Koss til 299 bedre enn Beyerdynamic DT 770 Pro til 1800?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koss til 299 bedre enn Beyerdynamic DT 770 Pro til 1800?

Jeg har begge disse hodetelefonene og bruker dem med en argon hodetelefon forsteker som er koblet til laptoppen via USB. Syntes Koss til 299 gir en klarere lyd en mine nye 1800 kroners hode telefoner. Er det noen andre som syntes Beyerdynamic DY 770 har utrolig dårlig lyd i forhold til prisen?

Mitt 2.1 Edifier pc anlegg til 2500 lyder også myyye bedre enn Beyerdynamic hodetelefonene.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Jeg har begge disse hodetelefonene og bruker dem med en argon hodetelefon forsteker som er koblet til laptoppen via USB. Syntes Koss til 299 gir en klarere lyd en mine nye 1800 kroners hode telefoner. Er det noen andre som syntes Beyerdynamic DY 770 har utrolig dårlig lyd i forhold til prisen?

Mitt 2.1 Edifier pc anlegg til 2500 lyder også myyye bedre enn Beyerdynamic hodetelefonene.
    Har selv begge headsetene. og beyer dynamic er overlegent. Koss har mye bra i forhold til pris. Men beyer dynamic er helt klart et bedre headset. har du sjekket at det ikke er noe galt med headsetet eller med hodetelefonforsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Har selv begge headsetene. og beyer dynamic er overlegent. Koss har mye bra i forhold til pris. Men beyer dynamic er helt klart et bedre headset. har du sjekket at det ikke er noe galt med headsetet eller med hodetelefonforsterkeren?
    føler egentelig lyden er klarere i Beyerdynamiuc, men mangler trøkk i bassen. De spiller utrolig dypt men føler liksom ikke dem har noe trøkk. Bass tromma i tromme sette høres ut som ei tamme osv, men det kan jo være at hodetelefoner bare er sånn siden er tross alt små i forhold til høytalere.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjangsen er stor for at du finner et sett med 770 på hodet til en lydtekniker på konsert eller i studio. sjangsen er svært liten for at du ser tilsvarende med portapro. det du savner er muligens forvrengninga/donebassen, aka noe som ikke finnes på lydkilden i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    sjangsen er stor for at du finner et sett med 770 på hodet til en lydtekniker på konsert eller i studio. sjangsen er svært liten for at du ser tilsvarende med portapro. det du savner er muligens forvrengninga/donebassen, aka noe som ikke finnes på lydkilden i utgangspunktet.
    Vell d er mulig, men føler eg får mer *konsert opplevelse* med litt kraftig slagbass på trommene.

Tenker på i musikk som Dream Theater osv. Digg når bass tromma smeller litt ekstra, men ikke dypt og buldrete. Heller mer presist og hardt.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Kossene har en altfor overdreven bass, jeg.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du opplever her et klassisk eksempel på hva som ofte skjer når når du går fra billig utstyr til dyrere. Koss har en diger "festkul" som gir deg følelsen av at de har masse bass, uten at de har det. Det er fint lite dypbass i dem, men du lures til å tro det. Dette er det samme som blir gjort med rimelige høyttalere, forsterkere osv. i vanlig hifi sammenheng.

Ordentlige, headsett, høyttalere, forsterkere osv. har ikke denne festkulen innbegget og derfor opplever du lyden som tynnere og med mangel av bass.

Hvis du derimot setter deg ned og lytter vil du snart oppdage at det dyreste nok låter best.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge og hvis en synes Koss Porta Pro er bedre enn Beyer DT770 er det noe galt.

Selv om Beyer DT770 fåes i lavimpedante utgaver kommer de først helt til sin rett med en headamp. Fra Ipod eller mp3 leverer de god lyd men de mister litt definisjon og er ikke like godt artikulerte eller bestemte i bassen.

Uansett er DT770 milevis bedre enn Koss, de er også veldig gode til prisen.

Jeg har AKG K701 også og det hender jeg foretrekker DT770 fremfor K701, da gjerne til populærmusikk eller film.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med dere her, har selv et par denon in-ear til tusenlappen og et par koss til 299,-. Synes selv at Denon er totalt overlegene kossene, de er en smule klarere i lyden og har diskant noe koss har glemt, i tillegg til at kossene ruller relativt bratt av ved rundt 35 hz mens denonene som er in-ear(!) fortsetter helt ned til 22hz. De har et mye bedre fundament i bassen, for mens bassen i koss virker litt rett i ørene og veldig overdreven føler jeg at denon har mye mektigere, mer definert og "tyngre" lyd. Man hører liksom at de er bedre og har myyye mer headroom i dypbassen, på koss tror jeg de har droppet de forskjellige oktavene og fokusert på en, all bass er lik

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Gwandarion
    Den grafen ser fornuftig ut i mine øyne. Jeg har Portapro, og har kun brukt de på bærbar med winamp, hvor jeg brukte EQ og dempet mellombassen, og litt oppover i mellomtonen. Da låt det mer riktig, og lyden er jo utrolig klar og detaljert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •