Har Onkyo 608 og vurderer å bytte til Pioneer VSX-LX53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har Onkyo 608 og vurderer å bytte til Pioneer VSX-LX53

Eg kjøpe rett før jul denne testvinneren som heiter Onkyo 608. Denne har ikkje overbevist meg så eg ser at eg trenger noko kraftigere. No ser eg at Elkjøp har ein forsterker som heiter Pioneer VSX-LX53 til ca. kr. 7000,- Vil eg merke noko forskjell? Det som er problemet er at det er for dårleg trøkk i mine høgtalere. Eg hadde ein vanlig stereoforsterker av Denon til ca kr 7000 og den var mykje meir trøkk i.

Skal vel ikkje vere noko problem å få solgt Onkyoen for ca. 2500 til 3000?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Eg kjøpe rett før jul denne testvinneren som heiter Onkyo 608. Denne har ikkje overbevist meg så eg ser at eg trenger noko kraftigere. No ser eg at Elkjøp har ein forsterker som heiter Pioneer VSX-LX53 til ca. kr. 7000,- Vil eg merke noko forskjell? Det som er problemet er at det er for dårleg trøkk i mine høgtalere. Eg hadde ein vanlig stereoforsterker av Denon til ca kr 7000 og den var mykje meir trøkk i.

Skal vel ikkje vere noko problem å få solgt Onkyoen for ca. 2500 til 3000?
    Pio LX 53 til 7 k er hvertfall et godt kjøp! Den er nok noen hakk kraftigere enn 608'n din,og har noe mer muligheter for manuelle innstilinger!
    Men det viktigste,hvis du virkelig skal ha "trøkk",er at den har pre-out,og dermed mulighet for å koble til en effektforsterker!
    Og det er jo en mer påkostet receiver,som rett og slett låter bedre!
    Ellers har jo Yamaha en del billige modeller som har pre-out også - f.eks 667 og 767!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er trøkk du skal ha, så annbefaler jeg reciever med Pre-out sånn at du har mulighet til å få noe mere effekt senere. evt også kjøpe en sub. Hvilke høytalere har du forresten? Personlig har jeg opplevd Pioneer som kvass i toppen, og personlig ville jeg gått for en større Onkyo eller en yamaha. 3000 tror jeg nokk ikke du får for den 608'n da den idag koster 3500kr på komplett.no

Her er iaf også ett godt alternativ Onkyo 808
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med han over, Pioneer kan oppleves som påtrengende på noen høytalere så pass på dette.

Du får nok ikke solgt den så nær dagens nypris, med mindre du er svært heldig. Nye modeller kommer vel om knappe 2-3 måneder så prisene blir bare lavere og lavere.

Du slipper frakt om du kjøper hos Elkjøp, og lettere er det om noe skulle gå galt en gang i tiden også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høgtalere eg har

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Om du er fornøyd med selve lydbildet Onkyoen leverer, så annbefaler jeg deg å holde deg til Onkyo. Men den 608'n kan uans ikke sammenlignes med en reciever i høyere prisklasse. Om du har Elkjøp i nærheten så annbefaler jeg deg å snakke med di om du kan evt få en god pris på Onkyo 808, så tar du den med deg hjem å prøver den. En reciever vil uans ikke gi deg det store uans hvordan du vrir å vrenger på det, men litt mere er det seff å hente. Skal du ha det store så må du til med effekttrinn. Elkjøp har 30 dagers full returret å pengene tilbake, så skulle du ikke være fornøyd så er det ingen problem å levere den tilbake.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •