Internettradio vil jeg ha, men

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Internettradio vil jeg ha, men

finnes det noen med phono utgang/audio utgang slik at den kan kobles til stereoen?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers fungerer jo Squeezebox touch ypperlig til å streame internettradio.. samt den har jo mange andre fine funksjoner også (som å streame lokal musikk du har på PC eller disk, eller koble opp mot spotify (krever premium kontor der)).

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ellers fungerer jo Squeezebox touch ypperlig til å streame internettradio.. samt den har jo mange andre fine funksjoner også (som å streame lokal musikk du har på PC eller disk, eller koble opp mot spotify (krever premium kontor der)).
    Men problemet er at når du får det ut på et skikkelig anlegg hører du godt hvor elendig kvalitet det er på mye av det som sendes som. f.eks P4 som jeg hører på mye som "bakgrunnsstøy". Her foretrekker jeg faktisk Dab radioen på kjøkkenet (Sangean DDR3).

Er det noen internett radio kanaler som sender med bra kvalitet ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er det noen internett radio kanaler som sender med bra kvalitet ?
    Noen, ikke mange. De fleste tilpasser seg begrenset båndbredde.

Selv ville jeg ikke kjøpt en ren Internett-radio, men en kombinert med DAB/DAB+ (og evt FM -- men FM forsvinner jo endelig om noen år).

Det finnes mange slike, i ulike prisklasser. Noen er rene tunere, beregnet på å kobles til musikkanlegg. De rimeligere typene kalles av og til "adaptere" heller enn "tunere".

Pinell iConnect er verdt å se på. Har både analog/RCA og digital/optisk utgang. Pass på at det er en ny modell, med RJ45-kontakt til kablet nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode informative svar:-)! Det er jo nettopp slike produkter jeg har lett etter. Googlet og fant Pinell adapteret, og det har jo alt, og prisen ift. eks Logitech touch er jo god. tror kanskje det blir et sånt... har ikke tenkt på at lyden kan være dårlig på nettradio..., men Pinell har jo DAB, så da kan man vel høre digitalt? (har forøvrig et DAB adapter fra Revo allerede, men det er jo Internettradio jeg savner, og at den kan streame er jo en stor fordel)

Newcomer XITEC sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Maximum MR-2000, den har dab, nettradio og fm. Har rca og optiske og coax utganger. Denne funker fint hittil, skal oppgradere med en dac snart da jeg ikke har optisk eller coax i forsterkeren min.
    Sjekk på satelitt1.no

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fint koble til stereo med bare minijack også. Lyden på internettradio er gjevnt over dårlig nok til at det ikke spiller noen rolle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •