Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 366
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av swans
    Alle er på villspor, bare ikke meg.
    Det er vel nettopp det du hevder? Som avviser all kjent og dokumenterbar kunnskap?

Selv bygde jeg mine første høyttalere i 1975. Jeg har riktignok ikke vært "aktiv audiofil" siden da; jeg er primært interessert i musikk, og bryr meg lite om teknikken mellom hver gang jeg trenger nytt utstyr. Men jeg har jobbet med elektro og elektronikk, både praktisk og som skribent. Jeg har dessuten noe som er viktig her: Akademisk skolering i forhold til det å utføre tester og evaluere resultater.

Det jeg referer til, også det teoretiske, er i høyeste grad ting som har praktisk betydning. Der jeg ikke har egen erfaring, viser jeg til folk som har det. Mange navn er nevnt i disse trådene; høyttalerkonstruktører og elektronikkingeniører, akustikere, lydteknikere. Ikke reklamefolk eller selgere; ikke mirakelpredikanter...

Og én ting til slutt: De aller fleste av verdens hi-fi-fora er dominert av de troende. Noen er til og med stengt for folk som ønsker en mer rasjonell tilnærming. AVforum er det eneste forumet på norsk, og et av svært få i det hele tatt, som gir rom til "sånne som meg". Men AVforum har også beskyttede "klubb-" og "fan-sider", der folk kan diskutere kabeltro etc uten rasjonell innblanding. Du har med andre ord allverdens muligheter til å unngå å bli motsagt, hvis du ønsker å spre evangeliet ditt uten opposisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du siterer meg som andre gjør med Bibelen.
    Tar det de ønsker ut av en setning.
    Som sagt, du får hilse. Er vel ganske dum om du lar en million dollar gå fra deg eller?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant.
    Dette blir for dumt, vi har fått en hjerne å tenke med selv. bruk den. Test selv istedet for å la andre gjøre det for deg.
    Viten rundt dette tema, har vi tydligvis nok av.
    Jeg kommer fra din block. Har du noen gang latt deg friste til å prøve min ?
    Det blir litt slik : liker ikke torsk, liker ikke torsk. men har aldrig forsøkt torsk med det rette tilbehør.
    Jeg har testet selv jeg, og jeg hører ikke forskjell på høyttaler- eller signalkabler, og jeg hører heller ikke forskjell på lossy musikk encodet med tilstrekkelig bitrate og en god codec sammenlignet med lossless/CD.

Som nevnt tidligere eksisterer det ingen(!!) dokumenterte tester av at noen andre enn meg konsekvent hører forskjell på ovenstående heller. Dette indikerer SVÆRT sterkt at forskjellene er så små at der er irrelevante for de aller, aller fleste av oss.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Swans og andre som mener kontrollerte blindtester er bare tull, les litt om og av Sean Olive. Han bør ha nok faglig og praktisk erfaring til å vite hva han snakker om, hvis det sås tvil om deltagerne i denne tråden.

Audio Musings by Sean Olive

Noen eksempler:
    Audio Musings by Sean Olive: The Dishonesty of Sighted Listening Tests

Audio Musings by Sean Olive: How to Listen: A Course on How to Critically Evaluate the Quality of Recorded and Reproduced Sound

Audio Musings by Sean Olive: Evaluating the Sound Quality of Ipod Music Stations: Part 1
    --
    Thorbjørn

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Til Swans og andre som mener kontrollerte blindtester er bare tull, les litt om og av Sean Olive. Han bør ha nok faglig og praktisk erfaring til å vite hva han snakker om, hvis det sås tvil om deltagerne i denne tråden.

Audio Musings by Sean Olive

Noen eksempler:
    Audio Musings by Sean Olive: The Dishonesty of Sighted Listening Tests

Audio Musings by Sean Olive: How to Listen: A Course on How to Critically Evaluate the Quality of Recorded and Reproduced Sound

Audio Musings by Sean Olive: Evaluating the Sound Quality of Ipod Music Stations: Part 1

??
    Jeg mener vel ikke at blidtester er tull, Hvor i all verden har du det fra ?
    har utført utallige i egen og andres regi.
    Vektlegger de ikke så mye som deg og andre, da konklusjoner med og uten, er de samme etter masse år av testing. Og da blir de litt for omfattende hele tiden.
    Men bevares, det er ikke lengere enn ca 1 år siden sist.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    . Dette indikerer SVÆRT sterkt at forskjellene er så små at der er irrelevante for de aller, aller fleste av oss.

Tusen takk.
    Om annet har kommet fram her.
    Vi snakker om det siste lille krydderdryss. Uansett kabel. Uansett pris på disse.
    Men dette er faktisk er være eller ikke være for meg personlig, for å LYTTE til musikk.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Som sagt, du får hilse. Er vel ganske dum om du lar en million dollar gå fra deg eller?
    Er vel litt dum da....
    Som skiver slike uderfundigheter..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det er vel nettopp det du hevder? Som avviser all kjent og dokumenterbar kunnskap?

Selv bygde jeg mine første høyttalere i 1975. Jeg har riktignok ikke vært "aktiv audiofil" siden da; jeg er primært interessert i musikk, og bryr meg lite om teknikken mellom hver gang jeg trenger nytt utstyr. Men jeg har jobbet med elektro og elektronikk, både praktisk og som skribent. Jeg har dessuten noe som er viktig her: Akademisk skolering i forhold til det å utføre tester og evaluere resultater.

Det jeg referer til, også det teoretiske, er i høyeste grad ting som har praktisk betydning. Der jeg ikke har egen erfaring, viser jeg til folk som har det. Mange navn er nevnt i disse trådene; høyttalerkonstruktører og elektronikkingeniører, akustikere, lydteknikere. Ikke reklamefolk eller selgere; ikke mirakelpredikanter...

Og én ting til slutt: De aller fleste av verdens hi-fi-fora er dominert av de troende. Noen er til og med stengt for folk som ønsker en mer rasjonell tilnærming. AVforum er det eneste forumet på norsk, og et av svært få i det hele tatt, som gir rom til "sånne som meg". Men AVforum har også beskyttede "klubb-" og "fan-sider", der folk kan diskutere kabeltro etc uten rasjonell innblanding. Du har med andre ord allverdens muligheter til å unngå å bli motsagt, hvis du ønsker å spre evangeliet ditt uten opposisjon.
    Da har jeg litt mer bakgrunn når jeg diskuterer med deg.
    Beklager om enkelte ting har blitt sagt litt mystisk ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om det siste lille krydderdryss. Uansett kabel.
    Takk for en god latter, om ikke annet. Krydr i vei du. Når man ikke har annet enn selvbedrag å bedrive tiden med, har man god tid.

Her er fler krydder
    YouTube - Penn & Teller - BULLSHIT! : Feng Shui & Bottled Water (Part 2/2)

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en god latter, om ikke annet. Krydr i vei du. Når man ikke har annet enn selvbedrag å bedrive tiden med, har man god tid.

Her er fler krydder
    Du hadde jaggu mye saklig å bidra med gitt :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Du hadde jaggu mye saklig å bidra med gitt :roll:
    Disser jeg feng shuien din, så må jeg baaaare beklage.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er fler krydder
    latter ??
    det er disse siste % som utgjør forskjellen.
    Hva trodde du ?? At kabelen var det viktigste i kjeden...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    latter ??
    det er disse siste % som utgjør forskjellen.
    Hva trodde du ?? At kabelen var det viktigste i kjeden...
    Er det Feng Shui som utgjør det siste lille krydderet i lyden? Personlig får jeg stort (lydmessig) utbytte av å utføre the lesser rite of the pentagram på stua. Det blir en mer avrundet lyd. Spicy.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Feng Shui som utgjør det siste lille krydderet i lyden? Personlig får jeg stort (lydmessig) utbytte av å utføre the lesser rite of the pentagram på stua. Det blir en mer avrundet lyd. Spicy.
    Vi herjer å babler fælt vi andre også.
    Men har da en viss mening med det vi skriver. Og mener det faktisk.
    Du mener jo ingen ting.
    Dette er bare tullball.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare tullball.
    Hvorfor er det tullball at the lesser rite of the pentagram skulle gjøre noe annet enn å forbedre lyden? Det er da minst like plausibelt (om ikke mer) at det spiller en like stor rolle (om ikke større) enn kabler. Enig? Og det er det siste lille krydderet vi snakker om her. Enten det gjelder ritualer eller kabler, så er det lyden som er viktig. Det er ikke som natt og dag etter å utføre magiske ritualer på stua, men den siste lille prosenten. Og det er den man jakter på, sant. Sjekk ut noen ritualer. Jeg anbefaler personlig the lesser rite of the pentagram, men andre kan fungere bedre til ditt bruk.

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare tullball.
    Og hva tror du enkelte synes om å bruke tusenvis på kabler?
    Du burde være litt mer åpen for andre ting siden du i utgangspunktet liker å tro på saker som ikke lett kan bevises teoretisk

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det tullball at the lesser rite of the pentagram skulle gjøre noe annet enn å forbedre lyden? Det er da minst like plausibelt (om ikke mer) at det spiller en like stor rolle (om ikke større) enn kabler. Enig? Og det er det siste lille krydderet vi snakker om her. Enten det gjelder ritualer eller kabler, så er det lyden som er viktig. Det er ikke som natt og dag etter å utføre magiske ritualer på stua, men den siste lille prosenten. Og det er den man jakter på, sant. Sjekk ut noen ritualer. Jeg anbefaler personlig the lesser rite of the pentagram, men andre kan fungere bedre til ditt bruk.
    Tror menigheten for kabler er større enn hva du nå enn måtte be til for bedre lyd.
    Nå skrev du så jeg kunne tollke skriften da..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror menigheten for kabler er større enn hva du nå enn måtte be til for bedre lyd.
    Nå skrev du så jeg kunne tollke skriften da..
    Størrelsen på menigheten er uvesentlig. Vi bruker begge to trolldom for å forbedre lyden. Min trolldom er gratis, og følgelig bedre, da vi begge oppnår samme resultat. Nemlig det siste lille i lydforbedring. Gratis krydder er bedre enn dyrt krydder når det smaker identisk.

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen på menigheten er uvesentlig. Vi bruker begge to trolldom for å forbedre lyden. Min trolldom er gratis, og følgelig bedre, da vi begge oppnår samme resultat. Nemlig det siste lille i lydforbedring. Gratis krydder er bedre enn dyrt krydder når det smaker identisk.
    Flott konklusjon!
    Min trolldom er dempet belysning

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke å ta hele diskusjonen om igjenn. Les tråden.
    Vil bare påpeke at heller ikke du har opsjon på sannheter. Om du ikke hører forskjell på kabler, er det samme problemet for deg som mange andre.
    Kom heller med erfaringer eller fysikk, teknikk.
    Ubegrunnede avspisninger av andres meninger holder ikke.

Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •