Morro med Dayton DTA-1 og Dayton Exciters

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Morro med Dayton DTA-1 og Dayton Exciters

Kona er mye ute å reiser. Hun har alltid med seg hodetelefoner, men noen ganger er det greit å ha litt bakgrunnsmusikk på hotellrommet. Oppdaget Dayton Exciters da jeg sjekket litt rundt på parts-express, og tenkte at vi måtte teste disse. La det være helt klart, dette er ikke "hifi", men et alternativ dersom man vil ha musikk med seg uten at det tar noe plass. Best lyd av material vi hadde tilgjengelig kom da vi festet Exciters til papp-plater (ca A5 størrelse). På nett finner man litt forskjellige varianter. Noen mener alu-plater gir best lyd, mens andre mener at acryl-plater er "the shit". På sikt kommer jeg til å bygge veldig små fulltoner (Tang Band 3") til henne, men på de første turene kommer hun til å bruke Exciters drevet av Dayton DTA-1 klasse T amp.

Dayton Audio DAEX25 Sound Exciter Pair | Parts-Express.com
    Dayton Audio DTA-1 Class T Digital AC/DC Amplifier 15 WPC | Parts-Express.com

[YOUTUBE]N0wZ0qWH3sY[/YOUTUBE]
    [YOUTUBE]UyJxxvIBCIw[/YOUTUBE]

PS: akkurat nå tester jeg Dayton DTA-1 på Infinity SM155 (102db) her i stua. Artig!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, har vurdert å ta inn transducers selv.
    du kan jo lage høyttaler av hva som helst.. være seg en skapdør på kjøkkenet, et bilde på stuen, m.m.

for folk som vil ha "surround" uten høyttalere, kan de jo slenge opp et par små bilder der bak, med transducers :-) blir jo selvsagt ikke hifi, men man får jo litt lyd i alle fall.

ps. det er lurt å leke seg litt med plassering har jeg lest.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi prøvde på kjøkkenvinduet først, og så kjøkkenbordet. Det var ikke suksess. Men ja, det meste kan brukes. Artig å teste forskjellig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •