa rommet ikke var så bassvennlig. Kjente heller aldri trøkket i brystet som jeg "forventet" hvertfall på så høyt volum som jeg kjørte høyttalerene med. Så regner med det er rommet som er feil. Jeg merket dette veldig godt på de fleste sangene, for har hørt det noen ganger før(MK1), og da var det mye mer trøkk. Dynamikken var veldig bra (7/10). Alt var tydelig og klart, selv på høye volumer. Diskanten på høye volum var også veldig klar. Det var ALDRI anntydning til skriking, eller skjærende diskant. Så vil gi den (5/10) Totalt sett er førsteinntrykket bra, er en høyttaler med mye potensiale, men fikk ikke sett alt i dag. Det får rommet ta skylden for.

XLS215
    Denon 3311 ble brukt som pre. Denon A100 (blu-ray spiller)ble brukt som CD-spiller. Crown Xti 4000 ble brukt som effektforsterker. Spilt av i Pure-direct.

Skal si dette er en stor forbedring i forhold til cls serien. Skorob har et meget godt poeng når han har påpekt dette tidligere. Mye mer mellomtone, og utifra det jeg hørte så var diskanten mye mer avslappet. For de som er kjent på HFK i Bergen, så brukte vi B&W rommet(antar 30m2 +-). Derfor er Pre og blu ray som det er. Under lyttingen ble det hørt akkurat de samme sangene som med RF82. Morofaktoren gikk omtrent i taket når 215 ble skrudd på. Er en utrolig underholdene høyttaler. Det var faktisk litt kjipt å gå ut fra butikken etter å ha sittet der noen timer. Skulle gjerne ha sittet noen timer til for å bare høre på 215. Virkelig moro.(8/10). Dynamikken er ikke den samme som Klipsch, men overraskende bra. Mange hakk over cls215 (4/10). Dette er vel Akilles helen til XLS215 (Sett bort ifra at den ikke kan spille alle sjangre like bra). Bass og brystkassetrykk er i en egen klasse. Satt med rygg og brystmassasje under hele seansen. Opplevelsen med Klipsch bassen var ikke så bra pga rommet, og da ble dette helt sykt forskjell. Når bassen i "The way I are" (Timbaland) begynte så var det trykk. Og sykt moro. (8/10) for bass og (7/10) for trykk. Diskanten ble heller ikke slitsom, slik som NAD komboen blir. Det har nok med matching å gjøre. (4/10) pga den ikke var fult så tilbakelent som RF82 diskanten.

XLS12
    Samme utstyr som 215. Mye av det samme, men fikk ikke hørt så alt for mye på den, så vil ikke si så alt for mye. Inntrykket jeg har fra denne lytteseansen og tidligere er at den har veldig mye det samme som 215 og resten av serien, bare mye mindre bass. Enkelt å greit. Så tror den kan være grei å høre mot RF82.

Oppsumering av lyttedag 1:
    Veldig gøy å høre i dag. Fikk endelig hørt RF 82 MK2. Bare hørt Mk1 før. Stor forbedring. Blir spennende å høre de i skikkelig rom. Rommet til HFK er større enn det som er på musikkmagazinet, så kan hende Klipsch inntrykket vil forandre seg de kommer i samme rom. Elektronikken i begge tilfeller var det ingenting å si på, da det var gode pre-amper og CD-spillere i begge oppsett. (Tenker CV som ét oppsett. Da XLS12 ikke er vurdert så nøye). Den som overrasket meg mest var XLS215. OG at det var god mellomtone og diskant, ikke bare bass. Hadde rommet vært noe mindre tror jeg XLS215 ville spilt mye dårligere. (Noe de gjør når de er på CV rommet, som er ca halvparten av størrelsen). Klipsch MÅ jeg høre flere ganger utrolig spennende høyttaler (som jeg er redd for å kjøpe, for da kan det hende jeg ikke selger igjen). Håper vi får tråden inn på rett kjør igjen!

Ellers:
    For de som kommer til å kritisere metoden eller svaret generelt: Dette er langt fra noe svar på tråden eller noen blindtest. Dette er bare et lytteinntrykk, ikke noe mer. De som ikke har hørt XLS serien, og snakker nedsettende om CV bør faktisk høre de spille, og med riktig type musikk.

For de som kommer til å kritisere valget av modeller: BÅDE RF82 og XLS215 koster det samme. Og er begge meget aktuelle for disse sjangrene på musikk og som partyhøyttaler. Og som sagt. Så er dette "lyttedag 1". Det vil bli flere da vil andre/samme høyttalere bli testet.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å deponere på et par RF-82 hos musikkmagazinet og si du ønsker å prøve de hjemme. Så tar du de med deg ned til HFK

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hva med å deponere på et par RF-82 hos musikkmagazinet og si du ønsker å prøve de hjemme. Så tar du de med deg ned til HFK
    haha. Skal kontakte de på mandag. Nå blir det øl og Norge - Danmark !

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Var det jeg mente. Leste nok bare det jeg ville lese My bad. Trodde du mente at stor membran og store kasser ikke kunne bli hi-end.

Lyttedag 1:
    Hadde meg en lang seanse i dag på både HFK og hos musikkmagazinet. Hørte på 3 høyttalere: RF82, XLS215 og XLS12.
    Planen er å gå ned flere ganger eller få en som kan stille med Klipsch utstyr, eller kjøpe noe på brukten. HFK hadde ikke Concept 10 inne, så de har jeg ikke fått hørt. Her inntrykkene mine fra Lyttedag 1:

RF82 :
    Elektronikk: EC CD-spiller, Mcintosh MA7000 pre amp:
    Store forbedringer fra Mk1. Det var det første jeg la merke til. Første sang var "who's that chick". Og Stereo perspektivet var utrolig bra. I forhold til kriteriene som jeg har sittet opp så har den høy morrofaktor (6/10). Bassen er ganske annerledes enn Cv, og mer lik mine Ikon. Jeg vil ikke sette noen karakter etc på bassen til Klipsch pga selger sa rommet ikke var så bassvennlig. Kjente heller aldri trøkket i brystet som jeg "forventet" hvertfall på så høyt volum som jeg kjørte høyttalerene med. Så regner med det er rommet som er feil. Jeg merket dette veldig godt på de fleste sangene, for har hørt det noen ganger før(MK1), og da var det mye mer trøkk. Dynamikken var veldig bra (7/10). Alt var tydelig og klart, selv på høye volumer. Diskanten på høye volum var også veldig klar. Det var ALDRI anntydning til skriking, eller skjærende diskant. Så vil gi den (5/10) Totalt sett er førsteinntrykket bra, er en høyttaler med mye potensiale, men fikk ikke sett alt i dag. Det får rommet ta skylden for.

XLS215
    Denon 3311 ble brukt som pre. Denon A100 (blu-ray spiller)ble brukt som CD-spiller. Crown Xti 4000 ble brukt som effektforsterker. Spilt av i Pure-direct.

Skal si dette er en stor forbedring i forhold til cls serien. Skorob har et meget godt poeng når han har påpekt dette tidligere. Mye mer mellomtone, og utifra det jeg hørte så var diskanten mye mer avslappet. For de som er kjent på HFK i Bergen, så brukte vi B&W rommet(antar 30m2 +-). Derfor er Pre og blu ray som det er. Under lyttingen ble det hørt akkurat de samme sangene som med RF82. Morofaktoren gikk omtrent i taket når 215 ble skrudd på. Er en utrolig underholdene høyttaler. Det var faktisk litt kjipt å gå ut fra butikken etter å ha sittet der noen timer. Skulle gjerne ha sittet noen timer til for å bare høre på 215. Virkelig moro.(8/10). Dynamikken er ikke den samme som Klipsch, men overraskende bra. Mange hakk over cls215 (4/10). Dette er vel Akilles helen til XLS215 (Sett bort ifra at den ikke kan spille alle sjangre like bra). Bass og brystkassetrykk er i en egen klasse. Satt med rygg og brystmassasje under hele seansen. Opplevelsen med Klipsch bassen var ikke så bra pga rommet, og da ble dette helt sykt forskjell. Når bassen i "The way I are" (Timbaland) begynte så var det trykk. Og sykt moro. (8/10) for bass og (7/10) for trykk. Diskanten ble heller ikke slitsom, slik som NAD komboen blir. Det har nok med matching å gjøre. (4/10) pga den ikke var fult så tilbakelent som RF82 diskanten.

XLS12
    Samme utstyr som 215. Mye av det samme, men fikk ikke hørt så alt for mye på den, så vil ikke si så alt for mye. Inntrykket jeg har fra denne lytteseansen og tidligere er at den har veldig mye det samme som 215 og resten av serien, bare mye mindre bass. Enkelt å greit. Så tror den kan være grei å høre mot RF82.

Oppsumering av lyttedag 1:
    Veldig gøy å høre i dag. Fikk endelig hørt RF 82 MK2. Bare hørt Mk1 før. Stor forbedring. Blir spennende å høre de i skikkelig rom. Rommet til HFK er større enn det som er på musikkmagazinet, så kan hende Klipsch inntrykket vil forandre seg de kommer i samme rom. Elektronikken i begge tilfeller var det ingenting å si på, da det var gode pre-amper og CD-spillere i begge oppsett. (Tenker CV som ét oppsett. Da XLS12 ikke er vurdert så nøye). Den som overrasket meg mest var XLS215. OG at det var god mellomtone og diskant, ikke bare bass. Hadde rommet vært noe mindre tror jeg XLS215 ville spilt mye dårligere. (Noe de gjør når de er på CV rommet, som er ca halvparten av størrelsen). Klipsch MÅ jeg høre flere ganger utrolig spennende høyttaler (som jeg er redd for å kjøpe, for da kan det hende jeg ikke selger igjen). Håper vi får tråden inn på rett kjør igjen!

Ellers:
    For de som kommer til å kritisere metoden eller svaret generelt: Dette er langt fra noe svar på tråden eller noen blindtest. Dette er bare et lytteinntrykk, ikke noe mer. De som ikke har hørt XLS serien, og snakker nedsettende om CV bør faktisk høre de spille, og med riktig type musikk.

For de som kommer til å kritisere valget av modeller: BÅDE RF82 og XLS215 koster det samme. Og er begge meget aktuelle for disse sjangrene på musikk og som partyhøyttaler. Og som sagt. Så er dette "lyttedag 1". Det vil bli flere da vil andre/samme høyttalere bli testet.
    SÅ det var derfor XLS 215 sto der inne idag,eg fikk ikke hørt de

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •