B&w 683, H/m Avr360 <3 ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w 683, H/m Avr360 <3 ???

Hei hei, detta blir mitt første innlegg her på forumet. Kjøpte hus i sommer og all inntekt har gått til oppussing siden da. Derfor tenkte jeg at jeg nå skulle unne meg å kjøpe meg nytt anlegg. Havna til slutt på B&W 683 (B&W DM683 Høyttalere | Hi-Fi Klubben) høytalere også har jeg kjøpt en harman/kardon avr360 reciever (http://www.soundgarden.no/hjemmekino/surroundreceiver/harman-kardon-avr360-surroundreceiver-sort.html).

Dermed kommer spørsmålet mitt: Jeg kjøpte den recieveren i god tro om at jeg kunne bi ampe fronthøytalerne. Prata med de på hifi-klubben og de anbefalte en nad (http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/receivere/nad_t747-_hjemmekinoreceiver_grafit.htm), men jeg liker utseende på h/m bedre . Ble da fortalt att det var det samme om jeg valgte nad eller h/k.

Men nå finner jeg ikke ut hvordan jeg kan bi ampe med h/k, viss det i det heletatt går. Hvordan tror dere recieveren vil klare seg med disse høytalerne? Rommet er på 25 m2, og jeg er ikke av typen som spiller så vinduene rister.

Takker for svar

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor ikke H/K har den muligheten pga en spesiell oppbygning av forsterkeren.

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde kjøpe NAD T747 som sorrund reciver, og kjøpe et effekttrinn for eks; Nad C275BEE.
    Dette blir det vel god lyd i

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Du burde kjøpe NAD T747 som sorrund reciver, og kjøpe et effekttrinn for eks; Nad C275BEE.
    Dette blir det vel god lyd i
    Ja problemet er jo at jeg har kjøpt harman kardon avr360. Lommeboka er ikke så tjukk at jeg har råd til å kjøpe det å selge den harman kardon for mindre enn jeg ga for den.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis receiveren din har pre out (mulighet for å koble på effektforsterker) så er det bare å begynne å spare. En vanlig receiver/forsterker holder ikke i det hele tatt på 683, de trenger masse strøm for å fungere skikkelig. Kan anbefale nad c275bee, denne drar de så det holder. Eller nad c272 som dukker opp på brukten av og til for rundt 3000,-

Du kommer ihvertfall ikke til å angre da du virkelig får høre hva disse høyttalerne gir deg med nok effekt
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •