Spotify/Wimp, beste antipirat noensinne? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 131
    Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hva mener du med driftsmodellen? Hva er det du reagerer på? at de streamer? Jeg er sikkert fryktelig treig i dag, men du har fortsatt ikke forklart HVA som er problemet. driften, økonomien..men HVA med den?
    ett problem er hvor lite fortjeneste artistene har igjen for å være på spotify. det løpet spotify kjører nå tror jeg ikke vil holde lenge, og jeg er spent på å se hva som skjer framover...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    ett er å gi brukeren valget mellom å laste ned musikken lokalt eller streame.
    deretter kan man ta betalt deretter også. litt ekstra for å streame, siden det koster levrandøren ekstra å drifte mange store linjer til streaming. mange vil kanskje synest at det er urettferdig, men min mening er at man får betale ekstra vist man vil at andre skal gjøre jobben for seg! men i norge skal vi vell helst ha alt gratis...
    :roll:

Dette er jo implementert for evigheter siden: Spotify adds option to buy music | News | TechRadar UK

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    :roll:

Dette er jo implementert for evigheter siden: Spotify adds option to buy music | News | TechRadar UK
    okey. er det noen som benytter seg av det da tro? hva koster en låt å laste ned? det er jo nesten ingen som betaler for spotify, å da tviler jeg de kjøper enkeltlåter heller. vist du gir en bruker valget mellom å få noe gratis eller betale for det, og gratisversjonen er enklere å bruke og få tilgang til så tror jeg de fleste som bruker spotify ikke bryr seg om litt nedsatt kvalitet eller litt mindre utvalg...

her er en grei artikkel jeg fant som omhandler litt skitprat mot spotify, vist det interesserer noen. : De små artistenes død | ba.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey. er det noen som benytter seg av det da tro?
    Det var jo ditt forslag, som du nå ikke har tro på selv.

Vel, vel. Jeg stikker bort i godstolen for å høre på Spotify Premium...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey. er det noen som benytter seg av det da tro? hva koster en låt å laste ned? det er jo nesten ingen som betaler for spotify, å da tviler jeg de kjøper enkeltlåter heller. vist du gir en bruker valget mellom å få noe gratis eller betale for det, og gratisversjonen er enklere å bruke og få tilgang til så tror jeg de fleste som bruker spotify ikke bryr seg om litt nedsatt kvalitet eller litt mindre utvalg...

her er en grei artikkel jeg fant som omhandler litt skitprat mot spotify, vist det interesserer noen. : De små artistenes død | ba.no
    Fin artikkel det, men vitner vel mest av alt om en konservativ musiker osm har skjønt like lite som plateselskapene. Han disser urettmessig lydkvaliteten, og for REKLAMEN? Han betaler altså ikke for spotify selv en gang? Hørte jeg hykler? Han poengterer at flere må betale, samtidig som han forsvarer at artistene trekker seg ut. Tror han flere vil betale for spotify når de ikke finner alle artistene sine der? Du betaler jo f**n ikke selv engang mann! Dette er klassisk høna og egget.

Han sier også at spotify aldri vil komme inn på salgslister? Det er jo rent vrøvl, de har allerede innebygget funksjonalitet for å lage topp 100 lister for samtlige land de er i, det er null grunn til å tro at det ikke vil danne grunnlag for popularitetslister i fremtiden.

"man trenger et publikum som bryr, seg og som tar seg tid til å gå konserter" - jeg har oppdaget mange flere nye artister gjennom spotify enn noe annet medium, og hadde aldri gått på konserter til disse artistene tidligere, fordi jeg hadde aldri hørt om dem.

De små artistene kunne ikke leve av musikken når de ga ut 5000 eksemplarer på CD heller. Dette er i mine øyne masse dårlige argumenter pakket inn i fine ord fra en bitter musiker som ikke har lykkes.

Snakker om å omfavne ny teknologi..
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ditt forslag, som du nå ikke har tro på selv.

Vel, vel. Jeg stikker bort i godstolen for å høre på Spotify Premium...
    hehe! :-D det finnes ikke så mange måte å tilta seg musikk på. du kan kjøpe, leie eller stjele. forskjellen ligger i måten det selges og måten det leies ut på... spotify gjør det feil i mine øyne.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett problem er hvor lite fortjeneste artistene har igjen for å være på spotify. det løpet spotify kjører nå tror jeg ikke vil holde lenge, og jeg er spent på å se hva som skjer framover...
    Spotify har hele tiden vært åpne på at det vil ta tid å bygge opp kritisk brukermasse, og frem til det vil utbetalingene være beskjedne. Wimp tar betalt fra samtlige kunder. Vi får se hvem som lykkes, jeg håper naturligvis begge gjør det.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe! :-D det finnes ikke så mange måte å tilta seg musikk på. du kan kjøpe, leie eller stjele. forskjellen ligger i måten det selges og måten det leies ut ... spotify gjør det feil i mine øyne.
    Men du foreslo jo nettopp at man skulle kunne velge mellom å laste ned eller streame, og det kan man. Både på wimp og spotify. Dermed har du fortsatt ikke forklart hva som er galt, bortsett fra at folk ikke får nok penger.

Det er naturligvis et problem hvis ikke det forandrer seg over tid, noe vi får håpe det gjør.
    --
    Thorbjørn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Georgk bare trekker i oss for morro skyld, Hybris. Hadde det ikke vært for morro, så hadde han hatt konkrete forslag (han hadde tro på selv), siden han sa det var "en haug med bedre løsninger".

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin artikkel det, men vitner vel mest av alt om en konservativ musiker osm har skjønt like lite som plateselskapene.

Dette er i mine øyne masse dårlige argumenter pakket inn i fine ord fra en bitter musiker som ikke har lykkes.
    fail... ORBO & The Longshots - bt.no

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Georgk bare trekker i oss, Hybris.
    8) 8)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du foreslo jo nettopp at man skulle kunne velge mellom å laste ned eller streame, og det kan man. Både på wimp og spotify. Dermed har du fortsatt ikke forklart hva som er galt, bortsett fra at folk ikke får nok penger.

Det er naturligvis et problem hvis ikke det forandrer seg over tid, noe vi får håpe det gjør.
    det er desverre ikke så lett å få alle til å se de tekniske forskjellene, men problemet er at ingen bruker betalingstjenesten fordi de tilbyr nesten alt dette gratis... som jeg sa tidligere, det er vell ingen som gidder å betale når man kan få det gratis?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er desverre ikke så lett å få alle til å se de tekniske forskjellene, men problemet er at ingen bruker betalingstjenesten fordi de tilbyr nesten alt dette gratis... som jeg sa tidligere, det er vell ingen som gidder å betale når man kan få det gratis?
    Vet ikke om du har fått det med deg, men det er en (ubekreftet) teori om at flere (alle?) av de største plateselskapene har eierandeler i Spotify, da de royalties de burde betalt til plateselskapene(ikke artistene) for mengden musikk de spiller av burde knelt hele forretningsmodellen forlengst. I tillegg har ingen av plateselskapene direkte avvist dette, de bare nekter å svare.

Teorien er da at plateselskapene lar spotify ture på fordi dette er en fin måte å avvenne folk fra å laste ned ulovlig, de har klart å snekre opp en modell som gjør det enda lettere for folk å høre på musikk enn å laste ned ulovlig. Og når folk er hooked så skal du ikke se bort fra at de sakte men sikkert skrur opp prisen til dette begynner å gå rundt.

Stemmer dette har gjort plateselskapene gjort en imponerende god jobb i å snu en pirattrend som har vart i over ti år på svært kort tid.
    --
    Thorbjørn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt betaler man når det man betaler for er bedre enn det som er gratis.

Men, 1 ting er sikkert, og det er at ørene tilvenner seg fort en gitt lydkvalitet. Eksempelvis Spotify Open (free).

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har fått det med deg, men det er en (ubekreftet) teori om at flere (alle?) av de største plateselskapene har eierandeler i Spotify, da de royalties de burde betalt til plateselskapene(ikke artistene) for mengden musikk de spiller av burde knelt hele forretningsmodellen forlengst. I tillegg har ingen av plateselskapene direkte avvist dette, de bare nekter å svare.

Teorien er da at plateselskapene lar spotify ture på fordi dette er en fin måte å avvenne folk fra å laste ned ulovlig, de har klart å snekre opp en modell som gjør det enda lettere for folk å høre på musikk enn å laste ned ulovlig. Og når folk er hooked så skal du ikke se bort fra at de sakte men sikkert skrur opp prisen til dette begynner å gå rundt.

Stemmer dette har gjort plateselskapene gjort en imponerende god jobb i å snu en pirattrend som har vart i over ti år på svært kort tid.
    ja, det kan jo hende. som sagt, skal bli spennende å se fremover. men vist spotify skulle gå konkurs eller måtte endre drastisk på sin bedriftsmodell så må du forberede deg på at jeg kommer til å terge deg hver dag om det i minst en måned!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med driftsmodellen? Hva er det du reagerer på? at de streamer? Jeg er sikkert fryktelig treig i dag, men du har fortsatt ikke forklart HVA som er problemet. driften, økonomien..men HVA med den?
    Problemet med økonomien, er jo helt enkelt at inntektene ikke er store nok til å betale artistene det de har krav på.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt betaler man når det man betaler for er bedre enn det som er gratis.

Men, 1 ting er sikkert, og det er at ørene tilvenner seg fort en gitt lydkvalitet. Eksempelvis Spotify Open (free).
    nettopp... det siste du sier slår ut det første... :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. For etter Open så er Premium. SÅ man har selvsagt det. Og etter det er CD-er. Og etter det er det high-rez via butikker som f. eks. Linn Records (og en haug med andre). Man blir like vant til lyden på hvert nivå.

Når man går motsatt vei, så er det "litt" kjipt i starten, men man blir vant med det etterhvert.

Moralen er derfor å ikke skifte så mye.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Problemet med økonomien, er jo helt enkelt at inntektene ikke er store nok til å betale artistene det de har krav på.
    Men dette vil jo forhåpentligvis forandre seg etterhvert. De ville ikke fått noen kunder hvis de hadde lansert det uten gratismodell og krevd 500kr måneden av alle. Altså hadde ikke artistene fått noe da heller.

Her må man skape bruksmønsteret først, og så ta betalt.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wimp bruker utrolig mye resurser, dårligere lydkvalitet, og sosiale funksjoner er ikke der ?
    Jeg bruker de mye iallefall!

uansett, hvis spotify ikke er måten å gjøre det på vet ikke jeg, jeg har aldri kjøpt en cd eller musikk digitalt, for det er såpass mye stress at det er lettere å laste ned.
    formanterte musikk disken min i 2005, lastet ned kansje 8 gb med FLAC, men mye av det er også på spotify, men de får ingen penger pga den avspillinga, (local mode flac support!)

De fleste vennene mine har det prikk likt, aldri kjøpt cd'r.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •