Spotify/Wimp, beste antipirat noensinne? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 131
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Men dette vil jo forhåpentligvis forandre seg etterhvert. De ville ikke fått noen kunder hvis de hadde lansert det uten gratismodell og krevd 500kr måneden av alle. Altså hadde ikke artistene fått noe da heller.
    Vanligvis er der jo de som starter en ny virksomhet, og som kommer til å få de store inntektene om den lykkes, som tar den økonomiske risikoen. Her legges den på artistene, utfra den tanken at de likevel ikke har noe å tape. Men nettopp dette, at de ikke har noe å tape, gjør det også lett for dem å trekke seg fra ordningen når inntektene lar vente på seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, tolker det jeg ser her som at de som bruker streamingtjenester aktivt og har vært pirater tidligere, så har den aktiviteten avtatt dramatisk.
    Hvorvidt artister får godt nok betalt, vel, først må man få de over på premium kontoene.
    Når man leser om folk som blir sure fordi festmusikken blir avbrutt av reklamepauser, så stusser jeg litt over tankegangen. Dagspass er jo ikke som prisen av en RIngnes kjøpt på Rema1000 engang, så den får man heller la festarrangøren gå under kategorien gnien jævel som fikk det akkurat som han ville.
    Jeg likte veldig godt eksemplet med han som skulle ha fest for unga i en eller annen sammenheng, hvor ungen la ut liste på facebook og vennene fylte den opp. Viser meg klart hvor tidlig i fasen på revolusjonen i vi er, og hvor mange nye muligheter som dukker opp.

Noe jeg lurer på, slik utviklingen er nå, hva trenger man egentlig plateselskaper til?
    Man kan inngå avtaler med streamingsselskaper, og hvis fansen har lyst til å kjøpe, kan man sikkert få de inn til egen hjemmeside som kan/bør tilby i alac/flac/mp3 og kanskje hi-res. Det er der fremtiden ligger, spør du meg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var meg som hadde fest-eksempelet. Slik jeg ser det er streamingtjenester fortsatt i støpeskjeen når det gjelder markedsføring og forretningsmodell. Dette må få tid på å utvikle seg og brukergruppen vil utvikle seg og justere sine vaner, og det er også en løpende utvikling av brukere. Jeg ser det ganske klart og tydelig de siste to årene blant min sønns omgangskrets. For to år siden var Limewire det helt store men etter hvert har samtlige av hans kamerater gått over til Spotify, det er ingen som gidder å laste ned mer. Dette er en kundegruppe som vil bli betalingsdyktige om 4-5 år, og med det grunnlaget som er lagt nå, så har jeg vondt for å tro at denne brukergruppen noensinne kommer til å kjøpe musikk i hardt format. De kommer heller ikke til å gidde å laste ned og katalogisere et bibliotek, fordi de har blitt vant til en teknologi og en tilgjengelighet som nedlastet eller rippet materiale ikke kan konkurrere mot.

Synes jeg ser tendensen til samme type motstand som vi så vi for 15 år siden, "Internett er en flopp"

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Synes jeg ser tendensen til samme type motstand som vi så vi for 20-25 år siden, "Internett er en flopp"
    ehm, DET var en dårlig sammenligning! vi har da åpnet øynene mer enn som så siden da. det er ikke idéen de fleste er i mot, men måten det gjøres på.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de unge fjortiskidsa som leder utviklinga, de har en evne til å tilpasse seg utviklingen ved å ta til seg det nye og å forkaste det gamle. Vi dinosaurer (over 30) har en tendens til å tviholde på det gamle tungvindte.

Online musikkstreaming er fremdeles noe nytt som er kommet like kort i utviklinga som flyet var ved inngangen til WWI. Det vil komme bedre og bedre løsninger fremover og de som trer inn i musikkens verden vil ikke gidde å ha en vegg full av plastikkskiver sånn som oss.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    ehm, DET var en dårlig sammenligning! vi har da åpnet øynene mer enn som så siden da. det er ikke idéen de fleste er i mot, men måten det gjøres på.
    Når elektrisiteten ble "oppfunnet" var det noen som uttalte seg om at dette neppe noen gang ville få praktisk betydning for folk.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Når elektrisiteten ble "oppfunnet" var det noen som uttalte seg om at dette neppe noen gang ville få praktisk betydning for folk.
    hehe, også en dårlig sammenligning til denne saken, men dæven hvor morsom det er å tenke på! :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var en ganske god sammenligning faktisk. Det vil alltid være en skare mennesker som ikke klarer å se potensialet i nyvinninger. Det samme med Internett, jeg hadde faktisk en diskusjon med en bekjent som var overbevist om at Internett kom til å bli et blaff.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Synes det var en ganske god sammenligning faktisk. Det vil alltid være en skare mennesker som ikke klarer å se potensialet i nyvinninger. Det samme med Internett, jeg hadde faktisk en diskusjon med en bekjent som var overbevist om at Internett kom til å bli et blaff.
    Synes den tv-reklamen som gikk for noen år siden var ganske bra, med den lille jenta fra 50-tallet som fantaserte om at i fremtiden ville telefonen være så liten at du kunne ha den i lomma, og at den ville inneholde en slags grammofon! Hun ble sperret inne stakkar...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke særlig lenge siden Bluray ble dømt nedenfor og under til fordel for HDDVD.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, fordi det er jo noen her som sier at det ikke er potensiale i spotify...... :-D god reddning for sammenligningen.... :roll:

det eneste jeg og mange andre sier, er at det er et godt konsept, men de kan ikke fortsette å drive det akkurat slik de gjør nå.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, fordi det er jo noen her som sier at det ikke er potensiale i spotify...... :-D god reddning for sammenligningen.... :roll:

det eneste jeg og mange andre sier, er at det er et godt konsept, men de kan ikke fortsette å drive det akkurat slik de gjør nå.
    Vel det var vel noe liknende de sa om Internett også: Det var ikke til nytte for folk flest og det ville bli umulig å finne frem til all informasjonen, derfor ville folk slutte å bruke det og det ville bli et verktøy for forskere og universiteter. Mange ser ikke potensialet, og det er ikke du og jeg som bestemmer hva folk kommer til å bruke, men den oppvoksende generasjonen. Spotify må ganske enkelt ha en gratis løsning for å få folk til å begynne å bruke det. Men kanskje det burde vært mer innhold på et vis eller at merverdien i Premium burde vært større? Gratis-løsningen kan heller ikke være for dårlig, da gidder ikke folk bruke den.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å ikke glemme at vi har hatt gratis nyheter på internett i 15 år nå også, hvis noen hadde påstått det i 1990 hadde nok folk ledd høyt.

At kvaliteten på nyhetene man får servert har gått ned er det vel ikke tvil om, men det er vel ikke nødvendigvis bare derfor. Det har jo skjedd i papiravisene også
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kjenner igjen dette fra de var små?

"nei", "jo", "nei", "jo", "nei", "jo", "nei", "jo", "nei", "jo"...

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pappaen min er sterkere enn pappaen din, så det så!
    edit: UANSETT HVA DU SIER

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pappaen min er sterkere enn pappaen din, så det så!
    nei!

edit: UANSETT HVA DU SIER
    edit: EN KOMPIS SIER NEI PÅ MINE VEGNER!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får mer assosiasjoner til "Mamma! Pappa! Se på meg! Se hva jeg kan! Se, mamma!"

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, det gjør vi ikke det så!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe! :-D det finnes ikke så mange måte å tilta seg musikk på. du kan kjøpe, leie eller stjele.
    Hvordan kan du stjele noe ved å kopiere noe, eller leie et metafysisk objekt.

Den har jeg alldrig forstått.

Spesielt ikke når jeg blir forklart med biltyveri som metafor.

"Kopiering" er den mest essensielle byggesteinen i alle prosesser.
    Enten du lager barn, eller forklarer fenomener i universet.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •