Ikke nok utganger..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke nok utganger..?

hei!

tok imot en gammel sanyo J A 226 da den ellers hadde blitt kastet.
    det er en liten tass, men fungerer godt tross den har stått på et verksted å støvet ned.

tenkte jeg skulle koble den både til dvd spilleren og datamaskinen.
    problemet er at det ikke er nok utganger bak på den.
    den har to "uttak" phono og cd/video. kobler jeg rød/hvit på "phono" skurrer det fælt å blir umulig å høre på. så denne utgangen kan vel ikke brukes for min del.

noen som vet om en løsning på dette ? så jeg slipper å dra forsterkeren ut av hylla for å koble om hver eneste gang jeg enten skal høre musikk eller se film.

har også et par jamo classic 4. der bare den ene høytaleren fungerer. den andre bynte det å ryke fælt av for så å ta kvelden for noen år siden.

kan denne brukes som et slags jalla midtsenter? har hørt at dette går om det blir spillt i mono.

er totaaalt fersk på dette, derfor snøvlete forklaringer & spm.

men takker så mye for svar/forklaringer.

Erik.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den inngangen som er merket phono skal kun brukes til platespiller.

Du kan finne en switch med to innganger og én utgang der du kan velge kilde med en bryter og koble denne på cd/video-inngangen. Hvis du søker etter rca-switch finner du sikkert noe (de hvite og røde pluggene heter rca). Evenuelt kan du kontakte en hifi-forhandler, de har slikt (muligens også Clas Olson eller Biltema).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, der er ikke andre UTgange på din forsterker enn høyttaler terminaler. Der er INNgange, som du siger, phono og cd/video. Phono er KUN til platespiller og kan ikke brukes sammen med andre kilder. Har du ikke flere inngange kan du kjøpe en omskifterboks fra B-Tech, da får du flere innganger og velger inngang du vil bruke på denne, ikke på forsterkeren.
    http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=19665
    B TECH BT31 3 WAY STEREO INPUT SWITCH - available from Superfi UK Visit http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/product_id/6254 for details

Dernest, en senterkanal er èn kanal, altså mono.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •