Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 317
    Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CV er og blir en brutal partyhøyttaler som overgår andre merker på sitt område! Samtidig som den kan brukes i hverdagen for folk flest.
    +1 :-)

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mine Helicon800mk2 blir jo banka av CV XLS12 " på partymode! Samtidig syns 90% av kamerata mine at H800 er veike greier, mens når jeg har XLS12 på lån, så er dem mer happy, selv på lavere volum! Mye mer tyngde og "allmenn" lyd.
    Deilig å se at ikke alle er i Klipsch-menigheten her

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Hello fanboy. Det er det jeg sier. Lyd er smaksak. At jeg syns Klipsch låter dårlig på rock og annen lyd med utpreget diskant får jeg mene som jeg vil med.

Har jeg røyka: Nei

Og du sammenligner Klipsch med CV. Du tar altså det "dårligst" låtende merket i Hi-Fi verdenen, og sier at Klipsch er bedre. Ja det skulle da for pokker ikke mye til. Igjen: CV lager høyttalerne sine for trøkk og SPL, ikke nødvendigvis lydkvalitet. Har du kjøpt en CV for å finlytte musikk, har du gjort en tabbe.
    men hvorfor ikke høre på høytalere som lager bass! hva er meningen med at det skal bråke/støye mest mulig,cv høres mer ut som en byggeplass enn en høytaler.Party er vel det man noelunde mener med live aktig liv og jeg kan ikke fatte hva det har med cv å gjøre! en lufttørker kan flytte store mengder luft men låter ikke særlig bra...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    du snakker om og flytte luft nå!!! du mener seriøst ikke at bassen i cv kan kalles bass?
    Jeg vil kalle det Cerwin stiller opp med for "bass". Vil du kalle horn-skrikingen fra Klipsch "diskant"? :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 :-)

Deilig å se at ikke alle er i Klipsch-menigheten her
    +1 cv er "brutal" og når man har dali helicon så får man ikke akkurat trykk og dynamik i poser og spand hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie.

Har du kun hørt CV på dårlig elektronikk?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil kalle det Cerwin stiller opp med for "bass". Vil du kalle horn-skrikingen fra Klipsch "diskant"? :P
    hehe jeg har hørt cv med elektronik de selv anbefaler noe du tydligvis ikke har hørt med klipsch...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du snakker om og flytte luft nå!!! du mener seriøst ikke at bassen i cv kan kalles bass?
    Skjønner forsåvidt hvor du vil hen, men prøv med en litt skikkelig PA forsterker (absolutt ikke CV sin egen), og det slår noe helt avsindig i dypbassen (30-60Hz eller deromkring). Det reelle punchet som ligger litt lengre oppe, er det dog dårlig med.

Begrepet Bass handler bare om frekvensområdet, og har lite å gjøre med kvaliteten.

At bassen som kommer ut av en CV uansett ikke holder høy kvalitet er jeg helt enig i. Det er forsåvidt en selvfølge. Bare skru ut en CLSC eller XLS bass og se hvordan det ser ut. Skikkelig kjipt laget.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis
    Eddie.

Har du kun hørt CV på dårlig elektronikk?
    Hei har hørt og testet med div nad,classe,hegel,cary,rotel,ec,vincent,krell,bat+d iv pa.alt fra forsterkere fra 4 til 80000.-

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvorfor ikke høre på høytalere som lager bass! hva er meningen med at det skal bråke/støye mest mulig,cv høres mer ut som en byggeplass enn en høytaler.Party er vel det man noelunde mener med live aktig liv og jeg kan ikke fatte hva det har med cv å gjøre! en lufttørker kan flytte store mengder luft men låter ikke særlig bra...
    Veldig mange som kjøper CV, gjør det av AKKURAT den grunn at de vil ha mest mulig støy for pengene. Ikke alle selvfølgelig. Men mange. At du mener det er tull, bekrefter at du ikke er en CV-kunde. Vet du hva? Drit i å kjøp Cervin davel ;P

At party=live-aktig er også din mening. Jeg hører ikke på noe live-musikk på fest i alle fall. Da vil jeg heller ha en øl i hånda, føle bassen (ikke nødvendigvis på ekstreme lydvolum) og snakke med kompiser/venninner. Moro med litt ekstra trøkk også rett før/etter bytur. Der en evt CV kommer inn

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Skjønner forsåvidt hvor du vil hen, men prøv med en litt skikkelig PA forsterker (absolutt ikke CV sin egen), og det slår noe helt avsindig i dypbassen (30-60Hz eller deromkring). Det reelle punchet som ligger litt lengre oppe, er det dog dårlig med.

Begrepet Bass handler bare om frekvensområdet, og har lite å gjøre med kvaliteten.

At bassen som kommer ut av en CV uansett ikke holder høy kvalitet er jeg helt enig i. Det er forsåvidt en selvfølge. Bare skru ut en CLSC eller XLS bass og se hvordan det ser ut. Skikkelig kjipt laget.
    Hei skal gi meg nå,erter litt vel mye her.Det jeg skal frem til er at jeg selv i mine yngre dager har hatt div cv.Digget det engang frem til jeg begynte å teste andre ting.Saken er den at når jeg nå hører cvså kan jeg ikke fatte at jeg engang i tiden likte de men smak og erfaring forandrer seg.
    Men cv trykker noe spinnvilt,der er jeg enig men problemet ligger i selve lyden disse elementene gir!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selv sagt at du har hørt ett oppsett der "hornlyden" i Klipsch var under kontroll.

Er du nå helt sikker på at det er hornlyd du reagerer på når du hører Klipsch, og ikke noe annet?

På RF serien skal jeg til dels være med på det. Hornet der er av billigtypen, og har sine begrensninger. Når det gjelder Palladium og Heritage er det en annen skål fullstendig.

Jeg tror grunnen til at mange reagerer på "hornlyd" på Klipsch er at de bruker dem med samme forsterkere som vanligvis låter bra. Med så høy følsomhet som det er på horn skal man være ytterst forsiktig med hva man setter på. Det skal ekstremt lite "ulyder" til for at det lett blir hørbart.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HiFi-nevøen]Skal jeg plukke ut musikk-sjangre jeg ikke liker Klipsch-lyden kan jeg nevne: Rock (av de fleste typer - muligens bortsett fra Dire Straits o.l, om man kaller slikt rock) punk, metal, hard-rock, og egentlig det meste med el-gitar faktisk. Horn-lyd er i mine ører ikke bra. Det ene Klipsch-oppsettet jeg har likt, likte jeg rett og slett fordi han hadde fått bort Klipsch-signaturen.

Nå har vel diskusjonen sporet helt av..Trur ikke det var dette trådstarter er interessert å lese om..Mitt anlegg er bedre enn dity..blabla.
    Men lurer på en ting;Er du fornøyd med Dali på hard rock/metal??

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 cv er "brutal" og når man har dali helicon så får man ikke akkurat trykk og dynamik i poser og spand hehe
    Måtte slenge på et par bass-kasser for å komme i mål med dem selv, jeg. Så er enig i den. Forøvrig fornøyd med dynamikken da. Men igjen: min smak

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ufattelig at du mener cv ikke egner seg på fest da?! rf-83 henger langt bak i trykk dog bedre kvalitet. Men denne tråden handler vel om beste party ht. Da er valget mitt enkelt isåfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At party=live-aktig er også din mening. Jeg hører ikke på noe live-musikk på fest i alle fall. Da vil jeg heller ha en øl i hånda, føle bassen (ikke nødvendigvis på ekstreme lydvolum) og snakke med kompiser/venninner. Moro med litt ekstra trøkk også rett før/etter bytur. Der en evt CV kommer inn

Dette er noe ALLE bør få med seg. Her setter du (muligens ubevisst) fingeren på en vesentlig ting når det gjelder en såpass subjektiv hobby som lyd tross alt er for de fleste.

Kvalitet er ikke ett ensbetydende ord. Om ett produkt holder høy kvalitet eller ikke, avhenger av hvilke parametere som legges til grunn for vurderingen. Dersom man så sier at kvaliteten man vil vurdere er mengde lyd pr. krone, vil merker som Proson, Genexxa, CV m.f score skyhøyt. Andre merker som f.eks B&W, Focal, JBL vil falle gjennom.

Dersom kvaltetsmålet er troverdighet mot innspillingen vil CV få bortimot bånnkarakter, og B&W, Focal, JBL +++ score høyere.

Når noen sier at ett produkt er dårlig/bra, må man stille seg følgende spørsmål. Hvilke parameter(e) blitt vurdert for å bedømme produktet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg plukke ut musikk-sjangre jeg ikke liker Klipsch-lyden kan jeg nevne: Rock (av de fleste typer - muligens bortsett fra Dire Straits o.l, om man kaller slikt rock) punk, metal, hard-rock, og egentlig det meste med el-gitar faktisk. Horn-lyd er i mine ører ikke bra. Det ene Klipsch-oppsettet jeg har likt, likte jeg rett og slett fordi han hadde fått bort Klipsch-signaturen.
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Nå har vel diskusjonen sporet helt av..Trur ikke det var dette trådstarter er interessert å lese om..Mitt anlegg er bedre enn dity..blabla.
    Men lurer på en ting;Er du fornøyd med Dali på hard rock/metal??
    Det er ikke der jeg er faktisk. Mitt anlegg består ikke av CV, og jeg slåss heller ikke for å si at mitt anlegg av en eller annen grunn er best.

Jeg har heller ikke dratt frem mine høyttalere og dens svakheter av samme grunn. Helicon 800mkII har samme "svakheten" i mine ører som Klipsch har. For fremtredende diskant. Så jeg har brukt (og bruker fortsatt) en god del tid på å slåss med høyttalerne for å få toppen ned på et rimelig nivå i mine ører. Riktig nok stiller mine ører om mulig Klipsch i et enda værre sjikte enn Dali for å si det slik Men med romkorreksjon osv osv, så er det ikke noe problem. Og ja, dette er også å spore av. Men jeg må jo svare :P

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke der jeg er faktisk. Mitt anlegg består ikke av CV, og jeg slåss heller ikke for å si at mitt anlegg av en eller annen grunn er best.

Jeg har heller ikke dratt frem mine høyttalere og dens svakheter av samme grunn. Helicon 800mkII har samme "svakheten" i mine ører som Klipsch har. For fremtredende diskant. Så jeg har brukt (og bruker fortsatt) en god del tid på å slåss med høyttalerne for å få toppen ned på et rimelig nivå i mine ører. Riktig nok stiller mine ører om mulig Klipsch i et enda værre sjikte enn Dali for å si det slik Men med romkorreksjon osv osv, så er det ikke noe problem. Og ja, dette er også å spore av. Men jeg må jo svare :P
    Ok..ville bare vite åssen du synes Dali takler hard rock/metal.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Du har selv sagt at du har hørt ett oppsett der "hornlyden" i Klipsch var under kontroll.

Er du nå helt sikker på at det er hornlyd du reagerer på når du hører Klipsch, og ikke noe annet?
    Jeg reagerer likt på nesten alle horn-høyttalere. Så svaret må nok være "ja". JBL Array eksempelvis også.

Oppsettet jeg har hørt med Klipsch som falt i smak var med Doxa effekt, Denon PRE og kilde, samt romkorreksjon. Rommet har jo også en del å si, så jeg kan ikke pinpointe hva som gjorde "susen". Eieren mente vel forøvrig det var Doxa`ene, om jeg ikke husker feil.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Ok..ville bare vite åssen du synes Dali takler hard rock/metal.
    Ok :P Sorry

hard-rock/metal på Helicon 800mkII: til dels dårlig på høyt volum, ellers bra

"puserock" som jeg hører på: Bra (nickelback, Creed, Offspring, Linkin Park, Limp Bizkit, Metallica, Hoobastank, Blink osv osv)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerer likt på nesten alle horn-høyttalere. Så svaret må nok være "ja". JBL Array eksempelvis også.

Oppsettet jeg har hørt med Klipsch som falt i smak var med Doxa effekt, Denon PRE og kilde, samt romkorreksjon. Rommet har jo også en del å si, så jeg kan ikke pinpointe hva som gjorde "susen". Eieren mente vel forøvrig det var Doxa`ene, om jeg ikke husker feil.
    Dersom du klarer å detektere hornlyd på en Array er noe riv ruskende galt.

Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •