Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 366
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Javel - så det er altså fribrukernes skyld at Spotify HAR en gratisversjon?
    Pussig argumentasjon vil jeg si .......
    Føler vel at du egentlig er litt sur fordi du føler deg truffet av A)

Hvor er Spotify med bare betalte brukere, uten reklame? Tror du bannerreklamene forsvinner? Synes du det er greit å betale for et produkt for så å få masse bannerreklame fra OMO Color med på kjøpet?

Hvor er din musikk hvis/når de velger å legge ned?

Min er ihvertfall her, være seg i en "kjip" CD eller en fil. For du vet inderlig godt at du kan kjøpe filer - fraktfritt...........
    Fysisk plass? Når sjekket du prisen for disker sist?
    Skjønner ikke helt hvor du vil hen. Spotify har naturligvis gratisversjon for å verve brukere.

Jeg bruker spotify 99% av tiden uten å ha programmet oppe (på mobilen, via stereoanlegget, og på PCen mens jeg holder på med andre ting. Så hvis de mot formodning skulle begynne med bannerreklame hadde det ikke brydd meg veldig. Forøvrig kan jeg ikke se for meg at de vil begynne med reklame i betalversjonen. Hvis hele verden betaler 99kr/mnd så klarer de seg nok uten.

Og hvis du tror at tjenester som spotify ikke kommer til å vare så er du i samme kategori som de som sa at internett var en flopp på slutten av nittitallet. At Spotify legger ned er ikke så farlig, jeg betaler jo bare for kontinuerlig bruk, ikke for å "eie" cdene. Så da går jeg bare over til en annen leverandør.

Hva fysisk plass har med prisen på disker å gjøre vet jeg ikke, så den har jeg vanskelig for å kommentere. Jeg er ikke interessert i å hverken kjøpe mp3 eller cd når det finnes perfekte tjenester som spotify som gjør at jeg har tilgang til alt hjemme, på jobben, via mobilen, i bilen, ja rett og slett hvor enn jeg snur meg. Det kan ikke bli bedre.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke bli bedre.
    Pølsevev! Det mangler for mange album og enkeltlåter til at de ikke kan bli bedre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gniere vil man aldri kunne overtale uansett. De er sære. Og, de er kverulanter. Og, de er øh .. gnine kverulanter. Og, de er ofte single menn. Og, de spiser gjerne lunsjen på jobben (i den grad de jobber i det hele tatt da) alene. Go figure.

Neida, bare tuller. Nyt livet. Få alt gratis. 8)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gniere vil man aldri kunne overtale uansett. De er sære. Og, de er kverulanter. Og, de er øh .. gnine kverulanter. Og, de er ofte single menn. Og, de spiser gjerne lunsjen på jobben (i den grad de jobber i det hele tatt da) alene. Go figure.

Du kalte akkurat 98% av alle unge/ungdommer gniere
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    So? Jeg var gnien selv. Eller, mer riktig; skjønte ikke betydningen av god / bedre lyd. Trodde alt i verden var gratis. Men, det er det definitivt ikke.

Spotify tilbydt riktig, og til riktig pris, vil drepe piratvirksomheten. Hadde bare flere tatt hintet, så hadde utviklngen gått fortere og en aktør (f. eks. Spotify) fått et større marked.

Og, hvem vet; kanskje de om 1-2 år tilbyr lossless musikk.

Men. så lenge "alle" skal ha alt gratis så blir det et selvoppfyllende profeti om at "lossless musikk aldri kommer"...

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gniere eller ikke.
    Det er en kjent sak at Spotify for en tid siden gikk ut og sa at de ikke kunne drive mye lenger uten langt flere betalende kunder. De klarte rett og slett ikke å betale sine kunder (dvs artistene/plateselskapene) kun via den gratis reklamebefengte gratisversjonen. Om det bare var et utspill for å få flere til å betale eller ikke vet jeg ikke. Uansett blir det spekulasjoner.

Så da er min mening at denne tjenesten helt klart er verdt 99 kroner pr mnd for premium, med bedre kvalitet og uten reklame.
    Dette er det første skikkelige alternativet til å hente tjuvgods fra helerivirksomheter på nettet som f.eks Pirate Bay.
    Om flere gidder å betale for tilgang til verdens største platesamling så kan det innebære at andre konkurrerende tjenester kommer på banen. Da kan man kanskje endelig få et levende marked på plass som konkurrerer med fysiske media som CD. Samt at muligheten for høyoppløst, lovlig, streaming/nedlasting også garantert kommer.

Ettersom CD-salget daler kommer også de artistene som hittil har stått på sidelinjen også til å melde sin interesse, jfr de som i tidligere poster har klaget på manglene til tross for mangfoldet. Om det blir mange nok av oss som betaler så kommer nok mangfoldet av artister til å øke ytterligere. Til glede for freeloaderne som sutrer på sidelinja.

Det var også en kommentar tidligere i tråden om det å støtte Spotify kontra veldedighet som jeg ikke engang gidder å kommentere (eller gjorde jeg akkurat det tro?)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har premium utgaven og har ikke merket noe forskjell på lydkvaliteten, men kansje de har noe med at jeg ikke hadde noe spess gode høyttalere når jeg kjøpte premium.. Hatt de siden september i fjor. Men som sagt, er glad jeg kjøpte de for den reklamen kan man bli sprø av Etter min mening

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    jeg deltar ikke i en dugnad for å redde en kommersiell bransje, som det i all hovedsak er. Sjønner at det må penger inn i systemet på et eller annet vis, men artistene klarer seg stort sett selv om musikken er tilgjengelig gratis.
    Musikere flest (og andre kunstnere) greier seg fordi de har andre jobber, eller fordi de får stipender o.l. Så kan man diskutere om det blir best kunst av at kunstnerne får anledning til å konsentrere seg om kunsten, eller om de må drive med den i fritiden ved siden av en vanlig jobb...

Det mange åpenbart ikke innser, er at det er en tredje faktor inne i bildet, ved siden av artister og distribusjon (plateselskap):

Studio og opptaksutstyr.

Her er det snakk om store utgifter til utstyr og fagkunnskap. Dette er ikke noe som kan drives på dugnadsbasis; i alle fall ikke om man ønsker best mulig lydkvalitet.

I praksis vil gratis musikk, med artister som lever av andre inntekter, og plateselskapene ute av bildet, bety at høykvalitets musikkinnspillinger ikke lenger vil eksistere.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Puh! Det er enda godt jeg har premium da, og unnskyld at jeg syns
    spotify er mangelfull og kan bli bedre.

Newcomer Steiner sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Jeg har premium utgaven og har ikke merket noe forskjell på lydkvaliteten, men kansje de har noe med at jeg ikke hadde noe spess gode høyttalere når jeg kjøpte premium.. Hatt de siden september i fjor. Men som sagt, er glad jeg kjøpte de for den reklamen kan man bli sprø av Etter min mening
    Har du aktivert høyere bitrate?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Puh! Det er enda godt jeg har premium da, og unnskyld at jeg syns
    spotify er mangelfull og kan bli bedre.
    Du er unnskyldt. Dersom flere går for Premium, så kan Spotify kanskje forbedre seg slik at dine ønsker (og oss andre) oppfylles.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Pølsevev! Det mangler for mange album og enkeltlåter til at de ikke kan bli bedre.
    Selvfølgelig, men jeg snakket om konseptet. Jo flere tullinger som ikke skjønner det og ikke betaler, jo lengre tid tar det før biblioteket blir komplett.
    --
    Thorbjørn

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Selvfølgelig, men jeg snakket om konseptet. Jo flere tullinger som ikke skjønner det og ikke betaler, jo lengre tid tar det før biblioteket blir komplett.
    Du trenger ikke fortelle meg at jeg er en tulling, det er jeg nemlig allerede klar over, HA. Tenker den satt

Cave-in. Nå har jeg premium, men forskjell i lydkvalitet? Ingen eller i såfall helt marginal. Må være det sinnsykt gode lydkortet mitt (terratec) som får alt til å låte perfekt... Reklame er det jo fremdeles enkelte ganger mellom låtene, så selv om jeg får ENORMT MYE for pengene så synes jeg forskjellen fra Open-versjonen i seg selv ikke er verd å betale for, hvis dere (mis)forstår meg rett.
    Kan det være at de planlegger å redusere bitraten på gratis'n når brukermassen har vokst seg stor nok?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i grunn enig, men jeg deltar ikke i en dugnad for å redde en kommersiell bransje, som det i all hovedsak er. Sjønner at det må penger inn i systemet på et eller annet vis, men artistene klarer seg stort sett selv om musikken er tilgjengelig gratis. De store plateselskapene kan bare gå konk for min del, artistene vil fremdeles lage og gi ut musikk og holde konserter etc, dersom det er entusiasmen og musikkinterressen som driver dem. Platebransjen har skutt seg selv i foten ved å hele tiden nøle med å ta i bruk ny teknologi.
    Du behøver ikke være med i en dugnad hvis du ikke bruker hagen. Men da skal du heller ikke laste ned piratkopiert musikk.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke fortelle meg at jeg er en tulling, det er jeg nemlig allerede klar over, HA. Tenker den satt

Cave-in. Nå har jeg premium, men forskjell i lydkvalitet? Ingen eller i såfall helt marginal. Må være det sinnsykt gode lydkortet mitt (terratec) som får alt til å låte perfekt... Reklame er det jo fremdeles enkelte ganger mellom låtene, så selv om jeg får ENORMT MYE for pengene så synes jeg forskjellen fra Open-versjonen i seg selv ikke er verd å betale for, hvis dere (mis)forstår meg rett.
    Kan det være at de planlegger å redusere bitraten på gratis'n når brukermassen har vokst seg stor nok?
    Det er aldri reklame mellom låtene på premium. I tillegg til null reklame og bedre lydkvalitet får du også mulighet til å streame til mobile enheter som mobiltelefoner og også kjøre musikk i offline mode.
    --
    Thorbjørn

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det er aldri reklame mellom låtene på premium. I tillegg til null reklame og bedre lydkvalitet får du også mulighet til å streame til mobile enheter som mobiltelefoner og også kjøre musikk i offline mode.
    Det var et engangstilfelle det reklameavbrudded jeg fiikk, sikkert en bug, at det hang igjen en kommando et sted i systemet etter oppgraderingen.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig interessant at man skal bli kalt for tulling og gnier fordi man ikke ønsker å betale for en avansert form for radio men istedet velger å bruke pengene på å kjøpe plater & filer. (og som sagt: det er tjenesteleverandøren som har åpnet for gratisversjon; det er ikke en hacket måte å få Spotify på)

Virkelig interessant er det at dette skjer i et audio-visuellt forum hvor medlemmene har mere enn gjennomsnitt interesse av høykvalitets lyd og bilde og som sådan er enda mer interessert i at våre leverandører (les: kunstnere) får sin rettmessige skjerv av platesalget; ikke smitt & smuler slik de får fra Spotify.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Virkelig interessant at man skal bli kalt for tulling og gnier fordi man ikke ønsker å betale
    Det har nok mye med argumentene ikke-betalerne bruker, å gjøre.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det har nok mye med argumentene ikke-betalerne bruker, å gjøre.
    Eller mangel på agrumenter hos betalerne å gjøre, kanskje.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv premium versjonen og er veldig fornøyd med det, men så lurer jeg på en ting.

Åssen får man spilt musikk på premium offline? jeg har prøvd å gå inn på premium når jeg ikke har hatt nett og det funker ikke. :cry:

Er det noe innstillinger som må gjøres?

OBS: til sommarn kommer det momstillegg på betalende tjenester på nett som spotify, Wimp og på Itunes.

Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •