Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 366
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man kan betale eksempelvis 99 kroner for 1 måned. Vurdere hva man selv synes, og er man ikke fornøyd så stopper man abonnementet enkelt via sin egen loginside. Mao. ca. 3 kroner dagen en hel måned for å vurdere selv om lydkvaliteten er noe man trenger.

Jeg tror at uansett hva andre poster av meninger av lydkvalitetsforskjeller, så vil tvilen alltid være der for en selv...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    Spotify er noe jeg stadig må undre på om faktisk er mulig....
    All musikk nesten gratis...fatter ikke at det er mulig å tjene nok på det for artistene..supert..og også som gratisversjon med sine begrensinger er det jo helt unikt..håper det er kommet for å vare evig...
    Enig, jeg har blitt aldeles hekta. Og jeg har også barn som er glad i musikk, eldstemann er 13. Han og alle hans kamerater bruker Spotify, de deler spillelister og utveksler meninger osv. Jeg kjenner flere som ikke gidder å laste ned lenger fordi det krever så mye mer administrasjon. Om det i fremtiden heter Spotify eller noe annet er meg revnende likegyldig, men dette har blitt såpass bra at jeg snart sanerer hele serverbiblioteket fordi jeg aldri bruker det lenger. Og for å ta dette med lydkvalitet så klarer ikke jeg å høre forskjell på FLAC-filene og Spotify Premium.

Jeg kommer ikke på noen annen tjeneste eller vare som gir så mye glede for 99,-.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Man kan betale eksempelvis 99 kroner for 1 måned. Vurdere hva man selv synes, og er man ikke fornøyd så stopper man abonnementet enkelt via sin egen loginside. Mao. ca. 3 kroner dagen en hel måned for å vurdere selv om lydkvaliteten er noe man trenger.

Jeg tror at uansett hva andre poster av meninger av lydkvalitetsforskjeller, så vil tvilen alltid være der for en selv...
    Godt forslag, spørs om jeg ikke må prøve det en stund.
    Jeg synes for min del det er interressant å høre andres meninger, men vil nok ha en viss skepsis likevel.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Enig, jeg har blitt aldeles hekta. Og jeg har også barn som er glad i musikk, eldstemann er 13. Han og alle hans kamerater bruker Spotify, de deler spillelister og utveksler meninger osv. Jeg kjenner flere som ikke gidder å laste ned lenger fordi det krever så mye mer administrasjon. Om det i fremtiden heter Spotify eller noe annet er meg revnende likegyldig, men dette har blitt såpass bra at jeg snart sanerer hele serverbiblioteket fordi jeg aldri bruker det lenger. Og for å ta dette med lydkvalitet så klarer ikke jeg å høre forskjell på FLAC-filene og Spotify Premium.

Jeg kommer ikke på noen annen tjeneste eller vare som gir så mye glede for 99,-.
    +1 :-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1

+1, men det er veldig mange sanger/artister som mangler. Spesielt innen electronica, house, dubstep etc. Så det er fortsatt et stykke igjen. Derfor vil ikke jeg betale enda, men det er absolutt verd det!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    +1, men det er veldig mange sanger/artister som mangler. Spesielt innen electronica, house, dubstep etc. Så det er fortsatt et stykke igjen. Derfor vil ikke jeg betale enda, men det er absolutt verd det!
    Grunnen til at mange artister ikke vil være med, er nettopp at ikke nok brukere betaler...

Det spørs nok om ikke Spotifys fremtid nettopp avhenger av at folk begynner å betake.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg gir allerede penger til veldedighet, nærmere bestemt minerydding, så musikkbransjen gidder jeg ikke å finansiere for å være snill.
    Det kommer alle musikkelskere til gode å finansiere brukervennlige løsninger, slik at musikkbransjen skjønner at de skal satse fullt ut på det, og ikke fysiske medier.

Eller mener du all musikk bør være gratis?
    --
    Thorbjørn

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Grunnen til at mange artister ikke vil være med, er nettopp at ikke nok brukere betaler...

Det spørs nok om ikke Spotifys fremtid nettopp avhenger av at folk begynner å betake.
    Ser den. Det er en ond sirkel.

Når 90% av musikken jeg hører på, er på beatport eller youtube så ser jeg lite poeng i å betale for spotify. Og dersom jeg trenger premium på en fest eller noe så er det null stress. Alltid noen som har det. OG conecte/dele spillelister via facebook er genialt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det kommer alle musikkelskere til gode å finansiere brukervennlige løsninger, slik at musikkbransjen skjønner at de skal satse fullt ut på det, og ikke fysiske medier.

Eller mener du all musikk bør være gratis?
    Jeg er i grunn enig, men jeg deltar ikke i en dugnad for å redde en kommersiell bransje, som det i all hovedsak er. Sjønner at det må penger inn i systemet på et eller annet vis, men artistene klarer seg stort sett selv om musikken er tilgjengelig gratis. De store plateselskapene kan bare gå konk for min del, artistene vil fremdeles lage og gi ut musikk og holde konserter etc, dersom det er entusiasmen og musikkinterressen som driver dem. Platebransjen har skutt seg selv i foten ved å hele tiden nøle med å ta i bruk ny teknologi.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er dobbelt så god på premiumutgaven, det sier seg jo selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelt så god? Hva måles da GOD i?

Trollpost ass.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rompetrollpost?

Regnestykket blir jo enkelt. 160 x 2 = ?. Neida, det var selvfølgelig en spøk. Men jeg hører helt klart forskjell på de, og hører i tillegg at avspilling fra cd-plater gir enda litt mer futt i anlegget. Blindtest meg i fua forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart forskjell.
    Og det er ikke nødvendig å sitte i sweetspot for å høre det. Klarere/renere lyd uten antydning til forvrengning i enkelte frekvenser.
    Men det er nokså klart at anlegget spiller en stor rolle forøvrig, mange vil nok ha like så god glede av gratisversjonen som jeg har av betalingsversjonen.

Copland CTA 405 og Klipsch RF63

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Lyden er dobbelt så god på premiumutgaven, det sier seg jo selv.
    Det dobbelte av perfekt er perfekt.
    I akkurat denne sammenhengen tror jeg det er like greit å høre på "nykommere" som "eksperter". No offence, men man blir miljøskadet av å være her for mye.

Neh, blir nok til at jeg gir det en kjangs. Får se til helga. Om jeg gidder. Og om lønna som kom i går ikke er oppbrukt allerede I'll be back 8)

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det er forskjell på free og premium! Synes det å unngå EKSTREMT HØYLYTT reklame hver 3. låt er verdt et par kroner.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Klart det er forskjell på free og premium! Synes det å unngå EKSTREMT HØYLYTT reklame hver 3. låt er verdt et par kroner.
    +1
    Det var vel helst lydkvaliteten MELLOM reklamene det var snakk om...

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Benytter både Wimp og Spotify Premium nesten hver dag til å nyte musikk enten i hovedanlegget eller head-fi. Så da må jeg konkludere at musikken er viktigere i det lange løp for meg enn om det er 16bit eller 24bit og 44.1 eller 96 kHz og lossy / lossless.
    +1

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden har Spotify en gratisversjon i det hele tatt?

A) Det er tusener på tusener av ungdom som gir blanke f i om lyden er 128, 160 eller 320 så lenge de slipper å betale for musikken. Er det disse som Spotify har gratisversjonen for? Slik at dere som betaler, indirekte sponser andres lytting?

B) Spotify er egentlig som en radio å regne; du eier ikke muligheten til å spille låtene hvor og når du vil - du er avhengig av at Spotify som tjensteleverandør eksisterer. Har du en plate (og da en fil), så er du din egen herre over musikken.
    Spotify ønsker selvfølgelig at flest mulig kjøper versjon, men om alle gjorde det så var det ingen vits med reklame........... Tygg på den.

Jeg gir blanke i A), men bryr meg mye om B).

Jeg fikk nettopp en Popol Ace plate fra CDon. Den kan jeg kose meg med når jeg vil, hvor jeg vil og helt til den dagen jeg må bæres ut av folk med hvite frakker.
    Det er slettes ingen garanti for at jeg har alltid har samme mulighet ved å søke opp og lagre plata på "min mappe" på Spotify.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

B) Spotify er egentlig som en radio å regne; du eier ikke muligheten til å spille låtene hvor og når du vil - du er avhengig av at Spotify som tjensteleverandør eksisterer. Har du en plate (og da en fil), så er du din egen herre over musikken.
    Spotify ønsker selvfølgelig at flest mulig kjøper versjon, men om alle gjorde det så var det ingen vits med reklame........... Tygg på den.

Jeg gir blanke i A), men bryr meg mye om B).

Jeg fikk nettopp en Popol Ace plate fra CDon. Den kan jeg kose meg med når jeg vil, hvor jeg vil og helt til den dagen jeg må bæres ut av folk med hvite frakker.
    Det er slettes ingen garanti for at jeg har alltid har samme mulighet ved å søke opp og lagre plata på "min mappe" på Spotify.
    Dette argumentet blir tynnere for hver dag som går. Jeg har spotify uansett hvor jeg er, og kan spille akkurat hvilken låt jeg vil akkurat når jeg vil. Jeg vil tvert i mot si det er MER fleksibelt enn å ha en trøtt CD som jeg må spille om og om igjen. I tillegg er jeg sjeleglad for at jeg både slipper å bruke fysisk plass til å lagre lyd, og samtidig slipper betale for at noen skal frakte noe som i utgangspunktet er digitalt rundt i den fysiske verden. Begge deler er jo totalt meningsløst.

99kr i måneden for fri tilgang til en stor del av verdens musikk er så billig at folk som bruker gratisversjonen burde gå i skammekroken, og ikke komme ut igjen før de har betalt!

Sånn, dagens tordentale
    --
    Thorbjørn

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette argumentet blir tynnere for hver dag som går. Jeg har spotify uansett hvor jeg er, og kan spille akkurat hvilken låt jeg vil akkurat når jeg vil. Jeg vil tvert i mot si det er MER fleksibelt enn å ha en trøtt CD som jeg må spille om og om igjen. I tillegg er jeg sjeleglad for at jeg både slipper å bruke fysisk plass til å lagre lyd, og samtidig slipper betale for at noen skal frakte noe som i utgangspunktet er digitalt rundt i den fysiske verden. Begge deler er jo totalt meningsløst.

99kr i måneden for fri tilgang til en stor del av verdens musikk er så billig at folk som bruker gratisversjonen burde gå i skammekroken, og ikke komme ut igjen før de har betalt!

Sånn, dagens tordentale
    Javel - så det er altså fribrukernes skyld at Spotify HAR en gratisversjon?
    Pussig argumentasjon vil jeg si .......
    Føler vel at du egentlig er litt sur fordi du føler deg truffet av A)

Hvor er Spotify med bare betalte brukere, uten reklame? Tror du bannerreklamene forsvinner? Synes du det er greit å betale for et produkt for så å få masse bannerreklame fra OMO Color med på kjøpet?

Hvor er din musikk hvis/når de velger å legge ned?

Min er ihvertfall her, være seg i en "kjip" CD eller en fil. For du vet inderlig godt at du kan kjøpe filer - fraktfritt...........
    Fysisk plass? Når sjekket du prisen for disker sist?

Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •