Hvordan få frem dyp bass i vanlige sanger? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 117
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At du er misfornøyd med lyden er forståelig. Så en ny start er nok det beste.
    Men ikke vær overrasket om du ikke får noe bedre lyd. Man får det man betaler for som regel. Og hvis du har forhåpninger å få minst halve av det du har investert i ditt nåværende anlegg så ikke bli skuffet. Tror vel ingen her er fristet å betale 4500 for oppsettet ditt. Selg og spar. Bruk tid og les omtaler. Det er mye fint på finn.no. Og ofte det er skambillig dersom du er tålmodig nok. Ikke hast deg med å kjøpe noe bare for å kjøpe. LYKKE TIL!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    At du er misfornøyd med lyden er forståelig. Så en ny start er nok det beste.
    Men ikke vær overrasket om du ikke får noe bedre lyd. Man får det man betaler for som regel. Og hvis du har forhåpninger å få minst halve av det du har investert i ditt nåværende anlegg så ikke bli skuffet. Tror vel ingen her er fristet å betale 4500 for oppsettet ditt. Selg og spar. Bruk tid og les omtaler. Det er mye fint på finn.no. Og ofte det er skambillig dersom du er tålmodig nok. Ikke hast deg med å kjøpe noe bare for å kjøpe. LYKKE TIL!

Yeah, lagt ut subben på finn til 2499 nå og anlegget til 1000. litt usikker på om eg vil selga subben, pga syntes den er så rå, men trenger penger

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Har funnet ut at jeg selger alt jeg har nå og kjøper dette:

*nye Yamha NS-333 (billige og fått god kritikk overalt)
    *brukt Yamaha YSTF-SW315 subwoofer (fått tilbud om en brukt til 1600 (nyrpis 3000), virker bra til prisen)
    *brukt forsterker, tenkte kanskje på en NAD modell, da jeg ikke har peiling på hva som er bra, men vet NAD skal være ok til pris.

Dette bør vell gi finere lyd enn det jeg har nå?

Edifier 530 pc anlegg hooket up med en 15 tommers fence sub
    Disse har jo også bare 5" bass elementer. Ikke gjør det da....
    Subben du nevner ville jeg heller ikke kjøpt, det er mer en bass enn en subwoofer.
    Beklager, men du tenker, for meg, feil. Når jeg går over finn.no for å se etter brukte høyttalere tenker jeg wow, sikken masse søppel til dyre penge, der er laaangt mellom kvalitetsproduktene. Om du kjøper det du tenker på her vil jeg tro du er fornøyd en times tid, da tenker du på oppgradering igjen.
    Du må kjøpe noe du kan vokse med, nyte. Noe der har kvalitet du kan bygge videre på. Istedet for å hoppe over hvor gjerdet er lavest må du sette deg et må, du trenger ikke alt nå, men med litt tålmodighet kan det skje snart.
    Et tips :
    XTZ 93.23 Små-høyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten Jeg ville gå for disse tror jeg, evt, bruke din Fence sammen med disse inntil du kan selge den.
    Nad C370 Forsterker - FINN Torget
    Subwoofer, en ny XTZ evt. kan du da vente litt med.
    Du har en god dac du kan bruke sammen med din pc for signal til forsterkeren allerede jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Disse har jo også bare 5" bass elementer. Ikke gjør det da....
    Subben du nevner ville jeg heller ikke kjøpt, det er mer en bass enn en subwoofer.
    Beklager, men du tenker, for meg, feil. Når jeg går over finn.no for å se etter brukte høyttalere tenker jeg wow, sikken masse søppel til dyre penge, der er laaangt mellom kvalitetsproduktene. Om du kjøper det du tenker på her vil jeg tro du er fornøyd en times tid, da tenker du på oppgradering igjen.
    Du må kjøpe noe du kan vokse med, nyte. Noe der har kvalitet du kan bygge videre på. Istedet for å hoppe over hvor gjerdet er lavest må du sette deg et må, du trenger ikke alt nå, men med litt tålmodighet kan det skje snart.
    Et tips :
    XTZ 93.23 Små-høyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten Jeg ville gå for disse tror jeg, evt, bruke din Fence sammen med disse inntil du kan selge den.
    Nad C370 Forsterker - FINN Torget
    Subwoofer, en ny XTZ evt. kan du da vente litt med.
    Du har en god dac du kan bruke sammen med din pc for signal til forsterkeren allerede jo.
    Takk for tipset, gitt bud på en del NAD forsterkere på finn, får fikse det først og så se hvilke høytalere det blir så tar jeg sub til slutt når har jeg råd

hva med en NAD t760 til rundt 1500, er dette en ok deal? Har vell 5x60 watt tror jeg, vil denne være sterk nok for er par bokhyle høytalere som eks de XTZ Nielsen viser til?

Eller en NAD c352 som har 2x80 watt tror jeg til 2000...

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har lite $$ vil du få mer igjen for den C352'n enn en rimelig surroundforsterker.
    Men jeg håper virkelig ikke du skal ha bokhylehøyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Om du har lite $$ vil du få mer igjen for den C352'n enn en rimelig surroundforsterker.
    Men jeg håper virkelig ikke du skal ha bokhylehøyttalere.
    Jeg skal ha sånne små, eks disse fra Dali har jeg veldig lyst på DALI Concept 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Husk at dette er til pc'n kan ikke ha gulv stående opp på pc pulten, og har ikke plass ved siden av. Når jeg har råd vil jeg også legge til en subb som holder litt kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha sånne små, eks disse fra Dali har jeg veldig lyst på DALI Concept 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Husk at dette er til pc'n kan ikke ha gulv stående opp på pc pulten, og har ikke plass ved siden av. Når jeg har råd vil jeg også legge til en subb som holder litt kvalitet.
    Jeg tror det virker som en god løsning, og en NAD 350- serien, enten 352 eller 355 tror jeg vil drive den bra

Men som Nielsen sa tidligere så bør du begynne med noen gode høyttalere som du er fornøyd med, og så supplere med en sub hvis du føler for det etterhvert. En gulvstående høyttaler spiller ned mot 50 hz, mens variasjonen er større hos stativhøyttalere, men de går ganske langt ned de og. Uansett så pleier mange å la sub'ene å ta seg av lyd fra 50-70 hz og ned til 30 hz, avhengig av hvordan du stiller den inn og dine høyttalere. Derfor er en god høyttaler et større MUST for en god lytteopplevelse enn en kjempestor SUB vil jeg si. Og du vil få mer glede av det vil jeg også tro.

Akkurat nå virker det nesten som om du har brukt mer på en sub som dekker frekvensområdet 30-150 hz enn høyttaleren som skal dekke 60hz-15Khz. Ikke rart du har en forferdelig brumlebass som sikkert er vanvittig digg, men du mangler kanskje en del i diskant, og mellomtone der mye av musikken ligger

Liten oppsummering her, men prøver å hjelpe. Når jeg snakker om god høyttaler, så er det subjektivt, og det går på hva du synes er bra, og du får mye bra til en billig penge på brukten, tester er også en god pekepinn, hvis ikke så er også Surround.no en grei side med mye greit fra XTZ vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten ut at han fyren jeg hørte musikk hos som var så bra hadde Audio Pro anlegg.

Audio Pro - Sound of Scandinavia

Var vanvittig bra lyd på dette

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, stå på dette blir nok bra dette. Jeg kan annbefale deg XTZ subbene.

Vannvittig gode subber til små priser! du har feks denne:

XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    12" den spiller meget bra på musikk, med dype toner. Og ikke minst den spiller HØYT! har denne selv. har ikke fått den til å bunne! mye sub for lite penger

evt, du har denne 10" er jo meget god på musikk. Har da testet den hos min fetter. spiller lovende bra. Tåler juling gjør de også, ble rett og slett imponert over subben.
    XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Vil ønske deg lykke til med valget.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser du nevner yamaha sub lenger opp... bare ett lite tips, ikke kjøp den! den har i allefall ikke den dype bassen du er ute etter!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro lager fine høyttalere, du kan med held finde noen brukte, de har bl.a. en gulvhøyttaler hvor der på siden av kabinettet sitter en aktiv bass, altså høyttalerne har innebygde subwoofere, da trenger man ikke separat subwoofer.

Det er ikke fordi jeg ikke vil anbefale deg gulvhøyttalere, men også disse må gjerne litt ut på gulvet for å spille bra, og jeg forstår du ikke har så mye plass.
    XTZ har jo f.eks. fine billige gulvstående høyttalere også, og med stativhøyttalere må man gjerne ha, ja, et stativ der koster ekstra, men, jeg synes generelt stativhøyttalere spiller penere i bassen pga det mindre og noe stivere kabinettet.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten ut at han fyren jeg hørte musikk hos som var så bra hadde Audio Pro anlegg.

Var vanvittig bra lyd på dette
    Hvis du mener dette ga bra med bass kan du med hell titte på XTZ sine 10" eller 12" subber. Mye godlyd for pengene.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvis du mener dette ga bra med bass kan du med hell titte på XTZ sine 10" eller 12" subber. Mye godlyd for pengene.
    Ja blir nok XTZ 10 sub, Nad 352 forsterker og Daali concept 2 stativ høytalere!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blir nok XTZ 10 sub, Nad 352 forsterker og Daali concept 2 stativ høytalere!
    Dali og Høyttaler
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 stk Nad 214 effekt blokker til salgs rimelig. du kan få dem begge for 3500 + frakt. evt bud. dem fremstår som strøkne og spiller helt supert. har brukt dem på b&w dm683 og har vert superfornøyd med dem. men har nå kjøpt ny reciever så trenger dem ikke lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    laget en lame video med mobilen av ka eg har nå

YouTube - Edifier 530 with Fence 15 subwoofer

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]gCh6aFYSDSU&feature=related[/YOUTUBE]
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    [YOUTUBE]gCh6aFYSDSU&feature=related[/YOUTUBE]
    Det er samme edifier som eg har

Hifi kjeden eller hva d heter ringte meg i dag forresten de kunne selge subben for 3000 spenn sa de, visst eg betalte 300 for annosering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Vet ikke om du har fått deg anlegg enda, men tenkte jeg kunne dele mine erfaringer med deg uansett. Her handler det strengt tatt ikke om nykjøp av hele anlegget. Du trenger bare en sub som matcher resten av anlegget eller høyttalere som matcher sub'en. En 8" - 10" sub av kvalitet (kjappere enn 15") vil kunne deles høyere (mot 150 hz) og allikevel integreres slik at du vil kunne få alle frekvensene ved omtrent samme volum. Ønsker du skikkelig trøkk og bruke 15"eren din burde du i det minste ha 6,5" i front. Helst 8". Dette for at 15" aldri vil kunne spille kjapt nok til å deles høyere enn maks 60 hz. Og da får du muligens et problem allikevel med at du stiller sub'ens volum for høyt for å få bassen du ønsker. Jeg deler 10" til Xtz ved godt over 100 hz og da har jeg den rett ved siden av meg. Ikke lett å høre hvor bassen kommer fra uansett fordi den integreres godt med 6.5" frontene jeg bruker. Håper du finner ut av det og lykke til.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eibet
    Vet ikke om du har fått deg anlegg enda, men tenkte jeg kunne dele mine erfaringer med deg uansett. Her handler det strengt tatt ikke om nykjøp av hele anlegget. Du trenger bare en sub som matcher resten av anlegget eller høyttalere som matcher sub'en. En 8" - 10" sub av kvalitet (kjappere enn 15") vil kunne deles høyere (mot 150 hz) og allikevel integreres slik at du vil kunne få alle frekvensene ved omtrent samme volum. Ønsker du skikkelig trøkk og bruke 15"eren din burde du i det minste ha 6,5" i front. Helst 8". Dette for at 15" aldri vil kunne spille kjapt nok til å deles høyere enn maks 60 hz. Og da får du muligens et problem allikevel med at du stiller sub'ens volum for høyt for å få bassen du ønsker. Jeg deler 10" til Xtz ved godt over 100 hz og da har jeg den rett ved siden av meg. Ikke lett å høre hvor bassen kommer fra uansett fordi den integreres godt med 6.5" frontene jeg bruker. Håper du finner ut av det og lykke til.

Hmm.. Her er det vel litt som ikke stemmer..
    Et større element f.eks et 15" slår like fort som et 10" f.eks...
    Om det større elemente skulle virker tregere, er det fordi de er verre å integrere/ balansere..
    Men i utgangspunktet er ikke et 15" element tregere enn et 10" feks..

Delingsfrekvensen setter man etter min mening, etter hvilket utstyr man har og kvaliteten på det, rommet har også en del å si selvfølgelig..
    Må bare prøve seg fram.. Hva låter best..
    Er vel ikke noe som tilsier at man må dele et 8 eller 10" element veldig høyt eller et større element veldig lavt..
    Kommer som sagt ann på utstyret+rommet

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •