Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 366
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hadde tenkt å skaffe Spotify premium, men har oppdaget at det mangler litt vel mye av det jeg liker.

Samtidig er jeg en gammel gubbe som stort sett handler "gammel" musikk, og det er billig på cd, det er meget sjelden jeg betaler over femtilappen for et album.
    Hvis du likevel ønsker å bruke Spotify som et supplement så kan du jo gå for Unlimited for halve prisen. Da slipper du reklamen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hvis du likevel ønsker å bruke Spotify som et supplement så kan du jo gå for Unlimited for halve prisen. Da slipper du reklamen.
    Men du får forsatt MP3.... Mye bedre med ekte vare som man kan gjøre med som man selv vil.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Men du får forsatt MP3.... Mye bedre med ekte vare som man kan gjøre med som man selv vil.
    Den to'eg'kje...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den to'eg'kje...
    Hvis dette er fremtiden hvorfor avspise oss med MP3, og Premium er ikke alltid 320 kbit en gang, hvorfor ikke Flac. Trolig fordi massen ikke bryr seg, da de ikke har anlegg godt nok til å fremvise forskjellene, men ikke godt nok for meg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er ikke fremtiden, spotify er nåtiden. Spotify gir oss en pekepinn på hva vi får i fremtiden. Spotify er ikke mp3 320kbps, men det er vorbis -q9 og -q5 som tilsvarer 320 og 160kbps . Også har du -q3 for mobil som tilsvarer 96kbps.

Hvis det er så viktig med Flaß, så er vel dette det rette stedet å kjøre en underskriftskampanje eller noe slikt, og faktisk prøve å gjøre noe med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er fremtiden hvorfor avspise oss med MP3, og Premium er ikke alltid 320 kbit en gang, hvorfor ikke Flac.
    Ingen av disse tjenestene bruker MP3. Wimp bruker 256 mbps AAC -- samme format som iTunes. Spotify bruker Vorbis.

Audiofile gullører kan si hva de vil -- men seriøse tester viser at få eller ingen er istand til å høre forskjell på disse formatene (eller 320 mbps MP3, for den sakens skyld) og CD-kvalitet. Forutsatt at kildematerialet (mix/mastring) er det samme.

Hvorfor det ikke velges formater med høyere oppløsning? Fordi dette krever større båndbredde, noe som vil gjøre at tjenesten virker dårlig i enkelte situasjoner. Når lydkvaliteten ikke blir hørbart bedre, er valget egentlig ganske enkelt.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Hvorfor det ikke velges formater med høyere oppløsning? Fordi dette krever større båndbredde, noe som vil gjøre at tjenesten virker dårlig i enkelte situasjoner. Når lydkvaliteten ikke blir hørbart bedre, er valget egentlig ganske enkelt.
    De kunne jo lansert en "Spotify Gold" med flac til dobbel pris av premium, bare for å tilfredsstille de som absolutt må ha lossless.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har det ikke så mye med lydkvalitet å gjøre, cdene havner på pcen som mp3 filer allikevel - for enkelthetens skyld. Vil heller ikke ha noen Iphone med apper og bluetooth dings for å spille av musikk i bilen. Jeg kopierer en del favorittalbum over på et minnekort og stapper det i bilstereoen.

I tillegg handler jeg ikke så mye musikk, bruker omtrent det samme som Spotify koster - 20-30 album i løpet av et år.

Til slutt er det nok litt vanen som er vanskelig å vende, å bare leie tilgang vs å ha en platesamling.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Til slutt er det nok litt vanen som er vanskelig å vende, å bare leie tilgang vs å ha en platesamling.
    For meg, og de fleste andre voksne mennesker, er det ikke et enten-eller, men et både-og.

Vi har store musikksamlinger, bygget opp gjennom flere tiår, og kjøper fortsatt en del -- enten som CD eller som filer.

Wimp/Spotify erstatter nærmest impulskjøpene vi gjorde før; Nice Price-platene vi ikke helt visste om vi kom til å høre på. Alle de platene som endte i kasser på loftet (før rippe-mulighetene kom), eller ble solgt eller gitt bort.

For unge mennesker, som ikke allerede har en stor platesamling og ikke har plass til noen, er det nok annerledes.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    NÅR blir dette satt i effekt til oss sluttbrukere? Og er det slik at man logger seg på Wimp med en spesiell login pr. bruker, eller skal dette streames via parabolmottakeren?

Spananade, som dei seiar på sidemål.
    Fikk svar av CD:
    I april vil dette være tilgjengelig for abonnenter med familiepakke.

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av disse tjenestene bruker MP3. Wimp bruker 256 mbps AAC -- samme format som iTunes. Spotify bruker Vorbis.

Audiofile gullører kan si hva de vil -- men seriøse tester viser at få eller ingen er istand til å høre forskjell på disse formatene (eller 320 mbps MP3, for den sakens skyld) og CD-kvalitet. Forutsatt at kildematerialet (mix/mastring) er det samme.

Og de som ikke hører forskell kan si hva de vil.
    Som Ingenøren sier jeg det er stoor forskjell. Men det vil du tydlighvis ikke diskutere. Jeg stilte deg en direkte problemstilling tidligere i tråden, som du helt åpenlyst ikke ville svare på. ( sett fra sidelinjen som mulig det beste, da vi sansynlighvis har så forskjellig stådsted at diskusjonen ikke får noe relevanse her )
    Få opp kvaliteten, jeg vil ha reen streaming. Ingen kompresjon i det hele tatt. Men det er skjelden at jeg får det slik jeg vil. Hmm..:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av swans
    Og de som ikke hører forskell kan si hva de vil.
    Du har tatt en reel blindtest, og bestod med glans.

Grattis, da er du den første.

Som Ingenøren sier jeg det er stoor forskjell. Men det vil du tydlighvis ikke diskutere.
    ..men gir først mening om vi får en stor blindtest for å få bekreftet om det virkelig er sån.

Få opp kvaliteten, jeg vil ha reen streaming. Ingen kompresjon i det hele tatt. Men det er skjelden at jeg får det slik jeg vil. Hmm..:???:
    bitstreame bluray lyd er jo perfekt for deg da.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du virkelig hører forskjell så kan det være en ide å se litt på lydkort/dac, jeg har hørt påstander om at dårlig utstyr på det området kan gi dårlig lyd i lossy, og spesielt med lav bitrate.

Uansett om det er forskjell eller ikke så er det helt tydelig at det er en etterspørsel etter lossless streaming, så det hadde nok vært en ide for Spotify og plukket opp den ballen, og selvfølgelig ta ekstra betalt som jeg hintet til tidligere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger

..men gir først mening om vi får en stor blindtest for å få bekreftet om det virkelig er sån.

Har benyttet blindtester ( og visuelle for den saks skyld ) i fryktelig mange år. selvsagt går en på trynet mange ganger, pga. som det blir sagt, stemning, sindstildstand osv. Men det gjelder ikke spesielt for lyd og musikk. Smak av mat og drikke går samme veien for eks.
    Den første...lol. Du vanker i feil kretser. Men med forhåndpåtatt holdning lommer man heller ingen vei.
    Ingen feil med blindtest. Men om du stoler så lite på hørselen din, vær snill å ikke bli pianostemmer da.

Blueray.... tja...det kommer nok, men foreløpig har ikke jeg hørt noen slike spillere som er gode nok. Systemet er helt sikkert bra nok. Men nå har ikke jeg hørt alle da. ( bare nesten )

Veldig så lett antennelig du er da foresten.
    Les innleggert mitt rettet til Fahnsen noe tidligere.
    Kankje du er den rette til å svare på dette...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger

Noen høre og noen hører ikke lenger 8) Jobb og helse: Hørselskader av MP3-bruk - DinSide Kortsak

Ta deg heller en tur til legen å få tatt en sjekk. Har dere ikke noe bedre å komme med en blindtest så kan det være det samme. Samme kavinga som i kabel tråder. Hvorfor ser vi alle ulike ut, noen trenger briller men alle skal ha eksakt samme hørsel. Aksepter bare at det er forskjeller her og, og skulle jeg ikke høre forskjell så vil jeg ha lossless alikevel. Blir som bilen - holder at den gjør 100 i Norge, men ikke godt nok for meg....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du virkelig hører forskjell så kan det være en ide å se litt på lydkort/dac, jeg har hørt påstander om at dårlig utstyr på det området kan gi dårlig lyd i lossy, og spesielt med lav bitrate.

Uansett om det er forskjell eller ikke så er det helt tydelig at det er en etterspørsel etter lossless streaming, så det hadde nok vært en ide for Spotify og plukket opp den ballen, og selvfølgelig ta ekstra betalt som jeg hintet til tidligere.
    Man kan altids forsøke annet utstyr. Har selv div typer dacèr ( Dp , Proceed, Primare og Perreaux ). Forsøkt maaange flere. Men selvsagt kan jeg ha unngådt de beste. Proceeden`er helt i særklasse den beste her.
    Den brukes også som dac til cd.
    Det eneste den ikke brukes til er dekoding av nyere lydsystemer til film. Til det er den for gammel, den har ikke dette.

Jeg er veldig inntresert i om det kommer bedere oppløsning som streaming fra nett. Om den skrullete hjernen min blir fornøyd, konverterer jeg med en gang. Det skal egentlig ikke så mye til heller. Jeg må bare uttrykke meg med store bokstaver, ellers er det ingen som gidder å svare her :wink: .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg heller en tur til legen å få tatt en sjekk. Har dere ikke noe bedre å komme med en blindtest så kan det være det samme. Samme kavinga som i kabel tråder.
    Noen av oss ønsker å lære, både om oss selv og om fenomener i natur eller samfunn.

Andre vil ha sin tro i fred.

Jeg vet ikke hva du er ingeniør i, men jeg er veldig glad om jeg slipper å bruke noe du har konstruert...

"Tester? Beregninger? Folk som trenger det, bør gå til legen! Her lagar vi alt etter innfallsmetoden."

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av oss ønsker å lære, både om oss selv og om fenomener i natur eller samfunn.

Andre vil ha sin tro i fred.

Jeg vet ikke hva du er ingeniør i, men jeg er veldig glad om jeg slipper å bruke noe du har konstruert...

"Tester? Beregninger? Folk som trenger det, bør gå til legen! Her lagar vi alt etter innfallsmetoden."
    Jeg er utdannet innen elektronikk. Noen år siden, med lovene gjeller så hvidt jeg forstår enda.
    Da såkalte bedere og dyrere kabler en gang så dagens lys, bannlyste jeg dette inntenst i mange år. Helt til div personer "tvang" meg til å forsøke å lytte til disse. Desverre slo lynet ned i panna mi like under hårrota, jeg hørte klare forskjeller.
    Likeledes gikk det med cd drivverk osv.
    Hva ønsker så herren at jeg skal gjøre da...?? stikke hodet i sanden som en struts og lese i boka at det ikke kan være noen forskjell ?, eller slippe problemet med sand i øynene ( og ørene ) for så å oppleve en ny verden ( selvsagt fortalt med STOORE BOKSTAVER ).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ønsker så herren at jeg skal gjøre da...?? stikke hodet i sanden som en struts og lese i boka at det ikke kan være noen forskjell ?
    Du kan begynne med å sette overbevisningene dine på prøve ved å lese deg opp på viten om psykologi og erkjennelsesteori, og deretter utsette deg for noen reelle tester. Er du fortsatt istand til å høre disse forskjellene, bør du få målt og klassifisert den eksepsjonelle hørselen din og motta den berømmelsen en slik evne kan gi deg. Ikke glem at den som kan høre forskjell på høyttalerkabler i blindtest, vinner en premie på en million dollar.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan begynne med å sette overbevisningene dine på prøve ved å lese deg opp på viten om psykologi og erkjennelsesteori, og deretter utsette deg for noen reelle tester. Er du fortsatt istand til å høre disse forskjellene, bør du få målt og klassifisert den eksepsjonelle hørselen din og motta den berømmelsen en slik evne kan gi deg. Ikke glem at den som kan høre forskjell på høyttalerkabler i blindtest, vinner en premie på en million dollar.
    Mener du virkelig at jeg fra starten av hadde denne holdningen ?? Eller vil du ikke forstå det jeg prøver å skrive ?
    Har foretatt slike blindtester i årrekker. Man må da vel ikke være dum å lettlurt selv om man hevder disse forskjellene. Eller mener du det også ?

Tror ikke jeg har spesielt mye bedere hørsel enn andre, men har trent opp øret til å registrere forskjeller mye bedere enn mange andre. Eller mener du at dette er tull også..?.

Om jeg får sette opp kriteriene for denne kabeltesten.
    Vinner jeg en milion.... Selv om hørselen begynner å bli noe dårligere av alder og tinitus som også har satt seg fast desverre.

Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •