Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 366
    Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal korigere meg noe.
    Når jeg snakker om god musikk, er det jo etter mine egene preferanser.
    Dvs. ved lytting i sweetspot, så jeg må strekke meg etter musikken og utøverne.
    Slik er det naturlighvis ikke for alle.
    Om hensikten er å gjennskape heftige Disco rytmer, få frem stemningen etter ett House party ( hva nå enn det går ut på ), eller ett fundament i bakgrunnen for det man driver med. Eller annet enn det som for meg er viktig, Ja da er agumentene mine helt på vidda.
    Ser det. Men dette er muligens litt oppklarende om det jeg nevner. Om noen bryr seg da...
    Jeg bryr meg om det andre skriver så...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er dessverre for sliten etter en lang natt på jobb uten en eneste time søvn i går så jeg velger å stå over i dag. Men jeg kan jo svare deg sånn bare for å være hyggelig før jeg tar kvelden.

Jeg strekker meg igrunn utolig lite noen som helst retning. Jeg setter på musikk og lar den ta meg dit den måtte føre meg. Blir så utrolig sliten av å drive å strekke seg i hytt og pine hele tiden.

Over og ut for i dag.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Jeg er dessverre for sliten etter en lang natt på jobb uten en eneste time søvn i går så jeg velger å stå over i dag. Men jeg kan jo svare deg sånn bare for å være hyggelig før jeg tar kvelden.

Jeg strekker meg igrunn utolig lite noen som helst retning. Jeg setter på musikk og lar den ta meg dit den måtte føre meg. Blir så utrolig sliten av å drive å strekke seg i hytt og pine hele tiden.

Over og ut for i dag.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vi på fjesboka nå ? Trodde vi hadde et teknisk forum som hadde distansert seg fra slikt....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er vi på fjesboka nå ? Trodde vi hadde et teknisk forum som hadde distansert seg fra slikt....
    Ja vennlighet må man være forsiktig med.
    Vi må nok holde oss til å krangle. Det passer bedere.
    uff da....:cry:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    (bra bilde)
    THE NEW DELUDED HUMAN ...

... 'FORUM MAN'
    The David Icke Newsletter Goes Out On Sunday

Firstly, let me make it clear that I am not criticising or condemning Internet forums. They can be a great source of interaction and information exchange by some very intelligent and aware people. But through this medium has emerged a mentality, what I call Forum Man, that we need to be aware of and, more than anything, Forum Man needs to be aware of.

I say 'Man' because from what I have seen this mentality is expressed mostly through the male mind, though certainly not exclusively. Forum Man sits at his computer hiding behind log-in names, often hurling abuse in all directions, and claims to be streetwise about life and world events while talking the most monumental bollocks ...

... 'Sovereign', bless him, also wheels out the headshaking mentality that I have experienced virtually the entire time I have been on this road. He says that I get programmes about me on the BBC (I don't, but fingers crossed) 'while other researchers get taken out'. I love this one. This is a step on even from the 'if you are well known you must be a front man for "them"'. Here we have reached the Twilight Zone in which to be really credible you must be dead.

These people, and they are extremely large in number, are not able to conceive of other forces at work intent on bringing down the walls of suppression and control because they are stuck firm in the conspiracy version of the victim mentality. Theirs is the world of the valiant hero who fought so bravely against all the odds with God, truth and justice on his side, but then was tragically taken out by the forces of evil, or the 'Feds', which is basically the same thing.

'Jaaaahn's dead, folks, what more proof do you need that he was right?'

'You still alive? You must be one of "them".'

It reminds me of the old ducking stool where they used to hold alleged witches under the water and if they drowned they were accepted not to have been a witch, but if they didn't die they were convicted. I think they call it Catch 22.

'Oh really? What's your name?'

'Woo, Woo.'

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Premium,men ble skuffet nå nettopp.
    Bestemte meg for å kjøpe en låt av artisten Brian Bromberg fra skiva Choices,når jeg skulle betale stod det at filen var 192kbps,nei takk den står jeg over,hadde den vært på 320kbps hadde jeg selvfølgelig kjøpt den.
    Gikk rett inn på Play.com og bestilte CD-en heller,hehehe.
    Trodde alle sangene man kjøpte fra Spotify var på 320kbps men den gang ei,dette var forøvrig den første sangen jeg skulle kjøpe fra Spotify.....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Har Premium,men ble skuffet nå nettopp.
    Jeg endret mitt abo til unlimited nå, 49,-/mnd. Har ikke bruk for offlinemode og det der, og lyden er bra nok, om ikke like bra. Veldig enkelt å endre da

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått slappet av litt,klarnet hodet,jeg har lest hele tråden på nytt da jeg egentlig bare hoppet inn i den tidligere,noe som det er sjeldent at jeg gjør. Og jeg kan ikke gjøre annet enn å dra på meg et stort smil!
    Kombinert med en blandet følelse.

WOW! Jeg ante ikke at dette forumet var så "komplisert". Jeg har de siste 2 døgn (spessielt det siste) lakt merke til tråder jeg ikke har ofret ett øye tidligere. Og ser nå at her skal man trå forsiktig og være uhyre nøye med å tenke selv.

Her sitter jeg faktisk (og andre) og forsvarer ting som er i mine øyne er ganske opplagt. Merker jeg blir litt provosert. Nå vil jeg snu på flisa...

Velg et senario av følgende:

1. Jeg har noen år på baken og har verdt igjennom et par vintre før så jeg kan snakke av erfaring og lærdom. Jeg har pr i dag ett eller annet fast medium som primær lyttekilde,og bruker sjelden eller aldri dagenes løsninger som spotify,wimp etc... Pga ulike årsaker.

2. Joda,jeg har noen år på baken jeg også,dog ikke vært igjennom like mange vintre. Jeg mener jeg også kan snakke ut av erfaring og lærdom. Dog så veksler jeg mellom fast media og dagens løsninger. Når jeg bruker dagens løsninger,så veksler jeg mellom tjenester som spotify etc eller får ting gratis andre steder.

3. Jeg er relativt fersk,pga global oppvarming så har ikke jeg fått muligheten til å gå igjennom like mange vintre. Dog så mener jeg at jeg kan uttrykke meg selv på like godt grunnlag som alle andre. Jeg har ikke et snev av fast media som jeg benytter til musikk / eller de faste media jeg har brukes sjelden og støver egentlig bare bort,men jeg velger og leve i den troen at jeg alltid får ting gratis.

4. Jeg klarer ikke velge ett av de andre overstående alternativene og er bare "latent kverulantisk" som jeg så fint så det ble nevnt på første side.

5. Velg et hvilket som helst annet senario.

NÅ! Come at me with all you got!

Jeg personlig har ikke peiling på dagens løsninger for fast media når det kommer til musikk siden jeg så og si ikke har brukt det på en del år. Kan du fortelle meg hvorfor jeg skal gå for en slik løsning fremfor løsninger for spotify,wimp etc..?

Personlig er det også en god stund siden jeg har lastet ned musikk og lagret de som fysiske filer på min server. Kan du fortelle meg hvorfor jeg skal gå tilbake til denne metoden? Som jeg gladelig innrømmer at jeg benyttet ved en rekke anledniger tidligere.

Kom med noe annet om hvorfor du velger å bruke "din teknologi" fremfor løsninger som spotify wimp..

Når du har tenkt godt igjennom dette så vil jeg du skal ta ordet "evolution" og tygge litt på dette. Ta gjerne med deg dine lange harde vintre og erfaringer i tenkeboksen.
    Så kan du få lov å fortelle meg hva du tror kommer til å skje i fremtiden.
    C'mon! Stikk tåa litt uti vannet,det er ikke så grusomt kaldt. I dare you..

Når det er sakt så vet jeg ikke om jeg kommer til å svare på alle forslag dere kommer med. Dette har jeg rett og slett ikke tid til. Eller vet ikke om jeg gidder/har lyst til lenger. Men jeg åpner for debatt og hvem som helst kan hoppe inn på mine vegne.

Dagens "vinternøtt" (er vel ikke påske riktig enda).

Også vil jeg like å møte mannen/personene som klarte å tenke på et konsept som vi nå har hatt en stund (som jeg har vært bruker av siden tidlig beta fase). Som jeg gladlig betaler 99,- mnd for. Dog så gikk det ikke opp for meg før et snaut års bruk. Fordi jeg var vant til gamle trender som musikkbrasnjen var med på å skape og ikke enda har klart å komme seg ut av,selv om det går riktig vei nå.

Jeg la merke til en tråd der det smalt tidligere, jeg tror sannelig det gjorde det hos meg også. Må være været som forårsaker elektriske ladniger eller noe. Heldigvis har jeg ingen dyre rør-forsterkere eller dyre kabler. Selv om det kansje går på innbo forsikringen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    wimp har et mye bedre menysystem, som gir deg større innsikt i beslektede artister etc..de har mer norsk musikk også.
    ofte finner jeg artister på wimp som ikke er på spotify og omvendt.
    Har en 2 måneders test av Wimp for å vurdere det opp mot Spotify Premium. Det er ting med Wimp jeg liker. Får se hva jeg ender opp med om en 7-8 uker.

Nå benytter jeg kun Wimp på SB, ikke Macen. Adobe Air / Flash er jeg ikke noe fan av.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Joda,jeg har noen år på baken jeg også,dog ikke vært igjennom like mange vintre. Jeg mener jeg også kan snakke ut av erfaring og lærdom. Dog så veksler jeg mellom fast media og dagens løsninger. Når jeg bruker dagens løsninger,så veksler jeg mellom tjenester som spotify etc eller får ting gratis andre steder.
    Vet ikke helt hvor du vil, men jeg føler at ovennevnte kategori passer for meg og mitt bruk.

Jeg er 49 år og er vel da for "gubbe" å regne. Musikksmaken sier seg selv; nicket og den slags artister/tidsperiode.
    Det betyr at nærere 80% av mine preferanser allerede er å finne i min "faste media" løsning, være seg LP, CD eller rippet til lossless filer.

Men jeg er også svært interessert i klassisk musikk og her har jeg nok mest å hente på å bruke streamingtjeneste ala Spotify. Sånn sett burde jeg hatt Premium for lenge siden Men jeg har jo et lite lager av CD'er allerede og det finnes en grense for hvor mange utgivelser av Beethovens pianokonserter man skal ha...

Jeg føler meg ikke gubbete, grinete, tullete eller gjerrig selv om jeg enda ikke har "sett lyset" og abonnerer på Premium
    Jeg har iPhone og har allerede lastet ned Spotify app'en, så jeg er jo på gli'.....

Men det er magefølelsen som sier "vent litt, er du sikker på at ikke heller vil fortsette å kjøpe plater eller filer - tenk om Spotify blir lagt ned.... tenk på all jobben du har gjort for å bygge opp et bibliotek på Spotify....."

Nå må den jobben uansett gjøres på nytt om det blir en annen streamingleverandør, men det er følelsen av å ha betalt 99/mnd for så å sitte med jobben etterpå som holder meg litt igjen. Litt bedre følelse å tenke "puh, jeg betalte ihvertfall ikke noe for dette...."

Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne: Spotify er FANTASTISK til å bli kjent med ny musikk og så får det være opp til enkelte om de vil kjøpe filer/CD'er av det de har hørt, eller fortsette å bruke Spotify som eneste bibliotek. For sistnevnte bør Premium nok være det soleklare valget.
    Hva folk velger å bruke 99/mnd til må være opp til den enkelte.
    Hadde man gjort noe "fishy" ved ikke å betale (ala TPB), det er en helt annen sak....

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Jeg hadde en liten appifany for litt siden der jeg fant meg selv som Forum Man. Hvorpå jeg også annonserte dette i en tråd jeg håper blir slettet.

Men ja jeg ser absolutt poenget ditt. Jeg har vel heller ikke tenkt på de som ikke har sett "lyset" som du sier som hverken gjerrig,tullete eller noe annet. Jeg hadde bare problemer med og forstå hvorfor man velger noe upraktisk fremfor praktisk og brukervennlig.

Jeg ser absolutt problemet med og bygge opp biblioteket på nytt,men jeg velger å ikke ta de sorgene på forskudd. Jeg har alltid vært optimist og det er kansje en svak side,men jeg tror og håper spoptify klarer seg.

Jeg kommer til å forbli premium,da jeg syns konseptet er genialt og bidrar derfor gjerne til at spotify får bli. Jeg kunne sett meg selv betale 149-199,- også om spotify eller andre løsninger fikk bli. Da kvaliteten er god nok for meg. Musikken er i utgangspunket det viktigste,så lenge jeg klarer å høre den uten noe "støy", som jeg ikke opplever at jeg har noe problem med i dag. Og syns det er upraktisk med "fast media". Dette er jo bare min mening og slettes ikke alles. Jeg skal gladig innrømme at jeg lastet ned fra TPB før,men etter spotify så var det helt slutt. Jeg trenger ikke flac filer engang lenger.

Men slik jeg ser det så er min teori at "fast media" blir etterhvert helt borte. Slik er jo teknologien og det må bare skje til slutt. Man får jo alltid nye standarder. Og det ser jo ut som for meg at streaming er på vei til å bli den nye standard. Hva kommer etter streaming tro? hum.. Men det er vel ikke noe vits i å filosofere om enda kansje.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det betyr at nærere 80% av mine preferanser allerede er å finne i min "faste media" løsning, være seg LP, CD eller rippet til lossless filer.
    +1

Men det er magefølelsen som sier "vent litt, er du sikker på at ikke heller vil fortsette å kjøpe plater eller filer - tenk om Spotify blir lagt ned.... tenk på all jobben du har gjort for å bygge opp et bibliotek på Spotify....."
    Jeg har vært med i gamet en stund, og jeg kan ikke bruke penger på noe som du sier kan bli lagt ned, eller som ikke lar meg ta sikkerhetskopi, eller spille av på de enheter jeg måtte finne på å bruke, eller som måtte finne på å endre vilkår eller fjerne tilgjengelighet m.m

Nå må den jobben uansett gjøres på nytt om det blir en annen streamingleverandør, men det er følelsen av å ha betalt 99/mnd for så å sitte med jobben etterpå som holder meg litt igjen. Litt bedre følelse å tenke "puh, jeg betalte ihvertfall ikke noe for dette...."
    Du kan jo fint exportere listen din meg kjent.

Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne: Spotify er FANTASTISK til å bli kjent med ny musikk
    +1

Jeg har en 3 album på kjøpslista mi pga av Spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese gjennom alle postene, men det en skal vite om spotify premium, er at ikke alle sangene er konvertert til høyere kvalitet. Så hvis du hører på alternative/postrock som meg, vil du ofte oppleve at sangene er av dårligere kvalitet. Og ja, man kan høre forskjellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr0nning
    Orker ikke lese gjennom alle postene, men det en skal vite om spotify premium, er at ikke alle sangene er konvertert til høyere kvalitet. Så hvis du hører på alternative/postrock som meg, vil du ofte oppleve at sangene er av dårligere kvalitet. Og ja, man kan høre forskjellen.
    Når er det jo svært mye av den typen musikk som er innspilt/mikset med dårlig lyd. Enten det skyldes manglende penger til å betale for studiotid og fagfolk, eller et bevisst ønske om å lyde "skittent".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ja jeg ser absolutt poenget ditt. Jeg har vel heller ikke tenkt på de som ikke har sett "lyset" som du sier som hverken gjerrig,tullete eller noe annet. Jeg hadde bare problemer med og forstå hvorfor man velger noe upraktisk fremfor praktisk og brukervennlig.
    Det er mye som kan virke forenklende og forlokkende som i praksis er en felle. Og de naturlige mulighetene/funksjonene du tidligere hadde, har nå blitt en "vare" som du må betale for. Du kan ellers bli bundet imot en leverandør, som igjen kan diktere vilkår/muligheter/rettigheter.

Derfor er ifall jeg militant imot lukkede løsninger, og har veldig spesifikke krav til format/codec/os/hw som jeg er 100% sikker på ikke låser meg inne i et hjørne.

Så for meg blir Spotify en slags radio, og jeg er veldig happy med konseptet og det en en fin måte å bare slappe av og "zappe" rundt etter nye musikk.

Jeg ser absolutt problemet med og bygge opp biblioteket på nytt,men jeg velger å ikke ta de sorgene på forskudd. Jeg har alltid vært optimist og det er kansje en svak side,men jeg tror og håper spoptify klarer seg.
    Hele greia bygger jo på konseptet at du må kjøpe "det på nytt", og det har jeg ikke tenkt å gjøre.

Jeg trenger ikke flac filer engang lenger.
    Mulig, og det er ikke sikkert kan kan spille av flac i neste utgave av det systemet du kjører heller fordi noen har bestemt å plombere utgangen på lydkortet ditt.

Men slik jeg ser det så er min teori at "fast media" blir etterhvert helt borte.
    Trenden ser slik ut ja, jeg har store betenkeligheter med det.

Slik er jo teknologien og det må bare skje til slutt. Man får jo alltid nye standarder.
    Vi får vel mere ulike magiske kopibeskyttelser, som bygger på de gamle standarene, samt "funksjoner" som må låses opp.

Jeg kaller mye av det siste vi har fått på PVR og bluray for "antifunksjoner", fordi den eneste funksjonene til koden er å hindre funksjonalitet.

Og det ser jo ut som for meg at streaming er på vei til å bli den nye standard. Hva kommer etter streaming tro? hum.. Men det er vel ikke noe vits i å filosofere om enda kansje.
    Forhåpentligvis noe som gir artistene mere, jeg kan ifall spille media som jeg vil de neste 50 årene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Hele greia bygger jo på konseptet at du må kjøpe "det på nytt", og det har jeg ikke tenkt å gjøre.
    Nei, det bygger på abonnements-prinsippet. På samme måte som en betal-TV-kanal.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Nei, det bygger på abonnements-prinsippet. På samme måte som en betal-TV-kanal.
    Og her er en nyhet som kanskje får Spotify til å gjøre noe:
    WiMP signerer kjempekontrakt - Meninger - Lund - Aftenposten.no

"I formiddag gikk selskapene bak WiMP, Aspiro og Platekompaniet, ut med en pressemelding der de gjør oppmerksom på kontrakten de har inngått med Canal Digital"

"Alle kunder av Canal Digital, enten de bruker satellitt, kabelfjernsyn eller internett, får nå tilbud om WiMP som en del av sitt abonnement, altså uten å betale noe ekstra for tjenesten. Men det er en stor forskjell mellom dette og Spotifys reklamefinansierte abonnement. WiMP tar full betaling fra Canal Digital, slik at artister, plateselskaper og opphavsmenn får pengene de skal ha, akkurat som før. Det Canal Digital får igjen for samarbeidet, er et tilbud som er større enn fjernsynskanaler, noe som gjør deres pakke mer attraktiv enn tilsvarende pakker fra GET eller andre som tilbyr lignende produkter."

Siden jeg er CD kunde, så får jeg vel vurdere Wimp istedet......eller?

Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •