platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: platespiller

Newcomer sulamit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

platespiller

Lurer på om det er mulig å koble denne til et nyere anlegg via en RIAA eller går det ikke pga den lille jordkabelen som er på bildet. Eller er den så dårlig å gammel at det er like så greit å spare penger til en ny platespiller ?

Google Image Result for http://www.realsound.se/realsoundaudio/audio_turntables/PIONEER%20PL-115D.JPG

beklager linken var det beste bildet jeg fant

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble feil link, men det skal være en PIONEER PL-115D

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finfin sak det der. Den har ikke stroboskopet til PL71? og så fin vektbalanse, men dog.

Kjøp heller ny pickup hvis du ikke er fornøyd med lyden. Har ikke sett RIAA forsterkere/equalizer uten jord.

Newcomer LGT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jording

Du kan godt koble spilleren til en RiAA, jordingskabelen kan du koble til RiAA eller til forsterkeren. En ny forsterker har sannsyligvis mulighet for jording på en av skruene som fester topplokket. Se i bruksanvisningen, sannsynligvis markert med piler. Dersom jordingskabelen har påmontert plugg som vist på bildet er det bare å kutte den av og avisolere kabelen før du fester den til en av skruene på nevnt over.

Lykke til :-D

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svaret

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare så det er sagt

Hvis du ikke har en forsterker med innebygget RIAA-trinn så må du ha et eksternt, har forsterkeren din innebygget RIAA-trinn har den også mulighet for jording.....
    RIAA-trinn finner du i alle prisklasser, men har du et greit anlegg ellers ville jeg lagt noen kroner i et brukt et, selv kjøpte jeg en Pro-Ject Phono Box II USB til ca 1400,- for å ha noe mens jeg ventet på at TransRotor-trinnet skulle komme i posten fra England, kjøpte det fordi det var usb utgang på det for digitalisering av plater....
    Men når jeg hørte hvor ENORM forskjell det var i kvalitet på lyden mellom det og TransRotor Phono II ble det lagt i skapet for støvsamling...
    Nå veit ikke jeg hvor stor forskjell det vil utgjøre i et anlegg til 10-20K (antagelig en del mindre) men i mitt ble det som å ta musikken ut av en tjukk ullsokk når jeg byttet over....

Har du ikke RIAA men har lyst til å teste platespilleren før du kjøper deg kan du få låne det trinnet av meg (forutsatt at du holder til i nærheten av Oslo en plass)

Hvis platespilleren har stått og samlet støv lenge, og du derfor ikke har peiling på tilstanden til pickup/stift ville jeg tatt en tur innom nærmeste seriøse hifi-sjappe og fått sjekket tilstand og justering

Lykke til med vinylsnurringen, håper du får like stor glede av dine "store svarte cd'er" (som dattera mi på 4 kaller det) som jeg har av mine, hos meg er det ihvertfall de som blir tatt fram når jeg skal sette meg ned og virkelig nyte musikk

Fytti rakkern, snakk om å være snakkesalig, det ble jaggu et langt svar på et enkelt spørsmål!
    Litt engasjert i vinyl da vøtt

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret og tilbudet skal søke litt på finn og rundt i kretsen om jeg kan finne noe. Hadde vært moro å få fyrt opp den gamle LP traveren igjen ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •