Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 366
    Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Er det litt latskap å aldri starte en setning med stor bokstav?

Er du Norsklærer ?
    Spøk til side. Ja.. det er det.
    Skal skjerpe meg, sry.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Skjønner ikke helt hvor du vil hen her. Mener du at cdplater som er rippet har enormt mye høyere kvalitet enn spotify? Da regner jeg med at du kan dokumentere dette på fornuftig vis?

Det er kanskje urettferdig å sammenligne spotify og CD siden CD er utrolig mye mer upraktisk enn Spotify, så vi kan godt sammenligne spotify og FLAC hvis du ønsker det. Men akkurat nå diskuterte vi vel primært lydkvaliteten, ikke hvorvidt mediet var praktisk. Personlig lytter jeg til Spotify GJENNOM squeezebox, så å sammenligne de mot hverandre gir ingen umiddelbar mening.

Jeg mener det blir feil å sammenlikne spotify mot CD/flac. Strike hadde en del innlegg om hvor upraktisk CD er. Det er mer riktig å sammenlikne måten du bruker CDen på, mot spotify.

Spotify VS rippet fil+Squeezebox VS CD+CD-spiller etc.

Men tilbake til topic!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel Post...

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvor du vil hen her. Mener du at cdplater som er rippet har enormt mye høyere kvalitet enn spotify? Da regner jeg med at du kan dokumentere dette på fornuftig vis?
    .
    Den skjønte ikke jeg heller, men regner med at det blei helt feil mening ett eller annet sted.
    Jeg gjør det stadig. For mye inne i hodet som skal ut på en gang.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg mener det blir feil å sammenlikne spotify mot CD/flac. Strike hadde en del innlegg om hvor upraktisk CD er. Det er mer riktig å sammenlikne måten du bruker CDen på, mot spotify.

Spotify VS rippet fil+Squeezebox VS CD+CD-spiller etc.

Men tilbake til topic!
    FLAC er jo rippet fil. Så hvis jeg hadde skrevet flac i stedenfor CD i mitt innlegg så hadde du vært enig?
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner hvor Ostemannen vil. Og det er vel min feil for at jeg gikk way off topic. Jeg diskuterte overhodet ikke kvalitet. Men nå er vi tilbake igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av swans
    i endel snevrere musikksjangere, eller slik musikere var for kun noen ti-år siden, kunne man lett få ett personlig forhold til batterist, gitarist, osv i ett band, helt på tvers av musikken som ble spilt.
    Men de som var middelaldrende den gangen, syntes at den nye musikken var fryktelig, og at alt var mye bedre da de selv var unge.

Det du beskriver, er følelsen av å bli eldre, og ikke gidde å følge med på alt som er nytt lenger for å sile ut det man liker. Men etter hvert vil noe av det nye bli "klassikere" som også du kommer til å like, slik f.eks. mine egne foreldre oppdaget at Beatles-plater var verdt å høre på 25 år etter at de ble utgitt...

det er nok også en grunn til at "gamle guder" dyttes heeelt frem i media, når de forsøker å lage ett nytt album.
    En annen (og viktigere) grunn, er at media styres av middelaldrende mennesker, som aldri glemmer heltene fra sin ungdom.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FLAC er jo rippet fil. Så hvis jeg hadde skrevet flac i stedenfor CD i mitt innlegg så hadde du vært enig?
    Delvis. Alt dette blir off topic.

Mente at det blir feil måte å sammenlikne.

Programm mot program
    Lydkvalitet mot lydkvalitet

Sammenlikne:
    Programmer: Spotify VS Itunes VS CD-spiller VS Foobar etc....
    Lydkvalitet: Spotify premium(lydkvalitet) VS Spotify free(lydkvalitet) VS Flac VS mp3

Ikke!!
    Spotify VS CD

Mange som sammenlikner spotify pakken mot cder. f.eks CD er upraktisk, spotify er lett, lage spillelister etc. Dersom man ripper musikken og bruker Squeezebox til å spille av så har man de samme mulighetene..

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, du har helt rett forsåvidt. Beklager det var virkelig ikke meningen å kjøre så off topic. Men det var tydligvis flere meninger som ballet seg på etterhvert. La os prøve å få tråden på riktig kurs for de som evt har lyst å diskutere on topic her. Så får vi ta den generelle chitchaten våres ett annet sted.

Jeg har allerede sagt hva jeg mener om free vs premium. Kvalitet utover 320kbs har jeg derimot en annen mening om. som jeg ikke skal ta her. For nå er det nok off topic prat.

Edit: Selv om det er mulig å diskutere på tvers av løsninger da det faktisk er ett hovedprodukt vi diskuterer.
    Edit 2: Den eneste gangen hvor jeg faktisk har hoppet rett inn i en tråd uten å lese alt så viser det seg i ettertid at hele tråden er off topic.. Haha. Genialt! Burde virkelig bytte navn på denne tråden..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les min edit2 i siste post... Siden jeg mener det ikke er noe poeng i å ha en 10 siders tråd hvor ingenting er on topic så kan jeg like godt fortsette. Det blir uansett bare tull for en annen å prøve å ha en on topic diskusjon her. Som forøvrig jeg ser blir ganske kort..

Men ja jeg har hatt en blandet mening om kvalitet, da høy bitrate. Etter å ha gått i tenkeboksen en stund ser jeg jo nå hvorfor. Jeg har tidligere påstått at jeg kunne høre forskjell på flac/320kbs enkelte ganger dog ikke alltid. Men jeg ser jo nå i mitt eget hode at dette blir bare tull..

Siden musikksmaken ender seg så drastisk som den gjør, snakk om dag til dag/time til time så blir den logiske løsningen at ørene/hjernen din oppfatter ting forskjellig etter ulike sinns stemmninger. Er du trøtt/sliten så er du ikke like oppmerksom, og noen timer etterpå så er du opplakt og du mener bestemt at du kan høre forkskjell,eller høre ting du ikke hørte for noen få timer tilbake.

Hvem har ikke satt seg ned for å kalibrere annlegget på nytt etter 1 ukes lytting/film titting fordi man plutselig får det for seg at lyden kan bli bedre...

Greit kalibrering er helt klart nødvening,da dette utgjør underverker. Men det gjør definitift ikke ørene.

Forksjell på høytalerkabler til flere 100k vs billig har jeg aldri klart å fatte. Selv om noen mener de kan høre forskjell her også. Det er rett og slett ikke logisk,gir overhodet ingen mening.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var forvirrende

Jeg synes jo man bør kunne sammenligne både lydkvalitet og praktisk bruk på tvers av lydkilder?

Det er vanskelig å ha en diskusjon om hvor praktisk lydkvaliteten er, men jeg kan jo diskutere hvor praktisk et produkt er, og jeg kan også diskutere hvor god lyd et produkt har.

Jeg mener altså fortsatt at jeg helt fint kan sammenligne spotify opp mot CD både med tanke på lydkvalitet og praktisk bruk.

Men hvis vi insisterer på å sammenligne en rippet CDsamling mot Spotify, vil jeg fortsatt si Spotify har mange fordeler. Man slipper lagringsplass og server, man har et større bibliotek, og man har tilgang til hele biblioteket overalt uten å behøve å kopiere deler av det med seg på usbstick eller whatnot. Bakdelen til spotify er primært at biblioteket ikke er komplett. I dag fikk jeg f.eks plutselig lyst til å høre på Meat Loaf på jobben, men til min store forskrekkelse var ikke det tilgjengelig på Spotify.
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja virkelig forvirende.. i tilegg er jeg overtrøtt og skal på jobb snart. Jeg som trodde at det var jeg som dro hele tråden ut,men det trenger jeg jo ikke ha dårlig samvittighet for ser jeg..

Si meg en ting, er hele opplegget slik at folk skal bli lokket til tråden for å diskutere kvalitet fordi folk vet at dette er det mange meniger om?

Men ja jeg er enig i alt du sier jeg. Det har du vel sikkert skjønt om du har lest mine innlegg. Bortsett fra bakdelen du nevner med spotify. Eller. jeg er enig i det pr i dag men dette forandrer seg etter hvert som folk faktisk skjønner at det er denne veien høna sparker uansett hvordan du vrir og vrenger på ting. Konseptet er jo bare genialt.

Men nå er det slutt på diskusjoner for i dag for min del. Men jeg kommer gjerne tilbake.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle albumene til Meat Loaf er på spotify
    Meat Loaf - Spotify

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Meat Loaf - Spotify
    Det er vel ikke noe voldsomt god grunn til å benytte seg av tjenesten vel?
    :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Meat Loaf - Spotify
    Så sannelig. Jeg søkte visst på meatloaf i ett ord, og da fikk jeg bare masse tributesøppel. Så da tok jeg det for gitt at det ikke var noe annet.

Hehe.
    --
    Thorbjørn

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sannelig. Jeg søkte visst på meatloaf i ett ord, og da fikk jeg bare masse tributesøppel. Så da tok jeg det for gitt at det ikke var noe annet.

Hehe.
    Og her er én av Spotifys største forbedringspotensiale: søkemulighetene.

Du "trynet" fordi du glemte et mellomrom, og du er ikke alene.

En annen ting jeg har irritert meg grønn over er "radio" funksjonen.
    a) hvorfor finnes ikke classical som kategori
    b) hvorfor sitter jeg med et inntrykk av at det jeg blir servert om jeg velger pop>80's så får jeg et visst utvalg, ikke generell popmusikk fra 80-tallet. Får jeg det Spotify ønsker å presentere, eller får jeg generell musikk (veldig tvilsomt at det er den siste)

Men for all del - alt dette er flisespikkeri, bortsett fra din hendelse med meatloaf; den var jo rett og slett håpløs for deg der og da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en gammel Mac-bruker som meg, er Spotifys grensesnitt tragisk tvers igjennom. Jeg ser ikke bort fra at det er en medvirkende årsak til at jeg har brukt det mindre etter den første begeistringen...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radiofunksjonen i spotify er totalt ubrukelig. De burde kjøpe motoren til Pandora.
    --
    Thorbjørn

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wimp har et mye bedre menysystem, som gir deg større innsikt i beslektede artister etc..de har mer norsk musikk også.
    ofte finner jeg artister på wimp som ikke er på spotify og omvendt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Men de som var middelaldrende den gangen, syntes at den nye musikken var fryktelig, og at alt var mye bedre da de selv var unge.

Det du beskriver, er følelsen av å bli eldre, og ikke gidde å følge med på alt som er nytt lenger for å sile ut det man liker. Men etter hvert vil noe av det nye bli "klassikere" som også du kommer til å like, slik f.eks. mine egne foreldre oppdaget at Beatles-plater var verdt å høre på 25 år etter at de ble utgitt...

En annen (og viktigere) grunn, er at media styres av middelaldrende mennesker, som aldri glemmer heltene fra sin ungdom.
    Tull....
    Vel ikke helt, men nesten.
    Det lages heldigvis mye bra musikk enda.
    Og om du hadde lest litt bedere etter i ett av mine tidligere innlegg, hadde du lest at jeg beskrev generell populæmusikk, og ikke fra smalere sjangere.
    God musikk høres uansett tidsalder og epoke.
    Du har fulgt utrolig dårlig med om du ikke har fått med deg i hvilke tiår som oppfostret de virkelig gode grpper og personer.
    Hvor mange av dagens hitter er skrevet av de som fremfører dem ?
    Hva har ett flott yttre å bety for musikkinnhold. Uten at det skal bli holdt mot dem som kan.
    Tror heller det er du som sitter med "ett kompleks" mot "oss eldere".
    Er du en av " de yngere" som ikke kan ha ett lystig lag med "eldere" fordi det er flaut på våre vegne ? bare spørr.
    Det vil heldigvis bli skrevet "klassikere" i alle tidsperioder.
    Tross alt, god musikk har ingen ting med en rytme med 2-4 variasjoner låten igjennom å gjøre, uansett tidsperiode.
    For virkelig å ligne "en gammel grinebiter" , skal jeg like å snakke med de som har fulgt " god musikk" like intenst og altoppslukene som meg selv. ( selvskryt:wink: )
    Heldivis så finnes det mange. Med det du skriver, tror jeg ikke du er det.

Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •