ARC problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: ARC problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ARC problemer

Hei

Jeg har en VT20, Marantz, 5.1 og andre enheter. Alle med v1.4 HDMI. Jeg aktiverer ARC på receiveren, men da går all lyd (fra alle enheter) ut på høyttalerne til TV-en, ikke 5.1 systemet. Hvis jeg slår av ARC så går lyden fra TV-en ut fra høyttalerne på TV-en, mens alle andre enheter går ut gjennom 5.1 systemet.

Hvilke innstillinger er det jeg har oversett? Problemet er altså at lyd fra TV (gjennom usb eller fra youtube osv. på TV) ikke går ut på høyttalerne gjennom receiver men ut på tv høyttalerne.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg vet spesifikt på dine modeller, men:

Aktivere CEC (både TV og AMP) og bruke riktig HDMI på TVen (kun en støtter ARC som regel).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, innlegget ditt fikk meg til å søke etter mer matnyttig informasjon. VT20 har en VIERA Link som styrer ARC controlleren. For å kunne bruke knappen på fjernkontrollen som heter VIERA Link så må receiveren ha ARC aktivert. Når man da klikker på VIERA Link så velger man hjemmekino. Det måtte to forsøkt il før det virket (vet ikke helt hva som skjedde første gangen da den gikk tilbake på tv-en). Men nå virker det i alle fall

Brukte det jeg fant her til hjelp:
    http://forums.whirlpool.net.au/archive/1640683

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •