Showdown - Partyhøyttalere: CV vs Klipsch vs JBL - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 317
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, ikke værst det

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Er det noe jeg har gjort mye av så er det å høre på ikon 6. Bassfattig var kanskje et litt drastisk uttykk, men i forhold til for.eks DM683, rf 62, ikon 6 mk2 og lektor6. så føler ikke jeg at bassen i ikon 6 mk1 er noe høydare..
    Temmelig irrelevant å dra frem Dali Ikon, B&W og andre merker også da kanskje? Da det er CV og Klipsch det er snakk om.

Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvilken CV høyttaler som var best for 10-20 år tilbake er helt irrelevant i denne diskusjonen. Det finnes mange andre tråder for det.

Jeg vil påstå at det også er ganske irrelevant å i nevne de gamle høyttalerne som det finnes ekstremt få av, og som sjeldent er å få kjøpt.

Dere som vil kan jo lage en ny tråd. Klassisk CV mot Klassisk Klipsch.
    De som vil kan vel kanskje starte en egen tråd om hvor bra/dårlig Dali og B&W er...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    blitt noen konklusjon her inne enda?

Personlig syns jeg denne testen er litt rar egentlig. Virker jo som at poenget er å finne den som spiller best til party, altså høyest (mest db).

Å sammenligne RF82 og CV 215 på det er jo som å sammenligne velodyne spl 800 som har et 8" membranareal mot SVS PB 13 som har et 13", og håpe på at velodynen spiller like høyt som svs'en.

Poenget er at det er ikke pris man må se på, skal man sammenligne HT i lydtrykk må de jo ha samme utgangspunkt, altså samme størrelse på membranarealet etc. Man skjønner jo lett at CV 215 spiller høyere en klipsch 82. Og dermed er CV en bedre "partyhøytaler".

Derimot spiller klipsch renere og bedre en cv. Hadde jeg hatt fest hadde jeg brukt cv, skulle jeg nytt musikken ville jeg brukt klispch.
    Ok da har vi Klipschorn,la Scala II,Cornwall III,RF diverse som alle spiller dritten av cv Fornøyd!!! uansett så låter Klipsch bedre som party høytaler for cv har ikke bass men skrangle/støye/bråke/rasle/riste mest mulig og hva har det med BASS og gjøre?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ok da har vi Klipschorn,la Scala II,Cornwall III,RF diverse som alle spiller dritten av cv Fornøyd!!! uansett så låter Klipsch bedre som party høytaler for cv har ikke bass men skrangle/støye/bråke/rasle/riste mest mulig og hva har det med BASS og gjøre?
    Ja CV er noe skikkelig herk altså. Alle som kjøper det merket må jo være temmelig dumme. Bra vi har sånne som deg da, Eddie, som kan fortelle oss hvor landet ligger :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Ja CV er noe skikkelig herk altså. Alle som kjøper det merket må jo være temmelig dumme. Bra vi har sånne som deg da, Eddie, som kan fortelle oss hvor landet ligger :P
    Ja er det ikke greit med gode råd.Spiller du ikke musikk men feks trance lign mp3 osv så er sikkert cv et greit valg.
    Men de er vel ikke dumme,bare ikke intresert i musikk!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er det ikke greit med gode råd.Spiller du ikke musikk men feks trance lign mp3 osv så er sikkert cv et greit valg.
    Mener du at trance og house etc ikke er musikk? Hvorfor? Hva vil du definere Tiesto som? Utenom DJ.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, så det går egentlig på personlig preferanse av musikk? Iom at du hører på Klipsch hjemme lurer jeg på hva du pleier å høre på? Det er nok en del musikk Klipsch suger på også for å si det slik. Men det gjelder desverre også alle andre høyttaler-merker...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på å høre hvordan musikk Klipsch suger på.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å trekke inn egne meninger om musikk blir for dumt. Jeg hører for det meste på faktisk trance, hard trance, club, techno, dance etc.

Og i motsetning kan jeg ikke fordra Kari Bremnes, Metal, Hard Rock osv.

Og jeg har Klipsch.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peace \/

Lenka – Trouble Is A Friend

Begynner å bli lenge siden jeg hørte CV, tror jeg må gjøre det igjen.

Forresten, tror denne testen bør gjøres som blindtest, for her er det åpenbart mange forutintatte meninger.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Spent på å høre hvordan musikk Klipsch suger på.
    Håhå. For meg å ytre mening om dette her i Klipsch-menigheten er jo en skyttergrav av dimensjoner :P

Jeg har per dags dato kun hørt ett Klipsch-oppsett jeg har likt lyden på, og da regner jeg med de fleste typer musikk, samt film/konsert-dvd/bluray. Og jeg har hørt noen for å si det slik :P Klipsch er for meg CV med penere klær, og med et hint av Hi-Fi krydder. Med andre ord: Det er mange her som har kjøpt Klipsch rett etter CV, noe som kan tolkes dithen at man er nest nederst på Hi-Fi-stigen (hvorav da CV er nederst). Det er mange trinn igjen gutta!

Skal jeg plukke ut musikk-sjangre jeg ikke liker Klipsch-lyden kan jeg nevne: Rock (av de fleste typer - muligens bortsett fra Dire Straits o.l, om man kaller slikt rock) punk, metal, hard-rock, og egentlig det meste med el-gitar faktisk. Horn-lyd er i mine ører ikke bra. Det ene Klipsch-oppsettet jeg har likt, likte jeg rett og slett fordi han hadde fått bort Klipsch-signaturen.

Men selv om jeg ikke liker Klipsch, trenger ikke det å bety at de er dårlige. Det er heller ikke det jeg sier. Lydmessig er de sikkert bedre enn CV på alt annet enn max-volum og trøkk. Men det skal da for pokker ikke mye til heller, da, iom at CV ikke lager sine høyttalere med tanke på at man skal finlytte noe som helst. Det gjør derimot Klipsch, noe som i alle fall er flaut :P

Men igjen: min mening trenger ikke å være den samme som din. Akkurat derfor det finnes en million forskjellige høyttalermerker. Og iom at det selges en del Klipsch, betyr vel det at mange liker dem også. Men CV tipper jeg selger mer. Både på nordisk basis og på verdensbasis.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes forøvrig noe lavere enn CV iht Hi-Fi-stigen. Det er flere merker som ikke engang har kommet opp på første trinn. Jeg nevner ingen merker her, men jeg syns i alle fall CV stiller som trinn 1.

De mest nerdete her (og muligens de mest ihugga merke-elskerne) vil selvfølgelig være uenige, men sånn er det :P

NB: Nerd trenger ikke å være et negativt ladet ord. Jeg ser på meg selv som en Hi-Fi-nerd. Evt en Hi-Fi-nisse eller lyd-freak om du vil

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Håhå. For meg å ytre mening om dette her i Klipsch-menigheten er jo en skyttergrav av dimensjoner :P

Jeg har per dags dato kun hørt ett Klipsch-oppsett jeg har likt lyden på, og da regner jeg med de fleste typer musikk, samt film/konsert-dvd/bluray. Og jeg har hørt noen for å si det slik :P Klipsch er for meg CV med penere klær, og med et hint av Hi-Fi krydder. Med andre ord: Det er mange her som har kjøpt Klipsch rett etter CV, noe som kan tolkes dithen at man er nest nederst på Hi-Fi-stigen (hvorav da CV er nederst). Det er mange trinn igjen gutta!

Skal jeg plukke ut musikk-sjangre jeg ikke liker Klipsch-lyden kan jeg nevne: Rock (av de fleste typer - muligens bortsett fra Dire Straits o.l, om man kaller slikt rock) punk, metal, hard-rock, og egentlig det meste med el-gitar faktisk. Horn-lyd er i mine ører ikke bra. Det ene Klipsch-oppsettet jeg har likt, likte jeg rett og slett fordi han hadde fått bort Klipsch-signaturen.

Men selv om jeg ikke liker Klipsch, trenger ikke det å bety at de er dårlige. Det er heller ikke det jeg sier. Lydmessig er de sikkert bedre enn CV på alt annet enn max-volum og trøkk. Men det skal da for pokker ikke mye til heller, da, iom at CV ikke lager sine høyttalere med tanke på at man skal finlytte noe som helst. Det gjør derimot Klipsch, noe som i alle fall er flaut :P

Men igjen: min mening trenger ikke å være den samme som din. Akkurat derfor det finnes en million forskjellige høyttalermerker. Og iom at det selges en del Klipsch, betyr vel det at mange liker dem også. Men CV tipper jeg selger mer. Både på nordisk basis og på verdensbasis.
    Ja Klipsch liker ikke rock og elgitar!!! hohoho har du røyka? mener du seriøst at du noensinne har hørt et instrument på cv som høres ekte/live aktig ut???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Å trekke inn egne meninger om musikk blir for dumt. Jeg hører for det meste på faktisk trance, hard trance, club, techno, dance etc.

Og i motsetning kan jeg ikke fordra Kari Bremnes, Metal, Hard Rock osv.

Og jeg har Klipsch.
    Ja gir meg der,mye bass i slik type musikk og er jo derfor jeg lurer da jeg aldrig har hørt et cv oppsett som spiller bass men vi er vel enige i at slik type musikk like gjerne kan spilles på mp3!!!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjønner ikke hvor folk får det fra at CV ikke spiller bass.
    Hadde gleden av å høre et par AL1000 moddet med stroker, og den eneste lyden jeg har hørt som kan sammenlignes var en F-16 på 100 meters avstand...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt dette hos Rognlien?8)

Mine rf-83 kan ikke måle seg mot clsc215 på fest. Samme rom samme elektronikk. Har begge. Men til musikklytting er jo valget enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Sjønner ikke hvor folk får det fra at CV ikke spiller bass.
    Hadde gleden av å høre et par AL1000 moddet med stroker, og den eneste lyden jeg har hørt som kan sammenlignes var en F-16 på 100 meters avstand...

Kan ikke være rare F-16 lyden du har hørt, dersom du synes en stroker holder følge.

Synes forøvrig dette er en merkelig diskusjon. Eneste som betyr noe når det gjelder MENGDE lyd er hvor mye luft man kan flytte. Areal og slaglengde.

CV vil mose klipsch i bassen. I mellomtonen er det motsatt. Går vi derimot over til de hornladede systemene til Klipsch (laScala og K-horn) så vil ikke CV ha noe å stille opp med. Nå spiller ikke disse hornbassene så veldig dypt, men dersom det er punchbassen man er ute etter så.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Klipsch liker ikke rock og elgitar!!! hohoho har du røyka? mener du seriøst at du noensinne har hørt et instrument på cv som høres ekte/live aktig ut???
    Nå har jo du måtte gått i en prisklasse langt over noen CV for å få "ekte/live" da... eller har du bare for mye cash? Og tror at jo dyrere jo bedre?

+ har du hørt alt av CV? isåfall, siden du ikke liker det, hvorfor tar du demo på dem da?!

++ De felste med CV bruker elektronikk som allerede ødelegger mye av realismen.

CV er og blir en brutal partyhøyttaler som overgår andre merker på sitt område! Samtidig som den kan brukes i hverdagen for folk flest.

Mine Helicon800mk2 blir jo banka av CV XLS12 " på partymode! Samtidig syns 90% av kamerata mine at H800 er veike greier, mens når jeg har XLS12 på lån, så er dem mer happy, selv på lavere volum! Mye mer tyngde og "allmenn" lyd.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello fanboy. Det er det jeg sier. Lyd er smaksak. At jeg syns Klipsch låter dårlig på rock og annen lyd med utpreget diskant får jeg mene som jeg vil med.

Har jeg røyka: Nei

Og du sammenligner Klipsch med CV. Du tar altså det "dårligst" låtende merket i Hi-Fi verdenen, og sier at Klipsch er bedre. Ja det skulle da for pokker ikke mye til. Igjen: CV lager høyttalerne sine for trøkk og SPL, ikke nødvendigvis lydkvalitet. Har du kjøpt en CV for å finlytte musikk, har du gjort en tabbe.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Kan ikke være rare F-16 lyden du har hørt, dersom du synes en stroker holder følge.

Synes forøvrig dette er en merkelig diskusjon. Eneste som betyr noe når det gjelder MENGDE lyd er hvor mye luft man kan flytte. Areal og slaglengde.

CV vil mose klipsch i bassen. I mellomtonen er det motsatt. Går vi derimot over til de hornladede systemene til Klipsch (laScala og K-horn) så vil ikke CV ha noe å stille opp med. Nå spiller ikke disse hornbassene så veldig dypt, men dersom det er punchbassen man er ute etter så.
    du snakker om og flytte luft nå!!! du mener seriøst ikke at bassen i cv kan kalles bass?

Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •