Hvordan få konsentrert energien fra høyttalere?(Nå med bilder i post 30) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Her er di orso og takk for at du kan hjelpe meg litt. Jeg har også handlet inn en del db44 plater 10stk var det vel. Har lyst til å dempe, men ikke mer enn at energien i rommet føles for å fortsatt være der.
    10 stk db44 vil nettopp gjøre det du er redd for. Stjele mye energi og uten å gjøre noe i bassen. Enten bør du kvitte deg med de, eller legge de sammen til 10, 15 eller 20 cm.

Det er vannfall fra 400 Hz og ned som er interessant. Men det ser ikke bra ut med det blotte øye. Du trenger bassfeller og bruk helst tykke absorbenter til førsterefleksjonene.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, så da kan jeg bruke dem i lag i front si 10cm og muligens bruke noen i hjørnene bak? Her kommer iallfall vannfall fra 400hz og ned

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Hei, så da kan jeg bruke dem i lag i front si 10cm og muligens bruke noen i hjørnene bak? Her kommer iallfall vannfall fra 400hz og ned
    Det ser ut som om du har mye resonanser. Bassfeller vil hjelpe mye på det. Men det kan godt hende du trenger mer membranarealet også får å få trykket du savner. Du kan jo begynne med akustikken og se etter det.

10 cm er ikke mye, men greit til førsterefleksjonen på sidevegger og i taket. Bak høyttalerne, på gulvet på bakvegg og i hjørner trenger du mye sterkere lut. Dersom det er viktig for deg å bevare mest mulig energi, så er det beste å bruke resonatorer til bassen. Men disse er dyre i innkjøp og vanskelig å bruke. Her vil du nok trenge proff assistanse. Men det er helt klart den beste måten å gjøre det på hvis du har budsjettet. Mye rockwool er billig og fungerer, men stjeler mer energi og virker ikke så bra til den aller dypeste bassen. Er dette et dedikert lytterom der du kan gjøre mye tiltak, så vil jeg også anbefale diffusorer i bakre delen av rommet. Er diffusorene dype, så vil de gjøre litt i bassen også.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •