Spotify/Wimp, beste antipirat noensinne? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 131
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Det er din påstand, det har jeg skjønt.

Min påstand er at betalingsvilje (for den samlede massen) IKKE er konstant for hele massen, men en konsekvens av tilbud. Pirattjenestene må nødvendigvis tas med på tilbudssiden, ettersom den er tilgjengelig, og den er gratis.
    Altså at det er forskjellig prissensitivitet innad i massen.

Betalingsevnen derimot, er som vi tidligere avklarte, antagelig konstant.

Tilgjengeligheten kan man også se på som konstant, avhengig av hva slags tidsperspektiv man velger. Tilgjengeligheten har vel vært konstant i to år nå.
    Tja, nå er det jo musikken både mer tilgjengelig og totalt sett av høyere kvalitet på spotify enn via piratmediene.

For det fleste er det tross alt fortsatt tungvindt å surre rundt på piratebay og whatnot og laste ned og styre for med litt flaks å finne musikken man leter etter. På Spotify tar det 5 sekunder.

Folk flest har nok penger og er late nok til at de gjerne betaler og/eller godtar reklamefinansiering for å velge denne modellen.
    --
    Thorbjørn

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinerer Iphone (som fjernkontroll) og Squeezebox Duet sammen med Spotify. Så ser jeg ikke noen grunn til å laste ned lengre :P
    Kjøper også svært skjeldent cd'er så denne løsningen holder lenge for meg.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Tja, nå er det jo musikken både mer tilgjengelig og totalt sett av høyere kvalitet på spotify enn via piratmediene.

For det fleste er det tross alt fortsatt tungvindt å surre rundt på piratebay og whatnot og laste ned og styre for med litt flaks å finne musikken man leter etter. På Spotify tar det 5 sekunder.

Folk flest har nok penger og er late nok til at de gjerne betaler og/eller godtar reklamefinansiering for å velge denne modellen.
    Spotify var inkludert i de 2 årene jeg jeg tok utgangspunkt i, altså en del av det konstante tilbudet. Og vi vet jo hvor stor betalende brukerandel Spotify har..
    Vi vet jo også at mange av artistene som har trukket seg fra Spotify gjør det nettopp fordi dem får så dårlig betalt (om det er smart eller ikke er en annen sak).
    Så, poenget mitt var at betalingsviljen synes å være lav..

Det er heller ikke noen kritikk til dem som bruker gratisversjonen av spotify. Så lenge den tilbys må tilbyder selv stå inne for at det er økonomisk forsvarlig og bærekraftig.

EDIT: For å gjenta meg selv, jeg tror fortsatt at spotify er et fantastisk tiltak for å fjerne piratvirksomhet, og at dem overlever.

Håper det var oppklarende.

Over and out 8)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris

Det finnes "flac" kategori på piratebay. Veldig mange som også laster ned direkte fra youtube. Da har du faktisk all musikk i verden.

Det finnes xxx antall programmer som kan laste ned fra youtube. Kvaliteten blir ca det samme som på spotify free. Veldig mange torrenter som har 320 i kvalitet. Spesielt nye opplastinger.

MEN mennesker er late. Og det å laste ned er mer tidkrevende, og det er lettere å bruke spotify. Akkurat som du sier. Så vi er helt enige. Men for de piratene som vet hva de søker etter og har gode "nedlastings rutiner" så vil de nok holde seg til nedlastingen.

Problemet:
    Hvordan overføre gratis kundene til betalende kunder, slik at artistene holder seg på spotify. Håper det er investorer som spytter inn penger og gir spotify tiden den trenger.

For å gjenta meg selv, jeg tror fortsatt at spotify er et fantastisk tiltak for å fjerne piratvirksomhet, og at dem overlever.
    +10.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Problemet:
    Hvordan overføre gratis kundene til betalende kunder, slik at artistene holder seg på spotify. Håper det er investorer som spytter inn penger og gir spotify tiden den trenger.
    Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Når brukermassen til Spotify blir større, bør de øke spriket mellom bra og dårlig. Gjerne streame flac som det beste, og redusere kvaliteten på det dårligste, slik at forskjellen blir hørbar for "alle".

Tipper de kunne presset bitraten ned til det halve før den gjennomsnittlige bruker ville reagert.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode argumenter og meninger her, men isteden for å påpeke hva jeg er uenig i så vil jeg påpeke det jeg tror vi alle er enig i.

Musikk er et produkt vi er avhengig av og er ikke vanskelig å selge bare man finner riktig konsept for det. Musikkbransjen har vært naiv, de har ikke greid å følge med i utvikligen å mette kundebehovet. Det er musikkbransjen som må tilpasse seg, ikke kundene. Kundene har alltid vært der.

Jeg mener også at musikkbransjen og artistene har vært grådig om vi faktisk ser på total utviklingen. Vi har blitt ript off i lange tider. Artister sliter med lite penger? Ikke de vel etablerte hvertfall. Greit,det er kansje vanskelig for nye å komme inn,men slik har det alltid vært. Om man bruker samme kostnad på promotering av en artist som tidligere, men isteden putter promoteringen inn i et konsept som soptify så når de akkuart samme målet. Med mindre kostnader vil jeg påstå.

Med dagens teknologi så kutter man også behovet for å lage et fysisk produkt (CD,DVD),dette leddet faller helt bort og produksjonskonstandene man tidligere brukte her kan man isteden putte inn andre steder det trengs.

Det er mange ledd som faller faller bort i takt med teknologien. Når disse leddene blir borte er det vel bare å putte de inn et annet sted der det kansje trengs mer. Og til syvende og sist så sitter de som skal ha pengene med ikke så rent lite likevel. Greit,det tar lenger tid for de og komme på samme nivå som tidligere,men det er pga at kundene har blitt ript off i lange tider. Hva søren skal jeg med en cd med 20 sanger på om jeg bare liker 5 og syns de andre 15 er bare søppel? Likevel må jeg betale 199,-kr for de selv om jeg bare trenger 5..?

Moral og etikk mener jeg også har en innvirknig, vertfall når det gjelder dette produktet. Når man er yngre har man ikke samme midler som man har når man blir eldre,man har heller ikke samme moral. Dette er noe som vokser og endrer seg over tid. Evolution, tror jeg det heter på god engelsk. Om det ikke fins et gratis produkt så vil det alltid finnes pirater,nettopp pga av dette.

Det er et faktum at musikkbransjen må lide for å komme på riktig kurs, jeg mener faktisk det er på tide at de får lide litt. 1 år så leser jeg at artisten NAS har så å så mange millioner,samme år så leser jeg at han ikke bare har klart å bruke opp de uhorvelig mange millionene han hadde, men har greid å opparbeide seg en gjeld på like mye...?

Og trekke sammenligniger til et produkt som musikk skal man være forsiktig med. Kunstverk, biler og annet materialistisk materiale blir helt feil å sammenligne med.

Evolution tar tid sånn er det bare, man har oppturer og nedturer. Musikkbransjen har hatt en lang opptur og nå faller de på en liten nedtur. Eller justeringer som "Tiger" så fint sier.

Ingenting å hyle og skrike etter,just go with the flow.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Artister sliter med lite penger? Ikke de vel etablerte hvertfall.
    I Norge finner du mange "etablerte" artister som ikke kan leve av musikken. Er de heldige, kan de tjene penger på noe som ligger i samme gate; enten det er ekspeditør i musikkforretning, musikklærer, musikkanmelder eller lydtekniker... Men tar du mye taxi i Oslo, har du garantert blitt kjørt av mange kjente musikere.

(De som måtte tvile, kan jo selv søke i skattelistene. Selv mange av de mest kjente norske artistene har inntekter som ikke kan måle seg med helt vanlige lønnsinntekter. Og det er altså ikke gitt at de har tjent alt på musikken sin.)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    I Norge finner du mange "etablerte" artister som ikke kan leve av musikken. Er de heldige, kan de tjene penger på noe som ligger i samme gate; enten det er ekspeditør i musikkforretning, musikklærer, musikkanmelder eller lydtekniker... Men tar du mye taxi i Oslo, har du garantert blitt kjørt av mange kjente musikere.
    Det er det man har selgere/agenter/plateselskap til. Det er de som skal hjelpe artistene å selge produktet sitt. Er ikke produktet/ideen bra nok så er det ingen som faller for det heller.

Se på selgere/agenter/plateselskap som investorer. Selv om du har en genial ide, eller er et musikalsk talent i dette tilfelle så er det alltid vanskelig for en nykomer å få ideen ut til massene. Om de vel etablere også sliter med å få igjennom sin ide ja så er det enten fordi at etterspørselen ikke er stor nok,eller at produktet ikke er bra nok,eller at selgere/agenter/plateselskap har gjort en dårlig jobb..

Edit: Se på stargate. Som er et perfekt eksempel på nordmenn som gjør det bra, rett og slett for at produktet er bra. Folk over hele verden vil ha stargate.. Produkt->etterspørsel->promotering->suksess oppnås om produket er bra nok og om det selges på riktig måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg laster ned musikk i flac ved siden av, bare favoritter som jeg liker å lytte til.
    spotify leverer det meste, men det som ikke er på spotify blir desverre lastet ned på gammelt vis, ulovlig....

men når sangene kommer på spotify så blir de på en måte automatisk automatisk tagget av spotify og da går mange ganger inntekter automatisk til artist (hvis local files blir brukt så klart!)
    flac støtte i spotify hadde vært gull verdt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify har desvärre stagnerat i utveckling, kanske också gått bakåt tack vare att en del artister inte vill vara där eller har gått bort från Spotify. Efter nästan 2 år med 2 st premium accounts var det tack och hej för min del.

Det är ett antal problem som Spotify har.

1: Gratisversionen är "för" bra och gratis. Gör gratisversionen dåligare.
    2: Sales för reklam hos Spotify skulle behöva en aldrig så liten uppläring. (jag har själv betalat för reklam hos spotify och de är allt annat än bra att ha och göra med)
    3: Premium är för dåligt till vad det kostar. ÖKA priset på premium, och samtidigt öka bitraten/kvalite/innehåll.

Premium till 50 kr kommer aldrig att lösa ekonomien till Spotify. De kommer få fler betalande, men inte 3 gånger fler än nu som de behöver för att få samma balans som nu. Dubbelt så många betalande för 50 kronor betyder inte det samma som hälften som betalar 100 kronor.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify må nå kritisk masse for at det skal bli lønnsomt, både for artister og Spotify.

Jeg er betinget optimist på Spotifys vegne, og jeg støtter dem gjerne med 99kr/mnd. Jeg tror og håper de kommer til å gjøre det bra. Jeg er riktignok ikke sikker på om artister som trekker seg ut gjør det bedre på utsiden.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Spotify må nå kritisk masse for at det skal bli lønnsomt, både for artister og Spotify.

Jeg er betinget optimist på Spotifys vegne, og jeg støtter dem gjerne med 99kr/mnd. Jeg tror og håper de kommer til å gjøre det bra. Jeg er riktignok ikke sikker på om artister som trekker seg ut gjør det bedre på utsiden.

Mvh
    De får iallefall ikke 1 krone mer av meg på utsiden, ingen ting får de da... enkelt og greit :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    e på selgere/agenter/plateselskap som investorer. Selv om du har en genial ide, eller er et musikalsk talent i dette tilfelle så er det alltid vanskelig for en nykomer å få ideen ut til massene. Om de vel etablere også sliter med å få igjennom sin ide ja så er det enten fordi at etterspørselen ikke er stor nok,eller at produktet ikke er bra nok,eller at selgere/agenter/plateselskap har gjort en dårlig jobb.
    Det der er bare klisjeer fra markedsføringsutdannelsen...

I praksis er det slik, og har alltid vært slik, at kultur ikke er lønnsomt fra en snever bedriftsøkonomisk synsvinkel. De kunstnerne som har hatt suksess i samtiden, er blitt sponset, av private rikfolk eller (oftere) ulike samfunnsinstitusjoner -- selv ikke de største har kunnet leve av å selge verkene sine på et åpent marked. Hvilke kunstnere som har blitt "klassikere" i ettertid, har hatt liten sammenheng med hvem som har hatt suksess i samtiden. Stjerneeksemplet er maleren van Gogh, som knapt fikk solgt et bilde mens han levde, men hvis bilder idag er verdens dyreste.

Kommersiell distribusjon av kultur, som musikk- og filmindustrien, er et unntak i historien, som var avhengig av fysiske medier for massedistribusjon for å fungere. Uten fysiske medier/kopisperrer kollapser systemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er bare klisjeer fra markedsføringsutdannelsen....
    Markedsføring er en vitenskap, på lik linje med det vi har snakket rundt om lyd.

At man må ha hode for å kommersialisere sitt "produkt" for å tjene penger sier seg selv.

I praksis er det slik, og har alltid vært slik, at kultur ikke er lønnsomt fra en snever bedriftsøkonomisk synsvinkel. De kunstnerne som har hatt suksess i samtiden, er blitt sponset, av private rikfolk eller (oftere) ulike samfunnsinstitusjoner -- selv ikke de største har kunnet leve av å selge verkene sine på et åpent marked. Hvilke kunstnere som har blitt "klassikere" i ettertid, har hatt liten sammenheng med hvem som har hatt suksess i samtiden. Stjerneeksemplet er maleren van Gogh, som knapt fikk solgt et bilde mens han levde, men hvis bilder idag er verdens dyreste.
    Jeg finner mange enksempler på at musikk ble populært og inngivende øyeblikkelig, en de som skulle oppstå ved en tilfeldig loftrydding.

Kommersiell distribusjon av kultur, som musikk- og filmindustrien, er et unntak i historien, som var avhengig av fysiske medier for massedistribusjon for å fungere.
    Vel det _virker_ jo i dag også, vi kjøper forsatt fysiske medium.
    Generasjonsskiftet som kommer har andre behov og ønsker, så det kan tyde på at det fysiske produktet vi har i dag ikke er egnet til de behovene til kundegruppen.

Uten fysiske medier/kopisperrer kollapser systemet.
    Man skal vel ikke lese mange sider relatert til kryptering til man ser det selvmotsigende i alle dagens såkalte kopisperrer.

Du gir altså sluttbrukern nøkkelene til den komplekse krypteringsalgoritmen som du bruker for at brukern ikke skal få tilgang på ukrypterte data.

I desperasjon så klasker de på en tilsvarnende løsning på toppen, i den tro at det fjerner bristen i den første.

Det har jo dukket opp en rekke muligheter, fra tvspill til ringetoner and what not.

De som lykkes i fremtiden, er det som legger egga i riktig kurv her.

Igjen så er jeg ikke så pessimistisk som deg.

Hu "rumpedama" selger jo sine sære maleri, Idol generer puppepop for massene, og Elgen lager forsatt sin greie.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Markedsføring er en vitenskap, på lik linje med det vi har snakket rundt om lyd.
    Det er en ganske drøy påstand... En kjent økonom har påstått at forskjellen mellom astrologi og økonomisk teori, er at astrologien av og til treffer med sine spådommer. Og markedsføring er ikke nettopp den mest vitenskapelige delen av økonomifaget.

Jeg finner mange enksempler på at musikk ble populært og inngivende øyeblikkelig
    Du tok ikke poenget her:

Før det ble mulig å spille inn musikk og selge innspillingene på et fast medium, var det ikke mulig å leve av å være musiker eller komponist -- med mindre man hadde en sponsor, i form av staten, kongen, kirken, eller en rik enkeltperson.

Ofte ble de som levde best av musikken, fort glemt -- mens andre, som ikke gjorde det like bra, er blitt klassikere. Mange store kunstnere har rett og slett sultet ihjel.

Selv med muligheten til salg av innspilt musikk, var det bare en liten del av verdens musikere og komponister som kunne leve av å selge musikken sin.

Dette er historiske realiteter; ikke politiserende teori.

Om folk -- det være seg i musikkbransjen eller blant musikkelskere -- ikke erkjenner disse realitetene, er det vanskelig å løse et problem som faktisk har direkte sammenheng med dem.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er bare klisjeer fra markedsføringsutdannelsen....
    Dette tar jeg rett og slett som et kompliment. Jeg jobber i logistkk/transport bransjen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ganske drøy påstand... En kjent økonom har påstått at forskjellen mellom astrologi og økonomisk teori, er at astrologien av og til treffer med sine spådommer. Og markedsføring er ikke nettopp den mest vitenskapelige delen av økonomifaget.
    Nja, det er vel stort sett økonomer som prøver seg på spådommer og ikke teorien, som da faktisk er teori... Tror du vil finne at revisoryrket/regnskapsføring er ganske stivbent og det er også en del av økonomisk innsikt/teori. Ellers så er det vel en del andre vitenskaper som sliter litt med sine spådommer også, jmf usynkbare Titanic for å trekke frem noe av det mest kjente. Oljeplattformer som synker osv, det er fordi man gjør en forenkling av virkeligheten. Når det gjelder økonomi så er det også snakk om blanding mellom mange retninger, fra jus, statistikk, regnskap, til å forstå hvordan mennesker agerer for å nevne noe. Med en gang man drar inn mennesker inn i ligningen så får en ikke akkurat presis "rett og galt" svar.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg håper konseptene "spotify" og "wimp" forsvinner... markedet blir alt for styrt av slike konsept. ett eksempel er når artister ikke ønsker å ta del i spotify fordi fortjenesten ikke er bra og dermed ikke får solgt produktet sitt like godt som etterspørselen tilsier. dette nettopp fordi mange av de aktuelle kundene allerede har spotify og ikke ønsker å gjøre det tungvindt ved å måtte forholde seg til mer enn ett system. den ekstra kostnaden er jo også ett stort fellende punkt.

nå vet ikke jeg helt hvordan platebransjen fungerer, men...
    jeg tror at ett "åpent marked" konsept, ala urørt(men betalende), bare at du f.eks. må være medlem i ett plateselskap for å få musikken dit, hadde kunne fungert. da ville du f.eks. kunnet forhåndslyttet til musikken i dårlig kvalitet og betalt en svært liten sum(p.g.a. det forenklede systemet) for å laste ned akkurat den låten i god kvalitet. det igjen ville jo ha vært avhengig at alle plateselskapene måtte vært tvunget til å ta del i dette systemet og at dette systemet ble økonomisk driftet på ett vis...

så problemet er kanskje i hovedsak at det ikke finnes noen som har makt nok til å kunne sette i gang ett slikt system, fordi det krever at man må rive det gammle markedssystemet opp med roten og startet helt på nytt. mer eller mindre rent digitalt...

håper tankegangen og skrivingen er nogenlunde forståelig... men begynte faktisk å bli ganske trøtt akkurat nå, så det blir vell senga neste for min del!

deltar skjeldent i debatter, men denne føler jeg at jeg har ett så klart standpunk i at deltagelse var obligatorisk! 8) tar forbehold om at det som er skrevet, sammenlignet med tankene mine, sikkert ikke er 100% korrekt.

god natt!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelene er blant annet at du slipper å ta hensyn til DRM, lagring av filer, sikkerhetskopier også videre. Ulempen er at du ikke sitter igjen med noen ting hvis Spotify/Wimp legger ned.

Apple går i samme retning med deres TV-satsning. "End users don't want a server park, they want to watch movies". Samme kan sies om musikk.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    jeg håper konseptene "spotify" og "wimp" forsvinner... markedet blir alt for styrt av slike konsept. ett eksempel er når artister ikke ønsker å ta del i spotify fordi fortjenesten ikke er bra og dermed ikke får solgt produktet sitt like godt som etterspørselen tilsier. dette nettopp fordi mange av de aktuelle kundene allerede har spotify og ikke ønsker å gjøre det tungvindt ved å måtte forholde seg til mer enn ett system. den ekstra kostnaden er jo også ett stort fellende punkt.
    For min del håper jeg at Spotify/Wimp(*) blir sterkere og på sikt blir den foretrukne kanalen for omsetning av musikk fra alle plateselskap og artister. Ganske enkelt av årsakene som SoundFre@k nevner. Jeg synes det er et hazzel å til stadighet måtte passe på musikksamlingen som ligger på serveren. I en familie er det også en utfordring å få samlet min musikk og musikken som kona kjøper på iTunes i ett bibliotek. Så langt jeg har funnet ut så går det an så lenge man forutsetter lav brukerterskel og enkel tilgang.

Jeg har allerede hatt et serverkrasj men hadde heldigvis tatt backup av ca 80 % av FLAC-samlingen (ja, jeg vet, man skal jo helst kjøre jevnlig backup...). Jeg ser ingen grunn til å administrere et bibliotek når det finnes løsninger som lar meg og få slippe og samtidig gir hele familien tilgang til alt.

(*)Men jeg skal være enig i at det ideellt sett burde vært én kanal og ikke flere proprietære. Om det heter Spotify eller Wimplex eller whatever er uinteressant, poenget er å slippe lokal lagring og administrasjon av forskjellige bibliotek.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •