DAC-spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC-spørsmål

Hei,

trenger litt input på oppsettet mitt :wink:

Kjører idag dette:

Airport Express --> optisk --> Yamaha RX-V767 --> SA1280/XTZ 10

Fikk idag låne med meg hjem en Cambridge DacMagic fra HiFi-klubben, og i Pure Direct på receiveren er det ingen tvil om at dette er et løft - sett bort fra sub-en som blir forbigått selvfølgelig. Hvilket er et ganske stort minus spør du meg, fordi mine SA1280 fronthøytalere trenger en god utfyllende sub.

Så.. et par dumme spørsmål:

1. DagMagic har jo noen utganger, f.eks balansert L/R XLR eller optisk. Noe i veien for at disse kjører direkte inn i XTZ-en?

2. Evt; Kan jeg viderekople høytalerkabler fra SA1280 og kabel-inn L/R i XTZ-en?

Vet at flere her omtrent antyder at man kan drite i DAC hvis man har AVR, men.. samtidig har utvilsomt DacMagic enormt bra påvirkning på mine SA1280-høytalere... KAN jeg få noe som ligner noe bra både i stereo og 5.1 her?

På forhånd tusen takk for svar!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomaswilhelmsen
    Hei,

trenger litt input på oppsettet mitt :wink:

Kjører idag dette:

Airport Express --> optisk --> Yamaha RX-V767 --> SA1280/XTZ 10

Fikk idag låne med meg hjem en Cambridge DacMagic fra HiFi-klubben, og i Pure Direct på receiveren er det ingen tvil om at dette er et løft - sett bort fra sub-en som blir forbigått selvfølgelig. Hvilket er et ganske stort minus spør du meg, fordi mine SA1280 fronthøytalere trenger en god utfyllende sub.

Så.. et par dumme spørsmål:

1. DagMagic har jo noen utganger, f.eks balansert L/R XLR eller optisk. Noe i veien for at disse kjører direkte inn i XTZ-en?

2. Evt; Kan jeg viderekople høytalerkabler fra SA1280 og kabel-inn L/R i XTZ-en?

Vet at flere her omtrent antyder at man kan drite i DAC hvis man har AVR, men.. samtidig har utvilsomt DacMagic enormt bra påvirkning på mine SA1280-høytalere... KAN jeg få noe som ligner noe bra både i stereo og 5.1 her?

På forhånd tusen takk for svar!
    1. Det går ikke nei!!
    2. Du kan koble til suben via høyttalerkablene ja,men da har du jo ikke noen sub til å ta seg av subsporet på film,med mindre du anskaffer deg en sub til!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    1. Det går ikke nei!!
    2. Du kan koble til suben via høyttalerkablene ja,men da har du jo ikke noen sub til å ta seg av subsporet på film,med mindre du anskaffer deg en sub til!
    Takk...

Hm. Og hva... hvis jeg kobler til fra BÅDE høytalere og sub out på receiveren? Samtidig som jeg justerer sub ned på receiveren? ... Da ender jeg i beste fall med et kunstig subspor til film..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •