Yamaha YSP 5100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha YSP 5100

Har bestillt en Yamaha YSP 5100 og kunne gjerne tenkt meg å fått tilbakemeldinger på folks erfaring med denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interessert i YSP-5100. Hvor har du bestiller fra? Er du fornøyd med den?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Yamaha ysp-5100

Fikk min Ysp 5100 for 2 dager siden :-D meget godt førnøyd , var litt spendt på om 3D passthrought funka på han rett ut i fra esken uten å oppdatere firmware fra yamaha, men det funka smerte fritt rett ut i fra esken. Lyden er som forventet stort bred front stage ,med meget klar lyd på film og spilling , Målet mitt var et relativt kompakt film lyd oppsett uten ledninger med et stilrent design til hovedsakelig film titting og spilling. Så med ""litt"" diy laga jeg tidligere i høst en sterkt modifisert Ikea benk 180cm lang (høy glans sort) med plass til en Ysp-5100 i front skjult bak en selv laga sort høytaler stoff grill i front på tv benken (skjuler hele lydplanken) oxo montert er 2 stk 8" aragon 850 suber (med kassene) innebygged i tv benken som slår ut til høyre og venstre elementene er frest inn side endene i benken med høytaler grillene , mens selve kassene er montert inne i benken (8"elementene blir byttet ut snart med noe bedre) Med litt tweaks og bedre stivere elementer på bassene tror jeg at dette blir helt perfekt for mitt bruk :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha ysp-5100

Etter å ha lest litt i inst boka tok jeg en set up med bassene på high pass som anbefalt??? og ... ble litt forskjell for å si det mildt yamahaen deler selv på 80hz og med bassene justert opp på high pass, høres det mye bedre ut ingen klipping i bassene ved raske slag :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd. Skal selv handle en slik. Kombinert med kun én Aragon 850-sub.
    Hvordan holder soundbaren seg på plass i TV-benken din? Den er jo en smule tynn

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Jeg spekulerer på om vi skal skifte ut surroundanlegget i stua med en Yamaha YSP-5100 for å få bort en del bokser og ledninger. Denne modellen er vel tatt ut av sortimentet nå, men kan fremdeles skaffes over netthandel.

Hvordan er brukererfaringene hos dere som har hatt denne en stund? Yamaha har vel kommet med nye modeller, men synes de ser mindre seriøse ut enn denne.

Er det noen funksjoner dere savner? Bugs? Det står at den spiller av musikk trådløst fra Iphone/Ipod. Fungerer dette? Også for andre telefoner?

TVen er ikke plassert helt symmetrisk i rommet, det er noe større avstand til den ene sideveggen. Klarer 5100 å kompensere for dette slik at man likevel får en slags surround? Er klar over at denne ikke vil klare å gjøre riktig samme jobb som et fullt surroundanlegg, men det er heller ikke det jeg forventer.

Innspill mottas med takk

PS. Er det noen som tror at det kommer en YSP-5300 snart?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •