Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 19 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 366
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium?

Jeg vet, at det er høyere bitrate på Spotify Premium.
    Vil jeg merke at lyden blir mye bedre, hvis jeg betaler for Spotify?

Ps: Har et anlegg, fra Hi-Fi Klubben, med digitalt optisk signal til forsterkeren.

Newcomer Steiner sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort svar; ja. Med et korrekt kalibrert anlegg vil du høre forskjell på 160 kb/s, kontra 320 kb/s Ogg Vorbis q9. Spørsmålet er hva du legger i "mye". Dersom du bruker "strømming" (som de kaller det i Aftenposten) som din primære musikkilde er det ikke noe å lure på. Prøv et døgn eller månedsabbonement for noen tiere. Selv sliter jeg mer med å skille mellom 320 kb/s og lossless...

NB: Du slipper også reklamen.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med premium får man også muligheten til å spille av spillelistene sine offline,så selv om nettet faller ut kan man spille musikken sin.
    Kjekt visst man har besøk/fest og man blir uten nett.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster deg bare 99kr å prøve, så jeg foreslår det.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at du hører forskjell, i så fall ikke noe mer enn hva placebo også kan forårsake, evt. forårsaker der og da.

Men ja, har du penger, er premium et meget bra kjøp, og bedre lydkvalitet er også et pluss uansett om du merker det eller ikke.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revolution
    Tviler sterkt på at du hører forskjell, i så fall ikke noe mer enn hva placebo også kan forårsake, evt. forårsaker der og da.

Men ja, har du penger, er premium et meget bra kjøp, og bedre lydkvalitet er også et pluss uansett om du merker det eller ikke.
    Forskjell mellom hva?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steiner
    Forskjell mellom hva?
    Hva handler tråden om?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Touché! Spørsmålet var latent kverulantisk :-D

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke så er iallefall Unlimited til kr 49,- lett verdt det mtp å slippe reklamen, hvis du bruker Spotify mye..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revolution

...men den er der og det er nok til at jeg velger Flac eller Wav. Og så spiller det jo en rolle hva du spiller det av på, musikk typen og hvor kritisk du lytter.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ...men den er der og det er nok til at jeg velger Flac eller Wav. Og så spiller det jo en rolle hva du spiller det av på, musikk typen og hvor kritisk du lytter.
    Og flere enn vi liker å innrømme sitter sjelden og nilytter med full oppmerksomhet på musikken mange timer i uka. Og da forsvinner fort poenget med å henge seg opp i høyttalerkabler eller lossless.

Har man en godstol i sweetspot hvor man jevnlig sitter uten å gjøre noe annet enn nettopp å lytte, da skal man få være i fred med hobbyen sin enten man sverger til rørforsterkere, høyttalerkabler i sølv eller 24bit losslessinnspillinger.

Hvis man derimot i all hovedsak sitter med laptopen eller med kona plaprende i vei i bakgrunnen mens anlegget står så kan man nok senke skuldrene litt.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Og flere enn vi liker å innrømme sitter sjelden og nilytter med full oppmerksomhet på musikken mange timer i uka. Og da forsvinner fort poenget med å henge seg opp i høyttalerkabler eller lossless.

Har man en godstol i sweetspot hvor man jevnlig sitter uten å gjøre noe annet enn nettopp å lytte, da skal man få være i fred med hobbyen sin enten man sverger til rørforsterkere, høyttalerkabler i sølv eller 24bit losslessinnspillinger.

Hvis man derimot i all hovedsak sitter med laptopen eller med kona plaprende i vei i bakgrunnen mens anlegget står så kan man nok senke skuldrene litt.
    Men det er det jeg prøver å si - er musikken noe som kun surrer å går i bakgrunnen er MP3 helt greit. Bruker det selv på telefonen når jeg er ut å går, men ikke på anlegget om jeg kan unngå det 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter både Wimp og Spotify Premium nesten hver dag til å nyte musikk enten i hovedanlegget eller head-fi. Så da må jeg konkludere at musikken er viktigere i det lange løp for meg enn om det er 16bit eller 24bit og 44.1 eller 96 kHz og lossy / lossless.

Ville aldri vært foruten Spotify Premium. Upåklagelig lydkvalitet. Dersom man lar seg irritere voldsomt over musikken her i lossy format så har man muligens feil fokus. Selvsagt er lossless og high res. en større nytelse, men det er ikke et absolutt must...for meg...hele tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at du kun trenger unlimited om du bruker spotify kun på pc.
    Premium er for oss som bruker spotify på mobilen også =)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til start: hører dere forskjell, og vil dere beskrive forskjellen som betydelig eller ubetydelig?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilleggsspørsmål: Vil dere betale for friheten Premium gir, samt bidra til å finansiere en uovertruffen løsning som gir god lyd og som er på vei til å drepe piratvirksomhet av musikk? Samt reduserer behov for backup, og hvor lyttingen ikke avbrytes av reklame?

Ja. Definitivt. Og, de som er gnine på 99 kroner måneden for alt dette; laster ned mye musikk?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vil dere betale for friheten Premium gir, samt bidra til å finansiere en uovertruffen løsning som gir god lyd og som er på vei til å drepe piratvirksomhet av musikk?
    Jeg gir allerede penger til veldedighet, nærmere bestemt minerydding, så musikkbransjen gidder jeg ikke å finansiere for å være snill.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, det er en betydelig forskjell på de to alternativene.

Sånn. Villig til å betale nå?

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er noe jeg stadig må undre på om faktisk er mulig....
    All musikk nesten gratis...fatter ikke at det er mulig å tjene nok på det for artistene..supert..og også som gratisversjon med sine begrensinger er det jo helt unikt..håper det er kommet for å vare evig...

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    JA, det er en betydelig forskjell på de to alternativene.

Sånn. Villig til å betale nå?
    Kremt, ble litt skeptisk nå da, hehe. Av en eller annen grunn tviler jeg litt på om du mener det 8)

edit: Jeg bruker gratisv. en del, men synes det er litt merkelig at de leverer såpass bra lyd som de gjør. De burde dradd det ned noen hakk slik at flere (slike som meg) hadde punget ut. Mulig de har tenkt å gjøre nettopp det i fremtiden, men vil bygge opp en saftig brukermasse og "kapre" markedet først.

Side 1 av 19 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •