Den nye digitale verden-forvirret! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her i huset har jeg en løsning med server hvor all musikken ligger lagret i FLAC-format. Som spiller bruker vi SqueezeBox. I tillegg har jeg Spotify plug-in på SqueezeServeren så jeg får Spotify over hele huset. Som fjernkontroll bruker jeg iPhone med iPeng. Da kan man sitte å bla i både lokalt bibliotek og Spotify med albumbilder og spillelister.

Og helt ærlig bruker jeg det lokalet musikkbiblioteket svært sjelden, det går som regel i Spotify...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bare så det er nevnt, Bob Katz mener en Apple Mini er en av verdens bedste cd spillere, egentlig syns jeg bare den er snerten og sexy.
    Hvaerdetjegleser.txt En av verdens beste CD-spillere har aktiv kjøling, viftekjøling..?

Ja, det er en CD-rom som gjør jobben slik hvilken som helst annen. Dens bedrift i form av å digitalisere cder er totalt uvesentlig all den tid man kan verifisere resultatet, slik man har for vane å gjøre på en PC... Sålangt på vei kan man like gjerne kalle en PC for en PC. Hvorfor skal man da kalle det en CD-spiller, fordi man uvisst av hvilken grunn skal drive å høre snurre CD lyd fra den fancy åpne matingen og viftesus mens man hører på dem?

Dette er å ta det verste fra PC-verdenen og tilføre det til CD-avspilling.
    Nå vet ikke jeg om det er fordi den godeste katz kan drive signalmanipulasjon i sanntid eller hva han beskatter at han sier dette, men i beste fall er det et grundig feilslått/populistisk sitat.

Niels, du får støtte deg på egne utsagn, de er det hold i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når musikken er lagret på server, vil det da si at den er lagret eksternt, og ikke på en lokal harddisk-er dette da en filserver? Jeg er egentlig tilbøyelig til å kunne kjøpe musikken i filformat, for så og kunne lagre denne på en lokal harddisk, vil dett være en god løsning, og da tenker jeg mest på muligheten for avspilling i best mulig kvalitet?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du skjønt det. Ekstern fil-lagring på en server, eller tjener om du vil, kalles filserver. Det finnes flere forskjellige servere, webserver osv. Lagring på hardisk, eller ssd, muliggjør avspilling i best tenkelig valør. Diskusjonen om sjekk av dataintegritet på ripping og lagring er neglisjerbar om ikke du enten har veldig ripete CD-er eller har hardisker som går i stykker.

Måten å forhindre dette er å ta sikkerhetskopier. Kjøper du en digital fil er det ofte med en md5sum av filen slik at du kan sjekke til enhver tid at det du har lagret er det du en gang lastet ned.

Edit: Society Of Sound
    Burningshed

Dette er noen butikker som har FLAC, det finnes en del flere med album for en billig penge, hvis legalitet er tvilsom.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Når musikken er lagret på server, vil det da si at den er lagret eksternt, og ikke på en lokal harddisk-er dette da en filserver? Jeg er egentlig tilbøyelig til å kunne kjøpe musikken i filformat, for så og kunne lagre denne på en lokal harddisk, vil dett være en god løsning, og da tenker jeg mest på muligheten for avspilling i best mulig kvalitet?
    Når jeg snakker om server er det en filserver som står i en bod i kjelleren og som er tilgjengelig på hjemmenettet. Når jeg ripper en cd legges filene på denne serveren, og kan spilles over hele huset, og alle pcene i huset har lesetilgang til all musikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper en egnet harddisk, hvordan arrangeres dette i praktisk bruk? må jeg eks. ha en stasjonær pc, eller styres denne fra min bærbare? hva med lydkort og eks. optisk utgang? Kanskje noen kan linke til noen disker på en eller annen nettbutikk, som kan være interessant...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du leter litt på forumet, bl.a. her: