Aktive høyttalere og subber skal kobles sammen med forsterker og passive høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktive høyttalere og subber skal kobles sammen med forsterker og passive høyttalere

Heisann

Jeg har et par Mackie HD1531 (aktive) og et par QSC 18" subber som jeg spiller på. Vet ikke helt sikkert eksakt hvilke subber dette er, men de er ihvertfall aktive.

Nå har jeg jeg planer om å koble disse sammen med et par Cerwin Vega AL 1000 (passive) som jeg fra før driver med en Crown XTi 2000 forsterker.

Spørsmålet mitt er hvordan jeg kobler Mackiene og subbene (disse er allerede koblet sammen) sammen med de andre høyttalerne via Crown forsterkeren. Må jeg koble Crownen til subbene eller toppene? Og hvilke kabler trenger jeg for å koble de sammen?

Bruker allerede XLR IN til å koble Cerwin Vega anlegget til en PC for musikk.

Legger ved et par bilder av inngangene/utgangene på og .

Håper på svar. Takk!

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja ,skal du få lyd i alt sammen må du jo splitte signalet enellrannen plass....
    Regner ikke med at det er linje ut på forsterkeren, så da må du nok til med en y-split på xlr-kabelen...hvis det da ikke er linje ut fra de aktive kassene, da kan du ta linjesignalet til Crown'en derfra.
    Hvor sterkt signal det er fra kilde og hvordan dette vil virke splittet ut til to forsterkere (en Crown og den innebygde i de aktive) må du nesten bare prøve, det fungerer greit å splitte signalet fra en mikser, har ikke prøvd fra en pc....

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!

Som jeg nevnte hin dagen.

Fra mixer til crown: Ut fra mixer, til inn på crown("in")
    Fra Crown til Mackie: Ut fra crown ("out"), til input på mackie topp. Koble 1 kabel fra kanal1 på crown til en kanal på mackie. Kanal 2 på crown kobler du til den andre mackie toppen.

Fra Mackie top1 til qsc: Koble "out" på mackie til input på QSC subben. Slik gjør du det på det andre paret og.

Fordel å bruke xlr i alle ledd. Ved denne koblingen kan du ha 2 stacks med høyttalere. Kanal 1 er f.eks venstre, og kanal 2 er høyre. Da plasserer du alt som er koblet i "kjeden" Kanal 1 på venstre side, og alt som er i "kjede" 2 på høyre side.

Eller du kan ha alt i 1 stack på midten og bruke mye kortere kabler. Da kobler du bare alt fra output til input på de forskjellige toppene subbene.

Mackie toppene så btw bra ut, så de gir nok bra med volum fra seg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •