Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 317
    Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei skal gi meg nå,erter litt vel mye her.Det jeg skal frem til er at jeg selv i mine yngre dager har hatt div cv.Digget det engang frem til jeg begynte å teste andre ting.Saken er den at når jeg nå hører cvså kan jeg ikke fatte at jeg engang i tiden likte de men smak og erfaring forandrer seg.
    Men cv trykker noe spinnvilt,der er jeg enig men problemet ligger i selve lyden disse elementene gir!
    Slik er det med mye i livet, og ikke et spesielt ukjent fenomen. Bilene du likte da du var 18 er stort sett noe helt annet når du er 40. Brunt brennevin kan smake dritt helt til du er 50 (individuelt selvfølgelig). Det kalles vel å "bli voksen" eller noe i den duren. De fleste blir vel det, men absolutt ikke alle :P

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dersom du klarer å detektere hornlyd på en Array er noe riv ruskende galt.
    Dette er å spore av, men jeg gjør altså det. Og helt enig i at det er riv ruskende galt :P

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Ok :P Sorry

hard-rock/metal på Helicon 800mkII: til dels dårlig på høyt volum, ellers bra

"puserock" som jeg hører på: Bra (nickelback, Creed, Offspring, Linkin Park, Limp Bizkit, Metallica, Hoobastank, Blink osv osv)
    Ja det ER puserock:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Ja det ER puserock:-D
    Haha Told you

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om denne tråden har sporet litt av virker det som om det nå, etter nesten 13 sider, er en enighet om at CV er best til fest. At de i tillegg kan legges og brukes som bord er bare bonus.

At CV spiller så grøtete at man ikke kan høre på det uten å få brekkninger syntes jeg også er en drøy overdrivelse. Men store kasser, masse membran og lav pris er neppe oppskriften på high end.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror grunnen til at mange reagerer på "hornlyd" på Klipsch er at de bruker dem med samme forsterkere som vanligvis låter bra. Med så høy følsomhet som det er på horn skal man være ytterst forsiktig med hva man setter på. Det skal ekstremt lite "ulyder" til for at det lett blir hørbart.
    Jeg tror grunnen til at mange reagerer på "hornlyd" på Klipsch er at Klipsch bruker horn :-)

Hehe, denne posten var ment som humor. Det du skriver høres bra ut Er nok trøtt, ja :P

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du klarer å detektere hornlyd på en Array er noe riv ruskende galt.
    Skjønner godt "problemet" HiFi-nevøen sikter til. Når man er vant til konvensjonelle høyttaler blir det plutselig sykt mye energi oppover i frekvens med horn. Dette er jo også en smaksak. Dynamikk i bassen liker de fleste, men i mellomtonen og diskanten krever fort litt tilvenning.

Jeg for min del liker JBL og den amerikanske "hornlyden". Har selv LS-serien som har kompresjonsdrivere fra øvre mellomtone og oppover. Klipsch derimot har jeg litt dårligere erfaring med. Selv Palladium ble litt for energisk i toppen, og det samme har jeg dog også opplevd med Array 1400.

Med Avantgarde Acoustics ble det rett å slett for mye for meg. Om jeg ble skremt eller hva det var vites ikke, men du skal ha rimelig mye membran i mellomtonen for å kunne stille opp mot slikt. Når sjokket roet seg merket jeg fort at det her var parameter som var meget velkommne.

Dette var mitt avsporingsbidrag til denne tråden, men fremdeles litt relevant da det også indikerer hvorfor mange liker CV. God dynamikk i bassen, men snill oppover.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    CV er best til fest. At de i tillegg kan legges og brukes som bord er bare bonus.

Men store kasser, masse membran og lav pris er neppe oppskriften på high end.
    Dette er noe flere av oss kunne skrevet på side 1 :P På en måte kjernen av saken Klipsch-eiere må bare bite i seg at om du ønsker en ren party-høyttaler (uten å svi av mer penger enn nødvendig) er CV best!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er dagens CV modeller i forhold til CD-90 og AT-100?
    Det var disse vi hadde på fritidsklubben sammen med noen forferdelige Jamo Professional 300.
    Har de utviklet seg noe rent musikalsk, eller er det fortsatt farget lyd og dunk dunk?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil kalle det Cerwin stiller opp med for "bass". Vil du kalle horn-skrikingen fra Klipsch "diskant"? :P
    hehe jeg har hørt cv med elektronik de selv anbefaler noe du tydligvis ikke har hørt med klipsch...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hvordan er dagens CV modeller i forhold til CD-90 og AT-100?
    Det var disse vi hadde på fritidsklubben sammen med noen forferdelige Jamo Professional 300.
    Har de utviklet seg noe rent musikalsk, eller er det fortsatt farget lyd og dunk dunk?
    Fortsatt noe farget lyd og dunk dunk. Litt mere rafinert enn CD-90 og AT-100. Sistnevnte hadde fulltone bass-element (null delefilter på bass, og bare en liten kondensator på diskanten) Så stort røffere kan det nesten ikke bli :P Jeg kan faktisk anbefale nåværende XLS-serie. Jeg syns den er tøff

Bare for å ikke bli skutt igjen er det vel viktig å nevne at jeg ikke anbefaler denne om du er ute etter noe helt annet enn en partyhøyttaler

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jeg har hørt cv med elektronik de selv anbefaler noe du tydligvis ikke har hørt med klipsch...
    Jeg har vært på min andel Hi-Fi messer, og andre stevner hvor lyd er i sentrum, at jeg bør kunne si det motsatte. Jeg betviler sterkt at de som setter opp Klipsch-høyttalere på messe e.l setter opp høyttalerne sine med elektronikk de mener ikke passer. Det ville i såfall vært direkte idioti...

De prøver jo tross alt å selge dem...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden fikk meg til å laste ned litt dunk dunk. Og jeg tror DC15 (som jeg hadde, og har savnet) har problemer med å holde følge med Heresy + SVS på bass og dynamikk.

nå er det en del år siden jeg hadde Cerwin, så det er mulig husken er så som så. Men jeg husker overgangen til B&W, plutselig er det lyder i sangene jeg ikke har hørt før, og jeg har flere ganger sagt at B&W ikke når Klipsch Heresy til anklene engang. Hadde vært morsomt å høre DC15 igjen ja, og sett om jeg er inponert forsatt.

Klart Cerwinene kostet mye mindre, men er det ikke det en kaller oppgradering?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Klart Cerwinene kostet mye mindre, men er det ikke det en kaller oppgradering?
    Ja det er akkurat det det er. Når man er ung (og evt dum) så kjøper man høyttalere som passer daværende ønsker og lommebok. Etter hvert som alderen øker, hormoner minker, og tykkelse på lommebok avanserer får man lyst på helt andre ting enn bare "dunk dunk".

I noen tilfeller bruker man også masse tid/krefter i etterkant på å fortelle nye CV-eiere hvor dumme de er :P

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er akkurat det det er. Når man er ung (og evt dum) så kjøper man høyttalere som passer daværende ønsker og lommebok. Etter hvert som alderen øker, hormoner minker, og tykkelse på lommebok avanserer får man lyst på helt andre ting enn bare "dunk dunk".

I noen tilfeller bruker man også masse tid/krefter i etterkant på å fortelle nye CV-eiere hvor dumme de er :P
    Har du endelig forstått at 90% av prisen på dine helicon består av utseende og merkenavn? er det derfor du savner cv eller har du begge to?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja, jeg savner mine DC15. Men kansje jeg ikke trenger å savne de etter den maktdemonstrasjonen Heresy + SVS PB13-ultra ga på Pink - YouTube - P!nk - Get The Party Started

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du endelig forstått at 90% av prisen på dine helicon består av utseende og merkenavn? er det derfor du savner cv eller har du begge to?
    Hehe.. 90% var nok å ta i litt kanskje. Men en god del av prisen på Helicon er jo selvfølgelig finish (stating the obvious). Lyden på Helicon ER hakket bedre enn rimeligere Mentor eksempelvis.

Savner CV? Egentlig ikke. Mer enn nok bass i doble 12" bass-kasser. Men har et sett DC12 stående, og et sett CLS215 som jeg drar frem om vi skal ha fest i større lokaler. DC12 står fast på plassen sin i baren i kjelleren. Kommer nok IKKE til å bytte dem ut med Klipsch i nær fremtid, nei :P

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på min andel Hi-Fi messer, og andre stevner hvor lyd er i sentrum, at jeg bør kunne si det motsatte. Jeg betviler sterkt at de som setter opp Klipsch-høyttalere på messe e.l setter opp høyttalerne sine med elektronikk de mener ikke passer. Det ville i såfall vært direkte idioti...

De prøver jo tross alt å selge dem...
    Da skjønner jeg ikke hvorfor Hifiklubben putter Lyngdorf på Dali Mentorhøyttalerne sine i butikken, så den påstanden din holder ikke helt vann....
    NAD Master serien låter jo mye bedre på akkurat de modellene.

Nei, jeg vurderer ikke CV i mitt oppsett.
    Det er totalt ubrukelig hos meg da jeg vil ha i pose og sekk.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV har alltid vært partyhøyttalere, er fortsatt partyhøyttalere og vil alltid være partyhøyttalere....
    Det de fleste legger i uttrykket partyhøyttaler er trøkk, masse bass, massiv lyd, og selv om det skal sies at jeg IKKE KAN FORDRA CV så er det ganske enkelt sånn: Jeg veit ikke om noe som helst som gir mer "party-lyd" for penga enn CV!!
    At jeg ikke LIKER det de fleste mener med partylyd er en helt annen sak.

Hvis målestokken din på lyd er om stue-rutene skrangler eller ikke er CV det du skal ha...
    Jeg er ikke i tvil om at mine LS80 hadde fått grisebank hvis folk som liker partyhøyttalere skulle stemt på hvilken som er best av de og et par xls215, men det betyr ikke at jeg hadde vurdert et sekund å bytte.....

Å sammenligne CV med Klipsch blir som å sammenligne en Toyota Hiace med en Toyota MR2.....hvilken er den beste bilen liksom?
    Kommer vel LITT an på hva man skal bruke den til antagelig.....

Jeg har aldri påstått at folk som liker CV er tjukke i huet, en av mine aller beste venner har stua full av CV, han er ikke tjukk i huet, men vi er selvfølgelig dypt uenige i hva vi er ute etter i et stereoanlegg...

Konklusjon: Jeg foretrekker JBL framfor Klipsch og Klipsch framfor CV (med GOD margin), men er fortsatt rimelig overbevist om at CV kommer til å vinne testen med de kriteriene som er lagt til grunn her.
    Hadde man kjørt den samme testen med kriterier som oppløsthet, detaljrikdom, dynamikk og frekvens-balanse er jeg helt sikker på at CV ikke hadde vunnet.
    Det blir litt som å skulle kåre den beste bilen av MR2 og Hiace med følgende kriterier: Lasteevne, plass, tillatt hengervekt og pris.
    Noen som er i tvil om hva som er den "beste" bilen utifra de kriteriene? Ikke?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Da skjønner jeg ikke hvorfor Hifiklubben putter Lyngdorf på Dali Mentorhøyttalerne sine i butikken, så den påstanden din holder ikke helt vann....
    NAD Master serien låter jo mye bedre på akkurat de modellene.
    Så det du sier er at du nekter å innse at lyd er smak-sak? Jeg kan heller ikke se at Hi-Fi Klubben "putter" Lyngdorf på Dali Mentor som du nevner. I Porsgrunn står de vel på Denon PMA/DCD-2010... Men i en (eller flere for alt jeg vet) kan det jo godt hende at de gjør det. Hvorfor kan være mange grunner.

- Selgeren som satte det opp likte lyden
    - Selgeren som satte det opp ville prøve kombinasjonen
    - Selgeren hadde ikke annen elektronikk å velge mellom som "passet" til Mentor der og da.

Si at selgeren egentlig ønsket en mcintosh på dem, så er ikke det så lett da det merket ikke er i HFK sortiment. Dette vil jo selvfølgelig gjelde alle Hi-Fi-sjapper. De må jo bruke det de har i sortimentet. Blir det til slutt et problem at sjappa "mangler" noe for å få saker på stell, ja så endrer de sortimentet sitt. Alle vil jo at produktene dere skal fremstå som "bra"

Mao - det holder vann som bare pokker

Forøvrig er jeg uenig i at Master er bedre enn Lyngdorf på Dali.

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •