Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 366
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke Cd så jeg får holde meg til spotify. Men virkelig bra at wimp kommer sterkt da.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike

Når du har tenkt godt igjennom dette så vil jeg du skal ta ordet "evolution" og tygge litt på dette. Ta gjerne med deg dine lange harde vintre og erfaringer i tenkeboksen.
    Så kan du få lov å fortelle meg hva du tror kommer til å skje i fremtiden.
    C'mon! Stikk tåa litt uti vannet,det er ikke så grusomt kaldt. I dare you..
    "Jeg gleder meg til internett blir tilgjengelig nok og raskt nok til at vi bare kan abonnere på all musikk i hele verden" sa jeg lenge før vi fikk spotify og wimp. Nå som vi (nesten) er der, synes jeg det er helt fantastisk, og jeg ser uforstående på alle som ikke synes dette er like genialt som meg.

Jeg jobber med nettbaserte betalingsløsninger, så denne type tjenester står generelt mitt hjerte nært - og vi er alltid på utkikk etter nye "killertjenester".

Jeg er prosjektleder for teamet som lager betalingsløsningen Wimp bruker (og har tidligere vært utvikler og arkitekt i samme team i mange år). Vi har også gave/kontantkortløsningen til Spotify(som du kan kjøpe på narvesen og 7-11), vi har betalingen for platekompaniet (hvor du både kan kjøpe fysisk og digital musikk), og har også hatt Musikkonline i alle år (som er en flott, norsk nettbutikk hvor du har kunnet laste ned digital, drmfri musikk i mange år).

Jeg har dermed vært ganske "nær" prosessen rundt denne type tjenester i mange år, og er naturlig nok svært engasjert i temaet.

Hvis bare alle plateselskapene kunne innse at dette var fremtiden, og slippe musikken sin for spotify, wimp og eventuelle konkurrerende tjenester, så synes jeg vi har kommet fryktelig nærme målet om å kunne nyte den musikken vi ønsker hvor vi vil og når vi vil. Genialt, Egon.
    --
    Thorbjørn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Og her er en nyhet som kanskje får Spotify til å gjøre noe:
    WiMP signerer kjempekontrakt - Meninger - Lund - Aftenposten.no

[I]"I formiddag gikk selskapene bak WiMP, Aspiro og Platekompaniet, ut med en pressemelding der de gjør oppmerksom på kontrakten de har inngått med Canal Digital"

"Alle kunder av Canal Digital, enten de bruker satellitt, kabelfjernsyn eller internett, får nå tilbud om WiMP som en del av sitt abonnement, altså uten å betale noe ekstra for tjenesten.
    NÅR blir dette satt i effekt til oss sluttbrukere? Og er det slik at man logger seg på Wimp med en spesiell login pr. bruker, eller skal dette streames via parabolmottakeren?

Spananade, som dei seiar på sidemål.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    "Jeg gleder meg til internett blir tilgjengelig nok og raskt nok til at vi bare kan abonnere på all musikk i hele verden" sa jeg lenge før vi fikk spotify og wimp. Nå som vi (nesten) er der, synes jeg det er helt fantastisk, og jeg ser uforstående på alle som ikke synes dette er like genialt som meg.
    Vel, vi er ikke "nesten der". Vi er "nesten der" i de store byene i den rike delen av verden -- men veldig langt unna alle andre steder.

Og prisen for full nettdekning utenfor vårt eget hjem blir fort veldig høy. De 99 kronene for musikkabonnementet er bare en liten del av hva vi samlet betaler....

Radio, på den annen side, er tilgjengelig nesten over alt på kloden, og koster ikke noe mer ettersom hvor vi er.

Som sagt har jeg ikke mye nytte av Spotify/Wimp når jeg er ute og reiser.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg jobber med nettbaserte betalingsløsninger, så denne type tjenester står generelt mitt hjerte nært - og vi er alltid på utkikk etter nye "killertjenester".

Jeg er prosjektleder for teamet som lager betalingsløsningen Wimp bruker (og har tidligere vært utvikler og arkitekt i samme team i mange år). Vi har også gave/kontantkortløsningen til Spotify(som du kan kjøpe på narvesen og 7-11), vi har betalingen for platekompaniet (hvor du både kan kjøpe fysisk og digital musikk), og har også hatt Musikkonline i alle år (som er en flott, norsk nettbutikk hvor du har kunnet laste ned digital, drmfri musikk i mange år).

Jeg har dermed vært ganske "nær" prosessen rundt denne type tjenester i mange år, og er naturlig nok svært engasjert i temaet.

Hvis bare alle plateselskapene kunne innse at dette var fremtiden, og slippe musikken sin for spotify, wimp og eventuelle konkurrerende tjenester, så synes jeg vi har kommet fryktelig nærme målet om å kunne nyte den musikken vi ønsker hvor vi vil og når vi vil. Genialt, Egon.
    Med tanke på din bakgrunn syns jeg det blir noe spesielt å gå såpass hardt ut som du gjør i denne tråden, mot de som ikke syns spotify eller wimp er verdt 99,- i mnd.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Vel, vi er ikke "nesten der". Vi er "nesten der" i de store byene i den rike delen av verden -- men veldig langt unna alle andre steder.

Og prisen for full nettdekning utenfor vårt eget hjem blir fort veldig høy. De 99 kronene for musikkabonnementet er bare en liten del av hva vi samlet betaler....

Radio, på den annen side, er tilgjengelig nesten over alt på kloden, og koster ikke noe mer ettersom hvor vi er.

Som sagt har jeg ikke mye nytte av Spotify/Wimp når jeg er ute og reiser.
    Jeg tror ikke vi er spesielt mange år unna permanent internett uten MB-pris på mobilene, da er vi svært mye nærmere. Roaming får vi naturligvis også håpe blir en saga blott etterhvert.

Så ja, det er et stykke igjen, men vi er da på rett vei. Vi kan ikke skylde på Spotify eller Wimp for at andre deler av verden ikke har samme infrastruktur og ressurser som oss. Det er mange steder i verden man ikke får kjøpt den siste CDen til Britney heller. Antageligvis er de ikke spesielt interessert heller.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Med tanke på din bakgrunn syns jeg det blir noe spesielt å gå såpass hardt ut som du gjør i denne tråden, mot de som ikke syns spotify eller wimp er verdt 99,- i mnd.
    Jaha? At dette er en genial tjeneste som er vel verdt 99kr er min personlige mening, og har ingenting med hvor jeg jobber å gjøre. Forøvrig er det viktig å være entusiastisk i forhold til det man driver med. Ville det vært rart om en fra hifiklubben snakket pent om B&W?
    --
    Thorbjørn

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha? At dette er en genial tjeneste som er vel verdt 99kr er min personlige mening, og har ingenting med hvor jeg jobber å gjøre. Forøvrig er det viktig å være entusiastisk i forhold til det man driver med. Ville det vært rart om en fra hifiklubben snakket pent om B&W?
    Holdt på å trekke en sammenlikning mellom deg og søstra mi som jobber i et kraftselskap og som synes det er helt greit at strømmen er grisedyr, men det blir jo helt feil for Spotify og Wimp er jo LANGT FRA dyrt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Holdt på å trekke en sammenlikning mellom deg og søstra mi som jobber i et kraftselskap og som synes det er helt greit at strømmen er grisedyr, men det blir jo helt feil for Spotify og Wimp er jo LANGT FRA dyrt.
    Hehe, ja.. All den tid man i samme åndedrag klager over at artistene får for lite, og nekter å kjøre noe annet enn gratisversjon av spotify, synes jeg det blir snodig å klage på prisen. Skal artistene få mer må vi enten betale mer, eller flere må betale.

Hvis noen lurer på transaksjonskostnaden på et kredittkortkjøp så er det typ 1.5-2% for større selskaper som wimp eller spotify (og mesteparten av disse pengene går til innløser/visa/mc), så det er ikke slik at firmaet jeg jobber i ruller seg i halvparten av pengene artistene burde fått.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    De får bra bonuser da skjønner jeg :twisted: - ellers hjelper det vel ikke henne stort borsett fra å sikre arbeidsplassen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Og forklarer at han ikke vil innrømme at CD forsatt låter best, men kommer med vage utsagn av typen "for meg har det ingen praktisk betydning"..... Trodde vi hadde forbud mot skjult reklame her jeg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var under beltestedet, ingeniør'n

Hybris (Thorbjørn) har sine personlige meninger om streamtjenester kontra fast medium. Hvor han jobber er ganske irrelevant. Å være uenige slik han og jeg er, beriker forumet og debatten.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Den var under beltestedet, ingeniør'n

Hybris (Thorbjørn) har sine personlige meninger om streamtjenester kontra fast medium. Hvor han jobber er ganske irrelevant. Å være uenige slik han og jeg er, beriker forumet og debatten.
    Helt uenig, hvor han jobber er ikke irrelevant når han skriver: "Jeg har dermed vært ganske "nær" prosessen rundt denne type tjenester i mange år, og er naturlig nok svært engasjert i temaet"

Da bør man kke være så angasjer i temaet som han er her inne, spesielt når engasjementet ikke er ballansert.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange steder i verden man ikke får kjøpt den siste CDen til Britney heller.
    Det tviler jeg faktisk på. Jeg har opplevd at fortausbutikker i fattige land har tilbudt plater som ennå ikke har vært å få i norske butikker...

Hvilket minner meg på noe annet:

Utstyret og infrastrukturen som kreves for nettbasert streaming er svært kostbart, og nesten uoppnåelig utenom Vest-Europa, Nord-Amerika og Japan -- mens CD-spillere kan fås for småpenger. Det vil si at det store flertallet av verdens befolkning kommer til å være avhengige av CD som musikkformidler i lang tid framover.

Her er det naturligvis først og fremst snakk om piratkopiering. Men på en eller annen måte må faktisk musikkbransjen forholde seg til dette også...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kontekst bør man så lese Hybris´ meninger i? Hilsen en som ikke aner hva dere snakker om.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Helt uenig, hvor han jobber er ikke irrelevant når han skriver: "Jeg har dermed vært ganske "nær" prosessen rundt denne type tjenester i mange år, og er naturlig nok svært engasjert i temaet"
    Jeg er enig i at Hybris burde ha sagt fra om dette da han engasjerte seg i diskusjonen.

På den annen side er de argumentene han kommer med helt kurante, og godt begrunnede. Jeg kan ikke se at han skriver noe som kan oppfattes som "markedsføring", i betydningen påstander som bare støtter et ønske om salg.

Og det er alltid nyttig å ha en "insider" med i en diskusjon.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DISCLAIMER:

De meninger jeg ytrer her på forumet er mine egne. De kan og bør ikke tolkes som meninger tilhørende hverken Spotify, Wimp eller PayEx (som jeg da jobber for hvis noen fortsatt ikke hadde skjønt det).

Jeg vil gjerne tydeliggjøre at jeg på ingen måte har noen direkte tilknytning til firmaer som driver med musikkstreaming, og har heller ingen påvirkningskraft i forhold til hva de driver med. Jeg jobber ganske enkelt i et selskap som tilbyr denne type selskap en tjeneste, og der har jeg jobbet i snart ti år - derfor har jeg på mange måter hatt mulighet til og interesse av å følge utviklingen innen dette segmentet nærmere enn mange andre.

Det er ingen hemmelighet hvilke tjenester og hvilken merverdi firmaer som Spotify og Wimp tilfører sine kunder, så jeg tror ikke de har behov for min "markedsføring". Jeg går også ut fra at alle medlemmene her på avforum er oppegående nok til å ta reflekterte valg i forhold til sitt abonnement (eller mangel på sådant) hos Spotify eller Wimp uten å bli påvirket nevneverdig av mine argumenter.

Generelt er jeg interessert i både musikk og teknologi, og min tilnærming til musikk og godlyd er mest og best mulig på enklest mulig måte. Jeg vil ha musikk, ikke sitte og skru på rørforsterkere. Derfor er denne type tjenester spennende. Det er dermed også ekstra interessant for meg å diskutere forretningsmodellen og konseptet på prinsipielt grunnlag. Da hele forretningskonseptet til den divisjonen jeg jobber i er å bistå våre kunder med å få internettbaserte tjenester til å lønne seg, våger jeg påstanden at jeg kan litt om emnet. Så da vet dere min bakgrunn, og kan velge å tillegge mine argumenter mer (eller mindre) vekt ved hjelp av dette faktum.

--
    Thorbjørn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PayEx? OK. DA er det enkelte her inne som plusser 2 og 2 og får mye mer enn hva tradisjonel matematikk skulle tilsi. Jeeez. Storm i en pytt.

Blir som om jeg skulle fått pes dersom jeg anbefalte folk å kjøre til en lokal CD-sjappe fremfor å benytte Spotify, fordi jeg jobber i "oljå".

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jo heeeelt vilt! Det var minst kategori 10 i et lite eggeglass. 8)

Takk for disclaimeren Hybris!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å skaffe Spotify premium, men har oppdaget at det mangler litt vel mye av det jeg liker.

Samtidig er jeg en gammel gubbe som stort sett handler "gammel" musikk, og det er billig på cd, det er meget sjelden jeg betaler over femtilappen for et album.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •