Anstendig uterminert balansert Signalkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anstendig uterminert balansert Signalkabel

Har per i dag EC 4,7 preamp og AW180 monoblokker.
    Mellom disse har jeg Nordost Heimdall XLR kabler. Er meget godt fornøyd med de. Mellom DAC og Pre bruker jeg for øyeblikket en Monster RCA(550).
    Jeg har lyst å bytte disse ut med XLR kabler, men kunne gjerne tenkt meg å lage de selv.
    Er det noen som kan anbefale en god kabel som er mulig å få kjøpt i metervare?
    Takker på forhånd for alle innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Godt utvalg i mikrofonkabel o.l. på ELFA.

Der har de også Neutrik-plugger -- originalene som koster langt mindre enn fancy kopier.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellom disse har jeg Nordost Heimdall XLR kabler. Er meget godt fornøyd med de. Mellom DAC og Pre bruker jeg for øyeblikket en Monster RCA(550).
    Jeg har lyst å bytte disse ut med XLR kabler, men kunne gjerne tenkt meg å lage de selv.

Hva med denne:

For only $17.62 each when QTY 50+ purchased - 8.0mm Professional Microphone Bulk Cable - 100FT | 8.0mm Professional Microphone Cables

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lage den av innstallasjonkabel for 230V anlegg i hus, eller likende med stiv leder. Mange som har god erfaringer med Solid Core kabler, inkl. meg ved høytalerkabler og det blir mitt neste prosjekt.

En kollega av meg som har drevet med elektro en mannsalder sa at årsaken til at Solid Core fungerte så bra var at høye frekvenser fulgte overflaten av lederen. Da er det ikke bra at den må hoppe fra leder til leder.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    En kollega av meg som har drevet med elektro en mannsalder sa at årsaken til at Solid Core fungerte så bra var at høye frekvenser fulgte overflaten av lederen. Da er det ikke bra at den må hoppe fra leder til leder.....
    Dette gjelder frekvenser som er veldig mye høyere enn de som er aktuelle i lydanlegg.

En installasjonskabel for 230 V er ellers bortimot 10 ganger så tykk som de ledningene som brukes til lydsignal.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Dette gjelder frekvenser som er veldig mye høyere enn de som er aktuelle i lydanlegg.

En installasjonskabel for 230 V er ellers bortimot 10 ganger så tykk som de ledningene som brukes til lydsignal.
    Hvor høye frekvenser snakker vi om ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Supra DAC som er en AES/ABU (110 ohm) kabel med svært lav kapasitans (45 pF/m). Denne fungerer dermed utmerket både som analog og digital balansert kabel. (dynaBel AS)

Alternativt har Elfa bl.a. et par gode alternativer fra Belden. 1800F er en AES/EBU (110 ohm) kabel med samme bruksområde som Supra DAC. Alternativt og noe rimeligere Belden 8760. Denne kan kun brukes analogt. (www.elfa.se)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •